Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over "credit"
Re: Vragen over "credit"
Uiteindelijk betalen we denk ik allemaal te veel, want mij lijkt dat pinnen met je debit card uiteindelijk goedkoper zou moeten zijn dan via je credit card, het zijn immers minder stappen. Met checks denk ik dat helemaal, lijkt me juist een heel kostbare methode, want er moeten veel handelingen worden verricht, zeker vergelekn met een normale bankoverboeking zoals we dat in NL doen. En toch kosten de check en credit cards opties meestal niet meer, in het geval van checks vaak juist minder. Maar uiteindelijk moet het wel betaald worden, dus zal iedereen daar aan bijdragen, niet specifiek degene die de betaling doet op dat moment.
Terug in Texas!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Daarom schreef ik te veel ook tussen "".
Ik heb wel eens gezien dat er korting gegeven werd als niet met een cc werd betaald. Ik kan me ook een benzinepomp herinneren - maar weet niet meer waar - waarbij de pomp voor betaling met debit card een lagere prijs rekende dan de andere pomp voor betaling met credit card. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dit lang niet overal het geval is.
De vergoedingen aan de cc maatschappij zullen hoe dan ook in de prijzen zijn verdisconteerd; ze worden alleen in de meeste gevallen door iedereen betaald en niet alleen door betalers met credit card, die ook nog een gedeelte cash back kunnen krijgen.
N.B.
Ik weet niet of we hier zo verder moeten gaan; het zijn niet echt reacties op de vraag van de topicstarter.
Ik heb wel eens gezien dat er korting gegeven werd als niet met een cc werd betaald. Ik kan me ook een benzinepomp herinneren - maar weet niet meer waar - waarbij de pomp voor betaling met debit card een lagere prijs rekende dan de andere pomp voor betaling met credit card. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dit lang niet overal het geval is.
De vergoedingen aan de cc maatschappij zullen hoe dan ook in de prijzen zijn verdisconteerd; ze worden alleen in de meeste gevallen door iedereen betaald en niet alleen door betalers met credit card, die ook nog een gedeelte cash back kunnen krijgen.
N.B.
Ik weet niet of we hier zo verder moeten gaan; het zijn niet echt reacties op de vraag van de topicstarter.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dat is in Florida heel gebruikelijk, dat er een verschillend tarief is voor creditcard en cash betaling. Zeker niet onterecht.
Anyway, back on topic. Ik kreeg het advies om met een secure creditcard (dus de cash onderpand) te beginnen als ik snel credit wilde. Mocht topicstarter dat ook willen stuur dan even een PM, ik kan de links die ik van financiële adviseurs heb gekregen toesturen. Als je niet zon haast hebt en gewoon rustig je credit wilt opbouwen voor je hypotheek, vraag dan een cc aan bij je bank en zodra je een redelijke score hebt een paar goede cashback kaarten.
http://lifehacker.com/five-best-rewards ... 1622819827
Anyway, back on topic. Ik kreeg het advies om met een secure creditcard (dus de cash onderpand) te beginnen als ik snel credit wilde. Mocht topicstarter dat ook willen stuur dan even een PM, ik kan de links die ik van financiële adviseurs heb gekregen toesturen. Als je niet zon haast hebt en gewoon rustig je credit wilt opbouwen voor je hypotheek, vraag dan een cc aan bij je bank en zodra je een redelijke score hebt een paar goede cashback kaarten.
http://lifehacker.com/five-best-rewards ... 1622819827
Onze bank begon destijds ook met een secured credit card, die automatisch in een normale overging. Maar TS kan bij de bank wellicht direct een normale credit card krijgen als hij al langer in de VS is. Ik heb zelf altijd een partnerkaart gehad van de credit card van mijn man, maar toen ik eerder dit jaar een eigen kaart aanvroeg (wel weer gekoppeld aan onze gezamelijke rekening) werd ik ook direct goedgekeurd voor een normale kaart.
Terug in Texas!
- Max Kool
- Amerikakenner
Wat mij trouwens verbaast is dat de TS al twee jaar in de VS woont. Dan heb je toch ook al twee jaar een bankrekening, credit card wsl, ssn etc en al heel wat opgebouwd?
Bij welke bank zit je?
Bij welke bank zit je?
LA, LA, LA....
De prijs die je betaalt aan de kassa is opgemaakt uit kosten+winstmarge. De winstmarge is meestal een standaardpercentage van de kosten. De kosten zijn opgebouwd uit de kosten voor het product, de verkoopruimte, personeel, maar ook de kosten voor het betaalverkeer.kastelke schreef:Mijn credit card is gratis, en ik betaal er mijn boodschappen mee. Moest ik mijn boodschappen cash betalen, of met debit, krijg ik geen korting. Dus waar betaal ik teveel?Old Faithful schreef:Toch een raar systeem.Eerst betaal je "te veel" (want reken maar dat de verdienste van de credit card maatschappij in de prijzen is verdisconteerd) en vervolgens ben je blij dat je een gedeelte van het "te veel betaalde" terugkrijgt.
Voor mijn side business accepteer ik visa, master en amex. Deze rekenen een vast bedrag per transactie, plus 1.9% van de hele transactie. Dus bij het vaststellen van mijn prijzen hou ik rekening met de transactiekosten. Mijn prijzen zijn dus ietsie hoger dan wat ik normaal gesproken zou doen, omdat de bank ook geld pakt.
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar mijn supermarkt geeft me geen korting als ik cash betaal, of met debit. Dus waarom zou ik?
Bij de afhaal-thai krijg ik 5% korting bij cash payment, dus daar blijft de credit card mooi in mijn tas zitten.
Bij de afhaal-thai krijg ik 5% korting bij cash payment, dus daar blijft de credit card mooi in mijn tas zitten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat vind ik altijd zo'n mooie draai daaraan, dat je "korting" krijgt als je cash betaalt. Mijn nagelsalon doet dat ook. Feitelijk rekenen ze mensen, die met een kaart betalen, gewoon meer. Briljant
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik check m'n credit score en credit report regelmatig met creditkarma.com. Het is gratis, makkelijk, en volgens mij ook veilig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht