Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen stempel in paspoort bij aankomst in DC

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
greenqueen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Geen stempel in paspoort bij aankomst in DC

Bericht door greenqueen »

Hoi,

Even een berichtje om er toch op te letten dat je een stempel krijgt in je paspoort als je de VS binnenkomt. ik had namelijk het volgende voor:

Op zaterdag aangekomen in Washington DC, Dulles. Ik wandel naar Immigrations, sluit mij aan bij de returning ESTA (was de 3e keer dat ik dit jaar naar VS ging). Doe mijn ding bij kiosk, foto gemaakt, vingerafdrukken gemaakt, paspoort gescand. Ik kon direct door naar een officer. Kreeg wat vragen over mijn doel van de reis, geen probleem. Ok, ik mocht binnen! Gehaast zoals altijd, want je wil toch snel uit de luchthaven. Ik kijk niet meer naar mijn paspoort.

Een week later ga ik met mijn Amerikaanse vriend de Niagara watervallen bezoeken. uiteraard willen we ook naar de Candadese kant. Daar aangekomen krijg ik van de Canadese officer te horen dat ik al te lang in de US ben. Huh??? Ja al langer dan drie maand. Aangezien ik daar met mijn vriend ben, lijkt het voor hen alsof ik illegaal met hem samenben ofzo. . Ik leg uit dat dit mijn derde reis is naar de VS dit jaar. laatste keer was in april 2016. Neen, dat kan volgens hem niet. Ik ben volgens hem niet meer teruggekeerd naar België en dus langer dan drie maand in de VS :shock:

Ik word doorverwezen naar een vriendelijke beambte. Ik toon haar mijn e-ticket waarmee ik bewijs de week ervoor in DC te zijn toegekomen. Zij kan dit echter niet bevestigen in het systeem. Terug naar de Amerikaanse kant. Na heeeeeel wat vragen zet de beambte toch mijn stempel. Zij kon immers wel terugvinden dat ik in DC via Immigrations ben gepasseerd. Ik kreeg nog bijna de schuld dat er geen stempel in mijn paspoort stond. Ik heb dus nog steeds geen flauw idee waarom de officer in DC dit niet gedaan heeft. Heeft het iets te maken met de returning ESTA? Lijkt me toch logisch dat je iedere keer een stempel krijgt? Ook al kom je zelfs binnen de drie maanden terug.

Achteraf kan ik er wel mee lachen, maar op het moment was het toch wel eventjes stressen. Vooral omdat we toen we bij het terugkeren naar VS een andere ambtenaar hadden die er al helemaal niks van snapte. Ik had een stempel gekregen in Niagara Falls terwijl ik de week ervoor in DC was aangekomen...
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Geen stempel in paspoort bij aankomst in DC

Bericht door Anneleen »

Oh, dat herinnert me aan een ervaring van jaren geleden.
Wij waren met een groep vrienden op vakantie in Zimbabwe, en wilden ook naar de Victoria Falls vanuit Zambia gaan kijken. Je kon daar gemakkelijk de grens over, gewoon een stempel in je paspoort laten zetten. Zo gezegd, zo gedaan, wij de grens over. We liepen daar wat rond, bekeken de watervallen en wilden terug naar de Zimbabwe-kant. Toen bleek dat iemand van onze groep geen stempel in zijn paspoort had gekregen bij de grensovergang van Zimbabwe naar Zambia, en dus niet zomaar terug kon. Man, man, man, dat werd een hetze. We werden in een lokaal gezet, er kwam politie bij, ondervraging en alles. Dat heeft een hele tijd geduurd, terwijl wij eigenlijk maar een half uurtje naar de watervallen aan de Zambia-kant wilden gaan kijken...
Inderdaad, eigenlijk het best altijd je paspoort checken, maar daar denk ik zelf ook niet altijd aan, zelfs niet na die ervaring.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Mjah goed opletten. Bij de returning esta moet je het formulier van de automaat laten zien en alsnog een stempel in je paspoort krijgen met de datum van entry.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

De stempel is niet per sé nodig. Wel is het handig om het te hebben als je in grensgebieden bent (Mexico) of de grens over wilt. Bij controles zien ze dan meteen dat stempel, en anders moeten ze eerst alles uitzoeken in de computer voor je weer verder kunt. Geen probleem, kost vooral tijd. En zeggen dat je via een kiosk op een Esta in het land bent, versnelde het proces (vertelde de beambte nadat ik voor de derde keer werd gecontroleerd).

Wanneer je via een kiosk het land binnenkomt is een stempel niet altijd vanzelfsprekend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer