Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis pat48: eerste opzet rondreis USA met kinderen
Reis pat48: eerste opzet rondreis USA met kinderen
Hierbij een eerste opzet van onze rondreis. We zijn een gezin met drie kinderen van 15, 14 en 10 jaar oud. Dus voor iedereen wat wils, daarbij ook rekening proberen te houden met afstanden. Vlucht is geboekt, we willen beginnen met drie dagen heerlijk rust in een hotel op de Strip in Las Vegas. Voorwaarde: een waanzinnig zwembad. Derde dag auto ophalen in Las Vegas en dan naar de Walmart, en een kampeeruitrusting ophalen. We willen daarna dus zoveel mogelijk kamperen, in ieder geval in de NP's. Dus die moeten we op tijd boeken, omdat we in de NP's willen kamperen.
In Anaheim bezoeken we Walt Disney, in San Diego Seaworld en San Diego zoo.
We gaan veel wandelen natuurlijk in de NP's.
Graag hoor ik op/aanmerkingen, maar ook suggesties en vooral wat niet te missen.
Met hulp van dit Forum hebben we al 4 x onze droomreis mogen maken.
Routeoverzicht:
1.Las Vegas
2.Las Vegas
3.Las Vegas
4.Zion
5.Zion
6.Bryce Canyon
7.Bryce Canyon
8.Page
9.Grand Canyon
10.Grand Canyon
11.Kingman
12.Joshua Tree
13.San Diego
14.San Diego
15.San Diego
16.Anaheim
17.Anaheim
18.Hollywood
19.Santa Barbara
20.Pismo Beach
21.San Francisco
22.San Francisco
23.Yosemite National Park
24.Yosemite National Park
25.Yosemite National Park
26.Mammoth Lakes
27.Las Vegas
Vertrek: Las Vegas
Groetjes Patricia
In Anaheim bezoeken we Walt Disney, in San Diego Seaworld en San Diego zoo.
We gaan veel wandelen natuurlijk in de NP's.
Graag hoor ik op/aanmerkingen, maar ook suggesties en vooral wat niet te missen.
Met hulp van dit Forum hebben we al 4 x onze droomreis mogen maken.
Routeoverzicht:
1.Las Vegas
2.Las Vegas
3.Las Vegas
4.Zion
5.Zion
6.Bryce Canyon
7.Bryce Canyon
8.Page
9.Grand Canyon
10.Grand Canyon
11.Kingman
12.Joshua Tree
13.San Diego
14.San Diego
15.San Diego
16.Anaheim
17.Anaheim
18.Hollywood
19.Santa Barbara
20.Pismo Beach
21.San Francisco
22.San Francisco
23.Yosemite National Park
24.Yosemite National Park
25.Yosemite National Park
26.Mammoth Lakes
27.Las Vegas
Vertrek: Las Vegas
Groetjes Patricia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: eerste opzet rondreis USA met kinderen
Mooie plannen!
Ik weet niet hoe de weekenden nu vallen, maar ik zou zelf die dagen LV op het eind doen. Dan heb je ook nog wat speling op het laatst, want je hebt nu een lange rijdag vanuit ML en de volgende dag vertrek je al. En ik kan me voorstellen dat je in het begin zo enthousiast bent dat je meteen wilt vertrekken. Maar goed, ik zou ook kijken hoe de weekenden vallen bij die planning, LV in het weekend is duur.
Joshua Tree is erg heet in de zomer, kamperen is niet aan te raden daar.
Ik mis Death Valley in de route, willen jullie daar niet langs? Tussen Mammoth Lakes en LV is erg veel te zien (Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, Death Valley), dat een extra stop daar wel mooi zou zijn.
Je moet inderdaad op tijd reserveren, vaak is dat 6 maand van te voren als ik me niet vergis. Via de NPS-sites kun je zien welke campings er zijn en welke gereserveerd kunnen worden. Voor Yosemite komt het op de minuut aan, daar moet je je echt voor inlezen. En oefenen.
Voor tips kun je eens beginnen met www.ontdek-amerika.nl. En natuurlijk het plan your visit-deel van de NPS-sites.
Marianne
Ik weet niet hoe de weekenden nu vallen, maar ik zou zelf die dagen LV op het eind doen. Dan heb je ook nog wat speling op het laatst, want je hebt nu een lange rijdag vanuit ML en de volgende dag vertrek je al. En ik kan me voorstellen dat je in het begin zo enthousiast bent dat je meteen wilt vertrekken. Maar goed, ik zou ook kijken hoe de weekenden vallen bij die planning, LV in het weekend is duur.
Joshua Tree is erg heet in de zomer, kamperen is niet aan te raden daar.
Ik mis Death Valley in de route, willen jullie daar niet langs? Tussen Mammoth Lakes en LV is erg veel te zien (Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, Death Valley), dat een extra stop daar wel mooi zou zijn.
Je moet inderdaad op tijd reserveren, vaak is dat 6 maand van te voren als ik me niet vergis. Via de NPS-sites kun je zien welke campings er zijn en welke gereserveerd kunnen worden. Voor Yosemite komt het op de minuut aan, daar moet je je echt voor inlezen. En oefenen.
Voor tips kun je eens beginnen met www.ontdek-amerika.nl. En natuurlijk het plan your visit-deel van de NPS-sites.
Marianne
Re: eerste opzet rondreis USA met kinderen
Hoi Marianne,
Dank je wel!. We komen aan in Las Vegas op dinsdag en op vrijdagochtend vertrekken, dus wel heel bewust mee begonnen omdat we inderdaad rekening gehouden hebben met het weekend. Als we eindige met Las Vegas dan valt dit wel in het weekend. Het idee erachter is om uitgerust te beginnen na de jetlag en werkstress. We gaan even puzzelen met de rest van jouw opmerkingen, want id. Death Valley is wel een bezienswaardigheid natuurlijk.
Groetjes Patricia
Dank je wel!. We komen aan in Las Vegas op dinsdag en op vrijdagochtend vertrekken, dus wel heel bewust mee begonnen omdat we inderdaad rekening gehouden hebben met het weekend. Als we eindige met Las Vegas dan valt dit wel in het weekend. Het idee erachter is om uitgerust te beginnen na de jetlag en werkstress. We gaan even puzzelen met de rest van jouw opmerkingen, want id. Death Valley is wel een bezienswaardigheid natuurlijk.
Groetjes Patricia
Re: Reis pat48: eerste opzet rondreis USA met kinderen
Wanneer kan ik het beste campingsites boeken in de NP's? Als ik nu kijk staat er overal " not available".
Groetjes Patricia
Groetjes Patricia
Ik heb mijn antwoord: schema gevonden wanneer je kunt boeken vanaf welke periode. Voor mij is dit vanaf 15 februari: staat dus in mijn agenda!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor Yosemite zeker even de maand vooraf oefenen, want daar is alles binnen een paar seconden vol
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik had hetzelfde idee ivm de volle dagen Vegas, beter op het einde, maar als je natuurlijk daarmee het week-end vermijd is het zeker financieel interessant. Dat je op die manier beter bijkomt van de jetlag geloof ik niet, Het lijkt me juist moeilijker om zo in het goede schema te komen.
Verder:
Twee dagen Bryce hoeft in principe niet, vraag is uiteraard wel waar de reismomenten zitten, want dat blijkt niet in je schema. Ga je bvb op het einde van dag 5 naar Bryce of op het begin van dag 6 ?
Joshua Tree is zoals gezegd bloedheet in de zomer.
De kustroute zou ik anders indelen, namelijk traject 1 tot Pismo Beach en traject 2 tot Monterey. een andere optie is nog een uurtje verder ridjen dan Pismo tot bvb Cambria. Nu is het stuk tot SF toch wel veel voor één dag.
Ik mis hier ook wel tijd voor Death Valley. En ook hier, wanneer reis je naar Vegas ? Op dag 27 en diezelfde dag alweer naar huis ? Dat lijkt me veel te ver. Of vertrekken jullie terug op dag 28 ?
Verder:
Twee dagen Bryce hoeft in principe niet, vraag is uiteraard wel waar de reismomenten zitten, want dat blijkt niet in je schema. Ga je bvb op het einde van dag 5 naar Bryce of op het begin van dag 6 ?
Joshua Tree is zoals gezegd bloedheet in de zomer.
De kustroute zou ik anders indelen, namelijk traject 1 tot Pismo Beach en traject 2 tot Monterey. een andere optie is nog een uurtje verder ridjen dan Pismo tot bvb Cambria. Nu is het stuk tot SF toch wel veel voor één dag.
Ik mis hier ook wel tijd voor Death Valley. En ook hier, wanneer reis je naar Vegas ? Op dag 27 en diezelfde dag alweer naar huis ? Dat lijkt me veel te ver. Of vertrekken jullie terug op dag 28 ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Campingsites boeken voor Yosemite is een uitdaging dus. Vanaf 15 februari kan ik boeken, dan moet ik uitgaan van de plaatselijke tijd, als ik om 00.00 uur moet gaan boeken, dus voor ons rond 8.00, klopt?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je kunt vanaf 16.00 uur Nederlandse tijd reserveren, dat is 10.00 eastern time. Alleen in maart is het om 15.00 uur omdat in Amerika de zomertijd eerder ingaat.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Campingplaatsen reserveren kan 6 maanden vooraf in de NP's. In de staatsparken meestal 4 maanden vooraf. Commerciële campings om het even wanneer. Yosemite is een verhaal apart, maar dat weet je al.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yosemite zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm. Reserveren om 7 AM plaatselijke tijd, dus 16.00 uur hier. Lees het artikel over Yosemite op de AA-site voor tips over het reserveren. En oefen een maand van tevoren.
Als je er na 15 juli bent moet je op 15 maart reserveren; dan is het om 15.00 uur.
Misschien is het niet gek als je de route eens in een van/naar vorm opschrijft. dan zie je meteen waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn. Je hebt bijvoorbeeld geen 3 dagen Las Vegas, maar slechts 2.
Marianne
Het is niet vanaf 15 februari, maar op 15 februari. Om 16.00 precies. Je zit er dus tussen 15 juni en 15 juli?pat48 schreef:Campingsites boeken voor Yosemite is een uitdaging dus. Vanaf 15 februari kan ik boeken, dan moet ik uitgaan van de plaatselijke tijd, als ik om 00.00 uur moet gaan boeken, dus voor ons rond 8.00, klopt?
Als je er na 15 juli bent moet je op 15 maart reserveren; dan is het om 15.00 uur.
Misschien is het niet gek als je de route eens in een van/naar vorm opschrijft. dan zie je meteen waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn. Je hebt bijvoorbeeld geen 3 dagen Las Vegas, maar slechts 2.
Marianne
Opnieuw een opzet, ik heb de route zowiezo omgedraaid omdat het mooier is om de kustweg te pakken van SF naar LA.
Zal wat specifieker zijn, want er zitten wat hiaten in mijn route:
Dag 1: dinsdag 4 juli:
Aankomst Las Vegas om 18.40 uur.
Dag 2, woensdag 5 juli:
Las Vegas
Dag 3: donderdag 6 juli:
Las vegas
Dag 4 :vrijdag 7 juli.
S'morgens auto ophalen op de strip, naar Wallmart campingspullen ophalen.
(bedoeling om deze vast te reserveren via internet indien mogelijk) Iemand ervaring?
Dan door Death Valley richting Mommoth lakes
Dag 5: zaterdag 8 juli:
Death Valley naar Mammoth Lakes (is het op dit traject mogelijk te kamperen, of motel, suggesties?)
Dag 6: zondag 9 juli:
Mammoth Lakes naar mono lake
Dag 7: maandag 10 juli:
Mono lake naar Yosemite ( dan passeer ik de tioga pas?)
Dag 8: dinsdag 11 juli:
Yosemite
Dag 9 : 12 juli woensdag:
Yosemite
Dag 10: donderdag 13 juli:
Yosemite naar San Francisco ( suggestie voor een leuk hotel?)
Dag 11: vrijdag 14 juli:
San Francisco
Dag 12: zaterdag 15 juli:
San Francisco naar Carmel/ Monterey
Dag 13: zondag 16 juli:
Carmel/monterey naar Pismo Beach
Dag 14: maandag 17 juli:
Pismo Beach naar Hollywood. (suggestie voor leuke overnachting, mag camping zijn of een hotel, wat is wijsheid?)
Dag 15: dinsdag 18 juli:
Hollywood, universal studio's
dag 16: woensdag 19 juli
Hollywood naar San Diego ( overnachting op camping of motel; suggesties?)
Dag 17: donderdag 20 juli:
San Diego Zoo
Dag 18: vrijdag 21 juli:
Seaworld
Dag 19: zaterdag 22 juli:
San Diego naar Josua Tree (overnachtingssuggestie?)
Dag 20: zondag 23 juli:
Josua Tree naar Grand Canyon
Dag 21: maandag 24 juli:
Grand Canyon
Dag 22: dinsdag 25 juli:
Grand Canyon naar Page
Dag 23: woensdag 26 juli:
Page naar Bryce
Dag 24: donderdag 27 juli:
Bryce naar Zion, aankomst Zion mag later op de dag zijn.
Dag 25: Vrijdag 28 juli:
Zion
Dag 26: zaterdag 29 juli:
Zion naar Las Vegas.
Wij vertrekken op dinsdag 1 augustus vanuit Las Vegas om 6.20 uur.
We willen de auto inleveren op de vluchthaven op 31 juli, maandagavond.
Kortom, we hebben ruim een dag over, bijna twee.
waar passen we deze het best in. We hoeven maandag pas in Las Vegas te zijn, daar boeken we bij de luchthaven een motel
De vragen voor nu staan het het blauw.
Graag jullie op en aanmerkingen, dank jullie wel weer,
groetjes Patricia
Zal wat specifieker zijn, want er zitten wat hiaten in mijn route:
Dag 1: dinsdag 4 juli:
Aankomst Las Vegas om 18.40 uur.
Dag 2, woensdag 5 juli:
Las Vegas
Dag 3: donderdag 6 juli:
Las vegas
Dag 4 :vrijdag 7 juli.
S'morgens auto ophalen op de strip, naar Wallmart campingspullen ophalen.
(bedoeling om deze vast te reserveren via internet indien mogelijk) Iemand ervaring?
Dan door Death Valley richting Mommoth lakes
Dag 5: zaterdag 8 juli:
Death Valley naar Mammoth Lakes (is het op dit traject mogelijk te kamperen, of motel, suggesties?)
Dag 6: zondag 9 juli:
Mammoth Lakes naar mono lake
Dag 7: maandag 10 juli:
Mono lake naar Yosemite ( dan passeer ik de tioga pas?)
Dag 8: dinsdag 11 juli:
Yosemite
Dag 9 : 12 juli woensdag:
Yosemite
Dag 10: donderdag 13 juli:
Yosemite naar San Francisco ( suggestie voor een leuk hotel?)
Dag 11: vrijdag 14 juli:
San Francisco
Dag 12: zaterdag 15 juli:
San Francisco naar Carmel/ Monterey
Dag 13: zondag 16 juli:
Carmel/monterey naar Pismo Beach
Dag 14: maandag 17 juli:
Pismo Beach naar Hollywood. (suggestie voor leuke overnachting, mag camping zijn of een hotel, wat is wijsheid?)
Dag 15: dinsdag 18 juli:
Hollywood, universal studio's
dag 16: woensdag 19 juli
Hollywood naar San Diego ( overnachting op camping of motel; suggesties?)
Dag 17: donderdag 20 juli:
San Diego Zoo
Dag 18: vrijdag 21 juli:
Seaworld
Dag 19: zaterdag 22 juli:
San Diego naar Josua Tree (overnachtingssuggestie?)
Dag 20: zondag 23 juli:
Josua Tree naar Grand Canyon
Dag 21: maandag 24 juli:
Grand Canyon
Dag 22: dinsdag 25 juli:
Grand Canyon naar Page
Dag 23: woensdag 26 juli:
Page naar Bryce
Dag 24: donderdag 27 juli:
Bryce naar Zion, aankomst Zion mag later op de dag zijn.
Dag 25: Vrijdag 28 juli:
Zion
Dag 26: zaterdag 29 juli:
Zion naar Las Vegas.
Wij vertrekken op dinsdag 1 augustus vanuit Las Vegas om 6.20 uur.
We willen de auto inleveren op de vluchthaven op 31 juli, maandagavond.
Kortom, we hebben ruim een dag over, bijna twee.
waar passen we deze het best in. We hoeven maandag pas in Las Vegas te zijn, daar boeken we bij de luchthaven een motel
De vragen voor nu staan het het blauw.
Graag jullie op en aanmerkingen, dank jullie wel weer,
groetjes Patricia
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die dag 4 tm 6 is voor mij vrij onbegrijpelijk? Overnacht je nou wel of niet in death valley en van mammoth lakes naar mono lake?? Dat is 30min rijden??
Plan een nacht meer bij LA zou ik zeggen. Dat is wel wat meer dan hollywood.
En ik blijf me echt afvragen wie het verzonnen heeft dat SF - LA langs de kust mooier is dan LA - SF. Dat maakt geen klap verschil. Het is een bochtige route waarbij je vanaf beide kanten danweer oceaan dan weer een bergwand ziet. Verder ligt die weg ook een flink deel iets landinwaards...
Plan een nacht meer bij LA zou ik zeggen. Dat is wel wat meer dan hollywood.
En ik blijf me echt afvragen wie het verzonnen heeft dat SF - LA langs de kust mooier is dan LA - SF. Dat maakt geen klap verschil. Het is een bochtige route waarbij je vanaf beide kanten danweer oceaan dan weer een bergwand ziet. Verder ligt die weg ook een flink deel iets landinwaards...
Hoi Paul,
Klinkt id. een beetje maf, of je nu links of rechts gaat rijden langs de kustweg. We hebben hem al twee keer eerder gedaan, het heeft te maken dat je dan rechts rijdt, en meer vrij uitzicht hebt. Dat vond ik toen echt zo. Nacht 4 t/m 6 zijn nog de hiaten die ik bedoel, ik kom daar zelf nog niet goed uit. Ik ben niet bekend met Death Valley, daar ben ik niet eerder geweest omdat we deze moesten vermijden omdat we een camper hadden gehuurd. We vertrekken uit Las Vegas , daarna boodschappen doen bij Wallmart en dan op weg door Death Valley. wat is reëel? Wat zijn de afstanden? Dat is mij nog niet geheel duidelijk, dit moet ik zelf nog even wat preciezer uitzoeken. Het is ook een ruwe opzet.
LA hoeft van ons niet uitgebreid, zijn we al geweest. We gaan naar universal studio's.
Wellicht heb jij nog opties die we zeker niet moeten missen?
Groetjes Patricia
Klinkt id. een beetje maf, of je nu links of rechts gaat rijden langs de kustweg. We hebben hem al twee keer eerder gedaan, het heeft te maken dat je dan rechts rijdt, en meer vrij uitzicht hebt. Dat vond ik toen echt zo. Nacht 4 t/m 6 zijn nog de hiaten die ik bedoel, ik kom daar zelf nog niet goed uit. Ik ben niet bekend met Death Valley, daar ben ik niet eerder geweest omdat we deze moesten vermijden omdat we een camper hadden gehuurd. We vertrekken uit Las Vegas , daarna boodschappen doen bij Wallmart en dan op weg door Death Valley. wat is reëel? Wat zijn de afstanden? Dat is mij nog niet geheel duidelijk, dit moet ik zelf nog even wat preciezer uitzoeken. Het is ook een ruwe opzet.
LA hoeft van ons niet uitgebreid, zijn we al geweest. We gaan naar universal studio's.
Wellicht heb jij nog opties die we zeker niet moeten missen?
Groetjes Patricia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het even wat beknopter opgeschreven. Klopt het zo?
Dag 1 di naar Las Vegas
Dag 2 wo Las Vegas
Dag 3 do Las Vegas
Dag 4 vr Las Vegas - Lone Pine
Dag 5 za Lone Pine - Mammoth Lakes
Dag 6 zo Mammoth Lakes - Mono Lake
Dag 7 ma Mono Lake - Yosemite
Dag 8 di Yosemite
Dag 9 wo Yosemite
Dag 10 do Yosemite - San Francisco
Dag 11 vr San Francisco
Dag 12 za San Francisco - Monterey
Dag 13 zo Monterey - Pismo Beach
Dag 14 ma Pismo Beach - LA
Dag 15 di LA
Dag 16 wo LA - San Diego
Dag 17 do San Diego
Dag 18 vr San Diego
Dag 19 za San Diego - Joshua Tree
Dag 20 zo Joshua Tree - Grand Canyon
Dag 21 ma Grand Canyon
Dag 22 di Grand Canyon - Page
Dag 23 wo Page - Bryce
Dag 24 do Bryce - Zion
Dag 25 vr Zion
Dag 26 za Zion - Las Vegas
Dag 27 zo Las Vegas
Dag 28 ma Las Vegas
Dag 29 di Las Vegas
Als je wilt kamperen dan is DV geen goede optie. Lone Pine is een mogelijkheid, maar dat is al wel een eindje rijden vanuit las Vegas. Reken zonder stops op 4 uur. Als je in DV naar bijvoorbeeld Dante's view rijdt en je doet nog wat uitzichtpunten dan ben je ook al een paar uur kwijt. Je zult met het ophalen van de auto en het aanschaffen van de kampeerspullen en boodschappen al aardig wat tijd kwijt zijn. Een alternatief is overnachten in het park zelf. Kijk daarvoor eens in onze verslagen; in 2004, 2006 en 2008 deden we dat met onze kinderen, in de zomer.
Kijk voor de rit van Lone Pine naar Las Vegas eens in ons 2015-verslag.
Zoals gezegd is het niet zo zinvol om zowel in Mammtoh Lakes als bij Mono Lake te overnachten; dan kun je beter twee nachten Mammoth Lakes (Convict Lake) of bijvoorbeeld June Lake (bijvoorbeeld Silver Lake) doen. Vlak voor de ingang van Yosemite heb je ook een aantal campings. Je kunt hier een overnachting laten vallen, maar dan kom je wel op zondag in Yosemite. Het zal dan wel drukker zijn dan buiten het weekend. Wat waren jullie plannen voor dag 6? Op dag 7 kom je inderdaad langs de Tioga Pass. Is dit voor jullie de eerste keer Yosemite? Kijk eens naar de kaart op www.nps.gov/yose. En zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag voor het park, en eerdere verslagen voor onze bezoeken met de kinderen.
Voor LA heb je ook nog tijd als je naar SD rijdt, het kan zo wel vind ik. Wij vonden in LA de Orchid Suites prima. In San Diego hebben wij eens op de KOA-caping in Chula Vista gestaan, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Joshua Tree is erg heet in de zomer; je kunt er doorheen rijden, en al iets verder rijden richting GC. Of overnachten in Twentynine Palms.
Het is een lange rit naar de GC, dus twee nachten daar zijn wel mooi. Je zou ook 1 nacht GC en 2 nachten Page kunnen doen. Of gebruik hier een van de extra dagen.
Met nog een dag over zou je Monument Valley kumnen toevoegen, tussen de GC en Page.
Marianne
Dag 1 di naar Las Vegas
Dag 2 wo Las Vegas
Dag 3 do Las Vegas
Dag 4 vr Las Vegas - Lone Pine
Dag 5 za Lone Pine - Mammoth Lakes
Dag 6 zo Mammoth Lakes - Mono Lake
Dag 7 ma Mono Lake - Yosemite
Dag 8 di Yosemite
Dag 9 wo Yosemite
Dag 10 do Yosemite - San Francisco
Dag 11 vr San Francisco
Dag 12 za San Francisco - Monterey
Dag 13 zo Monterey - Pismo Beach
Dag 14 ma Pismo Beach - LA
Dag 15 di LA
Dag 16 wo LA - San Diego
Dag 17 do San Diego
Dag 18 vr San Diego
Dag 19 za San Diego - Joshua Tree
Dag 20 zo Joshua Tree - Grand Canyon
Dag 21 ma Grand Canyon
Dag 22 di Grand Canyon - Page
Dag 23 wo Page - Bryce
Dag 24 do Bryce - Zion
Dag 25 vr Zion
Dag 26 za Zion - Las Vegas
Dag 27 zo Las Vegas
Dag 28 ma Las Vegas
Dag 29 di Las Vegas
Als je wilt kamperen dan is DV geen goede optie. Lone Pine is een mogelijkheid, maar dat is al wel een eindje rijden vanuit las Vegas. Reken zonder stops op 4 uur. Als je in DV naar bijvoorbeeld Dante's view rijdt en je doet nog wat uitzichtpunten dan ben je ook al een paar uur kwijt. Je zult met het ophalen van de auto en het aanschaffen van de kampeerspullen en boodschappen al aardig wat tijd kwijt zijn. Een alternatief is overnachten in het park zelf. Kijk daarvoor eens in onze verslagen; in 2004, 2006 en 2008 deden we dat met onze kinderen, in de zomer.
Kijk voor de rit van Lone Pine naar Las Vegas eens in ons 2015-verslag.
Zoals gezegd is het niet zo zinvol om zowel in Mammtoh Lakes als bij Mono Lake te overnachten; dan kun je beter twee nachten Mammoth Lakes (Convict Lake) of bijvoorbeeld June Lake (bijvoorbeeld Silver Lake) doen. Vlak voor de ingang van Yosemite heb je ook een aantal campings. Je kunt hier een overnachting laten vallen, maar dan kom je wel op zondag in Yosemite. Het zal dan wel drukker zijn dan buiten het weekend. Wat waren jullie plannen voor dag 6? Op dag 7 kom je inderdaad langs de Tioga Pass. Is dit voor jullie de eerste keer Yosemite? Kijk eens naar de kaart op www.nps.gov/yose. En zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag voor het park, en eerdere verslagen voor onze bezoeken met de kinderen.
Voor LA heb je ook nog tijd als je naar SD rijdt, het kan zo wel vind ik. Wij vonden in LA de Orchid Suites prima. In San Diego hebben wij eens op de KOA-caping in Chula Vista gestaan, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Joshua Tree is erg heet in de zomer; je kunt er doorheen rijden, en al iets verder rijden richting GC. Of overnachten in Twentynine Palms.
Het is een lange rit naar de GC, dus twee nachten daar zijn wel mooi. Je zou ook 1 nacht GC en 2 nachten Page kunnen doen. Of gebruik hier een van de extra dagen.
Met nog een dag over zou je Monument Valley kumnen toevoegen, tussen de GC en Page.
Marianne
Hoi Marianne,
Dank je wel voor je feedback, daar kan ik wat mee.
Ik ga weer even puzzelen.
Altijd leuk!
groepjes Patricia
Dank je wel voor je feedback, daar kan ik wat mee.
Ik ga weer even puzzelen.
Altijd leuk!
groepjes Patricia
-
marrob
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi Patricia,
Wij hebben vorig jaar een deel van jullie route gedaan met onze kinderen van 6 en 9. Dit is ons route-topic met mijn evaluatie:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=56676
Met name onze kampeerplek in Pismo Beach kan voor jullie een aanrader zijn.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Wij hebben vorig jaar een deel van jullie route gedaan met onze kinderen van 6 en 9. Dit is ons route-topic met mijn evaluatie:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=56676
Met name onze kampeerplek in Pismo Beach kan voor jullie een aanrader zijn.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Hoi allemaal weer, en daar ben ik weer, de gegeven feedback heb ik meegenomen, hartelijk dank hiervoor!
Ik kom nu op deze route uit. Totaal net geen 4000 km.
dag 1: dinsdag 4 juli: aankomst Las Vegas
dag 2: woensdag 5 juli: Las Vegas
dag 3: donderdag 6 juli Las Vegas, auto ophalen, boodschappen doen bij Wall mart
dag 4: vrijdag 7 juli : las Vegas naar Lone Pine
dag 5 : zaterdag 8 juli: Lone Pine naar Mammoth Lakes
dag 6: zondag 9 juli Mammoth lakes naar Yosemite National Park
Dag 7: maandag 10 juli: Yosemite National Park
Dag 8: dinsdag 11 juli: Yosemite National Park
dag 9: woensdag 12 juli : Yosemite naar San Francisco
Dag 10: donderdag 13 juli: San Francisco
dag 11: vrijdag 14 juli : San Francisco naar Carmel/Monterey
dag 12: zaterdag 15 juli: Carmel/ Monterey naar Pismo Beach
Dag 13: zondag 16 juli: Pismo Beach naar Hollywood/ LA
dag 14: maandag 17 juli: Hollywood/LA (universal studio's)
dag 15:dinsdag 18 juli LA naar San Diego
dag 16: woensdag 19 juli: San Diego (San Diego Zoo)
Dag 17: donderdag 20 juli: San Diego (Seaworld)
Dag 18: vrijdag 21 juli : Door Joshua Tree naar Twentynine Palms
Dag 19: zaterdag 22 juli: Twentynine Palms naar Grand Canyon
Dag 20: zondag 23 juli: Grand Canyon
dag 21: maandag 24 juli: Grand Canyon naar Monument Valley
dag 22: dinsdag 25 juli : monument Valley naar Page
dag 23: woensdag 26 juli : Page naar Bryce
dag 24: donderdag 27 juli: Bryce Canyon
dag 25: vrijdag 28 juli : Bryce Canyon naar Zion.
Dag 26: zaterdag 29 juli: Zion
dag 27: zondag 30 juli: Zion naar Las Vegas (Hoover dam)
dag 28: maandag 31 juli:Las Vegas, om 20.00 auto inleveren
dag 29: dinsdag 1 augustus : Vertrek Las Vegas om 6.20 uur
Ik kom nu op deze route uit. Totaal net geen 4000 km.
dag 1: dinsdag 4 juli: aankomst Las Vegas
dag 2: woensdag 5 juli: Las Vegas
dag 3: donderdag 6 juli Las Vegas, auto ophalen, boodschappen doen bij Wall mart
dag 4: vrijdag 7 juli : las Vegas naar Lone Pine
dag 5 : zaterdag 8 juli: Lone Pine naar Mammoth Lakes
dag 6: zondag 9 juli Mammoth lakes naar Yosemite National Park
Dag 7: maandag 10 juli: Yosemite National Park
Dag 8: dinsdag 11 juli: Yosemite National Park
dag 9: woensdag 12 juli : Yosemite naar San Francisco
Dag 10: donderdag 13 juli: San Francisco
dag 11: vrijdag 14 juli : San Francisco naar Carmel/Monterey
dag 12: zaterdag 15 juli: Carmel/ Monterey naar Pismo Beach
Dag 13: zondag 16 juli: Pismo Beach naar Hollywood/ LA
dag 14: maandag 17 juli: Hollywood/LA (universal studio's)
dag 15:dinsdag 18 juli LA naar San Diego
dag 16: woensdag 19 juli: San Diego (San Diego Zoo)
Dag 17: donderdag 20 juli: San Diego (Seaworld)
Dag 18: vrijdag 21 juli : Door Joshua Tree naar Twentynine Palms
Dag 19: zaterdag 22 juli: Twentynine Palms naar Grand Canyon
Dag 20: zondag 23 juli: Grand Canyon
dag 21: maandag 24 juli: Grand Canyon naar Monument Valley
dag 22: dinsdag 25 juli : monument Valley naar Page
dag 23: woensdag 26 juli : Page naar Bryce
dag 24: donderdag 27 juli: Bryce Canyon
dag 25: vrijdag 28 juli : Bryce Canyon naar Zion.
Dag 26: zaterdag 29 juli: Zion
dag 27: zondag 30 juli: Zion naar Las Vegas (Hoover dam)
dag 28: maandag 31 juli:Las Vegas, om 20.00 auto inleveren
dag 29: dinsdag 1 augustus : Vertrek Las Vegas om 6.20 uur
dank je wel voor je camping advies voor Pismo Beach, hij staat genoteerd! 
Wij kampeerden de laatste keer ZW in Lone Pine (Boulder Creek RV Resort, met een tent/fijn zwembad), dat is een heel stuk koeler dan Death Valley, maar nog steeds goed te doen vanuit Las Vegas. Dan moet je daar wel ruim op tijd vertrekken 's ochtends en niet eerst nog allemaal inkopen gaan doen.
Daarna reden we in één (lange) dag via Mono Lake, Bodie en over de Sonora Pass (Tioga Pass was dicht vanwege bosbranden) naar Yosemite Valley, waar we aan de rivier een plekje hadden.
Ook zou ik al meteen bij aankomst in Las Vegas de auto ophalen op dag 1, en deze pas op de luchthaven bij vertrek weer inleveren (car rental center is 24/7 open). Je kunt het hopelijk zo uitmikken dat je 4 keer 7 dagen huurt, wat hoogstwaarschijnlijk net zo duur is als 3x7 plus drie dagen huren. Scheelt ook weer meerdere keren tijd & kosten met een taxi op en neer om je auto te halen/brengen.
Het is bovendien heel fijn om op de Strip een auto tot je beschikking te hebben om van parkeergarage naar parkeergarage te rijden (ofwel: van airco naar airco). Of om op dag 2 alvast een rondje Target/Walmart te doen, of bezienswaardigheden buiten de Strip te bezoeken. Of de laatste avond naar Downtown te rijden na het eten.
Op de laatste dag lekker in de auto laten wat je niet meer nodig hebt (tent etc.) en dan vlak voor je incheckt auto inleveren en met het 5 minuten durende shuttlebusje naar de luchthaven.
Daarna reden we in één (lange) dag via Mono Lake, Bodie en over de Sonora Pass (Tioga Pass was dicht vanwege bosbranden) naar Yosemite Valley, waar we aan de rivier een plekje hadden.
Ook zou ik al meteen bij aankomst in Las Vegas de auto ophalen op dag 1, en deze pas op de luchthaven bij vertrek weer inleveren (car rental center is 24/7 open). Je kunt het hopelijk zo uitmikken dat je 4 keer 7 dagen huurt, wat hoogstwaarschijnlijk net zo duur is als 3x7 plus drie dagen huren. Scheelt ook weer meerdere keren tijd & kosten met een taxi op en neer om je auto te halen/brengen.
Het is bovendien heel fijn om op de Strip een auto tot je beschikking te hebben om van parkeergarage naar parkeergarage te rijden (ofwel: van airco naar airco). Of om op dag 2 alvast een rondje Target/Walmart te doen, of bezienswaardigheden buiten de Strip te bezoeken. Of de laatste avond naar Downtown te rijden na het eten.
Op de laatste dag lekker in de auto laten wat je niet meer nodig hebt (tent etc.) en dan vlak voor je incheckt auto inleveren en met het 5 minuten durende shuttlebusje naar de luchthaven.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7718 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 27 Reacties