Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heeft iemand ervaring met de hike naar Havasu Canyon?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ellis1965
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ellis1965 »

Hallo,

Deze kwam op facebook voorbij en ziet er echt prachtig uit.
Hoe lang is het lopen voor je bij de watervallen komt?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: havasu canyon

Bericht door Marcopstal »

Vanaf de parking is het 10 mijl enkele richting. In principe is het niet toegelaten om dit in 1 dag te doen (20 mijl totaal dus). Je moet beneden overnachten, sommigen betalen evenwel de camping en keren toch dezelfde dag terug. Dit zal in zomerse omstandigheden vermoedelijk ten stelligste af te raden zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mariella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Heeft iemand ervaring met de hike naar Havasu Canyon?

Bericht door mariella »

Wij zijn zomer 2015 geweest.Vanaf de hilltop is het 13 km lopen naar Supai.Wij hebben daar 4 uur over gedaan met flink veel pauze,ook omdat wij met 2 pubers waren van 13 en 16.Dan is het van Supai naar Havasufalls nog 3 km lopen.Verder zijn wij niet geweest omdat het motel in Supai was en wij weer terug moesten lopen.Dus op een dag 19 km gelopen en wat waren we trots op ons zelf.De omgeving is zo mooi en zo stil het was het allemaal waard.
Ellis1965
Amerika-newbie

Bericht door Ellis1965 »

Hoi Marielle,
Weet jij ook of er buiten de camping ook een lodge is? en wij gaan met de camper. Waar kun je deze het beste achterlaten? Welke maand zijn jullie geweest.
mariella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door mariella »

Hoi Ellis,

Wij zijn in de maand juli geweest.Wel een van de heetste maanden om een hike te doen,maar dat kon niet anders met schoolgaande kinderen.Toen wij begonnen met lopen was het bewolkt dus wel lekker.Later werd het wel heel erg heet maar toen waren we er al bijna.Er is een lodge/motel in Supai daar zaten wij zelf ook.De camper of auto parkeer je op de hilltop en daar begint dan ook de hike. Het is zeer de moeite waard en zo mooi.
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maartnn »

Heej!

9 dagen geleden was ik in Supai, en ons verblijf daar (inclusief de wandelingen) waren het hoogtepunt van onze reis!
Wij verbleven de nacht voor de afdaling in de Hualapai Lodge in Peach Springs. De volgende dag vertrokken we om 6u45 richting de Hualapai Hilltop, waar we rond 8u00 aankwamen. Toen hebben we stevig doorgestapt en kwamen we na 2u15min in Supai aan. Ik moet wel zeggen dat we met 4 waren en onze leeftijd tussen 22 en 24 jaar is, we hebben veel mensen voorbij gestoken. Ook hebben we bewust stevig doorgestapt en geen pauze genomen (enkel snel een foto schieten en weer door). Daarna hebben we gewandeld tot zo'n 5 minuten voorbij Mooney Falls. Hier hebben we gezwommen, en op de terugweg naar de lodge ook nog gezwommen bij Havasu Falls. Het zwemmen hier en het springen van de rotsen was een GEWELDIGE ERVARING en deed echt deugd na de hike van de voormiddag. We moesten om 17u00 terug bij de lodge zijn omdat daarna de check-in niet meer mogelijk was had de vrouw aan de bali voordien gezegd.

De terugweg naar boven de volgende dag was een stuk vermoeiender omdat we het wel in onze benen voelden dat we de vorige dag hard gestapt hadden. We waren om 8u45 naar boven vertrokken en kwamen stipt om 11u45 aan op de parking. Het laatste stuk is echt enorm zwaar en hadden we allemaal stevig onderschat!

Maar als je twijfelt: Havasupai is zeker de moeite waard, en ik zou het zo nog een keer doen! We hebben een roadtrip van 25 dagen gedaan en zijn achteraf gezien heel blij met het doorlopen schema, enkel in Havasupai zouden we volgende keer een dag langer blijven.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Deze staat bij mij nog op de lijst van de emmer.

Wat ik zo snel nergens heb kunnen vinden is of je auto bewaakt staat. Wij reizen altijd met auto en hebben dus gewoon koffers mee. Ik was zeg maar niet van plan om die koffers op mijn rug mee te sjouwen naar Supai. Dus mijn vraag aan de mensen die er geweest zijn. Is het veilig om onze spullen in de auto achter te laten op die parkeer plek bij de hilltop? Dan hoeven we alleen het broodnodige mee te nemen voor 1 overnachting.
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Wij hebben ook onze koffers gewoon achtergelaten in de auto (wel met grote handdoeken erover) en enkel het nodige meegenomen naar beneden. Wij stonden toevallig heel dicht geparkeerd bij het huisje waar overdag iemand van de Havasupai inzit. Ik denk dat het wel veilig is om je auto met spullen daar te laten staan.
Ellis1965
Amerika-newbie

Bericht door Ellis1965 »

Bedankt voor jullie reacties.
Hoelang van te voren hebben jullie Havasu Canyon gereserveerd?
Ik heb havasu lodge vorige week gemaild maar nog geen reactie ontvangen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat is een gekend probleem, het blijkt heel moeilijk om contact te krijgen.

Ik zou niet op antwoord wachten maar proberen telefonisch contact te krijgen. Dat kan ook heel moeizaam gaan.

De Havasupai zijn nu eenmaal wat "raar".

Geduld is een schone zaak.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Wij verbleven er de nacht van 14 op 15 augustus, en deze heb ik gereserveerd op 8 januari. Op internet las ik dat de reserveringen voor die periode pas zouden openen in februari, maar ik kon niet wachten en heb mijn kans al gewaagd in januari, met succes!

En mailen helpt inderdaad niet denk ik. Ik heb hen persoonlijk gebeld. Laat je niet afschrikken door hun onvriendelijkheid :wink: .
Aan de telefoon hadden ze mij ook verteld dat ze een deposit van $40 van mijn rekening zouden halen als bevestiging, en dat ik dan een bevestigingsbrief zou krijgen in de brievenbus die ik ZEKER moest meenemen naar Havasupai.
Een maand van tevoren was de deposit nog niet van mijn rekening en had ik nog geen brief ontvangen. Nogmaals gebeld, waarbij de vrouw aan de telefoon me verzekerde dat ik de brief zou krijgen.

Uiteindelijk heb ik de brief op 12 augustus in de brievenbus thuis gekregen en hebben mijn ouders deze ingescand en doorgestuurd naar mij. Bij aankomst in de lodge was de vrouw achter de balie geïrriteerd dat ik de brief niet 'fysiek' bij had :wink: .

Dus zoals Marcopstal zegt: het is een raar volk, maar het is écht de moeite om er naartoe te gaan!
Dallas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Dallas »

Thanks, jij ook :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer