Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door PSVwally »

en we zien dat we niet bij elkaar kunnen zitten op een lange vlucht,zeker met de kinderen, haak ik af.
Dat is zoals Vito zegt.
Maar stel nou als dat dat al zo zou zijn, dan stap je toch op een stewardess af en vraag je of je wat kan regelen. Tegenwoordig moet je bij veel maatschappijen tijdens het boeken bijbetalen voor het reserveren van stoelen. Zo niet dan is het vaak 24u vooraf online inchecken. Dat is nou eenmaal zo.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Sowieso worden kinderen tegenwoordig bij één van de ouders geplaatst. Maar als je nu al boekt voor zomer 2017 moet je toch wel naast elkaar kunnen zitten.
Heb je de aanbieding van BA van DUS naar Miami meegekregen ?
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Nou..... ik had via Tix.nl hele mooie tickets gevonden, met heen een rechtstreekse vlucht. Voor een prachtige prijs...helaas moest ik eerst even ergens heen en op het moment dat ik er samen met manlief voor ga zitten om te boeken (anderhalf uur lopen dubben...durf ik het...eindelijk besluit genomen)... zijn de tickets met bijna 80,-- p.p. verhoogd. SHIT dus.
Maar uiteindelijk toch maar gedaan, het leek ons nog wel acceptabel, zeker voor het hoogseizoen. Via BA.com durfde ik echt niet, alles in het Engels. Was wel goedkoper inderdaad, maar ja.

Dus, dit is 'm geworden :
Heen 19-7-'17 : DUS vertrek 9.45 uur - aankomst MIA om 13.50 uur. (rechtstreekse vlucht met Air Berlin !!)
Terug: 21-8-'17 : MIA vertrek 16.55 uur - aankomst MAD om 7.40 uur. En dan na een overstap van 1.15 minuten op de vlucht naar DUS en om 11.20 de volgende ochtend uur zijn we dan weer terug.

Voor een totaalprijs van 2.727,-- voor 3 volwassenen en 1 kind (oudste is dan 13 en telt als volwassene. Wat denken jullie ervan?
Hád dus nog bijna 400,== goedkoper gekund als we een uur eerder konden boeken. Maar ja. Had is een mooi woord.
En we vonden een rechtstreekse vlucht, zeker op de heenweg, ook wel wat waard.

Geboekt via Tix.nl dus. Ik kreeg een bevestiging en een mail dat ik de paspoortgegevens moet invullen. Gedaan inmiddels en nu staat er dat het 15 werkdagen kan duren voordat de E-tickets worden toegestuurd. Klopt dit met jullie ervaring?

Zo. Nu kan ik vannacht weer niet slapen denk ik :wink:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik krijg mijn e-tickets bijna altijd dezelfde dag of anders de dag er op. Vijftien dagen later verbaast me wel.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Dit staat in de boekingsbevestiging:

Binnen vijftien werkdagen ontvangt u nog een e-mail, met daarin uw e-ticketnummers. Mocht uw vertrekdatum binnen vijftien werkdagen zijn, ontvangt u de e-tickets uiteraard eerder. Indien u deze mail niet ontvangt kan het zijn dat deze in uw spamfilter terecht is gekomen, u kunt uw etickets ook terugvinden onder uw reserveringen als u inlogt op uw profiel op onze website.

Als ik vervolgens inlog op de website, vind ik mijn boeking wel terug onder 'mijn geboekte reizen' maar daar staan geen e-tickets.

bakker1628
Amerika-ontdekker

Bericht door bakker1628 »

Check of je al een bevestigings code van de luchtvaartmaatschappij hebt ( combinatie van 6 cijfers/letters ). Daarmee kan je inloggen op hun site :

https://www.airberlin.com/nl/cockpit
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

O wat goed Bakker, dat had ik echt nooit geweten !

Ik heb het boekingsnummer dat ik van Tix in de mail kreeg, ingevuld op jouw link en daar staan we wel vermeld. Moet goed gaan dus ??
Wat daar staat klopt.
Moet ik bij die site van Air Berlin t.z.t. inchecken dan ? Of gaat dat via Tix? Echt geen idee. Of kan ik nu al ergens stoelen vastleggen dan?

bakker1628
Amerika-ontdekker

Als je bij Airberlin in het systeem staat, is de boeking goed doorgekomen. Je kan dan voor je vertrek hier ook inchecken.

Of je al stoelen kan reserveren is per aanbieder verschillend, maar ....... dat moet je zo kunnen zien als je inlogt op Air Berlin.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Als ik kijk op de site van Air Berlin, moet de stoelreservering vallen onder 'Extra Services bij de vlucht" maar dat vakje 'kiezen' is grijs en kan ik nog niet aanklikken.
Regelmatig checken of het wel kan dus? Of krijg je daar automatisch melding van dat het kan ?

Oké..... ik moet dus alsnog inchecken via de site van Airberlin, als jou goed begrijp. De terugvlucht gaat met Iberia, maar staat ook al bij mijn boeking op de website van Airberlin vermeld. Waar check ik dan straks voor de terugvlucht in, ook via die site van Airberlin of moet dat weer via de site van Iberia ?
En dat kan t.z.t. nog niet thuis toch, maar moet ik t.z.t. ergens ter plekke doen omdat je langer dan 2 weken vliegt, toch ?

bakker1628
Amerika-ontdekker

Ja, regelmatig checken. ( van de week kon ik nog geen stoelen vast leggen, net wel)

Inchecken doe je normaal 1x bij de hoofd aanbieder ( in mijn geval BA ( de vlucht wordt door BA + US Airlines uitgevoerd )

Maak je GEEN zorgen, inchecken kan altijd op de luchthaven nog. Van te voren heeft het voordeel dat je alleen je bagage hoeft in te leveren en dan verder kan.

Meeste luchtvaartmaatschappijen hebben ook een app om in te checken.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ah, oké... je stelt me alweer wat geruster ! Echt, ik zou nooit bedenken om via die site van Airberlin e.e.a. te checken. Maar we staan erin, dus dat zou goed moeten gaan. Nu nog even wachten op de e-tickets en anders neem ik over een aantal dagen telefonisch contact op met Tix.

Zo, nu maar eens verder met e.e.a. plannen. Heb nog wel offertes lopen bij reisbureaus/-organisaties, maar die schieten ook niet op en ik was bang dat de prijzen alleen maar verder zouden oplopen, dus vandaar nu de stap gewaagd. Kan altijd nog de hotels + auto via hen doen, maar daar ben ik ook nog niet uit.
Wat vinden jullie eigenlijk van de prijs? Heb ik nog een beetje een goeie deal ??? (kweetut; had goedkoper gekund) Of nog veel te veel betaald?

SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Als jij de prijs goed vindt is het oke.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Waarom ga je eigenlijk naar een Engelstalig land op vakantie als je zoveel schrik hebt voor de taal?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat vind ik idd wel een goede vraag. Je beseft toch wel dat er echt geen Nederlands gesproken wordt en alles in het Engels gaat? Als je het nu al eng vindt om rechtstreeks via BA te boeken, dan vraag ik me af hoe je reis gaat verlopen.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Ik kan natuurlijk wel een beetje Engels. En je ter plekke verstaanbaar maken vind ik toch echt anders dan iets in het Engels boeken waar veel vanaf hangt. Als je dan iets verkeerd hebt ingevuld omdat je de vraag niet goed begreep, heb je aan de balie veel gedoe.
Terplekke red ik me wel.

Zoals verwacht heb ik geen oog dichtgedaan haha. Yes, we gáán !!

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Oke jongens, weer een vraag van mij. Nog geen etickets ontvangen trouwens.

Dit is de vlucht volgens de boekingsbevestiging:
U selecteerde deze vlucht

American AirlinesAmerican Airlines Klasse: Standard economy class
wo 19/07 09:45u Düsseldorf (DUS) International wo 19/07 13:50u Miami (MIA) International, FL AA 8050 (10u05m)
vr 11/08 16:55u Miami (MIA) International, FL za 12/08 07:40u Madrid (MAD) IB 6124 (8u45m)
za 12/08 08:55u Madrid (MAD) za 12/08 11:20u Düsseldorf (DUS) International IB 3140 (2u25m)

Opgelet: Vlucht AA 8050 wordt uitgevoerd door Airberlin.

Bij de tip van bakkertje kon ik inderdaad op de site van airberlin checken of we opgenomen waren. Dit was met een code van cijfers/letters.

Nu lees ik de bevestiging van Tix nog eens door en kan ik op een knop 'online inchecken' kiezen. Als ik daarop klik, kom ik op de site van American Airlines uit. Daar moet ik naam/achternaam invullen + een reserveringsnummer (Het reserveringsnummer is de referentiecode van zes letters waarmee u uw reservering kunt bekijken). Echter, ik vind deze code nergens terug op mijn boekingsbevestiging van Tix ?!
(Wél dus die code van cijfers/letters waarbij ik Airberlin kon zien, maar die werkt niet bij AA).

Snapt iemand het nog? Enig idee waar ik die code kan vinden?
Anders neem ik volgende week telefonisch contact op met Tix, ben nu een paar dagen niet thuis.

Angie21
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angie21 »

Wij vlogen afgelopen jaar met air france, uitgevoerd door Delta en ik kon met dezelfde code inloggen bij Delta. Het moet in ieder geval een code zijn bestaande uit 6 tekens.

Zoals ik het begrijp heb je geboekt via aa, maar wordt hij uitgevoerd door air berlin. Volgens mij kun je daar ook je stoelen boeken. Ik kon dit jaar niet online inchecken op de terugvlucht vanwege verscherpte veiligheidsmaatregelen en moest het op de luchthaven doen.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Heen met American Airlines, maar daar staat bij dat de vlucht wordt uitgevoerd door Airberlin en terug met Iberia staat bij details,
Maar als ik op de knop online inchecken klik, wordt ik doorgestuurd naar de site van American Airlines, maar ik heb dus geen code die alleen bestaat uit 6 letters..?

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Hè?? Als ik doorklik kom ik dus op de engelstalige site. Als ik daar nu diezelfde code invul, kom ik we iets verder. Als ik de site in het Nederlands zet, kent ie de boeking niet??

Máár, dit staat er nu: in rood en met een uitroepteken!

Please call to book your trip
Contact Reservations , Opens in a new window. or call your travel agent to ticket and pay for your trip.
Record locator: SHDEDO

Status: Unknown

------
Terwijl een stukje naar beneden gewoon de correcte vluchtgegevens en onze namen vermeld staan.
Wat doe ik fout of moet ik doen?

Gast

Bericht door Gast »

Online inchecken kan meestal pas 24 uur van tevoren. Het is zinloos om dat nu al te proberen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer