Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Handbagage streng? (United, Aircanada en Lufthansa)
-
Joyceee
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Handbagage streng? (United, Aircanada en Lufthansa)
Wij vliegen in september met Lufthansa (maar het wordt uitgevoerd door United) naar Las Vegas.
Op de terugreis vliegen we met Aircanada.
Wordt er streng gelet op de afmetingen van de handbagage? En daarmee bedoel ik niet de gewone handbagage maar het kleinere persoonlijke item dat ik mee wil nemen.
Ik wil namelijk een handbagage koffertje meenemen en een kleine rugzak of tas met de boekingspapieren etc.
Ik weet dat er afmetingen zijn waar je je aan moet houden, maar mijn vraag is dus of er echt op gelet wordt als het een paar cm groter is.
Op de terugreis vliegen we met Aircanada.
Wordt er streng gelet op de afmetingen van de handbagage? En daarmee bedoel ik niet de gewone handbagage maar het kleinere persoonlijke item dat ik mee wil nemen.
Ik wil namelijk een handbagage koffertje meenemen en een kleine rugzak of tas met de boekingspapieren etc.
Ik weet dat er afmetingen zijn waar je je aan moet houden, maar mijn vraag is dus of er echt op gelet wordt als het een paar cm groter is.
-
SjefkeNL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Handbagage streng? (United, Aircanada en Lufthansa)
Ik hoor meestal dat als je het zelf kan dragen, en als het boven in de bagage vakken past.. Dan maakt het niet zo veel uit als die paar cm groter is..
Ik ben 2x naar Amerika gevlogen, 1x met TUI en 1x met Detla Airlines, maar bij allebei werd de hand bagage niet gemeten of gewogen.
Ik ben 2x naar Amerika gevlogen, 1x met TUI en 1x met Detla Airlines, maar bij allebei werd de hand bagage niet gemeten of gewogen.
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
dat is volgens mij moeilijk te voorspellen. Je moet een beetje mazzel hebben. Maar sinds veel mensen veel handbagage mee willen nemen, wordt het meestal wel gekeurd. Het is sowieso handig om een plan B te hebben als ze vinden dat je te veel handbagage hebt ... (van tevoren beslissen wat eventueel toch in de koffer kan ...)
edit: ze meten inderdaad niet vaak, maar ze kijken er wel naar, en weten wel zo'n beetje wat wel of niet past .... ook bij de slurf zelf kunnen ze eventueel nog moeilijk gaan doen. Niet dat het dan niet mee mag, maar dat ze het alsnog onderin opbergen en jij er niet bij kan in het vliegtuig ... dus ook dan, bedenk van tevoren vast wat je per se wel bij je wilt hebben ...
edit: ze meten inderdaad niet vaak, maar ze kijken er wel naar, en weten wel zo'n beetje wat wel of niet past .... ook bij de slurf zelf kunnen ze eventueel nog moeilijk gaan doen. Niet dat het dan niet mee mag, maar dat ze het alsnog onderin opbergen en jij er niet bij kan in het vliegtuig ... dus ook dan, bedenk van tevoren vast wat je per se wel bij je wilt hebben ...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik stop mn roadbook en boekingspapieren altijd in een mapje welke in mijn handbagage gaat. Moet je daar persé een apart tasje voor hebben? Bij aankomst gaat het roadbook vaak het handschoenenkastje in en heb ik alleen nog een klein mapje met alle papieren voor in een vakje zitten welke ik er binnen 5s uit heb.
Overigens is mijn handbagage alleen ooit door Ryanair echt gemeten, maar is deze zowel bij United als Delta wel gewogen.
Overigens is mijn handbagage alleen ooit door Ryanair echt gemeten, maar is deze zowel bij United als Delta wel gewogen.
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Waarom zouden ze bij delta wegen? Handbagage kent bij hen geen maximum kwa gewicht. (Deden wij ons voordeel mee door de zware meuk daar in te doen
)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Wij zijn met United,uitgevoerd door Swiss,gevlogen en de handbagage is niet gewogen of gemeten.
Bij de binnenlandse vlucht moest er zelfs handbaggage in het ruim bij air canada. Maar ik heb ook hele grote trolleys gezien. Je moet gewoon geluk hebben.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- rmathijssen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het verschilt echt enorm per bedrijf, en het zal ook nog vast schelen met wie je treft achter de balie.
TUI heb ik vele malen ervaren als zeeeer tolerant, United Airlines een middenmoot (ligt er erg aan wie je treft) en KLM als heel erg strikt.
TUI heb ik vele malen ervaren als zeeeer tolerant, United Airlines een middenmoot (ligt er erg aan wie je treft) en KLM als heel erg strikt.
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb bij United nog maar weinig meegemaakt dat er echt goed gekeken werd naar de handbagage. Je mag 1 stuks handbagage meenemen met bepaalde afmeting en 1 "small personal item" en hier valt een kleine laptoptas oid onder.Joyceee schreef: Wordt er streng gelet op de afmetingen van de handbagage? En daarmee bedoel ik niet de gewone handbagage maar het kleinere persoonlijke item dat ik mee wil nemen.
Je geeft zelf aan dat je een koffertje mee neemt en dan wil je nog een tas mee nemen. Die zou ik vooral ook klein houden.
Persoonlijk ben ik van mening dat je dit ook zeker beperkt moet houden en ook binnen de regels zoals een maatschappij deze stelt. Zeker omdat je mensen echt hutkoffers als handbagage ziet meezeulen en dan ook nog eens een koffertje en een laptoptas. En dan verbaasd zijn als medepassagiers boos worden als de bagagebakken vol zitten. Ik hoop echt dat maatschappijen ooit eens goed gaan controleren.
Wij zijn net terug uit de States. We zijn heengeslagen met Lufthansa en Air Canada (Frankfurt-Montreal- Las Vegas) en teruggevlogen met Air Canada (Las Vegas-Toronto-Frankfurt). Er is vanuit de vliegmaatschappij geen controle uitgevoerd op de handbagage, niet op de grootte, het gewicht en het aantal tassen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben bij Lufthansa wel al voorgehad dat ze onze handbagage wogen...
Is heel willekeurig allemaal heb ik het idee maar als je probeert niet te overdrijven qua afmetingen heb je wel een kleiner risico. Ik doe mijn PC tegenwoordig apart in een PC tas als "extra eigen kleine tas". Zelfde met mijn roadmap (die wel flink weegt) zodat ik die eventueel uit de normaal trolley handbagage kan nemen. Je mag immers ook altijd nog een handtas of pc tas meenemen.
Is heel willekeurig allemaal heb ik het idee maar als je probeert niet te overdrijven qua afmetingen heb je wel een kleiner risico. Ik doe mijn PC tegenwoordig apart in een PC tas als "extra eigen kleine tas". Zelfde met mijn roadmap (die wel flink weegt) zodat ik die eventueel uit de normaal trolley handbagage kan nemen. Je mag immers ook altijd nog een handtas of pc tas meenemen.
Ook wij hebben afgelopen maand in LAX bij Lufthansa onze handbagage moeten laten wegen. Deze was nét iets te zwaar, maar de afmetingen waren wel goed. Werd gratis als ruimbagage mee ingecheckt. Wij hadden wel 2 extra stuks ruimbagage (koelbox en tent) die we wilden meenemen en waarvan we 1 moesten bijbetalen.
Was op zich wel leuk, weinig gesleur tijdens de tussenvlucht in Frankfurt naar Dusseldorf.
Was op zich wel leuk, weinig gesleur tijdens de tussenvlucht in Frankfurt naar Dusseldorf.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Ik heb afgelopen maand gevlogen met KLM van AMS naar Salt Lake City en met Delta van SLC naar Las Vegas. Zowel heen als terugweg is er niks gedaan met de handbagage, niet gemeten, niet gewogen, niks. Ik kon het gewoon zo meenemen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mijn handbagage is altijd nog gewogen. Zowel bij KLM als bij United als bij Delta. Overigens altijd gewoon mee kunnen nemen in het vliegtuig.
Heb jij een trolley of een rugzak? Misschien zit daar dan verschil in? Ik had gewoon een (grote) handtas bij me.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Onze trolley is niet gewogen afgelopen zomer bij Lufthansa (DUS LAX), eerder ook nooit gewogen (klm,ba,united).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Dan lijkt het erop dat het echt puur willekeurig is wanneer het gewogen/gemeten wordt.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Wij hebben gevlogen met United, Delta, KLM, Brussels Airways, BA, Tui en Lufthansa. Bij TUI werd er gewogen en mocht de handbagage echt niet te zwaar zijn, bij Lufthansa op Dusseldorf werd er gewogen en te zwaar bevonden, maar mocht het wel gewoon mee in de cabine. Voor de rest is er nog nooit gewogen.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Zoals ik op elk dergelijk topic reageer: dat hangt enkel en alleen af van de check-in en/of gate agent, ongeacht met welke maatschappij je reist.
Je mag als airline nog zo strikte regels hebben, als je agenten het niet opvolgen, heb je er niets aan.
Je mag als airline nog zo strikte regels hebben, als je agenten het niet opvolgen, heb je er niets aan.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
Sunsina
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bij onze heenvlucht met United naar Chicago werd er qua handbagage niets gewogen of gemeten.
Bij de terugvlucht van Los Angeles naar Frankfurt door Lufthansa werd niet naar de afmeting gekeken, maar werden onze 3 trolleys gewogen. 2 van de 3 waren veel zwaarder dan de toegestane 8 kilo. De zwaarste moest eigenlijk naar het ruimbagage. Terwijl we nog aan het kijken waren van hoe en wat dan, keek ze nog eens een keer naar wat we verder bij ons hadden als handbagage. Dat was niet veel. Of het nu daar aan lag, aan het feit dat we maar 3 koffers voor de ruimbagage hadden, terwijl we met zijn 4'en waren, of aan het feit dat het transportsysteem het niet deed en alle koffers dus met de hand verzameld en op een kar gezet moesten worden, ik weet het niet. Maar uiteindelijk mochten alle trolleys gewoon mee als handbagage.
Bij de terugvlucht van Los Angeles naar Frankfurt door Lufthansa werd niet naar de afmeting gekeken, maar werden onze 3 trolleys gewogen. 2 van de 3 waren veel zwaarder dan de toegestane 8 kilo. De zwaarste moest eigenlijk naar het ruimbagage. Terwijl we nog aan het kijken waren van hoe en wat dan, keek ze nog eens een keer naar wat we verder bij ons hadden als handbagage. Dat was niet veel. Of het nu daar aan lag, aan het feit dat we maar 3 koffers voor de ruimbagage hadden, terwijl we met zijn 4'en waren, of aan het feit dat het transportsysteem het niet deed en alle koffers dus met de hand verzameld en op een kar gezet moesten worden, ik weet het niet. Maar uiteindelijk mochten alle trolleys gewoon mee als handbagage.
Anita
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties