Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagbudget gezin
Re: Dagbudget gezin
Publix is echt heel erg duur inderdaad! We gaan er alleen heen voor de bakkerij af en toe (lekkere taarten en brood!). Walmart is dan ook nog weer een stuk duurder met de meeste dingen dan bijvoorbeeld de Aldi. Alleen die heeft vaak niet alles wat je nodig hebt (en veel plekken hebben geen Aldi).
Verse groentes en fruit halen we meestal bij Farm markets (een soort farmers market maar dan in supermarkt-style), stukken goedkoper. Voordeel is ook dat dingen vaak lokaal zijn en dus verser.
Verse groentes en fruit halen we meestal bij Farm markets (een soort farmers market maar dan in supermarkt-style), stukken goedkoper. Voordeel is ook dat dingen vaak lokaal zijn en dus verser.
-
Gast
En je brengt geld in het laatje van lokale ondernemers ipv een supermarkt keten 
Dat spreekt me sowieso aan!
Ik zal komende oktober eens kijken of zoiets ook in Orlando/Kissimmee is. Aldi zijn we wel geweest in de VS, maar was idd niet zoveel aanbod. Mag ik even zeggen hoe erg we boffen met Nederlandse supermarkten?! Ik heb ooit gelezen dat onze supermarkten afgezet tegen het gemiddelde salaris van een Nederland de goedkoopste van Europa zijn 
Laatst gewijzigd door Aricon op 27 jul 2016, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct bovenliggende berichten hoeven niet gequote te worden --> quote verwijderd.
Reden: Direct bovenliggende berichten hoeven niet gequote te worden --> quote verwijderd.
-
gastxyz
Huh? Je koopt in Nederland hopelijk toch ook wel bij lokale ondernemers ipv supermarkten?
-
michelvd
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
GJ schreef:michelvd schreef:
Zit je niet in de war met Wendy's?
Ja, inderdaad. Je hebt gelijk
Wij vragen de eerste keer bij de supermarkt ook altijd om een klantenkaart bij Safeway of Vons. Dat scheelt op veel producten vaak behoorlijk wat geld. Ik vind deze supermarkten vaak een stuk mooier dan Walmart. Je bespaart hier veel geld mee.
-
michelvd
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij doen dat net zo eigenlijk.RiverCola schreef:Er zijn nu al meerdere van dit soort topics geweest en naar aanleiding daarvan vraag ik me weleens af of er ook mensen reizen zonder een dagbudget, zoals wij.
Een echt budget hebben we niet, maar doen het meer een beetje op gevoel en waar we zin in hebben. We wisselen luxe restaurants af met wat simpels of een hamburger een enkele keer. Vandaag hebben we heerlijk zitten picknicken op het strand met fruit van een stalletje langs de weg, wat drinken, brood en wat andere dingen en een gebraden kippetje uit de supermarkt.
We zaten dit heerlijk op te eten op het strand van Carmel. Daar kan dan weer geen restaurant tegen op en we waren met z'n drieën voor dertig dollar klaar.
Wij zijn en gezin van 5 en komen gemiddeld niet toe met een budget van 125 euro per dag. Er zijn dagen dat dit zeker wel lukt, maar er zijn ook dagen dat we hier ver over gaan. Inkom voor een museum (in NY meerdere per dag!), ticket voor openbaar vervoer of parking in een stad, voor een boottochtje hier of daar, een attractie (bv. een gondola), de jaarpas voor de nationale parken (dit keer eentje in Canada en eentje in de VS), een ijsje af en toe (kost makkelijk 3-4 dollar voor een klein handgeschept ijsje, x5), allerlei boodschappen in de supermarkt (fruit, groenten, kaas, charcuterie tot een koelbox, karntonnen borden, wat bestek, ziploc zakjes, ...). Pretparken beperken we (deze reis doen we geen enkel pretpark), maar bv. 2 jaar geleden in Florida, hoorde een pretpark er toch echt wel bij.
Wat een aanrader is, zijn hotels waar ook het avondmaal wordt aangeboden, zoals Homewood Suites. Weliswaar enkel van maandag tot donderdag, maar het scheelt wel een hele hap uit het budget!
We hebben geen (dag)budget. Wat niet wil zeggen dat we nooit eens nadenken over een aankoop of de keuze voor een restaurant. Maar we laten onze vakantie absoluut niet leiden door een budget. Het zou voor mij geen ontspannen vakantie zijn als ik elke dag bij elke aankoop (eten of wat anders) zou moeten gaan (hoofd)rekenen. Mijn man krijgt achteraf de afrekening van de credit card en die wil ik niet eens zien
.
Wat een aanrader is, zijn hotels waar ook het avondmaal wordt aangeboden, zoals Homewood Suites. Weliswaar enkel van maandag tot donderdag, maar het scheelt wel een hele hap uit het budget!
We hebben geen (dag)budget. Wat niet wil zeggen dat we nooit eens nadenken over een aankoop of de keuze voor een restaurant. Maar we laten onze vakantie absoluut niet leiden door een budget. Het zou voor mij geen ontspannen vakantie zijn als ik elke dag bij elke aankoop (eten of wat anders) zou moeten gaan (hoofd)rekenen. Mijn man krijgt achteraf de afrekening van de credit card en die wil ik niet eens zien
Dagelijks eten wat minder (ik woon letterlijk tegenover 2 supermarkten), maar wel boeken, kleding, uiteten, etc. Is in Amsterdam goed te doenArno schreef:Huh? Je koopt in Nederland hopelijk toch ook wel bij lokale ondernemers ipv supermarkten?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Tijdens de voorbereiding probeer ik de kosten zoveel mogelijk in de perken te houden, weken/maanden zoeken naar de beste aanbieding voor de vlucht en huurauto en naar de diverse hotels onderweg. Ik boek alles vooraf met het streven om gemiddeld <€100/nacht kwijt te zijn voor de overnachtingen. In de regel lukt dat wel door goedkope motelletjes af te wisselen met (ook basic) duurdere hotels in de steden of NP's.
Ook probeer ik vooraf de attracties te plannen en zo mogelijk te boeken.
Tijdens de reis heb ik geen dagbudget maar houd ik wel alle uitgaven (met credit & debit card, niet de kleine cash uitgaven) bij in een Excel overzicht. Dat is meer voor het overzicht dan om de kosten te beperken.
Als alleenreizende eet ik weinig in restaurants met bediening; uitgebreid eten doe ik liever met -gezellig- gezelschap. Dus vaker in een food court, buffet restaurant (Las Vegas), supermarkt & hotelkamer en af en toe fast-food. Indien aanwezig ontbijt in het hotel, een broodje/donut/cracker overdag en dan een grotere -warme- maaltijd. Dan ik kom met €25/dag voor eten ruim uit.
Uiteindelijk geef ik vaak nog ruim €1500 uit in de diverse (outlet) malls, maar dat is meer beperkt door de 23kg limiet van KLM/Delta dan door m'n budget
Ook probeer ik vooraf de attracties te plannen en zo mogelijk te boeken.
Tijdens de reis heb ik geen dagbudget maar houd ik wel alle uitgaven (met credit & debit card, niet de kleine cash uitgaven) bij in een Excel overzicht. Dat is meer voor het overzicht dan om de kosten te beperken.
Als alleenreizende eet ik weinig in restaurants met bediening; uitgebreid eten doe ik liever met -gezellig- gezelschap. Dus vaker in een food court, buffet restaurant (Las Vegas), supermarkt & hotelkamer en af en toe fast-food. Indien aanwezig ontbijt in het hotel, een broodje/donut/cracker overdag en dan een grotere -warme- maaltijd. Dan ik kom met €25/dag voor eten ruim uit.
Uiteindelijk geef ik vaak nog ruim €1500 uit in de diverse (outlet) malls, maar dat is meer beperkt door de 23kg limiet van KLM/Delta dan door m'n budget

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Wij hebben ook geen vast budget, en houden de uitgaven ook niet bij. Maar ik weet wel dat de keuzes die ik maak effect hebben op het saldo op de bankrekening aan het eind van de reis, en dus op een eventuele volgende reis, dus eigenlijk maken wel elke keer gewoon een keuze of iets ons het geld waard is.
Terug in Texas!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook wij reizen niet met een dagbudget, maar ik maak er weleen sport van om de uitgaven vooraf zo leuk mogelijk te houden, al reizen we wel graag luxe. Zo hadden we dit jaar business class tickets en een dikke premium SUV voor ongeveer de helft van het normale budget hiervoor. Vrij luxe hotels voor gemiddeld 110 dollar per dag. Dat vind ik leuke sport.
Wij geven weinig niets uit aan pretparken en weinig aan excursies, maar tijdens de reis zelf kijken we niet naar de dagelijkse uitgaven voor eten en drinken. Boodschappen doen we thuis ook, uit eten niet dagelijks, maar wel geregeld en we hebben ook best vaak mee-etende gasten. Per saldo zullen we op vakantie niet eens zo veel extra uitgeven.
Wij geven weinig niets uit aan pretparken en weinig aan excursies, maar tijdens de reis zelf kijken we niet naar de dagelijkse uitgaven voor eten en drinken. Boodschappen doen we thuis ook, uit eten niet dagelijks, maar wel geregeld en we hebben ook best vaak mee-etende gasten. Per saldo zullen we op vakantie niet eens zo veel extra uitgeven.
-
Pontiac
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik snap de mensen niet zo goed die zeggen 'Wij reizen niet met een dagbudget" Misschien ligt het aan mijn interpretatie van budget, maar voor ons is dat gewoon om redelijk idee te krijgen van de kosten die we tegemoet zien. Niet alsof wanneer je aan je "Budget" zit je geen eten meer gaat kopen/ niks leuks doet
Ik hou rekening met (voor volwassen) per dag
Ontbijt - 5 dollar (ivm sommige inbegrepen bij hotels, soms gewoon bakje yoghurt uit de supermarkt)
Lunch - 15 dollar
Snacks/Coffee - 10 dollar
Diner - 25 dollar (afwisseling supermarkt / fastfood / echt restaurant)
"Vertier" - 35 dollar (exclusief helikoptervlucht, maar wel incl Alactraz/Studio tours etc)
- totaal 90 dollar p.p. p/d
Ik hou rekening met (voor volwassen) per dag
Ontbijt - 5 dollar (ivm sommige inbegrepen bij hotels, soms gewoon bakje yoghurt uit de supermarkt)
Lunch - 15 dollar
Snacks/Coffee - 10 dollar
Diner - 25 dollar (afwisseling supermarkt / fastfood / echt restaurant)
"Vertier" - 35 dollar (exclusief helikoptervlucht, maar wel incl Alactraz/Studio tours etc)
- totaal 90 dollar p.p. p/d
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is daar aan te snappen? Wij plannen daar inderdaad niet in, we zien wel hoe het loopt.
De ene dag geven we veel meer uit dan de andere, soms ontbijten we gratis in een hotel, de andere keer gaan we uitgebreid ontbijten en de derde keer trekken we een appel of yoghurtje uit de koelbox. En zo ook met het avondeten: van 100 dollar in een mooi steakhouse tot een hotdog aan een kraampje.
De ene dag geven we veel meer uit dan de andere, soms ontbijten we gratis in een hotel, de andere keer gaan we uitgebreid ontbijten en de derde keer trekken we een appel of yoghurtje uit de koelbox. En zo ook met het avondeten: van 100 dollar in een mooi steakhouse tot een hotdog aan een kraampje.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat Nieuwenoord zegt. Voordat ik ergens een reis naartoe boek, of tijdens het plannen ervan, vorm ik me al een beeld van het prijsniveau in een land voor bepaalde zaken. BV doordat je hotelovernachting boekt, eens wat websites van restaurants bezoekt, openbaar vervoerskaartjes boekt (voor Azië dan, in de VS hebben wij alleen met de auto rond gereisd) enzovoorts. Daardoor weet ik wel ongeveer hoeveel bepaalde zaken daar kosten. En ik ga dat niet incalculeren met een dagbudget of een totaalbudget voor de vakantie. Letterlijk betekent dat dus: ik zie wel hoe het loopt en wat ik uitgeef. En als ik het gevoel krijg dat het wat hard gaat, dan maak ik wat economischer keuzes op bepaalde momenten.
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Valt inderdaad weinig aan te snappen,
Wij hebben ook nog nooit aan dagbudgetten gedaan of zelfs maar gedacht
Zoals hierboven ook al gezegd ook wij kijken wel hoe het uitpakt, niet echt mijn idee van vakantie als ik me daar bezig mee moet gaan houden.
Als een vraag als deze word gesteld, krijg ik wel het vaak een beetje het idee mensen willen wel maar kunnen eigenlijk niet. Niks persoonlijks en zal wel aan mij liggen. Maar ik snap dan wel dat sommige mensen zeggen spaar nog een jaartje door, als ik echt alles zo precies zou moeten uitrekenen ja dan zou ik dus zelf gewoon nog een jaartje sparen. Het komt hier ook niet met bakken binnen, maar als ik op vakantie ben wil ik kunnen doen wat ik zou willen. En loopt het dan toch uit de hand, dan zullen we dingen ter plekke comprimeren minder ijsjes en ipv een terrasje fles drinken kopen en een picknick tafel opzoeken bijv. Nee toch niet, gewoon dat terrasje als ik dat wil
daarom spaar ik dus vaak een jaartje door.............
Wij hebben ook nog nooit aan dagbudgetten gedaan of zelfs maar gedacht
Zoals hierboven ook al gezegd ook wij kijken wel hoe het uitpakt, niet echt mijn idee van vakantie als ik me daar bezig mee moet gaan houden.
Als een vraag als deze word gesteld, krijg ik wel het vaak een beetje het idee mensen willen wel maar kunnen eigenlijk niet. Niks persoonlijks en zal wel aan mij liggen. Maar ik snap dan wel dat sommige mensen zeggen spaar nog een jaartje door, als ik echt alles zo precies zou moeten uitrekenen ja dan zou ik dus zelf gewoon nog een jaartje sparen. Het komt hier ook niet met bakken binnen, maar als ik op vakantie ben wil ik kunnen doen wat ik zou willen. En loopt het dan toch uit de hand, dan zullen we dingen ter plekke comprimeren minder ijsjes en ipv een terrasje fles drinken kopen en een picknick tafel opzoeken bijv. Nee toch niet, gewoon dat terrasje als ik dat wil
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
TS vraagt alleen maar met hoeveel ze rekening moet houden; ik lees nergens dat ze binnen een bepaald budget wil of moet blijven. Maar ook als het budget geen issue is, is het wel handig om te weten wat je ongeveer kwijt zult zijn.
Marianne
Marianne
Hupla, weer dat jaartje doorsparen. Vanaf wanneer "mag" een ander dan wel op vakantie gaan van jou?
Iedereen viert toch vakantie op zijn eigen manier, voor ons is dat ijsje en dat terrasje niet altijd belangrijk. We hebben het geld het is gewoon een kwestie van weten waar je aan toe bent. Daarbij, soms hebben mensen een reden om niet door te sparen. Mijn man heeft een ziekte waardoor wij niet weten hoe lang hij nog in staat is om zulke reizen te maken. We willen er nu nog een paar maken, desnoods met een wat lager budget. Maar we kunnen ze wel maken!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn reactie was bedoeld voor de opmerking van Pontiac:
Net zo goed als we hier in het dagelijks leven niet per dag bepalen wat we uit kunnen geven aan boodschappen of uit eten gaan, doen we dat op vakantie ook niet. Zo simpel.Ik snap de mensen niet zo goed die zeggen 'Wij reizen niet met een dagbudget"
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou natuurlijk wel een soort van verwachtingsbudget kunnen bepalen. Om een beetje te kijken waar je rekening mee moet houden. Het zou vreemd zijn als je denkt €1000 ter plekke te besteden en het uiteindelijk €3000 wordt... Als voorbeeld
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5053 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 8 Reacties