Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelen Sequoia

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Wandelen Sequoia

Bericht door ina »

Als je op Lodgepole overnacht zou ik zeker de Tokopah falls trail niet overslaan. Een hele leuke en afwisselende trail, wij hebben hem 2 x gedaan en beide keren beren gezien. De trail begint vanaf de campground, zie onze verslagen.
http://usherewecomeagain.blogspot.nl/20 ... beren.html
http://wagenaarvakantie2015.blogspot.nl ... s-day.html
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

Martin & Marianne schreef:Je kunt Crescent Meadow ook combineren met de wandeling van dag 2; dat deden wij ook op 1 dag.
Ik heb al regelmatig naar onze verslagen verwezen maar ik weet niet of je al eens iets bekeken hebt? Zie hier onze dag met de General Sherman, Congress Trail en Crescent Meadow.
Lees vooral wat reisverslagen, ook die van Michelly bijvoorbeeld voor Sequoia; dan krijg je immers een goed beeld van wat je op een dag allemaal kunt doen.
Ga op dag 1 eerst naar een van de visitor centers en koop voor 50 cent of zo een gedetailleerde kaart van het Giant Forest gebied. Rij je via Three rivers het park binnen? Dan kun je ook nog langs de tunnel log rijden. Wij vonden de Parker groep ook heel erg mooi. En erg rustig.

Marianne
Thanks - ik ga het allemaal lezen.
Dan is starten bij Crescent Meadow en vanuit daar naar General Sherman ook interessant om op één dag te doen lijkt me.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou het andersom doen dus starten bij General Sherman en dan naar Crescent Meadow. Dan loop je volgens mij naar beneden, dat is toch handiger dan bergop :D zie ons verslag van 2015 en 2011 zoals Marianne al vermeldde :thumbup:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Zo zou ik het ook doen!
Groetjes,
Daniel
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

eddepet71 schreef:De wandeling naar de General S. Tree kan al een behoorlijke uitdaging zijn bij de 38 graden die wij vorige keer hadden. Wow wat viel dat tegen :o
Haha, dat vond ik dus ook. Heb een redelijke conditie maar ook wij hadden er last van. Zeker de weg terug naar de parkeerplaats omdat het dan bergop gaat. Zal te maken hebben natuurlijk met de hoogte en dat je daar op dat moment nog niet aan gewend bent. Dat was in ieder geval in ons geval. Wij waren aangekomen bij Wuksachi Lodge, spullen op de kamer gezet, even opgefrist en de juiste schoenen aan en zijn naar die trail gegaan.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

michelly schreef:Ik zou het andersom doen dus starten bij General Sherman en dan naar Crescent Meadow. Dan loop je volgens mij naar beneden, dat is toch handiger dan bergop :D zie ons verslag van 2015 en 2011 zoals Marianne al vermeldde :thumbup:
Thanks. Crescent Meadow is juist mooi in de ochtend om eventuele beren te spotten?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zagen ze daar in de middag. Er liepen er verschillende rond.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben er ook eentje 's middags gezien (niet bij de meadows). Ik zou echt geen rekening houden met de kans op het zien van beren, daar kun je toch niets van zeggen. Je moet die wandelingen doen omdat je dat leuk lijkt en niet omdat je verwacht beren tegen te komen.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Je kunt er wel iets van zeggen, je kunt alleen geen zekerheid geven. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je in de ochtenden en avonden meer kans hebt, of dat je rondom meadows meer kans maakt dan zomaar lukraak door de bossen te struinen. Allemaal waar, dus kun je er iets van zeggen. Als het iemand heel bijzonder lijkt om een beer te zien kun je daar mijn inziens prima een wandeling op richten. Als je er maar rekening mee houd dat de kans groot is dat je er geen ziet. Maar de wandeling doen met de hoop dat je een beer ziet is wat mij betreft een prima argument.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met beren weet je het nooit. Ze duiken op de meest onverwachte plekken op.
beer.jpg
En nooit te dicht bij komen!

Martin
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

ina schreef:Als je op Lodgepole overnacht zou ik zeker de Tokopah falls trail niet overslaan. Een hele leuke en afwisselende trail, wij hebben hem 2 x gedaan en beide keren beren gezien. De trail begint vanaf de campground, zie onze verslagen.
http://usherewecomeagain.blogspot.nl/20 ... beren.html
http://wagenaarvakantie2015.blogspot.nl ... s-day.html
Leuk! Dan zou dit denk ik goed passen als mogelijke dagindeling op Sequoia:

Dag 1 - aankomst vanuit Cambria / middag
Mono Rock
Tokopah falls trail vanuit de campground (einde middag?)

Dag 2 - volle dag
General Sherman ochtend dan vanuit daar doorlopen naar Crescent Meadow in de middag

Dag 3 - vertrek naar Yosemite

Andere optie is: - afhankelijk van tijden en afstanden

Dag 1:
Mono Rock

Dag 2:
Crescent Meadow in de ochtend en Tokopah falls trail in de middag

Dag 3:
General Sherman
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

michelly schreef:Ik zou het andersom doen dus starten bij General Sherman en dan naar Crescent Meadow. Dan loop je volgens mij naar beneden, dat is toch handiger dan bergop :D zie ons verslag van 2015 en 2011 zoals Marianne al vermeldde :thumbup:

Ik heb het verslag nog niet gelezen (of althans nog niet ter voorbereiding), maar ik neem aan dat je toch ook wel weer bergop terug richting General Sherman zult moeten als je eerst naar beneden loopt?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Nee dat hoeft niet. Je kunt verder lopen via de Congress Trail naar Crescent Meadow en dan met de bus terug.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die bussen rijden tot ergens in September volgens de site. Ik ga in oktober :wink:
Maar komt goed. Voor AroundA een leuke optie ja....
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Daar had ik even niet aan gedacht :oops: :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee dank je, ik sleep me daar wel terug omhoog :mrgreen:

Ik kom niet toe aan het lezen van je verslagen door al die medailles vandaag
AroundA
Amerikafan

Bericht door AroundA »

Leuke tip! :thumbup:

Met General Sherman + Congresstrail + Crescent Meadow Loop op één dag zit je al wel op een aardige afstand voor de voetjes- de 10km :D
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Zo hebben wij het vorig jaar gegaan en dat ging prima. Zie ons verslag van 2015 :wink:
PSVwally schreef:Nee dank je, ik sleep me daar wel terug omhoog :mrgreen:

Ik kom niet toe aan het lezen van je verslagen door al die medailles vandaag
Ik zit ook ondertussen te kijken , fantastisch :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zoals ik al eerder zei is het prima te doen om de General Sherman, Congress Trail en Crecent Meadows dezelfde dag te doen.
Wel jammer dat je geen tijd hebt voor Kings Canyon; een wandeling als Zumwalt Meadows is ook de moeite waard, met als de rit daarnaartoe via de Kings Canyon Scenic byway. Ik zou kijken of je daar geen tijd voor hebt op weg naar Yosemite. Maar dat hangt natuurlijk ook van je plannen voor Yosemite af.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer