Wij (stel, eind 20) zijn drie jaar geleden naar het Zuidwesten gegaan, maar hebben vooral de steden bezocht.
Nu willen we terug gaan en juist de parken gaan bezoeken. Wat bovenaan het lijstje staat is het gebied van Bryce Canyon, Grand Canyon, Zion, misschien Lake Powell. We denken er aan om een camper te huren in Las Vegas en dan dat rondje te doen.
Maar bij het zien van de prijzen van de campers (hebben de eerste 3 websites bovenaan de google resultaten bekeken) zijn we toch wel een beetje geschrokken. We zijn natuurlijk maar met zijn tweeen en om dan te zien dat je bijv $0,30-0,35 per mile betaalt + allerlei andere kosten (zoals een pakket met lakens, servies, pannen etc.), naast de huur van de camper zelf.
Dan vragen we ons toch af of het niet beter is om gewoon een auto te nemen en dan te overnachten in (de buurt van ?) de parken.
Is het gek gedacht om te denken dat het misschien ook mogelijk om een klein tentje mee te nemen en daarin eventueel een dag / paar dagen te overnachten in de parken?
Hoor graag jullie mening, aangezien we geen ervaring hebben met het bezoeken van grote national parks
Het eerste wat bij me opkomt is de vraag wanneer je gaat, want dat lijkt me toch wel van belang, zeker als je een tentje overdenkt. Met een tentje kan je je budget echt wel drukken.
Voor de rest heb ik het idee dat een camper totaal wel wat duurder is dan auto en hotel, maar het maakt ook wel uit wat voor keuzes je daarin maakt en vooral wat voor types jullie zijn.
Persoonlijk zou ik proberen zo ver mogelijk vooraf te boeken, waardoor soms nog redelijke prijzen te vinden zijn voor overnachtingen in of vlakbij sommige parken. Zeker bij Zion, Bryce en bij de Grand Canyon kan je voor redelijke prijzen overnachten in directe omgeving.
Het is een beetje zoals de commercials van Eurocard/ Mastercard, vliegticket €xxx, camperhuur €xxx, etc. , wakker worden in een National Park priceless.... Onze eerste reis naar het zuidwesten deden we met een auto van hotel naar hotel, deze zomer hebben we de trip met een camper gedaan. Beide trips waren onvergetelijk, maar met de camper was het toch meer intens. Je bent continu buiten, en een ander voordeel je kijkt over de auto's heen.
Maar inderdaad, kijk naar wanneer je gaat en dat je zorgt dat je alle overnachtingen in de nationale parken ruim van te voren boekt.
Fleur v G schreef:
Dan vragen we ons toch af of het niet beter is om gewoon een auto te nemen en dan te overnachten in (de buurt van ?) de parken.
Is het gek gedacht om te denken dat het misschien ook mogelijk om een klein tentje mee te nemen en daarin eventueel een dag / paar dagen te overnachten in de parken?
Hoor graag jullie mening, aangezien we geen ervaring hebben met het bezoeken van grote national parks
MvB2016 schreef: en een ander voordeel je kijkt over de auto's heen.
Dat zicht in een camper vind ik juist een nadeel. Als je een foto wilt maken onderweg valt het niet mee om de cabover of die enorme spiegels te ontwijken.
thenextdtrump schreef:Wat je ook even in gedachten moet houden is het weer. Vorig jaar was het tot midden oktober nog superheet in Socal bijvoorbeeld.
10 Oktober 2015, 99f (37 graden). Dan wil je echt niet in een tentje, want het duurt wel even voordat het afkoelt.
Je kunt ook tentkamperen afwisselen met af en toe een hotel/cabin/b&b. Ideaal
Nou klinkt het alsof ik tegen een camper ben maar ook dat is een heerlijke manier van reizen maar in het hoogseizoen vind ik het eigenlijk veel te duur.
Mocht je wat ervaringen willen lezen, kijk dan eens op onze site. We hebben zowel reizen met de camper als met de auto icm tent/hotels gedaan.
Wij gaan altijd met de auto van hotel naar hotel. Gewoon omdat we die luxe wel erg fijn vinden en altijd een airco hebben tijdens de nacht.
Tegenwoordig hebben veel hotels ook gewoon ontbijt erbij, dus daar hoef je ook niet meer voor te zorgen of voor buiten de deur te gaan.
Het is de koffers in de auto gooien en vertrekken. Camperen en of met een camper rijden heeft wat meer voeten in de aarde.
Maar als camperen je ding is, moet je het vooral doen.
Zie mijn reis verslagen website voor tips en tricks.
Wij gaan over twee weken voor het eerst naar Amerika. Auto huren, tentje daar ter plekke kopen en laat het avontuur maar beginnen.
In de natuurparken en wat kleinere plaatsen langs de kust kamperen en in de grotere plaatsen lekker in een hotel. Leek ons de ideale combinatie!
Laat je wel even weten hoe wij het hebben ervaren we terug zijn. Oh en als je een beetje een impressie wilt van de campings waar we gaan staan, bekijk dan de afbeeldingen van ons laatste blogberichtje eens...
Fleur v G schreef: Als ik dit zo lees dan gaan we misschien wel tentkamperen afwisselen met een hotel/cabin/b&b.
Dat heb ik vorig jaar gedaan. Het is ontzettend goed bevallen. Enig nadeel vond ik dat je 's ochtends niet zo snel weg bent (toch een klein beetje inpakken. Maar het is heerlijk om met een biertje bij het kampvuur zitten of om 's ochtends je tent open te doen en dan uitkijken op de mittens van Monument Valley. En ook de herten om de tent in Zion of de wasberen in Big Sur. En dan verder nog de prachtige sterrenhemel in Death Valley. Ik had ze voor geen goud willen missen!
Wellicht een idee om in plaats van een echte camper/RV, een campervan te huren? Scheelt kwa kosten, en aangezien jullie met z'n 2e zijn kan je prima in je campervan slapen
voor die keuze hebben we ook al gestaan
Onze eerste reizen , toen de kinderen nog kleiner waren, deden we met de camper; maar dat was buiten het hoogseizoen en dan vielen de prijzen héél goed mee (mei-juni). Heerlijk vonden we het, in de vrije natuur staan en 's avonds buiten kampvuurtje & BBQ doen en afsluiten rond het vuurtje met sterrenkijken. 's morgens vroeg op, in de frisse buitenlucht naar de douches wandelen en dan een heerlijke ontbijtje buiten (als het weer het toeliet). Ik zou het zo weer doen, ware het niet de van de gekke prijzen !
Alleen, ... de kinderen werden groter en we zaten verplicht vast aan de schoolvakanties. Ook wij schrokken van die prijzen vorig jaar bij het plannen van onze reis door Colorado, New Mexico & Arizona. Dus besloten we om toch een autohuur+hotels te nemen.
Mijn ervaring toen was eigenlijk dat ik wel blij was dat we voor deze regio hotels hadden en 's nachts in een frisse kamer konden slapen.
Het was er nl zo heet (Tuscon 112 °F ongeveer) en veel schaduwrijke plekken waren er niet. We hadden toen al eens bij een vorige trip een nachtje op camping van StovePipe wells gestaan en we hebben toen zo lang mogelijk gewacht om in die broeikast te kruipen, de airco kon het amper aan en we dreven in het nat )
Ok er is wel airco in de camper ook, maar dat maakt wel meestal meer lawaai dan die op een hotelkamer (al kunnen ook daar wel eens luidruchtige dingen tussen zitten).
Volgend jaar plannen we een trip Noord-West (Seattle-Las Vegas), eerste keuze is toch wel weer de camper, zeker omdat de regio zich ertoe aanlegt. Maar de prijzen zijn echt te hoog voor ons budget, dus wordt het weer met de auto + hotel/motel/cabins( ook fijn om buitengevoel te creëren).
Dus je kan je keuze camper of niet misschien ook wat laten afhangen van de regio waar je doorheen reist.
Als je voor de auto kiest kan je eigenlijk door bewust te kiezen voor cabins (al dan niet op een campground) ook het gevoel van in de vrije natuur te vertoeven oproepen, want meestal hebben cabins een bankstel met tafel, BBQ pits of fire rings.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Of het verhaal nog op gaat weet ik niet, maar jaren geleden kochten wij voor onze eerste reis een boek, waarin een vergelijking werd gemaakt tussen camper en auto hotel. Natuurlijk komt een camper duurder uit, maar het verschil was toen niet gigantisch. Al onze reizen hebben we met een camper gemaakt en ik zou niet anders meer willen. Vergeet niet dat als je met de camper reist je voor het eten ook veel goedkoper uit bent. Met de auto moet je ieder maaltijd kopen en ook ieder ijsje en drankje gaat voor de hoofdprijs,mits je een grote koelbox hebt natuurlijk.Maar ik wel wel het gevoel dat met name in de zomermaanden een camper flink aan de prijs is. Durf het niet te zeggen... ( wij hadden de camper van vrienden, die in Amerika staat)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ik ben helemaal geen kampeertype maar wat me wel is opgevallen dat je de campers in de parken maar moeilijk kunt parkeren bij uitzichtpunten/trails. Een personenauto zet je toch even wat makkelijker ergens tussen.
Dat mag met een huurauto ook niet, dus dat maakt geen verschil.
Wij hebben al genoeg dirtroads gereden met een camper, met een beetje gezond verstand kan je heel veel doen.
Parkeren bij trailheads en of uitzichtpunten gaat meestal goed mits je op tijd bent en dat is een kwestie van vroeg starten of later op de dag als al die auto's al op weg zijn naar hun hotel buiten het park
Ik denk dat je toch makkelijker met een SUV dirt roads rijdt dan met een camper.
Het argument van goedkoop eten gaat misschien alleen voor het avondeten op. Verder zit een ontbijt meestal bij de overnachting, koop je een koelbox en brood in de supermarkt en je lunch is net zo duur als in een camper
Maar goed, ik heb echt een hekel aan k(r)amperen dus voor mij is de keuze eenvoudig.
Overigens kun je in zat nationale parken ook overnachten, daar hoef je geen camper voor te hebben. Met een cabin zit je ook midden in de natuur.
Vito schreef:
Maar goed, ik heb echt een hekel aan k(r)amperen dus voor mij is de keuze eenvoudig.
Ik kan me voorstellen dat je dat zegt als het om tentkamperen gaat maar ben je wel eens in een camper geweest? Daar zijn hele luxe varianten van hoor
Maar ieder zijn ding, wij vertrekken nu voor een weekje Oostenrijk naar een hut in de bergen zonder voorzieningen met alleen een bron en een kleine zonnecollector
Wij hebben het tot nu toe alleen met een personenauto gedaan. De laatste keer een lekker ruime Jeep Grand Cherokee gehad en dat was echt ideaal.
Kan je gemakkelijk je koffers enzo in gooien zonder al te veel meten en passen.
De camper hebben wij geen ervaring mee, maar je ziet ze wel altijd moeite hebben met manouvreren in de parken. Zeker omdat de bestuurders nooit zo'n gigantisch ding rijden, durven ze vaak stukken minder en passen ze ook daadwerkelijk op minder plekken. Ook mogen sommige stukken gewoon geen campers op.
Tevens hebben we een man gesproken die wel met een camper rond reed en die vond de prijzen van de kampeerplaatsen erg tegenvallen. Nu heb ik me zelf daar niet in verdiept, dus weet niet in hoeverre dat waar is.
Ik zou nog steeds kiezen voor een ruime auto in ieder geval
Het is een keuze een camper of auto. Wij hebben biede al gedaan, maar de camper heeft toch onze voorkeur. Leuker, handiger (geen tent opzetten e.d zeker met slecht weer) warmer, zeker als je een koude nacht hebt.
Hotel en auto is ook wel leuk, maar je zit altijd ver van de parken vandaan. Niets is leuker om in een park wakker te worden.
Een camper hoeft voor twee personen echt niet groot te zijn en die zijn gemakkelijk te manouvreren (spreek uit ervaring). En je mag overal komen.
In het voor en na seizoen zijn de campers goed te betalen kijk daar ook even naar. En de parken minder druk.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.