Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

West Canada in hoogseizoen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

West Canada in hoogseizoen

Bericht door kvanderdonk »

Hallo,

Door schoolgaande kinderen en werk in het onderwijs zijn wij gebonden aan de maanden juli/augustus voor lange vakanties. We overwegen West Canada volgend jaar.
Een kennis is dit jaar geweest en vertelde dat bv. de Icefield Parkway filerijden was in de maand juli. Lake Louise was onbereikbaar en voor een zicht op Peyto Lake moest je in de rij.
Is dit echt zo erg? Of kan je met een beetje rekening houden met de tijd van de dag nog enigszins normaal genieten van al het moois?
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: West Canada in hoogseizoen

Bericht door Elmo »

Daar hadden wij eigenlijk geen last van afgelopen juli.
Natuurlijk waren we er niet alleen. Maar geen file gehad op de icefield parkway en enkel aan Lake Louise 5 min moeten wachten op een parkeerplaats.
Het weer was wel niet erg zonnig en een beetje fris. Misschien is het drukker met schitterend weer.
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Wij waren eind juli in Banff en Jasper met een camper. We hadden heel mooi weer. Onze ervaring met drukte begon gelijk al de tweede dag na aankomst. In de ochtend hadden we probleemloos de scenic drive van de Lake Minnewanka Loop gereden en wilden rond het middaguur parkeren bij de Banff gondola om de Sulphur Mountain op te gaan. Misschien dat je een personenauto nog ergens tussen had kunnen proppen, maar het parkeren van een camper was kansloos. We hebben toen gelijk een plan gemaakt wanneer we de 'toeristische attracties' gingen bezoeken. Bij Johnston Canyon en Lake Moraine waren we 's morgens al voor 8 uur. Bij terugkomst om 11 uur waren de parkeerplaatsen overvol en de toegangsweg naar Lake Moraine was een chaos. Lake Louise wilden we om 17 uur bezoeken, maar toen was de weg nog steeds afgesloten, dat werd toen maar 18 uur. Op de Icefield Parkway stonden we eenmaal in de file omdat ze met de weg bezig waren, precies ter hoogte van Peyto Lake. Daar konden we nog net een plaatsje vinden, maar was het wel dringen. Ook was er een kleine file doordat er een beer werd gespot. In Jasper reden we ook al vroeg naar Maligne Canyon. Eigenlijk was het overal erg druk in Banff en Jasper en dat irriteerde me wel degelijk. Gelukkig zijn er nog genoeg trails te lopen waar je urenlang weinig mensen ziet. Het werd een stuk minder druk toen we deze twee nationale parken verlieten en richting Clearwater reden. Ook Yoho N.P. is minder druk, hoewel het bij Emerald Lake en de Takkakaw Falls weer een uitdaging was met een camper.

Maak dus een plan wat je belangrijk vindt om te zien en doe dat heel vroeg in de morgen of in de namiddag. Of schrap gewoon die zogenaamde toeristische attracties, zeker als je er voor moet betalen, er is nog zoveel moois te zien!
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Boes83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Boes83 »

ik kan wat karin zegt beamen ... ik ben van 7 tot en met 29 juli in canada geweest. banff en lake Louise waren een uitdaging. probeer met de auto door banff te komen en je staat door dit plaatsje met 10 straten ongeveer een half uur vast! geadviseerd word ook je auto buiten de stad te laten staan en de bus te nemen! ... wat dan overigens weer niet handig is wil je met de gondola omhoog, of via de route met uitzichtpunten rijden .... off dat je de bow falls wil bekijken!

mijn advies ... zeker in banff en rond lake Louise om 6 uur je nest uit en alvast dat doen wat je absoluut van plan was te gaan doen ... en zien of je de rest kan aanvullen gedurende dag als het drukker word! jasper vond ik nog wel meevallen was het ook druk ... maar niet drukker dan Banff! ook hier was ik uiteraard al vroeg wakker dus misschien was het een vertekend beeld. eenmaal de kant naar BC op merk je dat het een heel stuk minder druk word! en dat is zeker prettig. wat overigens best apart is gezien wells grey nauw niet bepaald een minder park is dan banff yoho icefield parkway of jasper. t enige verschil is dat het niet onder national park valt maar onder BC provincial parks! je zal dus hier je national park pass voor de voorruit niet meer nodig zijn. Er zijn in BC overigens maar weinig parken onder national park beheer! de enige waar ik door heen ben gekomen was bij Tofino op Vancouver Island!

Dus ja ga er zeker vroeg op uit in de morgen en je gaat weinig last hebben van de massa's met mensen. en het over grote deel wat je wel ziet zijn waarschijnlijk Aziaten.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn vorig jaar in juli in de Canadian Rockies geweest met een camper. Het is inderdaad druk maar.... Met de juiste voorbereiding is daar goed mee om te gaan. Mijn advies is, om in ieder geval je campings in dat gebied te reserveren, echt daar krijg je geen spijt van, want ook al zijn sommig campings groot ze waren bijna allemaal vol toen wij aankwamen, wij waren erg blij met onze reserveringen. Lake Louise is een verhaal apart. Dat is DRUK met alleen maar hoofdletters en toch is het te doen want. Het merendeel van de bezoekers komt aan, stapt uit de bus of auto loopt 200 meter kijkt rond en gaat weer, dus daar is het druk. Loop je wat veder dan is het heel goed te doen. Maar je moet vroeg zijn, zeker met een camper anders kun je niet parkeren. Wij hadden een camping in Lake Louise en zijn de volgende dag om 8 uur opgestaan en naar de parkeerplaats van het Lake gereden. Die was helemaal leeg. Camper geparkeerd lekker ontbeten in de camper en daarna het lake bekeken en gaan wandelen. Eenmaal terug bij de camper was het een gekkenhuis maar daar hadden wij gaan last van omdat we vroeg waren. In Banf hadden wij het prima naar ons zin. Gewoon de bekende camping nemen en vandaar gratis met de bus naar het centrum, echt een super verbinding. De terugreis moet je wel betalen maar is niet duur. File rijden hebben we niet gedaan tijdens deze reis. De ultieme tip die ik je kan geven is om te overnachten bij het visitor center van de Athabasca Glacier. Dit is denk ik samen met Lake Louise de drukste plek van de Canadian Rockies. Maar na 6 uur ’s avonds sluit het fastfood restaurant, verdwijn de touringcar bussen en is de parkeerplaats nagenoeg leeg. Er is een speciale plek voor campers waar je mag overnachten voor circa 16$. Voorzieningen zijn er niet, maar de zonsondergang en zonsopgang vergoeden VEEL! Zoals gezegd is het na 18:00 heel rustig, er opent dan ook een a la carte restaurant waar je, voor Canadeze begrippen behoorlijk kan eten voor een redelijke prijs met een magnifiek uitzicht. Echt ik zou het iedereen aanraden die met camper in dit gebied reist om hier te overnachten, het is onvergetelijk en je hebt de gletsjer zo wat voor jezelf. Zie ons reisblogs van 2015.
Laatst gewijzigd door chippie777 op 28 aug 2016, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het meer en deel van de bezoekers komt aan, stapt uit de bus of auto loopt 200 meter kijkt rond en gaat weer, dus daar is het druk.
Dit moest ik een keertje extra lezen. Dat een deel van de bezoekers stopt, maar even blijft en dan weer verder gaat snapte ik wel. Maar wat werd er toch bedoeld met het meer, Lake Louise waarschijnlijk? Tot ineens de quarter viel: "het merendeel van de bezoekers." :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

THX voor de les. :thumbup:
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

chippie777 schreef:Wij zijn vorig jaar in juli in de Canadian Rockies geweest met een camper. Het is inderdaad druk maar.... Met de juiste voorbereiding is daar goed mee om te gaan. Mijn advies is, om in ieder geval je campings in dat gebied te reserveren, echt daar krijg je geen spijt van, want ook al zijn sommig campings groot ze waren bijna allemaal vol toen wij aankwamen, wij waren erg blij met onze reserveringen. Lake Louise is een verhaal apart. Dat is DRUK met alleen maar hoofdletters en toch is het te doen want. Het merendeel van de bezoekers komt aan, stapt uit de bus of auto loopt 200 meter kijkt rond en gaat weer, dus daar is het druk. Loop je wat veder dan is het heel goed te doen. Maar je moet vroeg zijn, zeker met een camper anders kun je niet parkeren. Wij hadden een camping in Lake Louise en zijn de volgende dag om 8 uur opgestaan en naar de parkeerplaats van het Lake gereden. Die was helemaal leeg. Camper geparkeerd lekker ontbeten in de camper en daarna het lake bekeken en gaan wandelen. Eenmaal terug bij de camper was het een gekkenhuis maar daar hadden wij gaan last van omdat we vroeg waren. In Banf hadden wij het prima naar ons zin. Gewoon de bekende camping nemen en vandaar gratis met de bus naar het centrum, echt een super verbinding. De terugreis moet je wel betalen maar is niet duur. File rijden hebben we niet gedaan tijdens deze reis. De ultieme tip die ik je kan geven is om te overnachten bij het visitor center van de Athabasca Glacier. Dit is denk ik samen met Lake Louise de drukste plek van de Canadian Rockies. Maar na 6 uur ’s avonds sluit het fastfood restaurant, verdwijn de touringcar bussen en is de parkeerplaats nagenoeg leeg. Er is een speciale plek voor campers waar je mag overnachten voor circa 16$. Voorzieningen zijn er niet, maar de zonsondergang en zonsopgang vergoeden VEEL! Zoals gezegd is het na 18:00 heel rustig, er opent dan ook een a la carte restaurant waar je, voor Canadeze begrippen behoorlijk kan eten voor een redelijke prijs met een magnifiek uitzicht. Echt ik zou het iedereen aanraden die met camper in dit gebied reist om hier te overnachten, het is onvergetelijk en je hebt de gletsjer zo wat voor jezelf. Zie ons reisblogs van 2015.
En als je daar dan toch slaapt, zorg dat je (ruim van tevoren) een wandeltocht over deze gletscher boekt bij Icewalks.com. We hebben deze zomer de middagtocht gedaan en het is met stip het allermooiste, meest bijzondere van onze reizen (Amerika, Canada, Japan). Het kost wat, het is koud en best pittig, maar man, wat was dit mooi, tranen in mijn ogen.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij waren er afgelopen juli/augustus, echt top van echt hoogseizoen.
Banff was druk, vooral het stadje zelf. Probeer te vermijden om daar met de auto doorheen te moeten, je kunt bijvoorbeeld parkeren aan de rand bij het station, en dan loop je zo verder. Soms kun je het niet vermijden, bijvoorbeeld als je de brug over moet richting Cave & Basin. Ik vond de drukte wel wat storend, maar het heeft weinig overlast bezorgd voor ons. Wij hebben Johnston Canyon in de vroege ochtend (en in de kou!) gedaan, we stonden voor half 9 op de parkeerplaats, daar even ontbeten, en toen gaan lopen. We waren zeker niet alleen, maar was goed te doen. Tegen de tijd dat we weer beneden waren was het echt heel druk geworden op het pad omhoog, en stonden de auto's ver buiten de parkeerplaats langs de weg.
Lake Louise was echt veel te druk, en wij vonden het ook heel slecht geregeld. Wij reden de Bow Valley Parkway die ochtend en hadden wat vertraging doordat we beren zagen, dus we waren pas rond 10 uur bij het visitor center. Daar was het heel druk, maar de parkeerplaats achter het tankstation was vrijwel leeg. In het visitor center werd niets aangegeven, maar even later bleek de weg naar Lake Louise gewoon afgesloten. Daar werd ons na een tijdje file gemeld dat we een stuk terug moesten richting Banff over de 1, om daar de shuttle te nemen. Maar nadat we weer file gereden waren naar de afslag werden we juist weer de weg naar Lake Louise opgestuurd. Chaos dus. We konden uiteindelijk gelukkig wel parkeren, maar de drukte was echt niet leuk meer. Wandeling naar het uitzichtspunt was nog goed te doen, maar langs het meer, zo veel mensen. Moraine Lake hebben we helemaal niet kunnen doen. Moet wel zeggen dat dit maandag 1 augustus was, een vrije dag en dus lang weekend in BC.
Icefields Parkway was niet zo'n probleem, maar wij hadden het eerste stuk, komende uit Lake Louise, slecht weer, regen en laaghangende bewolking. Peyto Lake was druk, kan me idd voorstellen dat dat met mooi weer in file lopen is. Het klaarde op toen we bij de gletsjer kwamen. bij de gletsjer was het druk, we stonden een eindje van de parkeerplaats vand e weg, maar het was best te doen. Alleen jammer dat ze maar 1 wc hadden, we hebben daar 20 minuten in de rij gestaan... Discovery Center was ongelooflijk druk, parkeerplaats was net nog te vinden, maar binnen kon je over de koppen lopen. Dus snel een foto van het uitzicht, plaspauze, en de kinderen moesten hun Explorer boekje inleveren. Toen snel weer weg!
Jasper vond ik een stuk beter, daar weinig last van de drukte gehad. Wel bewust de weg naar Edith Cavell vroeg in de ochtend gedaan, en Maligne Canyon ook vrij vroeg. Bij Maligne Lake was het weer heel lastig parkeren.
Buiten deze parken was het eigenlijk goed te doen, geen problemen gehad met de drukte in Yoho, Glacier, Revelstoke, Wells Gray. Alleen op het stukje tussen Whistler en vancouver weer een keer een Provincial Park moeten overslaan omdat er geen parkeerplaats was, maar dat was geen ramp.
het lijkt me heerlijka ls je buiten het hoogseizoen kunt gaan, maar ook tijdens het hoogseizoen is de reis zeker de moeite waard!
Terug in Texas!
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Als ik de verhalen zo lees, hadden wij 'geluk' met het slechte weer (grijs en nat en best wel veel bewolking). Zoals ik al zei viel de drukte nog wel mee.
Inderdaad wel file gehad op de Icefield Parkway ter hoogte van de wegwerkzaamheden aan Peyto Lake.
We waren in Jasper-Banff van 11 tem 17 juli.
Wells Gray deden we ook in de gietende regen. Ook altijd plaats op de parkings, al beperkten we ons tot wandelingen van 2u omdat we dan wel doorweekt waren :wink: .
Daarvoor waren we in Vancouver en reden we via de Sea to Sky Highway (aanrader!!!) richting Whistler. Bij wegenwerken telkens even file maar ondanks het slechte (of toch erg wisselvallig) weer was dat geen straf. Iedereen stapte even uit de auto om te genieten van het uitzicht.
Tom_D
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom_D »

Wij zijn van van 18 juni tot 5 juli geweest.
Nooit echt veel last gehad van een massa toeristen, behalve Lake Morraine en Lake Louise. Gigantisch druk! Was wel op 1 juli, Canada Day in volle glorie!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Overnachten half weg de icefields parkway zoals hierboven aangehaald is zeker een aanrader.
Wij hebben dat ook al twee keer zo gedaan en daardoor kan je bvb peyto lake, bow lake,... in alle rust bezoeken. 's avonds en 's ochtends zit iedereen nog in Banff en Jasper dus als je dan ergens halverwege zit is het perfect.
(wij sliepen in the crossing. Je hebt ook een sfeervolle lodge bij Bow Lake. Dat je kon slapen bij het visitor center wist ik niet, lijkt met top!)
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Voor de duidelijkheid: overnachten bij het visitor center doe je met de camper. Er is geen hotel.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

juist Chippie, dat schrijf je. Wij reizen nooit met camper dus daar sta ik niet bij stil. IK las enkel dat van dat overnachten. Blijven er voor niet campers ik denk nog 2 of 3 lodges over langs de parkway. die zijn iets voorbij het visitor centers als je richting Banff gaat.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Probleem is ook wel dat je in het hoogseizoen erg vroeg moet boeken. Wij boekten in februari voor vertrek op 23 juli, en moesten een paar keer uitwijken naar hotels buiten de parken omdat alles vol of onbetaalbaar was. Daardoor is het veel moeilijker om vroeg bij drukke plekken te zijn. Dus ik zou zo vroeg mogelijk hotels boeken!
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer