Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hostewim
Amerikafan

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door hostewim »

Deze week is mijn Three sim aangekomen. In mijn gsm gestopt en was direct actief.
Ik kan hier in Belgie gewoon mijn internet delen via mijn gsm, dus ook via een MiFi.
Het enige verschil is de formule die je kiest bij het herladen.

Ik weet niet of de frequenties van de MIFI's die je hier koopt ook ideaal zijn met deze uit de US.

Hier koop je uw tegoed: http://www.mobiletopup.co.uk/three
je krijgt een voucher code
Die code vul je in bij je account op de Three website
Je tegoed komt bij je account en dan kan je dit tegoed omzetten naar het gewenste data volume dat dan van je tegoed afgaat.

Als ik het goed begrepen heb heb je in de US keuze uit AT&T en T-mobile.
macMimi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door macMimi »

Afgelopen vrijdag terug gekomen uit de USA, na een reis van 3 weken naar Florida, Washington en New York.
Vooraf had ik dit forum gevolgd, alle opties bekeken en uiteindelijk een mifi aangeschaft met daarbij een 3Gb simkaart geschikt voor USA via prepaidzero.com.
Eenmaal aangekomen in de US werkte het redelijk. Zodra we ergens waren waar kennelijk weinig bereik was (landelijke gebieden, onderweg in de auto) had de mifi slechts 2G verbinding, wat dus niet opschoot. Als we in een stad waren of in een hotel (waar de wifi-verbinding op de kamer vaak bar slecht was), was de mifi een uitkomst: 3G verbinding en prima snelheid.
Mijn kinderen kijken graag YouTube en Netflix; dat was helaas voor hun op de mifi geen optie, omdat dat de mifi te zwaar belastte. Ook liep de batterij van de mifi snel leeg, maar dat was op zich geen probleem. Kabeltje eraan en klaar.
Achteraf is het maar goed dat we onze huurauto ge-upgraded hebben waardoor we standaard navigatie in de auto hadden; het was de bedoeling dat op de telefoon via de mifi te doen. Dat was door de slechte verbinding onderweg een drama geworden.
In grote steden als Miami, Washington en NY heb je in principe genoeg wifi op straat, in de metro en in vrijwel alle horeca-zaken en winkels, maar meestal erg traag. Ook daar hebben we regelmatig de mifi even aangezet om iets op te zoeken.
De 3 Gb was voor ons meer dan voldoende, we hebben nog zeker 2 Gb over. Komt wel weer een keer van pas, en het werkt ook in Nederland.
We hebben trouwens slechts 1 keer $15,- aan wifi-kosten moeten betalen in een hotel, alle andere hotels hadden gratis wifi (maar dus vaak slecht).
Kortom: Ik ben blij met de aanschaf van de mifi, maar had meer verwacht van de verbinding en de snelheid.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik ben me aan het oriënteren welke MIFI ik zal kopen.
Nu zag ik de Huawei 5330s voor €58, die lijkt mij wel wat. Maar ik zag ook de Huawei E5338 voor €99 daar staat bij dat hij geschikt is voor wereldwijd gebruik. Daar raak ik door van de wijs, is de 5330s dan niet geschikt voor wereldwijd?

Misschien een blonde vraag, maar als ik de MIFI in een hotelkamer gebruik hoef ik dus helemaal geen gebruik te maken van de hotel wifi?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
macMimi
Amerika-newbie

Bericht door macMimi »

Dat klopt asv60, je hoeft dan geen hotelwifi te gebruiken en daar dus ook geen kosten voor te betalen als dat gevraagd wordt. Onze mifi (via prepaidzero.com) is de ZTE MF65+. Volgens de site is die te gebruiken in de USA, er wordt ook een geschikte simcard bijgeleverd.
Over de Huawei mifi's weet ik niets, dus daar kan ik niets over zeggen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik heb dus met die arieli helemaal niet kunnen bellen.
Ik heb één keer binnen Amerika gebeld en dat was het.
De volgende keer neem ik alleen internet denk ik.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

asv60 schreef: Kan ik een mifi beter mee laten nemen uit Amerika of kan ik beter hier alles kopen en testen bv Huawei E 5330 of E 5770.(wat is het verschil tussen deze 2)
Deze is sowieso wel beveiligd maar ook een stuk duurder: http://www.bitebird.com/nl/
De E5330 is een 3g modem, dus daar kan je sowieso niet de maximum snelheden mee halen. De E5770 is een 4g mifi en is voor veel meer bandbreedtes te gebruiken. Dus dit is een goede mifi voor werelwijd gebruik. De E5770 heeft ook nog een netwerkport waardoor je een bedraad netwerk om kan zetten in een wifi netwerk. Sommige hotels hebben nog wel eens een kabeltje liggen. Ook kan de E5770 als powerbank gebruikt worden.

Zelf heb ik getwijfeld of ik de E5770 zou kopen, maar ben toch gegaan voor de E5786 omdat deze meer wifi standaards en bandbreedtes aankan en op dit moment een van de snelste Mifi's is. Wij gaan geregeld naar de VS en dit jaar gaan we ook naar australie, dus wil wel een mifi hebben die ik overal kan gebruiken, vandaar de E5786.

Ik heb zelf ook gekeken naar de mifi van bitebird, maar ik vind het vooral erg duur. De mifi zelf is redelijk goedkoop, maar wat er betaald moet worden voor het (beperkt) aantal Gb's vind ik erg veel.
Laatst gewijzigd door vinceG op 23 aug 2016, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

asv60 schreef:Ik ben me aan het oriënteren welke MIFI ik zal kopen.
Nu zag ik de Huawei 5330s voor €58, die lijkt mij wel wat. Maar ik zag ook de Huawei E5338 voor €99 daar staat bij dat hij geschikt is voor wereldwijd gebruik. Daar raak ik door van de wijs, is de 5330s dan niet geschikt voor wereldwijd?

Misschien een blonde vraag, maar als ik de MIFI in een hotelkamer gebruik hoef ik dus helemaal geen gebruik te maken van de hotel wifi?
De E5330 ondersteund minder heeft een beperkter aantal bandbreedtes, dus zal misschien niet overal ter wereld functioneren. De E5338 kan meer bandbreedtes aan, maar is en blijft een 3G Mifi, dus met beperkte snelheden. 3G is over het algemeen prima voor websites en whatsapp etc, maar voor streaming is het niet echt toereikend voor.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Bedankt voor je antwoord. Het is niet bedoeld om te streamen hoor. We willen graag internetten, fb en whattsapp gebruiken.
Ik maak altijd een blog, kan ik wel foto's uploaden of gebruikt dat dan te veel data (ik koop een three kaartje van 12 gb)
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

SuzieQ schreef:Ik heb dus met die arieli helemaal niet kunnen bellen.
In welke staat zat je toen? Ik denk namelijk dat je in de ene staat wel direct kunt bellen en in de andere via het access nummer. Dat is in ieder geval mijn ervaring van de afgelopen 4 weken.

Thetering werkte overigens prima. (Arieli)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Geen idee meer.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

asv60 schreef:Bedankt voor je antwoord. Het is niet bedoeld om te streamen hoor. We willen graag internetten, fb en whattsapp gebruiken.
Ik maak altijd een blog, kan ik wel foto's uploaden of gebruikt dat dan te veel data (ik koop een three kaartje van 12 gb)
12 gb is best veel. Daar moet je wel een heel eind mee komen. Het ligt ook aan de grootte en de kwaliteit van de foto's. Ik zou niet in de hoogste resolutie fotograferen als je het ook nog wilt uploaden.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Liefst wel in de hoge resolutie fotograferen, maar uploaden met lagere resolutie. vb 1000px 72dpi. Hiermee zal je al héél wat data besparen.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

ja dat ben ik met je eens. Maar dan moet je wel weer foto;s gaan verkleinen en dat moet je dan net maar willen....
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Willen? Niemand wil thuis ook een blogpagina met 50 originele 25MP foto's downloaden :p
Ik zet ze om naar max 1280x1024 via Lightroom ter plaatse. (Achteraf thuis maak ik toch een betere selectie en vervang ik ze sowieso door betere/grotere versies)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Onze Arieli kaartjes zijn de 16e verzonden en ze waren gisteren (23e) binnen :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Maarten-Annique schreef:
SuzieQ schreef:Ik heb dus met die arieli helemaal niet kunnen bellen.
In welke staat zat je toen? Ik denk namelijk dat je in de ene staat wel direct kunt bellen en in de andere via het access nummer. Dat is in ieder geval mijn ervaring van de afgelopen 4 weken.

Thetering werkte overigens prima. (Arieli)
Ook wij hebben Arieli gebruikt. Het bereik viel me eerlijk gezegd redelijk tegen. In de nationale parken was er (logischergewijs) meestal geen bereik maar ook tussen de parken in hebben we zeer weinig kunnen genieten van internet. Gelukkig hadden we op het moment dat we lekke band hadden en naar Alamo moesten bellen wel bereik.
Was het een tegenvaller: niet echt maar heel erg tevreden waren we nu ook weer niet. Ofwel hebben we er gewoon teveel van verwacht?
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Over bereik gesproken. Ja inderdaad in Zion en Bryce hadden we met zowel de AT&T kaart als de Arieli kaart geen bereik. Het valt mij op dat de AT&T kaart heel slecht bereik heeft, zowel in het Oosten van de States als nu hier in het ZW. We zitten nu in Page en met de Arieli kaart keurig bereik terwijl ik volgens AT&T al 24 uur off the grid ben.....
s_janssen
Amerika-ontdekker

Bericht door s_janssen »

In Amerika een H2O Wireless simkaart gekocht bij de Best Buy, abonnement online per maand gekocht, 3 Gb data plus onbeperkt bellen in VS en naar buitenland ook Nederland, voor $40. Per maand te verlengen. Bij automatische verlenging 5$ korting.
Werkt prima. Goede dekking in Boston, New York en Philadelphia.
Gekozen voor H2O omdat dit werkt op het AT&T netwerk, en de telefoon die we gebruikten een Oneplus X is die alleen de AT&T frequenties ondersteunt voor 3G (geen 4G dekking met dit toestel, maar #G was voldoende snel)
(Telefooncompatibiliteit kan je checken op www.frequencycheck.com)
Activeren was fluitje van een cent.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Even een update van telefoon dekking met T-Mobile.

Zoals sommige van jullie hebben gelezen ben ik van Chicago naar Colorado gereden. Vanaf Chicago naar Des Moines, Iowa, goede dekking weinig dead spots en gewoon lekker Pandora kunnen streamen.
Des Moines - Omaha Nebraska, af en toe een stukje zonder dekking of alleen 2G (of te wel verwacht niets van je Facebook update of iets).
Nebraska - Denver, Colorado, Zelfde verhaal als Des Moines. Veel 2G dekking en af en toe gewoon 4G. Paar keer met me vader op Whatsapp gesproken zonder enige problemen! Of te wel T-Mobile is stepping up their game!

Leadville, Colorado - vergeet het maar, je kan sms-en en bellen voor de rest dekking is beroerd.
Estes Park, idem. Af en toe zat er een 4G plekje tussen maar over het algemeen zat ik zonder data. Eerlijk is eerlijk, ik had het ook niet echt nodig en genoot er flink van om mijn telefoon lekker in het huisje te laten steeds!

RMNP - totaal geen dekking.
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Ben nog steeds aan t wikken en wegen welke mifi ik zal kopen.
De Huawei E5573 lijkt mij een goede optie.
maar nu zag ik ook voor €20 meer de Huawei E5377 die wifi offload heeft.
Ik heb begrepen dat hij dan zelfstandig contact maakt als er een wifisignaal is zodat je data bespaart.
Ik vraag me af of dit handig is want als we op reis zijn dan moet je vaak inloggen op openbare wifi signalen. Hoe gaat dat dan met de mifi?
Zag dat beide apparaten bij Amazon.de het goedkoopst aangeboden worden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer