Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tosca - Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
tosca
Amerika-expert

Reis Tosca - Hawaii

Bericht door tosca »

Wij hebben volgend jaar de luxe dat we 3 maanden verlof kunnen opnemen.

Wat we precies gaan doen en waar we heen willen zijn we nog steeds niet helemaal over uit. Maar dat Hawaii één van de bestemmingen wordt staat vast! Zoals het er nu naar uit ziet zullen we vanuit Azië richting Hawaii gaan.

Omdat we al zoveel keuzes moeten maken en toch veel willen zien hebben we besloten om per bestemming 2 á 2,5 week uit te trekken. Dus ook ook voor Hawaii hebben we 2 weken. We beseffen ons dat dat eigenlijk te kort is, maar zo kunnen we van alle bestemming toch een mooie indruk krijgen.

We houden van steden, maar kunnen de natuur de laatste jaren steeds meer waarderen. Maar bijvoorbeeld 3 dagen achtereen wandelen is dan weer te veel van het goede!

Kortom, wat zouden jullie advies zijn voor die twee weken? We zijn er beiden nog nooit geweest!
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Tosca - Hawaii

Bericht door lauravanderklugt »

Ik zou dan gaan voor 4 dagen Oahu (Waikiki), 5 dagen Maui, 5 dagen Big Island. Dat is wat kort voor Big Island, maar omdat jullie aangeven van steden te houden, heb ik 4 dagen Oahu geadviseerd. Als alternatief is het te overwegen om 1 dag Oahu naar Big Island te schuiven.

Oahu; Waikiki, Honolulu, Pearl Harbour, Noordkust, Polynesian Cultural Center, Diamond Head beklimmen, Hanauma Bay snorkelen
Maui: Road to Hana (2 dagen met overnachting in omgeving Hana) Haleakala NP, snorkelen Molokini, Lahaina
Big Island: Kohala Coast, Kona, Waipio Valley, Vulkaan NP (2 dagen met overnachting) evt excursie Mauna Kea.

Je kunt op Hawaii ook mooie natuur zien, zonder veel te wandelen trouwens ;-)
Ik heb Kauai weg gelaten omdat je anders wel veel aan het eiland hoppen bent en op Kauai is de natuur de grootste attractie.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Hoi Tosca,

Nou 2 weken op Hawaii moet zeker kunnen! wij hebben het afgelopen september ook in 2 weken gedaan.
Je zegt dat je vooral van de steden bent. Mjah die heb je niet echt op Hawaii behalve Honolulu.

Wij zijn begonnen op Oahu, daarna door naar Kauai en toen naar Big Island en weer terug naar Oahu.
Oahu met Honolulu is natuurlijk als stedenliefhebber niet over te slaan. Daarnaast is het ook leuk vanwege Pearl harbour.
Big Island vonden wij vooral geweldig vanwege de vulkanen en de natuur. Ook hier heb je wat grotere "steden"
Kauai is vooral natuur, natuur en nog meer natuur!
Misschien dat Maui dan meer voor jullie is.

Een tip voor vliegen tussen de eilanden: Mokulele airlines https://www.mokuleleairlines.com/
Erg betaalbaar en een belevenis op zich! Daarnaast veel snellere incheck en kortere tijd op het vliegveld nodig.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Thnx! We gaan ons er eens in verdiepen!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

We zijn weer ietsje verder in de planning & hebben vandaag ons ticket geboekt naar Hawaii. We komen aan op 18 juni op Honolulu, om 6:00 uur 's morgens. Die dag zullen we denk ik niet heel veel waard zijn; we komen uit Australië dus dat zal een behoorlijk jetlag zijn... Daarna hebben we nu de volgende planning:

1. Oahu
2. Oahu
3. Oahu
4. Oahu
5. Oahu
6. Oahu > Kauai
7. Kauai
8. Kauai
9. Kauai
10.Kauai
11. Kauai > Big Island
12. Big Island
13. Big Island
14. Big Island
15. Big Island
16. Vertrek richting volgende bestemming

We neigen richting Kauai i.p.v. Maui vanwege de Napali Coast en Jurassic Park ;)

Hebben we zo een beetje een logische planning / verdeling van de dagen? Of zou het toch beter anders kunnen ergens wat bij / af?

Daarnaast kwam ik er achter dat door deze planning we op 4 juli vertrekken. Maar volgens deze planning zouden we dan dus op Big Island zitten; missen we dan iets leuks als we dan vertrekken? In NY hebben we nu 2x het vuurwerk gezien, leuk maar weet niet of we voor alleen het vuurwerk een dag extra zouden moeten uittrekken (los van dat we die heus wel kunnen vullen).
lauravanderklugt
Amerikafan

Misschien nog dagje minder Kauai, wat niet zo groot is en dagje meer op Big Island, zodat je de tijd heb voor beide kanten van het eilanden. Dit eiland is echt veel groter.

Met 4 juli heb ik geen ervaring, maar vermoed dat het op Big Island niet echt bijzonder is. Op Oahu misschien nog wel wat meer, maar zou er niet je reisschema voor aanpassen. Op dat soort dagen is het vaak ook nog goedkoper vliegen. Wij hebben ooit eens op Thanksgiving met 5 mensen op een Interisland vlucht gezeten ;-)
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ben je al op vakantie in Australie? Of reis je naar Hawaii via Australie?
Ik ben wel benieuwd! Vind het een aparte route. Als je al in Australie bent dan is het niet zo heel ver meer vliegen (ook afhankelijk vanwaar uit australie je vliegt)

Waarom ga je naar Kauai vanwege jurassic parc? Wij zijn voordat we naar Kauai gingen speciaal naar de film geweest, maar op Kauai hebben we er verder niets van gezien of gemerkt.
Persoonlijk zou ik 1 dag van Kauai afsnoepen en eerder naar Big Island gaan.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij zijn inderdaad al in Australië (we gebruiken Australië als "lange tussenstop" omdat we uit Azië komen). We vliegen vanuit Sydney naar Honolulu en dat is 10:35 uur vliegen, dus dat vind ik nog best een eindje hoor ;)

We kiezen niet speciaal voor Jurrasic Park hoor, maar dat is wel een leuke bijkomstigheid. En de Napali Coast is wel iets wat ons super lijkt.. Al slaan we dan nu de Road to Hana over. Maar goed de wereld rond in 3 maanden (hebben nu 5 landen op de planning staan), dan weet je dat je niet alles kunt zien..

Dagje Kauai naar Big Island is dus geen overbodige luxe! We hebben nu ook 5 dagen (plus de gehele eerste dag, maar dan zijn we denk ik bek af dus lekker strand oid) Oahu. Dat is dus wel goed?
lauravanderklugt
Amerikafan

Op Big Island hebben ze ook mooie stranden, hoor. Dus je kan beter daar een dagje extra aanplakken om te relaxen of snorkelen.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ah het is onderdeel van een wereldreis! Jah 10,5 uur is best ver, maar in vergelijking vanuit Nederland scheelt het een stuk!

Persoonlijk vond ik de stranden op Big Island mooier dan op Kauai. NaPali kust is prachtig, maar als je niet gaat wandelen heb je dit ook in 1 (halve) dag gezien (met heli of boot).
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Wij vonden de stranden op Kauai juist weer mooier :).

Op Kauai hebben we bezocht: Haena/Tunnels Beach, Anini Beach, Poipu Beach, Shipwreck Beach, Kee Beach.
Op Big Island: Hapuna Beach, White Sand Beach, Ahalanui Park en Kehena Beach.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ach jah smaken verschillen...

Ik voeg op Big Island Manini'owali beach toe.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Bedankt voor alle tips! Hoe meer ik lees & bekijk hoe enthousiaster ik word!

We hebben nu 5 dagen Ohau, 4 dagen Kauai, 6 dagen Big Island (hier zitten dan ook de "reisdagen" tussen, dus elk eiland heeft 0,5 dag minder oid). Zelf ben ik hier tevreden mee... Maar we twijfelen een beetje om toch ergens 2 dagen af te snoepen voor onze andere reisplannen.

Wat is dan aan te raden? 1 dag Oahu (ook omdat ik nu de dag van aankomst niet meereken en we komen er om 6:00 uur 's ochtends aan) & 1 dag Big Island?

Daarnaast nog een vraagje.. Op Oahu aan te raden om op Waikiki te verblijven of juist daarbuiten? Maar ik gok dat dat ook persoonlijk is....
lauravanderklugt
Amerikafan

Hangt van je afwegingen af. Waikiki is wel duur qua hotel en parkeren, maar vind het daar super en betaal het graag. Wij verblijven in 2017 voor tweede keer in Waikiki Banyan apartment via Koko Resorts en dat is inclusief parkeren een goede deal voor Waikiki. Je hebt dan appartement en dichtbij strand en winkels/restaurants. Als je een auto hebt is elk plekje op de rest van het eiland goed te doen.
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Om je nog meer in verwarring te brengen :lol: : uitgaande van je oorspronkelijke schema zou ik eerder een dag Oahu omruilen voor Big Island...

Wellicht schop ik nu mensen tegen de schenen, maar wij vonden Oahu "het minst mooie :wink: " eiland van de 4 grootste. Al zou ik het geen straf vinden als ik daar nog een keertje heen zou moeten :lol: ! Op Oahu wonen de meeste mensen (ongeveer 70%) en is het dus wat drukker. Onze voorkeur gaat meer uit van rustige streken en natuur.

Zoals vinceG al zei: "smaken verschillen".
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Haha! Inderdaad! Maar wij zijn gemaakt voor de drukte, dus ik denk dat Oahu voor ons ideaal is!

Natuur & wandelen doen we ook graag en kunnen we zeker waarderen, maar niet voor dagen achter elkaar..
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ik ben het met Bravy eens, ik zou persoonlijk 1 dag Oahu meer dan genoeg vinden, maar ik heb een echtgenoot die Waikiki geweldig vind, dus jah dan moet je compromissen sluiten. Als we dan toch naar Oahu zouden gaan dan zou ik volgende keer op een andere plek dan Waikiki een leuk hotel zoeken.

Maar ik begrijp dat jullie de drukte heerlijk vinden, dan zou ik zeker in de buurt van Waikiki een hotel zoeken. Ik vond de prijzen best flink.
Wij hebben in het Shoreline hotel waikiki gezeten. Gunstig geprijsd, prima locatie, schoon en goede service. Parkeren vond ik wat problematischer in waikiki.
Als je er dan toch 2 dagen af moet snoepen dan komen Oahu en Big Island wel in aanmerking. Nog korter op Kauai zou ik niet doen.
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Wij zaten in The Royal Hawaiian,miden op waikiki beach.Prachtig hotel en wij hebben echt genoten van ons verblijf van 5 dagen daar.Enige nadeel,en dat heb je bij alle duurdere hotels daar denk ik,het hotel zat vol japanners en wij vonden dat echt geen aangename mensen.
Het centrale deel van waikiki beach is zeer mondain,dure hotels en nog duurdere winkels.Heel leuk om gezien te hebben,maar als wij nog eens terug gaan denk ik dat we iets meer naar het begin of einde van waikiki beach een hotel zouden zoeken.De sfeer was daar veel relaxter en daar zaten vooral Amerikanen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat is zeker een mooi hotel Els! Alleen een beetje buiten budget (we aan drie maanden op reis).

We hebben uiteindelijk een aantal tickets geboekt en zijn op het volgende uit gekomen:
6 nachten Ohua (staat al vast)
4 nachten Kauai (dag van aankomst + 3 gehele dagen)
4 nachten Big Island (dag van aankomst, 3 gehele dagen, dag van vertrek -> vlucht is om 20:00 uur)

De vlucht van Hawaii naar de volgende bestemming staat al vast, maar van Kauai naar Big Island nog niet. Hier zouden we eventueel nog in kunnen switchen.

Voor accommodaties zit ik nu op Airbnb te kijken, maar veel accommodaties moet je 3 /4 nachten blijven. Is het aan te raden om het op te splitsen in 2 nacht Kona & 2 nachten Hilo of is verblijven in één stad ook genoeg?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Op Big Island is opsplitsen tussen Kona en Hilo en/of Volcanoes een goed idee, het is het grootste eiland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer