Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Inwoner VS / Auto huren via Nederlandse site
Inwoner VS / Auto huren via Nederlandse site
Ik ben woonachtig in de VS en wil graag een auto huren voor een weekend weg. Zoals bekend liggen de verhuur prijzen voor de Amerikaanse markt veel hoger dan die voor de Nederlandse markt (zeker als er verzekeringen bij komen). Mijn voorkeur zou dan ook zijn om een auto via de Nederlandse website van alamo te huren. Is dit mogelijk?
Ik heb al wat gezocht en ben wat berichten tegengekomen dat dit kan maar dat je mogelijk in de problemen kan komen als er iets misgaat en ik beroep zou moeten doen op de verzekering. Heeft iemand dit wel eens verder uitgezocht? Ik kan namelijk op de Nederlandse website van alamo gewoon mijn Amerikaanse adres invullen.
Ik heb al wat gezocht en ben wat berichten tegengekomen dat dit kan maar dat je mogelijk in de problemen kan komen als er iets misgaat en ik beroep zou moeten doen op de verzekering. Heeft iemand dit wel eens verder uitgezocht? Ik kan namelijk op de Nederlandse website van alamo gewoon mijn Amerikaanse adres invullen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Inwoner VS / Auto huren via Nederlandse site
Tijdens boeking (en anders in het huurcontract) moet je verklaren geen ingezetene van de VS te zijn of een Amerikaans rijbewijs te hebben. Deze tarieven zijn echt alleen voor "buitenlanders" bedoeld.
Uit mijn boekingsbevestiging bij Alamo vorig jaar:
Prices given on this website are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving
licenses. By making a reservation on this site you confirm that you reside outside the USA or Canada and are not a holder of
a USA or Canadian driving license and accept that your reservation may be rejected at the time of pick-up if a USA or
Canadian driving license is presented.
Uit mijn boekingsbevestiging bij Alamo vorig jaar:
Prices given on this website are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving
licenses. By making a reservation on this site you confirm that you reside outside the USA or Canada and are not a holder of
a USA or Canadian driving license and accept that your reservation may be rejected at the time of pick-up if a USA or
Canadian driving license is presented.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die bevestiging lijkt me van de UK site te zijn. Op de Alamo.nl site zie je een dergelijke waarschuwing nergens staan.
En anders gewoon even bellen of mailen: https://www.alamo.nl/contact/
En anders gewoon even bellen of mailen: https://www.alamo.nl/contact/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik heb me er een paar maanden geleden in verdiept. Na goed zoeken vond ik bij de meeste websites wel een uitsluiting voor mensen woonachtig in de VS of met een Amerikaans rijbewijs, dus ben ik er maar van uit gegaan dat het op de websites waar ik het niet kon vonden ook wel ergens in de kleine lettertjes zou staan. Wij hebben de gok dus niet genomen. Uiteindelijk gehuurd via de AAA bij Hertz, dat was de goedkoopste optie met nog wat extra voordeeltjes erbij, dus op zich wel tevreden, al was het nog steeds erg duur!
Terug in Texas!
- bedeve
- Amerika-expert
Volgens de letter kan het niet.
Doordat je en woonachtig in en een rijbewijs uitgegeven in de USA hebt.
Maar test het eens of het praktisch kan.
Als je het maar concequent op de Europese wijze doet; dus inclusief alle noodzakelijke verzekeringen.
Dan zit je vanaf het moment dat je bij de exit booth wegrijd safe.
Benieuwd wat je doet.
Doordat je en woonachtig in en een rijbewijs uitgegeven in de USA hebt.
Maar test het eens of het praktisch kan.
Als je het maar concequent op de Europese wijze doet; dus inclusief alle noodzakelijke verzekeringen.
Dan zit je vanaf het moment dat je bij de exit booth wegrijd safe.
Benieuwd wat je doet.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Die van Alamo was inderdaad vanaf de Engelse site (Brits tarief).
Maar ook de voucher van AutoEurope.nl (2014 & 2015) geeft deze uitsluiting:
Deze tarieven zijn niet geldig voor houders van een Amerikaans (USA) of Canadees rijbewijs.
En op de (2012) voucher van USA-reisen.de:
NOTE: Renting with a US/Canadian Passport and/or drivers license is not permitted.
En op de (2010) voucher van Eautohuur.com (rentalcars.com):
All drivers must hold a full and valid Driving licence issued outside the USA. Unfortunately it is not possible to rent this vehicle on this package
with a licence issued in the USA.
Het lijkt dus wel vrij algemeen te zijn...
Maar ook de voucher van AutoEurope.nl (2014 & 2015) geeft deze uitsluiting:
Deze tarieven zijn niet geldig voor houders van een Amerikaans (USA) of Canadees rijbewijs.
En op de (2012) voucher van USA-reisen.de:
NOTE: Renting with a US/Canadian Passport and/or drivers license is not permitted.
En op de (2010) voucher van Eautohuur.com (rentalcars.com):
All drivers must hold a full and valid Driving licence issued outside the USA. Unfortunately it is not possible to rent this vehicle on this package
with a licence issued in the USA.
Het lijkt dus wel vrij algemeen te zijn...

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik ben wel benieuwd wat het prijsverschil is?
Thanks allemaal. Nog even verder gekeken in de voorwaarden op alamo.nl en inderdaad. Zodra je gaat reserveren moet je verklaren dat je akkoord gaat met de "Voorwaarden voor USA" waarin staat: "Renters cannot be residents of the United States or Canada."
In de praktijk zou het natuurlijk makkelijk te doen zijn. Ik heb nog gewoon een NL rijbewijs, dus niemand zal het weten. Maar als er iets mis gaat loopt ik het risico dat mijn overeenkomst ongeldig is en ik onverzekerd ben... Dat risico wil ik niet nemen.
Om nog een idee te geven van het prijsverschil. Ik wil huren voor 3 dagen inclusief alle verzekeringen. Via de US Alamo site is het USD 560 dollar, terwijl het via de Nederlandse Alamo site EUR 200 is. Zo frustrerend dat ik meer moet betalen voor hetzelfde product...
In de praktijk zou het natuurlijk makkelijk te doen zijn. Ik heb nog gewoon een NL rijbewijs, dus niemand zal het weten. Maar als er iets mis gaat loopt ik het risico dat mijn overeenkomst ongeldig is en ik onverzekerd ben... Dat risico wil ik niet nemen.
Om nog een idee te geven van het prijsverschil. Ik wil huren voor 3 dagen inclusief alle verzekeringen. Via de US Alamo site is het USD 560 dollar, terwijl het via de Nederlandse Alamo site EUR 200 is. Zo frustrerend dat ik meer moet betalen voor hetzelfde product...
Ja, bij ons kwam het ook op bijna het dubbele uit, en dan hebben we gehuurd zonder CDW, omdat we dat via de eigen verzekering hebben, anders was er nog een flink bedrag bij gekomen.
Terug in Texas!
Wow, dat is wel heel erg veel voor een weekend 

Wow wat duur voor 3 dagen. Waar ga je huren dan, is dat een duur gebied? Ik gebruik meestal kayak.com om prijzen te vergelijken, dat kan aardig wat schelen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Tja, tussen de VS en Europa is er niet dezelfde samenwerking of uitwisseling mogelijk als binnen Europa. Geen vrij verkeer van diensten.
Ik weet er zeker het fijne niet van, en al helemaal niet van jouw specifieke situatie, maar is het niet zo dat huurauto's van een inwoner van de VS onder hun "normale" autoverzekering vallen?
Ik weet er zeker het fijne niet van, en al helemaal niet van jouw specifieke situatie, maar is het niet zo dat huurauto's van een inwoner van de VS onder hun "normale" autoverzekering vallen?
Ik heb eens gekeken bij Enterprise, en een auto huren van aanstaande vrijdagochtend t/m zondagavond kost $121 (Compact model). Hoe kom je in hemelsnaam uit op ruim $500 ?
Laatst gewijzigd door Gast op 17 aug 2016, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-edit even voor de grap bij Hertz in Des Plaines gekeken. Midsize sedan zit je $124 dollar voor weekend.
Check op SouthWest.com eens. Geen idee waar je zit. Fullsize SUV $467 Standard SUV $185
Check op SouthWest.com eens. Geen idee waar je zit. Fullsize SUV $467 Standard SUV $185
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 17 aug 2016, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Standard SUV kost $270 bij Enterprise.
Maar ik zag ook dit: https://www.enterprise.com/en/car-renta ... cials.html
Maar ik zag ook dit: https://www.enterprise.com/en/car-renta ... cials.html
Nog even een update hierover. Ik had toch ook even een e-mail naar Alamo Nederland gestuurd met dezelfde vraag. Zie hieronder hun antwoord:
Hierna heb ik ze voor de zekerheid ook nog eens gewezen op hun algemene voorwaarden en het feit dat om te boeken ik moet verklaren dat ik geen inwoner van de VS ben. Op mijn vraag of hun antwoord misschien toch anders is kreeg ik vervolgens het volgende antwoord.Dank voor uw email en interesse in Alamo.nl.
Jahoor, u kunt gewoon reserveren via Alamo.nl. U moet wel in het bezit zijn van een Nederlands rijbewijs en Nederlands paspoort.
De reservering kunt u maken en betalen via Alamo.nl, u ontvangt dan van ons het huurvoucher waarmee u de auto kunt afhalen.
Heeft u nog vragen dan horen wij graag van u.
Wat denken jullie? Met deze e-mails op zak zit ik 100% safe?Dank je wel voor je mail, mensen die alleen een US rijbewijs en paspoort hebben kunnen niet via Alamo.nl boeken maar aangezien u in het bezit bent van en een Nederlands rijbewijs en een Nederlands paspoort kan dit dus voor u wel.
New York en het betreft in dit geval een mini van en het is ook niet een weekend, maar een paar dagen (had wat details weggelaten voor het gemak).eoms schreef:Ik heb eens gekeken bij Enterprise, en een auto huren van aanstaande vrijdagochtend t/m zondagavond kost $121 (Compact model). Hoe kom je in hemelsnaam uit op ruim $500 ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie moeten je Nederlandse rijbewijs niet inleveren als je je Amerikaanse krijgt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik geloof inderdaad ook niet dat niet-burgers hun buitenlandse rijbewijs mogen houden. Dat is maar een bepaalde periode, en dat geldt volgens mij net zo goed voor Nederlandse rijbewijzen.
Verder vind ik het wel raar, omdat we net gebruikers hier moeten waarschuwen om niet bij een Amerikaanse verhuurder te huren, omdat doorgaans (veel) goedkoper zijn. Misschien loont het om naar andere aanbieders te zoeken dan die voor internationale reizigers? Hoewel National toch een heel grote binnen Amerika is.
Verder vind ik het wel raar, omdat we net gebruikers hier moeten waarschuwen om niet bij een Amerikaanse verhuurder te huren, omdat doorgaans (veel) goedkoper zijn. Misschien loont het om naar andere aanbieders te zoeken dan die voor internationale reizigers? Hoewel National toch een heel grote binnen Amerika is.
@Kastelke, je kunt het Nederlandse rijbewijs niet inwisselen voor een Amerikaans rijbewijs (tenminste, in de meeste staten niet), je moet opnieuw afrijden, en dus behoud je je NLse rijbewijs. Kwam ons heel goed uit, want toen we naar Brazilie verhuisden konden we daar ons Amerikaanse rijbewijs inwisselen voor een Braziliaanse, en dus hebben we nog steeds ons Nederlandse kunnen behouden.
Ik heb destijds echt alle reguliere Amerikaanse boekingssites geprobeerd, de prijzen liggen gewoon veel hoger dan de prijzen voor Europeanen. En inderdaad maak je dan gebruik van je eigen autoverzekering, anders wordt het nog duurder. Ik heb geen idee waar dat idee vandaan komt dat huren voor Amerikanen goedkoper zou zijn, ik zou graag weten op welke websites dat dan is.
Sansa, als je die info van alamo.nl zwart op wit hebt zou ik het gewoon doen! Goede tip ook voor ons voor een volgende keer, gewoon alle aanbieders mailen tot er eentje akkoord gaat.
Ik heb destijds echt alle reguliere Amerikaanse boekingssites geprobeerd, de prijzen liggen gewoon veel hoger dan de prijzen voor Europeanen. En inderdaad maak je dan gebruik van je eigen autoverzekering, anders wordt het nog duurder. Ik heb geen idee waar dat idee vandaan komt dat huren voor Amerikanen goedkoper zou zijn, ik zou graag weten op welke websites dat dan is.
Sansa, als je die info van alamo.nl zwart op wit hebt zou ik het gewoon doen! Goede tip ook voor ons voor een volgende keer, gewoon alle aanbieders mailen tot er eentje akkoord gaat.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6622 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-