Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone: vrees bewaarheid

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yellowstone: vrees bewaarheid

Bericht door BonnyR »

De toiletten herken ik. In China zijn alleen maar 'gewone' toiletten in de hotels. Op de meeste plaatsen heb je alleen hurktoiletten. Wij zijn zelfs op plekken geweest waar alleen maar een soort goot in het beton loopt. Tja, dit plaatje heb ik dus ook wel eens in een Chinees vliegtuig gezien. Heb me ooit verbaasd hoe er nu schoenafdrukken op een WC bril stonden....... :roll:

En ja als toerist gaat het met name om zo veel mogelijk plaatjes en daar moet je zelf ook op staan......Ach er zijn meer groepen waar ik me aan erger. Van de Russen word ik ook niet echt vrolijk.

Maar heb zelf in Griekenland gewoond en ook daar heb ik me geërgerd aan Nederlandse toeristen.

Gelukkig zijn er ook veel mensen met respect voor land cultuur.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Bericht door Gast »

Vers van de pers, vanochtend op NPR's Morning Edition een item hierover:

http://www.npr.org/2016/07/14/485982265 ... ellowstone
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

M Kactus schreef:Nee, maar "not advised" komt ook niet van de NPS. Die zeggen "restricted", en dat is wel verboden ;).
Restricted is inderdaad verboven.
Nu, diegene die de Firehole Canyon Drive met een camper oprijdt, is ook echt wel een idioot... Op de Lake drive is, als ik het mij nog goed herinner, wel voldoende plaats.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gast

Bericht door Gast »

En dan al die supporters op de Mont Ventoux...
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Het is een moeilijk topic vind ik. We zijn immers zelf allemaal fan van de overweldigende natuur in de VS. Waarom zouden anderen die natuurpracht ook niet mogen ontdekken? Zelf zijn wij ook de eersten om vrienden en kennissen te overtuigen van deze natuurpracht. Maar ondertussen ontdekt ook de rest van de wereld deze parken. Wij hoorden pas op de laatste dag van onze reis door het Noord Westen, Nederlands, maar we zagen tal van Chinezen, Indiërs en hoorden ook wel Russisch. Maar wie zijn wij om te zeggen dat zij deze natuurpracht niet mogen bezoeken en ontdekken? Natuurlijk hopen we wel dat iedereen zich beschaafd gedraagd, maar dat is niet voor iedereen het geval.

Nu merk ik toch dat je deze groepen toch vrij goed kan vermijden zodra je aan het wandelen gaat. Zelfs in Yosemite op het four mile trail en panorama trail viel de drukte goed mee. Parkeren voor Yosemite falls, dat was dan weer een ander verhaal. De toiletten (anders meestal zeer propere pit toilets in de VS) waren in Yosemite ook smerig. Bij één toilet vroeg mijn vriendin zich af hoe je in godsnaam op die wijze zo'n bril kon vol sch*ten. Maar ondertussen heb ik in dit topic waarschijnlijk al de oorzaak gevonden :D
Helena1610
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Helena1610 »

Zojuist 5 heerlijke dagen doorgebracht in Yellowstone (10 tm 15 juli) en ben wat verbaasd over de reacties op het forum. Ja op sommige plekken is het "even" zoeken naar een parkeerplaats als je er tussen 10 en 17 bent maar daar kun je rekening mee houden. Zo heb ik grand prismatic rond 18 uur bezocht, makkelijk parkeren en ongeveer 20 mensen op totale site aanwezig. Bij andere "drukke" plekken heb ik soms een extra rondje moeten rijden maar kon dan altijd makkelijk een plekje vinden.

Van de ongeveer 9000 vierkante km die Yellowstone groot is, zijn er hooguit een paar vierkante kilometers "druk". Maakt wat mij betreft die plekken maar zeker ook het park niet minder mooi of minder de moeite waard. Sowieso kun je moeilijk 'andere' toeristen verwijten dat ze net als jij en ik Yellowstone willen zien;). En ja dan zijn er altijd wat toeristen die zich niet aan de regels houden, kwalijk, maar het zijn uitzonderingen, vaak al - op nette manier - gecorrigeerd door andere toeristen. Mooi om te zien en effectiever dan je te gaan ergeren.

Tip voor degene die zich storen aan "drukte en de Aziaten": ga een aantal maanden reizen door China of India, vooral steden, daarna vind je zelfs de drukste plek in yellowstone heeeeeerlijk rustig!!!!!

Tip voor degene die twijfelen ivm mogelijke "drukte": vooral dan snel gaan want het zal zeker niet "minder druk" worden !
Gast

Bericht door Gast »

SergeF
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SergeF »

Wij zitten nu in Yellowstone en het is niet drukker dan andere parken. Zorg dat je vroeg bent, dan ben je de drukte voor. Vanmorgen reden we rond 07:45 naar binnen en alles was prima te doen.
In Zion waren we laat (rond 10:00) en toen was het echt een gekkenhuis bij de shuttlebussen - er stond een rij tot aan het visitor center en daarna één lange polonaise door de Narrows :)
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Tijdens de tweede week van juli zaten we 4 dagen in Yellowstone. Ik moet zeggen: ik had me de drukte erger voorgesteld. Ok, het was drukker dan in gelijk welk ander nationaal park dat we aangedaan hebben en soms moest je twee keer de parking afrijden voor een plaatsje maar daar bleef het ook bij.
Misschien had het ook wat te maken met het slechte weer de dag voor aankomst (de Beartooth - highway die we wilden rijden was afgesloten door ijs- en sneeuwhinder) maar de drukte viel heel goed mee. Inderdaad veel Chinezen/Japanners (ik zie het verschil niet :wink: ) maar ik heb dit niet als storend ervaren behalve dat ze soms wat lomp zijn en zomaar je foto verpesten door in de weg te lopen.

Onze eerste keer Yellowstone staat m.a.w. dus heel hoog aangeschreven in ons lijstje van 'onvergetelijke momenten'.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik heb dit bericht gepost met als achtergrond onze ervaringen in Nationale Parken. Daar komen we, behalve in Alaska, nooit in de zomer. Vandaar dat het contrast uiteraard zo groot is. Helemaal alleen in Arches, Zion en Bryce in de winter en dan ineens die heksenketel in Yellowstone waar zelfs de parkings overvol staan :shock: ...
Toen we in december 2013, na 2 weken bijna helemaal alleen op wereld, bij de South Rim van de Grand Canyon kwamen, begonnen we al bijna te flippen toen we 2 bussen met toeristen zagen :wink: .
Diegenen die gewoon zijn om de parken in de zomer te bezoeken zullen zich daar wellicht minder aan storen, gewoon omdat "het nu eenmaal zo is"...
Nochtans waren wij niet de enigen die zich aan bepaalde zaken ergerden (nu ook niet in overdreven mate hoor), zelfs meerdere Rangers zegden ons dat ze het nog nooit zó druk geweten hadden en dat ze soms niet meer wisten hoe ze een en ander in goede banen konden leiden...
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BjornStorme »

wij zijn net terug van onze roadtrip waar we verschillende nationale parken hebben gedaan en hier even mijn bemerkingen:
RMNP, eerste en properste park dat we ooit al gedaan hebben. geen enkele aziaat of dergelijke nationaliteiten tegen gekomen. Enkel europeanen en amerikanen. was eventjes druk op de Trail Ridge Road maar was goed te doen, heb ik trouwens toch op mijn gemak gedaan want had redelijk wat last van hoogteziekte :? .
Badlands NP, heel mooi park en bij ons was het heel rustig. Overal ruim voldoende parkeerplaats, praktisch geen aziaten en de toiletten relatief proper.
Custer SP / Black Hills, prachtige regio en heel kalm. Buiten enkele harleyrijders kwamen we hier soms geen kat tegen. Heel aangenaam om de scenic byways te nemen. ook heel gezellige dorpjes.
Mt. Rushmore, was druk maar niet om zot van te worden, hier kwamen we wel al de eerste hoopjes aziaten tegen me 100 selfiesticks rond hun hoofd hangend.
Yellowstone NP wij zijn er 2 dagen geweest op vrijdag en zaterdag en hebben enkel in de file gestaan door een kudde buffalo's voor de rest nergens file en overal vlot parkeerplaats gevonden. Ik heb wel onze planning zodanig aangepast de we de meest toeristische zaken zoals mammoth, old faithfull en grand prismatic pas in de late namiddag deden. Parking van old faithfull om 17u stond zelfs nog niet halfvol. we hebben van 19u tot bijna 21u de upper geyser basin trail gewandeld en we stonden zelfs alleen aan de morning glory pool. Zoals reeds aangehaald kun je hele mooie plaatsen vinden in het park waar er geen bussen mogen komen zoals fire river loop road waar je ook kunt zwemmen. Aziaten gaan dit zowiezo niet doen, zijn helemaal van kop tot teen ingepakt om maar geen sprietje zonlicht op hun te krijgen. Maar ze waren wel alom aanwezig hoor we hebben ze niet overal kunnen ontwijken, zijn geen minuut stil en staan overal en constant in de weg. Wat me ook opviel en vorig jaar hadden we dit niet maar dat er opvallend veel Indiërs en Pakistanen waren en die zijn niet veel beter. En ja het is ongelooflijk maar de toiletten waren overal degoutant, de stank was gewoon niet te harden. En ook een Indisch koppel bijna bij hun kraag gegrepen toen ze van de boardwalk afgingen om de zoveelste selfie te nemen ... ze stonden er vlug weer op, de onnozelaars. Wij vonden onze ervaring van het park echt fantastisch. toen we op zondag erdoor moesten rijden om via West Thumb het park te verlaten richting Grand Teton NP was het opvallend drukker, dus ik zou zeker zondagen vermijden in NP's.
Grand Teton NP zeer rustig NP buiten Jenny Lake daar was het immens druk en zijn we terug moeten vertrekken omdat we geen parkeerplaats vonden. Dit kwam door combinatie van factoren, het was zondag en heel mooi weer dus er waren heel veel locals en ze zijn de parking aan het vernieuwen waardoor er slechts beperkte plaatsen zijn om te parkeren bij Jenny Lake. Voor de rest absoluut geen problemen gehad en misschien in totaal 5 Aziaten gezien.
Arches NP dit was het drukste park dat we gedaan hebben. Prachtig NP, zeer mooie trails maar ga smorgens vroeg of savonds wandelen zowel voor de drukte als de temperaturen want in de zomer zijn gevoelstemperaturen van meer dan 40 graden geen uitzondering. Heb de delicate arch trail smorgens om 7u30 gedaan en de parking stond meer dan half vol. Nog geen bussen met Aziatente zien op dit tijdstip. om 10u30 toen ik terug was en het ook al ruim 30 graden was stond de parking overvol en krioelde het van de bussen en selfiesticks ... wou niet in de andere mensen hun plaats zijn :D
Canyonlands NP ook heel mooi park, maakt zijn reputatie van mini Grand Canyon zeker waar ... bij ons was het heel rustig we hebben zelfs een heel stuk off-road gereden en we zijn maar 2 jeeps en een mountainbiker tegen gekomen. Hier wel het weer goed ik de gaten houden, net toen we terug waren van de off-road begon het echtig heftig te regenen en te onweren, kan wel eens voorkomen in deze regio en bijgevolg ook de nodige flash floods. je kon er gemakkelijk de resultaten van zien tijdens het off-road rijden. mooi en leuk maar opletten, goed informeren voor je vertrekt bij de rangers of locals.
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

onderlegger schreef:Het is een moeilijk topic vind ik. We zijn immers zelf allemaal fan van de overweldigende natuur in de VS. Waarom zouden anderen die natuurpracht ook niet mogen ontdekken? Zelf zijn wij ook de eersten om vrienden en kennissen te overtuigen van deze natuurpracht. Maar ondertussen ontdekt ook de rest van de wereld deze parken. Wij hoorden pas op de laatste dag van onze reis door het Noord Westen, Nederlands, maar we zagen tal van Chinezen, Indiërs en hoorden ook wel Russisch. Maar wie zijn wij om te zeggen dat zij deze natuurpracht niet mogen bezoeken en ontdekken?
Het is denk ik niet "niet mogen bezoeken". :P

Het stoort iedereen alleen dat met name Aziaten (Chinezen, Maleisiërs) geen respect hebben voor de natuur en hetgeen wat ze zien. Ze komen er met busladingen vol om soms honderden foto's te maken van een plekje, vaak nog vooral selfies, waarbij ze geen eens kijken naar wat ze nu echt zien.
Ze vertrappen vaak de natuur, zijn (zeker in groepen) luidruchtig, verstoren rust en gooien rommel gewoon op de grond. Terwijl anderen rustig willen genieten van het natuurschoon. Dit zie je overigens ook gebeuren in Nederland (Giethoorn) waar Chinezen zelfs ongegeneerd bij mensen de tuin in lopen. Om je te schamen.

De drukte is niet erg - waar veel mensen zich aan storen is het , in onze ogen, asociale gedrag. Dat is toch grotendeels cultuur / opvoeding wat in die landen niet volgens onze normen en waarden gedaan wordt. Dit zal helaas niet veranderen. :roll:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En toch zijn wij Nederlanders soms ook behoorlijk irritant aanwezig hoor :wink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Nou, zeg dat. Zo hadden wij in Naples nog eens een kamer naast 4 luidruchtige Nederlandse senioren. Gauw een upgrade genomen naar een andere suite die nog vrij was. Sommige mensen schamen zich nergens voor :oops:
Gast

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:En toch zijn wij Nederlanders soms ook behoorlijk irritant aanwezig hoor :wink:
Inderdaad, ga maar eens kijken in Torremolinos, daar worden ze ook met bussen aangevoerd en plassen ze op straat na wat biertjes. :lol:
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Na deze berichten was ik eigenlijk al bij voorbaat bang voor een teleurstellend bezoek aan o.a. Yellowstone. We waren er eind juli, sliepen op Madison Campground en hebben hoegenaamd geen last van drukte gehad. 's Ochtends op tijd vertrokken als we een populairdere plek wilden bezoeken, en we konden zo parkeren (zowel bij Old Faithfull als bij South Rim van de Canyon), ook op de weg nauwelijks opstoppingen, met uitzondering van een plek waar afwisselend eenrichtingsverkeer was ivm wegwerk. Enkel de Grand Prismatic Spring was erg druk en daar waren de fotograferende Chinese toeristen (zoals eerder gezegd, Japanners zullen echt nooit gaan duwen en zo brutaal zijn) irritant, maar wij waren er ook midden op de dag, toen er meerdere touringcars waren. Ook zagen we daar verschillende hoedjes/petjes in het beschermde gebied liggen, maar ik kan natuurlijk niet hard maken dat die enkel van de Chinese toeristen afkomstig zijn.

Al met al vonden wij Yellowstone prima te doen. Je bent er natuurlijk niet alleen, maar zodra je iets meer gaat doen dan de standaard boardwalks die enkel een rondje van 500 meter vanaf de parkeerplaats doen, is het er meteen een stuk rustiger.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
Gast

Bericht door Gast »

Een artikel over het toenemende wangedrag van toeristen in de nationale parken: http://bigstory.ap.org/article/5c2d39c2 ... -turns-100
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer