Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Brutus: Seattle - Las Vegas
- Brutus
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Reis Brutus: Seattle - Las Vegas
Wij vertrekken 25 augustus voor 3 weken naar Amerika. Hieronder onze planning:
25-Aug AMS-Seattle (12:00 PM landen)
26-Aug Seattle
27-Aug Seattle - Port Angeles (Olympic NP)
28-Aug Port Angeles-Forks (Olympic NP)
29-Aug Forks - Centralia (Olympic NP) (kust en al richting Mt Rainier)
30-Aug Centralia - Mt Rainier NP (Packwood)
31-Aug Mt Rainier NP - Coeur d'alene (tussenstop)
1-Sep Coeur d'alene - Glacier NP
2-Sep Glacier NP (Going to the sun road)
3-Sep Glacier NP (Many Glacier)
4-Sep Glacier NP - Yellowstone NP
5-Sep Yellowstone NP
6-Sep Yellowstone NP
7-Sep Yellowstone - Grand Teton NP
8-Sep Grand Teton NP
9-Sep Grand Teton - Ely (reisdag)
10-Sep Ely - St George (Great Basin NP + Cathedral Gorge)
11-Sep St George - Hurricane (?)
12-Sep Hurricane - Zion (White Domes)
13-Sep Zion-Las Vegas (Hidden Canyon)
14-Sep Las Vegas
15-Sep Las Vegas
16-Sep Las Vegas-Amsterdam
17-Sep Amsterdam
Het volgende hebben we al in de planning staan:
- Stalking Grunge tour in Seattle de 26e
- Bezoeken EMP museum Seattle, Space Needle, Kerry Park en Pike Place Market
- Giant Bigleaf Maple Tree, Marymere Falls, Kustlijn en Hoh Nah Forest
- Paradise gedeelte Mt Rainier, Narada Falls, Reflection Lakes
- Op weg naar Glacier NP rijden we langs Tipsoo Lake
- Colter Bay gedeelte Grand Teton NP met Swan Lake en Heron Pond
- Trail naar Canaan Mountain/White Domes
- Hidden Canyon Trail in Zion NP
- Enkele lange reisdagen
Nationale parken die reeds eerder bezocht hebben zijn:
Yellowstone NP
Grand Teton NP
Zion NP
De rest, met uitzondering van Las Vegas, is nieuw voor ons. Alle tips voor wandelingen, bezienswaardigheden etc zijn van harte welkom!
Gr.
Brutus
25-Aug AMS-Seattle (12:00 PM landen)
26-Aug Seattle
27-Aug Seattle - Port Angeles (Olympic NP)
28-Aug Port Angeles-Forks (Olympic NP)
29-Aug Forks - Centralia (Olympic NP) (kust en al richting Mt Rainier)
30-Aug Centralia - Mt Rainier NP (Packwood)
31-Aug Mt Rainier NP - Coeur d'alene (tussenstop)
1-Sep Coeur d'alene - Glacier NP
2-Sep Glacier NP (Going to the sun road)
3-Sep Glacier NP (Many Glacier)
4-Sep Glacier NP - Yellowstone NP
5-Sep Yellowstone NP
6-Sep Yellowstone NP
7-Sep Yellowstone - Grand Teton NP
8-Sep Grand Teton NP
9-Sep Grand Teton - Ely (reisdag)
10-Sep Ely - St George (Great Basin NP + Cathedral Gorge)
11-Sep St George - Hurricane (?)
12-Sep Hurricane - Zion (White Domes)
13-Sep Zion-Las Vegas (Hidden Canyon)
14-Sep Las Vegas
15-Sep Las Vegas
16-Sep Las Vegas-Amsterdam
17-Sep Amsterdam
Het volgende hebben we al in de planning staan:
- Stalking Grunge tour in Seattle de 26e
- Bezoeken EMP museum Seattle, Space Needle, Kerry Park en Pike Place Market
- Giant Bigleaf Maple Tree, Marymere Falls, Kustlijn en Hoh Nah Forest
- Paradise gedeelte Mt Rainier, Narada Falls, Reflection Lakes
- Op weg naar Glacier NP rijden we langs Tipsoo Lake
- Colter Bay gedeelte Grand Teton NP met Swan Lake en Heron Pond
- Trail naar Canaan Mountain/White Domes
- Hidden Canyon Trail in Zion NP
- Enkele lange reisdagen
Nationale parken die reeds eerder bezocht hebben zijn:
Yellowstone NP
Grand Teton NP
Zion NP
De rest, met uitzondering van Las Vegas, is nieuw voor ons. Alle tips voor wandelingen, bezienswaardigheden etc zijn van harte welkom!
Gr.
Brutus
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Reis Brutus: Seattle - Las Vegas
Leuk dat jullie naar cathedral gorge gaan. Is echt PRACHTIG . Wij waren er vorig najaar en hebben er toch enkele uurtjes lol gehad met het verkennen van de caves.
Voor de rest een mooie route; we hebben er al wel heel wat delen van gedaan maar niet in zo'n rondje maar wordt vast erg tof - veel afwisseling.
Tipsoo lake (je bedoelt toch in mount rainier) vonden wij nu niet zo bijzonder maar wel een mooie route hoewel mount rainier wel minder spectaculair is dan de rest van je route (naar mijn mening dan)
Voor de rest een mooie route; we hebben er al wel heel wat delen van gedaan maar niet in zo'n rondje maar wordt vast erg tof - veel afwisseling.
Tipsoo lake (je bedoelt toch in mount rainier) vonden wij nu niet zo bijzonder maar wel een mooie route hoewel mount rainier wel minder spectaculair is dan de rest van je route (naar mijn mening dan)
Voor Olympic en Mt. Rainier kun je eens in ons 2015 verslag kijken. Wij overnachten toen ook in Port Angeles en Forks.
Misschien een volle dag Mt Rainier?
Wil je niet naar Mt. St Helens?
Nog een wandelsite met wat watevallen in Olympic NP: http://www.olympicpeninsulawaterfalltrail.com/map
en nog mooie en handige site met vele wandelingen of links in het noordwesten: http://www.nwhiker.com/index.html
Misschien een volle dag Mt Rainier?
Wil je niet naar Mt. St Helens?
Nog een wandelsite met wat watevallen in Olympic NP: http://www.olympicpeninsulawaterfalltrail.com/map
en nog mooie en handige site met vele wandelingen of links in het noordwesten: http://www.nwhiker.com/index.html
- Brutus
- Amerikafan
@Hinko: Mount St. Helens hadden we er eerst tussen staan, maar vond het te druk en ten koste gaan van Olympic NP en/of Mount Rainier NP of ergens verder op de route. Gevoel van iets te veel van het goede.
Hoe zou je Mount Helens er eventueel in kunnen passen?
Voor Mount Rainier NP hebben we nu een grofweg 3/4 dag en een ochtendje gepland. Is dit teveel, genoeg of juist te weinig?
We zullen de sites checken, bedankt!
@Tipsy: Jou enthousiasme in een verslag heeft er aan bij gedragen om Cathedral Gorge op te nemen in onze route!
Ja we bedoelen Tipsoo Lake bij Mount Rainier. Heb het erbij staan omdat het zowat op de route ligt richting Glacier NP.
Gr.
Brutus
Hoe zou je Mount Helens er eventueel in kunnen passen?
Voor Mount Rainier NP hebben we nu een grofweg 3/4 dag en een ochtendje gepland. Is dit teveel, genoeg of juist te weinig?
We zullen de sites checken, bedankt!
@Tipsy: Jou enthousiasme in een verslag heeft er aan bij gedragen om Cathedral Gorge op te nemen in onze route!
Ja we bedoelen Tipsoo Lake bij Mount Rainier. Heb het erbij staan omdat het zowat op de route ligt richting Glacier NP.
Gr.
Brutus
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij zijn net terug van een rondje NW, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
De Stalking Seattle tour is super! Je komt dan ook al bij Kerry Park.
Ik zou misschien dan in de namiddag het EMP en Space Needle doen. Kijk ook eens naar Chihuly Garden & Glass. Dat vond ik prachtig.
(er is een ticket voor Space Needle en Chihuly samen tegen verminderd tarief, voor EMP als je vooraf tickets boekt, is het voordeliger dan aan de kassa)
Pike Place kan je misschien nog op dag van aankomst doen.
Willen jullie niet naar Boeing in Everett?
Dat zou je kunnen combineren met de ferry van Edmonds naar Kingston. Alleen heb je dan die dag geen tijd voor Olympic NP.
Mt Saint Helens toevoegen zou kunnen tussen Centralia en Packwood maar dan heb je geen tijd meer voor Mt Rainier.
In 2011 deden wij ook de wandeling bij Swan Lake en Heron Pond.
Groetjes,
Ingrid
De Stalking Seattle tour is super! Je komt dan ook al bij Kerry Park.
Ik zou misschien dan in de namiddag het EMP en Space Needle doen. Kijk ook eens naar Chihuly Garden & Glass. Dat vond ik prachtig.
(er is een ticket voor Space Needle en Chihuly samen tegen verminderd tarief, voor EMP als je vooraf tickets boekt, is het voordeliger dan aan de kassa)
Pike Place kan je misschien nog op dag van aankomst doen.
Willen jullie niet naar Boeing in Everett?
Dat zou je kunnen combineren met de ferry van Edmonds naar Kingston. Alleen heb je dan die dag geen tijd voor Olympic NP.
Mt Saint Helens toevoegen zou kunnen tussen Centralia en Packwood maar dan heb je geen tijd meer voor Mt Rainier.
In 2011 deden wij ook de wandeling bij Swan Lake en Heron Pond.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Wij hadden een volle dag in Mt. Rainier. Wij hadden een mooie wandeling gepland bij Paradise alleen toen wij boven waren was het enorm mistig en koud. Dat had dus geen zin.
We zijn toen naar Sunrise gereden, daar was het wel prachtig mooi weer.
In je huidige schema heb je inderdaad geen tijd voor Mt. Helens daarom ook mijn tip om een volle dag voor Mt. Rainier in te zetten.
Maar goed keuzes inderdaad, je kunt ook niet alles.
De Skyline trail stond bij ons op de planning in Mt. Rainier.
Een overzicht met alle trails: https://www.nps.gov/mora/planyourvisit/ ... ainier.htm
We zijn toen naar Sunrise gereden, daar was het wel prachtig mooi weer.
In je huidige schema heb je inderdaad geen tijd voor Mt. Helens daarom ook mijn tip om een volle dag voor Mt. Rainier in te zetten.
Maar goed keuzes inderdaad, je kunt ook niet alles.

De Skyline trail stond bij ons op de planning in Mt. Rainier.
Een overzicht met alle trails: https://www.nps.gov/mora/planyourvisit/ ... ainier.htm

Vanwaar de volle dag tussen Saint George en Hurricane? Dat ligt maar twintig mijl uit elkaar, dus daar heb je geen volledige dag voor nodig, tenzij je die dag al voor Zion zou willen uittrekken. Ik zou als ik jou was meteen vanuit Saint George naar Zion gaan (Hurricane kan prima als overnachtingsmogelijkheid en is een stuk goedkoper dan Springdale, maar je bent natuurlijk wel wat langer onderweg van en naar het park) en de dag die je daarmee vrijmaakt, zou ik bij Mount Rainier inzetten. De Skyline Trail kan ik je van harte aanbevelen - mits het helder weer is, uiteraard!
- Brutus
- Amerikafan
Moet ik weer iets bekennen, want deze tour had ik uit jullie verslag gehaald.ingrid14 schreef:De Stalking Seattle tour is super! Je komt dan ook al bij Kerry Park.

Over Boeing Everett nog helemaal niet nagedacht eigenlijk. Even afwegen of we dat ten koste van een dag Olympic NP gaan doen.
Deze dag moeten we nog plannen. Dat kan van alles zijn in die regio. De volgorde kan eventueel ook nog wisselen. Zat te denken aan Kolob Canyon of nog een 'off road' beauty als Canaan Mountain. Of aan de plaatselijke loterij deelnemen voor The Wave. (we waren niet ingeloot 1 juni)GJ schreef:Vanwaar de volle dag tussen Saint George en Hurricane?
@Hinko:
Ja inderdaad, keuzes keuzes en nog eens keuzes. We sluiten ook niet uit dat we er nooit meer heen gaan, dus iets voor een volgende trip.
De Skyline Trail wordt al meerdere malen aanbevolen. Die neem ik op in de planning. Ervaringen van mede forumleden helpen toch zeker bij het kiezen van een route en/of wandelingen. Ik geloof jou op je woord.

Gr.
Brutus
Vlakbij St George kun je ook nog de relatief eenvoudige wandeling naar Yant Flat maken. Je moet daarvoor wel een lange dirtroad rijden. Maar het is schitterend!
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... -flat.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... -flat.html
Groetjes,
Daniel
Daniel
Heb de Skyline trail zelf ook niet gelopen. Het was mistig en koud.
Dat stond niet in de planning.
Dat stond niet in de planning.

- Brutus
- Amerikafan
Yant Flat houden we in gedachte. Misschien dat we nog aan de plaatselijke loterij voor The Wave meedoen.
Zo houden we verschillende opties open.
En ja, je moet wat geluk hebben met het weer. Zo hebben we Hurricane Hill Trail op de wandellijst staan, maar daar kan het ook zomaar mistig en koud zijn heb ik wel gelezen.
Gr.
Brutus
Zo houden we verschillende opties open.
En ja, je moet wat geluk hebben met het weer. Zo hebben we Hurricane Hill Trail op de wandellijst staan, maar daar kan het ook zomaar mistig en koud zijn heb ik wel gelezen.
Gr.
Brutus
Ziet er een heel mooie route uit! Niet al te veel rijden, wat in die regio niet altijd makkelijk is.
Voor Seattle kan ik ook de Underground Tour aanraden. Die vond ik wel leuk en interessant. We hebben er ook combitickets gekocht voor EMT, de Space Needle en nog wat, maar weet even niet meer precies hoe dat zat. In ieder geval konden we daar 2x meer de Space Needle op. Dat was wel fijn, omdat je dan overdag en 's avonds kunt gaan. Allebei erg de moeite.
In de buurt is ook Snoqualmie misschien een tip. Dat is niet al te bijzonder, maar gewoon de grote waterval van Twin Peaks, met het hotel. Vond ik wel leuk, om de dag van Boeing ook te vullen.
Aan Olympic hebben wij ook geslapen in Port Angeles en Forks. Inderdaad een beetje afhankelijk van het weer, dat valt daar bijzonder moeilijk te voorspellen. Maar droog is het er bijna nooit
Als je onze indeling eens wilt zien, diep ik die weleens op. We hebben er ons ginds redelijk goed aan kunnen houden.
Tussen Mount Rainier en Coeur d'Alene zou je kunnen overwegen om een omweg te maken voor Hells Canyon. Je moet kijken of het in jouw planning past, natuurlijk, maar ik vond het wel mooi om te zien. De canyon zelf, maar zeker ook de weg erheen en de omgeving. Je spendeert er geen uren, maar het kan een bestemming zijn om langs te rijden op een rijdag.
Het stukje van Many Glacier naar Yellowstone is een aardige kluif. Zeker doenbaar, hoor, maar die dag ga je waarschijnlijk niet nog veel van Yellowstone bezoeken. Het is wel Big Sky Country, en je zult vlug merken waarom
.
Staat er al iets gepland tussen Grand Teton en Ely? Daar zijn ook wel wat interessante dingen te vinden. Opnieuw geen hoofdbestemmingen, maar wel leuke dingen. Zo kom je haast langs Craters of the Moon NM, en zou je kunnen overwegen om via de Bonneville Salt Flats te gaan. Dat wordt misschien een beetje veel op een lange rijdag, maar je zou eventueel kunnen slapen in West Wendover, een beetje een slaperig mini-Las Vegas, met goedkope hotels.
Voor Seattle kan ik ook de Underground Tour aanraden. Die vond ik wel leuk en interessant. We hebben er ook combitickets gekocht voor EMT, de Space Needle en nog wat, maar weet even niet meer precies hoe dat zat. In ieder geval konden we daar 2x meer de Space Needle op. Dat was wel fijn, omdat je dan overdag en 's avonds kunt gaan. Allebei erg de moeite.
In de buurt is ook Snoqualmie misschien een tip. Dat is niet al te bijzonder, maar gewoon de grote waterval van Twin Peaks, met het hotel. Vond ik wel leuk, om de dag van Boeing ook te vullen.
Aan Olympic hebben wij ook geslapen in Port Angeles en Forks. Inderdaad een beetje afhankelijk van het weer, dat valt daar bijzonder moeilijk te voorspellen. Maar droog is het er bijna nooit

Tussen Mount Rainier en Coeur d'Alene zou je kunnen overwegen om een omweg te maken voor Hells Canyon. Je moet kijken of het in jouw planning past, natuurlijk, maar ik vond het wel mooi om te zien. De canyon zelf, maar zeker ook de weg erheen en de omgeving. Je spendeert er geen uren, maar het kan een bestemming zijn om langs te rijden op een rijdag.
Het stukje van Many Glacier naar Yellowstone is een aardige kluif. Zeker doenbaar, hoor, maar die dag ga je waarschijnlijk niet nog veel van Yellowstone bezoeken. Het is wel Big Sky Country, en je zult vlug merken waarom

Staat er al iets gepland tussen Grand Teton en Ely? Daar zijn ook wel wat interessante dingen te vinden. Opnieuw geen hoofdbestemmingen, maar wel leuke dingen. Zo kom je haast langs Craters of the Moon NM, en zou je kunnen overwegen om via de Bonneville Salt Flats te gaan. Dat wordt misschien een beetje veel op een lange rijdag, maar je zou eventueel kunnen slapen in West Wendover, een beetje een slaperig mini-Las Vegas, met goedkope hotels.
- Brutus
- Amerikafan
Hartelijk dank!
Vind dat we aardig wat kilometers maken dit jaar, maar zoals je zegt is dat in die omgeving niet anders. Ook eigen schuld natuurlijk, moeten maar geen route plannen van Seattle naar Las Vegas!
Hell's canyon ligt iets te ver uit de route om er langs te rijden. We moeten juist richting Glacier NP en Hell's canyon is meer de andere kant op.
We komen wel zo goed als langs Craters of the Moon. Hier kunnen we wel een bliksem bezoek aan wagen, want hebben die dag een flinke reisdag voor de boeg. Dus van Grand Teton naar Ely hebben we weinig in de planning, alleen maar kilometers maken.
Heb de serie Twin Peaks nog niet gezien. Staat namelijk wel op de to-watch-list.
Is Seattle te doen met de auto of pak je beter het openbaar vervoer? We verblijven buiten het centrum namelijk.
Gr.
Brutus
Vind dat we aardig wat kilometers maken dit jaar, maar zoals je zegt is dat in die omgeving niet anders. Ook eigen schuld natuurlijk, moeten maar geen route plannen van Seattle naar Las Vegas!
Hell's canyon ligt iets te ver uit de route om er langs te rijden. We moeten juist richting Glacier NP en Hell's canyon is meer de andere kant op.
We komen wel zo goed als langs Craters of the Moon. Hier kunnen we wel een bliksem bezoek aan wagen, want hebben die dag een flinke reisdag voor de boeg. Dus van Grand Teton naar Ely hebben we weinig in de planning, alleen maar kilometers maken.
Heb de serie Twin Peaks nog niet gezien. Staat namelijk wel op de to-watch-list.
Is Seattle te doen met de auto of pak je beter het openbaar vervoer? We verblijven buiten het centrum namelijk.
Gr.
Brutus
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik vond Seattle prima te doen met de auto.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is waard te vermelden dat Seattle tegenwoordig een prima lightrail heeft van het vliegveld tot Husky Stadium in NE Seattle. (Uitbreiding naar Northgate en Everett volgt over een aantal jaren.) Als je naar het centrum moet, zou je gemakkelijk ergens vlak bij een lightrail-station kunnen parkeren en dan de lightrail naar het centrum nemen. Dan hoef je daar in ieder geval niet te parkeren. Vanaf het Westlake-station is het een paar blokken naar bijvoorbeeld Pike Place Market. Vanaf Westlake kun je ook met monorail naar Seattle Center, met de Space Needle.
Verder is het ook goed om te weten dat HW 520 (een van de twee bruggen over Lake Washington, naast I-90) een tolbrug is. Als je dus gratis naar de andere kant wil, dan moet je I-90 gebruiken.
Verder is het ook goed om te weten dat HW 520 (een van de twee bruggen over Lake Washington, naast I-90) een tolbrug is. Als je dus gratis naar de andere kant wil, dan moet je I-90 gebruiken.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties