Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NL-paspoort verlengen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
steve_young
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: paspoort verlengen

Bericht door steve_young »

@gabbyxx
Dat zou perfect gaan ware het niet dat ze in hun instructies nu vermelden dat je niet hun adres als verzender mag gebruiken, maar je eigen adres moet gebruiken.
ik ben het nu via de website van UPS aan het proberen kijken of dat lukt
steve_young
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door steve_young »

Inmiddels is het opgelost.
ik heb contact opgenomen met UPS via hun website en zij geven aan als ik via de website een shipping label met zowel mijn adres als verzender en ontvanger maak. en die overhandig bij het consulaat het goed zou moeten komen.
Dus het is verstandig om het via de website te doen aangezien ze in de winkel aangeven dat ze je geen label mee kunnen geven.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

^ Ok, fijn dat het is opgelost! Succes.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Heb net mijn paspoort in huis en UPS leverde het wel even 4 dagen te laat (heeft gewoon 3 dgen in Maryland gelegen :shock: ). Had mijn paspoort bij de UPS store af laten leveren puur omdat ik het niets vond om mijn paspoort zo maar bij mijn deur afgeleverd te laten worden als ik niet thuis ben. Nu weer goed voor 10 jaar iig.
zusje80
Amerika-ontdekker

Bericht door zusje80 »

Ik zit mee te lezen over paspoort verlengen. Wij moeten er in maart volgend jaar aan geloven.
Is Chicago niet meer mogelijk om naartoe te gaan? Ik kan het op de website van NL ambassade niet vinden.
Als je niet naar NL reist, kun je dan je paspoort laten verlopen en later (als we toch op reis gaan binnen de VS) vernieuwen?
Wat gebeurt er als we dat doen en plotseling toch naar NL moeten? Kun je dan alsnog op Schiphol verlengen of laat de airline ons niet toe? We zijn in bezit van green cards.
Ik heb geen zin om speciaal ver te reizen voor alleen paspoorten verlengen.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Chicago is sinds dit jaar gesloten. San Francisco, NYC, Washington DC en Miami zijn de enige opties tegenwoordig. Je paspoort laten verlopen is geen goed idee. Je kan er niet mee terug naar Nederland reizen. Om te reizen moet je paspoort minimaal 6 maanden nog geldig zijn (of was het zes weken). Het hele gebeuren heeft ongeveer drie weken geduurd voor mij.

Je Greencard heeft niets met Nederland te maken, of te wel als je paspoort verlopen is zal een airline je Greencard niet accepteren. Of te wel ik denk dat er niet veel anders op zit dan of naar een van deze plaatsen te gaan of binnen kort naar Nederland te gaan.
zusje80
Amerika-ontdekker

Bericht door zusje80 »

Bedankt Big_Mo, ik was er al bang voor. Vanuit Texas is Miami het beste te doen. Jammer dat er niet een locatie meer in het midden van de VS zit. Waarom Washington DC en NY? Kunnen ze beter NY verhuizen naar een meer centrale staat :idea:
Ja, verlopen is denk ik niet slim. In de zomer gaan we naar Ohio, dus dat wilde ik dan combineren met Chicago. Maar dat is toch ook al niet meer mogelijk, helaas. Nou, dan gaan we gewoon lekker naar Florida. Hebben ze, vind ik, mooiere stranden dan in Texas, dus dan maken we er een korte strandvakantie van.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ik was destijds toch al van plan Amerikaans staatsburger te worden, maar het opdoeken van de Nederlandse consulaten heeft me toen toch wel een extra zetje in de rug gegeven. Kan me niet herinneren of m'n Nederlandse paspoort toen al verlopen was, maar de kans is groot.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Ik had het geluk dat ik mijn paspoort in 2015 moest vernieuwen, kon nog net in Atlanta voordat ze gingen sluiten in oktober. Nu is het goed voor 10 jaar. Ik ben ook van plan om Amerikaan te worden in de toekomst. Nederland maakt het steeds moeilijker voor ons in het buitenland. :|

Succes zusje80!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Big_Mo schreef:Om te reizen moet je paspoort minimaal 6 maanden nog geldig zijn (of was het zes weken).
Om NL binnen te komen heb je dacht ik alleen een geldig NL paspoort nodig, zonder limiet op hoe lang deze nog geldig is. Ik heb mijn paspoort zojuist in SF verlengd, en ondanks dat mijn huidige paspoort nog maar een week geldig was kreeg ik de optie om deze ongeschonden mee terug te nemen. Ik heb er voor gekozen om het gelijk ongeldig te maken, dan hoef je het niet alsnog op te sturen voordat je je nieuwe paspoort krijgt.

In geval van nood (ongeldig paspoort & urgente reden om naar NL te reizen) kan het consulaat / de ambassade een 'laissez-passer' afgeven.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@Goldenhills
En hier doen ze dus ook maar weer iets anders. Toen ik hier vorige maand mijn paspoort ging vernieuwen werd mijn paspoort die nog ruim 8 maanden geldig was al ingenomen. Wel kon ik, mits nodig was in case of emergency, dat paspoort terug vragen. Uiteindelijk kreeg ik mijn oude met mijn nieuwe opgestuurd.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

wellicht wordt het beter, zie laatste zin van dit NOS bericht:

http://nos.nl/artikel/2136984-paspoort- ... orden.html

Paspoort kan binnenkort thuisbezorgd worden
VANDAAG, 14:28BINNENLAND, POLITIEK

Wie een nieuw paspoort of reisdocument nodig heeft kan het voortaan thuis laten bezorgen. Minister Plasterk van Binnenlandse Zaken voert die service in omdat hij het belangrijk vindt dat zaken rondom reisdocumenten makkelijk te regelen zijn.

Burgers die hun huis niet kunnen verlaten konden al gebruikmaken van de bezorgservice, maar de afgelopen tijd is er in verschillende gemeentes ook geëxperimenteerd met de dienst voor alle paspoortaanvragen. "Hierbij is naar voren gekomen dat burgers deze dienstverlening zeer waarderen en dat veel gemeenten dit type dienstverlening graag aan hun burgers willen aanbieden", schrijft Plasterk de Tweede Kamer.

Gemeentes mogen zelf beslissen of ze deze service aan mensen aanbieden. Voor de dienst mogen gemeentes een extra vergoeding vragen. Van de minister mogen externe partijen worden ingezet voor de bezorging.

Beveiliging

Volgens het ministerie gaat de verandering niet ten koste van de beveiliging: voor het aanvragen van een reisdocument moet je nog steeds naar het loket.

Naast de bezorgservice wil Plasterk nog meer veranderen. Het is de bedoeling dat de vermissing van een paspoort binnenkort ook elektronisch kan worden aangegeven en het moet makkelijker worden om in het buitenland een paspoort aan te vragen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Even los van ver van een consulaat wonen, hadden Nederlanders in Amerika het toch al beter dan Nederlanders in Nederland. Die laatsten moeten (deels moesten) namelijk twee keer naar het gemeentehuis: bij het aanvragen én bij het ophalen. En beide keren nog met het hele gezin ook, dus gedoe met school omdat je soms alleen een afspraak onder schooltijd kon krijgen. Mijn man kon afgelopen maand kiezen tussen bezorgen of zelf ophalen: wat een verbetering! Wel kostbaar, maar minder kostbaar dan zijn tijd :wink:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hahaha, dat is wel heel optimistisch bekeken, als je even vergeet dat de Nederlanders in het buitenland vrijwel allemaal veel (en dan ook echt veel) verder moeten reizen voor dat paspoort dan de mensen in NL. In het verleden kozen wij overigens ook voor ophalen bij het consulaat (woonden redelijk dichtbij) omdat we de post ook niet echt vertrouwden. Moet wel zeggen dat kinderen niet zelf mee hoefden, dus dat was geen punt, ik kon hun paspoort gewoon ophalen.
Terug in Texas!
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Los van de lange autorit - of missschien een vliegticket... wat dacht je van de prijsverschillen tussen Nederland en Amerika:

Paspoort voor een minderjarige – geldig voor 5 jaar, in Nederland €51 en in Amerika $128
Paspoort voor een volwassene – geldig voor 10 jaar, in Nederland €64 en in Amerika $142

Waarom zulke grote verschillen?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

$142??? Ik heb $120 in juni er voor betaald volgens mij.

edit - klopt wel nu ik er over na dacht. Ze hadden problemen om wisselgeld te geven die dag!
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Zijn verschillen in prijzen tussen de consulaten dan? Dat is de prijs die ik recent in DC heb betaald.

http://www.the-netherlands.org/shared/p ... r-fees-usa
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Daarom schreef ik mijn edit. :thumbup: Ik zat met 128 euro in me kopf. Ik moest $150 mee nemen en er was een probleem met wisselgeld LOL.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij wisselt de prijs per maand, of per kwartaal, dan wordt de europrijs omgerekend volgens de dan geldende wisselkoers.
Terug in Texas!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Nou ik weet niet welke wisselkoers er dan gebruikt wordt maar dat lijkt me niet helemaal te kloppen met deze bedragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer