Mijn naam is Kim en ik wil dolgraag voor mijn promotieonderzoek naar Atlanta om jongeren te interviewen.
In 2014 was ik al, voor 6 maanden, in deze stad met een J-1 visum. Een Amerikaanse universiteit mijn reis laten sponsoren heeft ditmaal weinig zin, omdat ik nu dus vooral met jongeren van een middelbare school te maken heb.
Ik vermoed dat een B-1 visum het beste bij mijn doel past. Ik kan dan helaas niet werken, maar ik kan wel alvast gesprekken voeren met potentiële opdrachtgevers (vorige keer heb ik ook wat klussen kunnen doen, uiteraard toegestane projecten met mijn J-1 visum). Ik moet natuurlijk terug naar Nederland voor mijn onderzoek, maar uiteindelijk wil ik wel de volledige overstap maken naar Atlanta. Vandaar dat oriënterende businessgesprekken fijn zijn.
Het nadeel van een B-1 visum is, volgens mij, dat zij uiteindelijk bepalen hoe lang ik nodig heb. Ik kan wel zeggen dat ik 6 maanden ga doen over mijn veldwerk, maar als zij vinden dat het binnen een maand kan, moet ik daar genoegen mee nemen
Denken jullie ook dat een B-1 visum het beste is?
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en inbreng
Groetjes,
Kim