Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis engeltje84: Spannend, eerste x rondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
engeltje84
Amerika-ontdekker

Re: Reis engeltje84: Spannend, eerste x rondreis

Bericht door engeltje84 »

Ben ondertussen begonnen aan de dagindelingen.

Vraagje, iemand een idee hoe de temperaturen halverwege sept/begin okt zijn?

Ik dacht zelf aan 1 lange broek mee te nemen zoals een lekker zittende joggingbroek. Twijfel alleen nog of dat voldoende is of dat meerdere lange broeken wel aan te raden zijn?

Ik weet wel dat SFO vaak koud is omdat de wind daar zo waait bij de haven. Wil het liefst minimaal pakken en heb al een aantal korte broekjes en shirtjes maar zit een beetje met het warme. Denk een fleecevest dat ook wel handig is maar jullie hierin nog tips?

In Vegas is het begin okt vast nog wel warm genoeg al kan het daar in de avonden wel afkoelen.

Heb ervaring met SFO en Vegas maar de tussenliggende stations niet ;)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Lange broek met afritsbare pijpen? :blink:

Ik heb sowieso graag een lange broek aan in het vliegtuig en ook als ik 's avonds uit ga eten. Voor de temperatuur was het in 2012 in die periode (Seattle-San Francisco) niet nodig geweest. Één trui of vest is nooit weg, een blouse met lange mouwen kan ook handig zijn.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

In Bryce kan het ook fris zijn. Ik zou sowieso wel 1 jeans meenemen, misschien ook handig voor 's avonds of bij uit eten.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
engeltje84
Amerika-ontdekker

Old Faithful schreef:Lange broek met afritsbare pijpen? :blink:

Ik heb sowieso graag een lange broek aan in het vliegtuig en ook als ik 's avonds uit ga eten. Voor de temperatuur was het in 2012 in die periode (Seattle-San Francisco) niet nodig geweest. Één trui of vest is nooit weg, een blouse met lange mouwen kan ook handig zijn.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Ohjee..ik ben al zo mijn grensen aan het over gaan qua kleding/schoenen maar een broek met afritsbare pijpen, dat past mij niet zo :oops: :? Vrees niet dat dat iets is wat bij mij persoonlijk past.

Heb al wel goede slippers..Teva. Dit voor de wandelingen die wij gaan doen. Nu nog bedenken wat voor dichte schoenen er mee gaan. Ik lees vooral mensen met wandelschoenen maar die zitten nog niet in mijn schoenen verzameling.

Hmm ja een goede trui of vest staat inderdaad ook nog op mijn lijstje. Iets wat ik ook wel erg belangrijk vind.

Dankjewel! Heb er ook wel zin in hoor! :clap:
engeltje84
Amerika-ontdekker

SanFran schreef:In Bryce kan het ook fris zijn. Ik zou sowieso wel 1 jeans meenemen, misschien ook handig voor 's avonds of bij uit eten.
hmm dan misschien toch maar ook de jeans mee nemen. Staat ook wel weer netter dan een joggingbroek he.. :roll:

Ik wil echt zo min mogelijk mee slepen. ben ook niet van plan echt strand lakens mee te nemen. 1 normale handdoek vind ik wel handig voor je weet maar nooit maar echt de grote strandlakens hoop ik dan maar in de hotels aan te treffen. :wink:
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Je kan ter plekke altijd nog een goedkoop strandlaken kopen en daarna weggooien mocht het echt nodig zijn. Een jeans is wel wat netter dan een joggingsbroek ja :D
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
engeltje84
Amerika-ontdekker

Daar heb je een punt :thumbup: :clap: goed idee :)

Ik ben nu even bezig met de routes uitprinten. We rijden wel met navigatie maar toch, mocht het weigeren.

Ik heb nu heel erg de neiging om direct door te rijden van het ene punt naar het andere punt maar volgens mij is er juist onderweg ook wel het een en ander nog te zien.

Hebben jullie nog tips? De route is:

SFO - Sequioa
Sequioa - Half Dome Yosemite
Half Dome Yosemite - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Furnace Creek (DV)
Furnace Creek (DV) - Springdale (zion)
Springdale (zion - Tropic (bryce)
Tropic (bryce) - Page
Page - Maswik Lodge (GC)
Maswik Lodge (GC) - LV = hier misschien hoverdam :?:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

1 normale handdoek vind ik wel handig voor je weet maar nooit maar echt de grote strandlakens hoop ik dan maar in de hotels aan te treffen
??? Misschien in Vegas bij een zwembad, maar verder echt niet hoor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

SF - Sequoia
Waar overnacht je in Sequoia? en wat wil je daar doen? Je kunt onderlangs rijden, via de 198, maar vanuit SF en naar Yosemite zou ik voor de 180 kiezen. Verder de snelste route, dus vanuit SF naar Fresno en dan verder. Er is weinig interessants, je kunt je tijd hier het beste in de parken gebruiken.
Bij de ingang van de parken krijg je een kaart van het park; gebruik die, de navigatie wil hier wel een verkeerd gaan.

Sequoia - Yosemite
Gebruik geen Half Dome; daar gaat geen weg naar toe. :wink: Overnacht je in Yosemite Village? Je rijdt vanuit Sequoia via de 41 het park binnen. Ook hier zou ik de snelste route nemen, hoewel de route via Bass Lake wellicht mooier is (bijna alles is mooier). Stop in Yosemite bij Tunnel View voor het uitzicht. En als je voldoende tijd hebt kun je eerst naar Glacier Point rijden.
Als je niet onderweg naar Glacier Point wilt kun je ook via Mariposa rijden; dan kom je het park via de 140 binnen. Wij deden dat vorig jaar. Het laatste stuk langs de Merced is mooi.

Yosemite Village - Mammoth Lakes
Hier rij je over de Tioga Road (de CA120) en je komt over de Tioga Pass. Langs deze weg is ontzettend veel te doen, zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag bij 25 en 26 juni. Mooie uitzichtpunten: als je de vallei uitrijdt Valley view (vlak voor de Pohono Bridge), Olmsted Point, Tuolumne Meadows en Tenaya Lake aan de Tioga Road.
Buiten het park: Bodie, Mono Lake. Navigatie is niet nodig. Ik neem aan dat je wel een kaart hebt? De Hallwag nr 5 is erg prettig vind ik.

Mammoth Lakes - Furnace creek
Je neemt hier de 395. Er is erg veel te zien onderweg, zie daarvoor ons 2013- en 2015-verslag.
Navigatie is volkomen onnodig hier.

Furnace Creek - Springdale
Hier heb je meerdere mogelijkheden. Kijk eens hier voor routes tussen DV en Las Vegas.
Een mooie stop is Valley of Fire, maar ik weet niet of je daar tijd voor hebt. Je moet dan van de I15 af.

Springdale - Bryce
Je rijdt hier via de Ut 9. Een leuke stop is de Canyon Overlook Trail, net voorbij de tunnel in Zion (parkeerplaats meteen rechts als je de tunnel uit komt, als die vol is, dan iets verder aan de linkerkant van de weg). Vlak voor Bryce kun je stoppen bij Red canyon (zie ons 2015-verslag). Ook hier weer: gemakkelijk te vinden, en de snelste weg is ook de mooiste.

Bryce - Page
Je rijdt nu een stuk dezelfde weg. Of je zou de Cottonwood Canyon road (dirt road) moeten proberen. Informeer dan naar de toestand van de weg. Onderweg: Toadstool Hoodoo. Zie ook http://www.ontdek-amerika.nl voor tips hierover.

Page - Grand Canyon
Ook hier gewoon de snelste weg nemen (de 89). Je hebt ook de 89T maar die ken ik niet. Als je de 89 neemt kom je langs Horseshoe Bend.

GC- LV
Je komt hier inderdaad langs de Hooverdam.

Marianne
engeltje84
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Bedankt voor je uitgebreide informatie.

Wij verbijven in Sequoia in Montecito Sequioa Lodge. DIt is all inclusive en hier is het vooral een paar wandelingen doen. Voor de wandelingen heb ik je 2e site al even bezocht. Erg handig om zo een beeld te krijgen van welke wandeling te nemen. Daarbij hebben we een zwembad en wil ik ook nog bootje varen op het meer. Hmm dus jij zegt eigenlijk via de Highway 5 naar de 180 te gaan. Ik had zelf een route via de 99 gevonden en dan door op de 180 en 198. Ik had inderdaad op de site van het park al een uitgebreide route omschrijving gelezen met daarbij inderdaad je navigatie niet te volgen. Heb ik opgeslagen :thumbup:

Wij vernachten inderdaad in Yosemite VIllage hihi. Oh echt nee dan moet ik geen Half Dome invullen. Zitten we straks in de middle of nowhere :lol: De punten waar te stoppen noteer ik even. Glacier point stond ook al op mijn lijstje. Ook daar heb ik weer wat wandelingen van je website gehaald :) echt super! Ik zal voor het stukje via Merced je website ook nog even checken.

Ik zal jullie verslag voor de Tioga road er ook nog even op na slaan. Hmm kaart heb ik nog niet maar die kan ik vast wel even bij de ANWB halen :P

Tussen Mammoth Lakes en Furnace Creek, is het zo makkelijk dat het 1 weg is ofzo dat we geen navigatie nodig zijn? Ook daar ga ik je verslagen voor lezen.

Voor Valley of Fire ga ik ook eens uitzoeken of we daar de mogelijkheid voor hebben.

Euh dirt road gaan we maar niet doen. Dat zie ik zelf niet zo zitten. Kies liever voor de makkelijke weg in dit geval :oops:

Ah ja een bezoekje aan Horsehoe Bend moet ook zeker bij de route hoor. Dat ik wel iets wat ik ook op mijn lijstje heb staan.

Nou super bedankt voor je vele imput en ik ga er zeker je verslagen nog eens op nalezen.

Je geeft me het idee dat mijn planning best de goede kant op gaat en dat is een goed gevoel :oops: :thumbup:
engeltje84
Amerika-ontdekker

Het komt steeds dichterbij...en heb al een heel programma in elkaar zitten maar heb denk ik wel een kleeeeinnn foutje gemaakt met de planning voor de Grand Canyon.

Ik weet niet hoe maar ik dacht dat ons verblijf Maswik Logde in de North Rim lag maar volgens mij is het in de South Rim.

Op zich niet zo erg maar moet dan even het een en ander aan de planning voor die dag veranderen zoals dingen te doen in de South Rim noteren ipv de North Rim :oops:

Klopt toch dat Maswik Logde in de South Rim ligt? Ik vind de omschrijving op de nationale parken website's in mijn ogen niet altid even duidelik :blink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja, de Maswik Lodge ligt aan de South Rim van het Grand Canyon National Park.

In ons reisverslag 2014 (klik hier) heb ik in het dagverslag van dag 18 een plattegrondje staan.
Klik hier rechtstreeks voor de plattegrond.
De Maswik Lodge vind je links onderaan.

Toevoeging: op de website van de National Park Service vind je ook plattegronden, zie https://www.nps.gov/grca/learn/news/newspaper.htm
Info over de Maswik Lodge: http://www.grandcanyonlodges.com/lodging/maswik-lodge/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gelukkig maar dat je er nu achter komt en niet ter plekke! Dat had heel erg veel extra rijden gekost. :wink:
Je hebt blijkbaar de route dan ook niet echt goed bekeken op googlemaps? Als je de North Rim had genomen was het stuk van de GC naar Las Vegas via de Hoover Dam niet logisch geweest. En de GC had je dan beter tussen Zion en Bryce of tussen Bryce en Page kunnen plannen. Gebruik op googlemaps Grand Canyon Village voor de South Rim.

Ik neem aan dat je via www.grandcanyonlodges.com hebt geboekt? Daar staat:
GRAND CANYON LODGES & HOTELS
The Grand Canyon has been one of the world’s premier destinations for more than a century. Grand Canyon National Park Lodges — the primary provider of in-park lodging at the South Rim — manages six distinctively different hotel properties.
Ik zat in 2011 in de Maswik Lodge. Je zit op loopafstand van de rim. Kijk eens in dat verslag en in ons 2013-verslag voor de South Rim.

Edit: ik zie dat je in de Maswik Lodge North zit, dat heeft misschien tot de verwarring geleid? Er is ook een Maswik Lodge South. Beide liggen aan de South rim.

Marianne
engeltje84
Amerika-ontdekker

markro schreef:Ja, de Maswik Lodge ligt aan de South Rim van het Grand Canyon National Park.

In ons reisverslag 2014 (klik hier) heb ik in het dagverslag van dag 18 een plattegrondje staan.
Klik hier rechtstreeks voor de plattegrond.
De Maswik Lodge vind je links onderaan.

Toevoeging: op de website van de National Park Service vind je ook plattegronden, zie https://www.nps.gov/grca/learn/news/newspaper.htm
Info over de Maswik Lodge: http://www.grandcanyonlodges.com/lodging/maswik-lodge/
Super bedankt voor deze info! Je hebt me al een stuk verder geholpen. Dat houdt in dat ik een deze dagen nog even aan mijn planning moet gaan werken voor de GC. Toen ik het adres op zocht was het south village drive..toen raakte ik helemaal in de war...noord of zuid.

Dankjewel!
engeltje84
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Gelukkig maar dat je er nu achter komt en niet ter plekke! Dat had heel erg veel extra rijden gekost. :wink:
Je hebt blijkbaar de route dan ook niet echt goed bekeken op googlemaps? Als je de North Rim had genomen was het stuk van de GC naar Las Vegas via de Hoover Dam niet logisch geweest. En de GC had je dan beter tussen Zion en Bryce of tussen Bryce en Page kunnen plannen. Gebruik op googlemaps Grand Canyon Village voor de South Rim.

Ik neem aan dat je via http://www.grandcanyonlodges.com hebt geboekt? Daar staat:
GRAND CANYON LODGES & HOTELS
The Grand Canyon has been one of the world’s premier destinations for more than a century. Grand Canyon National Park Lodges — the primary provider of in-park lodging at the South Rim — manages six distinctively different hotel properties.
Ik zat in 2011 in de Maswik Lodge. Je zit op loopafstand van de rim. Kijk eens in dat verslag en in ons 2013-verslag voor de South Rim.

Edit: ik zie dat je in de Maswik Lodge North zit, dat heeft misschien tot de verwarring geleid? Er is ook een Maswik Lodge South. Beide liggen aan de South rim.

Marianne
Hoi Marianne

ben inderdaad blij dat ik er nu achter kom. Wel de route ook uitgedraaid op google maps maar was inderdaad zoals je ook zegt, in de war omdat ik in Mawik Lodge North zit :oops: :lol:

Eerlijk gezegd was het ook al even geleden dat ik het geboekt had en omdat het voor mij de eerste keer was, was alles wel beetje spannend om te boeken en of we qua locatie goed zitten enzo maar denk dat als we dus aan de south rim zitten, we een prachtige locatie hebben gekozen.

Ik zal zo even je verslag erbij pakken, dankjewel! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer