Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Flexs
Amerika-ontdekker

Re: Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?

Bericht door Flexs »

Dus als ik het goed begrijp zou de volgende route kunnen:
28 aug: Mammoth Lakes - Alabama Hills - panamint springs - mosaic canyon - mesquite sanddunes - devils cornfield - salt creek - mustard canyon (harmony borax) - FC - zonsondergang bij Dante's view - FC
29 aug: FC - zonsopgang bij Zabriskie point - Artist drive - Devils Golf Course - Bad water basin

We zouden dan dus via badwater road (shoshone) en de old spanish trail (en eventueel red rock) naar Las Vegas kunnen rijden. Is dit een logische volgorde of zouden jullie hier een andere keus in maken (eventueel andere wegen naar Las Vegas, via Pahrump en death valley junction bv)? Ik weet niet zo goed of een 'omweg' hier de moeite waard is.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Kijk van tevoren even goed welke wegen afgesloten zijn vanwege overstromingen: http://www.nps.gov/deva/parknews/road-damage.htm (hieronder de Badwater Rd richting Shoshone)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou helemaal niet naar Dante'View gaan voor sunset. Zou me te ver zijn. Dan beter Zabriskie Point.
De volgende dag dan naar Devils Golfcourse, Badwater, Artists Drive, Golden Canyon, 20 mule team Canyon, Dante's View en naar Las Vegas via Pahrump.
Flexs
Amerika-ontdekker

Bericht door Flexs »

Bedankt voor de tips. De route van Yeehaw lijkt mij een goed alternatief als de Badwater route gesloten is. Deze route staat echter als 'shortest' genoemd op de routelijst van Las Vegas naar Death Valley. Is het de moeite om om te rijden als de Badwater Rd open is?

28 aug: Mammoth Lakes - Alabama Hills - panamint springs - mosaic canyon - mesquite sanddunes - devils cornfield - salt creek - mustard canyon (harmony borax) - FC - zonsondergang bij Dante's view of Zabriskie Point - FC
29 aug: Zonsopkomst bij Zabriskie point -FC - Devils Golfcourse - Badwater - Artist Drive - Golden Canyon - 20 mule team Canyon - Dantes View - Death valley Junction - Pahrump, via Bell Vista Road - 160 naar Las Vegas

Hoelang rijdt je van Dante's view naar FC na zonsondergang?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Flexs schreef:
Hoelang rijdt je van Dante's view naar FC na zonsondergang?
Een dik half uur

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het eerste stuk va DV Junction heet State Line rd die gaat over in Bell Vista road en 160 heet Blue Diamong rd. Het is ca 25 miles van Dante naar FC dus idd ruim een half uur. Het laatste stuk naar Dante's View is steil en bochtig.
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Op dit moment zijn we in Vegas en morgenochtend rijden we naar Death Valley. Het is zo'n twee uur rijden zag ik, toets gewoon adres van visitor centrum in in mijn tomtom. Nu zie ik op nps site dat de weg naar badwater dicht is? Kunnen we badwater via een andere route bereiken? We overnachten in Beatty. Welke volgorde is ideaal om DV te bekijken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn maar weinig mensen die de route van Shoshone naar Badwater nemen, het is helemaal geen probleem dat dat deel afgesloten is. Dat Badwater bereikbaar is had je zelf ook kunnen zien op de kaart van het park die te vinden is op de NPS-site. Bekijk die eens goed voor de bezienswaardigheden. En kijk ook even onder directions op de NPS-site.

Wat de route betreft: in de eerste berichten van dit topic staan al wat suggesties. Je rijdt via Pahrump en DV Junction het park in, en dan neem je bijvoorbeeld Dante's View en Zabriskie Point mee. Je bent dan nog niet bij het visitor center dus dat zou ik niet inprogrammeren.
Dan de Badwater Road op, die is van die kant open. Je rijdt tot aan Badwater en op de terugweg kun je langs Artist Drive. Etc. Dan langs furnace creek (lunch, diner?, winkelen) en dan naar het visitor center om de parkguide en kaart te halen en dan door naar Beatty. Hoe rijd je de volgende dag? Weer door DV? Zo nee, dan kun je eerst nog naar de Sand Dunes bij Stovepipe Wells en dan naar Beatty.

En, heb je nog iets aan de tips voor de GC gehad?

Marianne
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Vandaag DV bekeken, wat was het prachtig! Dankzij de tips van dit forum hadden we een handige en logische routeplanning, bedankt daarvoor! Eerst Dantes View en dan Zabriskies en daarna Badwater en Furnice Creek en de rest was dan inderdaad routetechnisch ideaal.

Grand Canyon was ook prachtig alhoewel we Bryce veel mooier vonden. In GC hebben we de Bright Angel trail gelopen die wel erg gaaf was, maar het uitzicht van het gedeelte van GC waar wij waren was veelal hetzelfde. Bryce hebben we Navajo trail gelopen waar ee uitzichten geweldig waren vonden we!
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

Op basis van de blogs en dit forum-tips is dit onze dagindeling (mogelijk ook interessant voor andere forumleden)

Is dit een logische route op basis van wat andere ook hebben ervaren?

Dag 1 - rijden vanuit Oh Ridge campground (Mamoth Lakes/Bishop) - rit van 4 uur
Alabama Hills (Mobius Arch)
Mosaic canyon
mesquite sanddunes
(Salt creek)
Mustard canyon - harmony borax
Furnace Grace range (overnachtingsplek)
zonsondergang of zonopkomst bij Zabriskie Point

Dag - 2 rijden vanuit Furnace naar LV
Devils Golfcourse
Badwater
Artists Drive
Golden Canyon
20 mule team Canyon
Dante's View
naar Las Vegas via Pahrump
Laatst gewijzigd door AroundA op 16 aug 2016, 06:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom Mammoth Lakes op dag 1? Daar zou ik geen tijd aan besteden; het is al aardig vol zo. Idem voor Panamint springs. Ik zou het zo plannen dat je bij de Sand Dunes bent als de zon al laag staat zodat je mooie schaduwen hebt.
Voor Zabriskie Point is een zonsopkomst erg mooi, zie hier mijn verslag (ook in september).
Ik weet niet of de Salt creek de moeite is in september; je zult geen vissen zien.

Marianne
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

Dank , heb het op basis van je tips weer iets aangescherpt ! :thumbup:
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

Samengevat lijkt dit me beter op basis vanuit Oh Ridge Campground (Mamoth Lakes)

Dag 1 - rijden vanuit Oh Ridge campground (Mamoth Lakes/Bishop) - rit van 4 uur
Alabama Hills (Mobius Arch)
Mosaic canyon
mesquite sanddunes
(Salt creek)
Mustard canyon - harmony borax
Furnace Grace range (overnachtingsplek)
zonsondergang of zonopkomst bij Zabriskie Point

Dag - 2 rijden vanuit Furnace naar LV
Devils Golfcourse
Badwater
Artists Drive
Golden Canyon
20 mule team Canyon
Dante's View
naar Las Vegas via Pahrump
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik raad de zonsondergang aan bij Dante's View - dat is echt magisch.
(op weg er naar toe de 20 mule team canyon rijden?)

Misschien 's ochtends heel vroeg op pad en meteen Zebraski point doen om dan naar golden canyon te rijden om in de ochtend koelte te wandelen?

Ik zou persoonlijk gewoon dan doorrijden naar de bezienswaardigheden langs de Badwater road en langs daar/soshone het park uitrijden (als de road terug open is want na de flashfloods van vorig jaar (wij zaten toen trouwens in Salt Creek toen het losbarstte en er was toen veel water ;-) ) oktober was ze zwaar beschadigd)
Zwemmer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zwemmer »

Ik vernam dat er een rots was gevallen richting Death Valley maar kan nergens de exacte gegevens vinden.
Iemand een idee?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

die rots is toch in Zion?
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

Tipsy_1 schreef:Ik raad de zonsondergang aan bij Dante's View - dat is echt magisch.
(op weg er naar toe de 20 mule team canyon rijden?)

Misschien 's ochtends heel vroeg op pad en meteen Zebraski point doen om dan naar golden canyon te rijden om in de ochtend koelte te wandelen?

Ik zou persoonlijk gewoon dan doorrijden naar de bezienswaardigheden langs de Badwater road en langs daar/soshone het park uitrijden (als de road terug open is want na de flashfloods van vorig jaar (wij zaten toen trouwens in Salt Creek toen het losbarstte en er was toen veel water ;-) ) oktober was ze zwaar beschadigd)
Thanks. Wij overnachten in Furnace Grace. Las in dit topic dat het dan omslachtig is om naar dante's view te gaan voor zonsondergang en dan in het donker terug. Ivm reistijd.

Heel vroeg op staan zijn we na een aantal parken denk ik wel klaar mee. Even relaxen ook wel fijn :D

Terugweg kijken we wel. Vanuit FG is Pahrump wellicht handiger..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je komt sowieso langs Pahrump; maar je mist er niets aan als je daar niet langs rijdt. :wink: De route via Shoshone is een aanrader.
Als ergens vroeg opstaan loont, is het wel in Death Valley. Uitrusten kun je wel in Las Vegas doen. Of de dag ervoor.
En je kunt natuurlijk prima terugrijden van Dante's View naar FCR, ook al is het donker. De omgeving heb je dan al gezien.
Zorg er wel voor dat je ruim voor zonsondergang bij DV bent.

Het is Furnace Creek Ranch, Geen Furnace Grace range. :wink:

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

AroundA schreef: Heel vroeg op staan zijn we na een aantal parken denk ik wel klaar mee. Even relaxen ook wel fijn :D
:shock:
Dan kan je evengoed niet in death valley overnachten.
Trust me... wij zijn al drie keer in Death Valley geweest - het is bij mijn favoriete park maar wel een park waar je wat moeite in moet investeren om het te kunnen apprecieren :shock:
kriegniet
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door kriegniet »

IS het de moeite om te te kamperen in Panamint springs? (eigen tent)?

Hoe zit dit met de warmte?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer