Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kvdgrift: april/mei 2017
-
kvdgrift
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis kvdgrift: april/mei 2017
Hallo,
Volgend jaar hebben we een rondreis in Amerika gepland, het wordt voor ons de eerste x dat we een dergelijke rondreis maken en we zitten met een aantal vragen welke we hier graag willen neerleggen in de hoop een bruikbaar advies te krijgen.
Hier eerst ons schema.
Dag 1 Amsterdam - Los angeles
Dag 2 Los angeles
Dag 3 Los angeles
Dag 4 Los angeles (camper ophalen - Pismo beach
Dag 5 Pismo beach - Monterey
Dag 6 Monterey - San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Lake isabella (eind april dus ga er vanuit dat tioga pass dicht is)
Dag 11 Lake isabella - Las vegas
Dag 12 Las vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce canyon
Dag 15 Bryce canyon - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Monument valley
Dag 18 Monument valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Grand canyon - Las vegas
Dag 21 Las vegas
Dag 22 Las vegas - naar huis
Hier de vragen waar we nog echt even mee zitten .
- We verblijven tussendoor 1 nacht in las vegas op een camping omdat de reis anders te lang wordt vanuit lake isabella, maar is het niet beter om dan meteen 2 nachten las vegas te doen en las vegas te bekijken. en is dan circus circus de enigste waar je met een camper terecht kan, of zijn er meer hotels waar ik de camper kan parkeren of gebruiken.
- Als we tussendoor las vegas volledig pakken willen we vanuit grand canyon naar los angeles terugrijden zodat we de one way kosten niet hebben. Maar is dit kwa afstand in 1x te doen of moet je dan overnachten.
- We hebben in bovenstaand schema nog 1 dag over, die heb ik nog niet verwerkt maar iemand een suggestie?
- En met de camper in San Francisco. Dit zal niet ideaal zijn maar er zijn een aantal RV parken. Welke wordt geadviseerd???
- En kan nog iemnd uitleggen hoe het nu precies zit met boeken van campings in yosemite. Aankomstdaar zal zijn 26 april. Wanneer kan ik dan boeken.
Veel vragen maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer dus ik hoop op jullie expertise.
Groet
Volgend jaar hebben we een rondreis in Amerika gepland, het wordt voor ons de eerste x dat we een dergelijke rondreis maken en we zitten met een aantal vragen welke we hier graag willen neerleggen in de hoop een bruikbaar advies te krijgen.
Hier eerst ons schema.
Dag 2 Los angeles
Dag 3 Los angeles
Dag 4 Los angeles (camper ophalen - Pismo beach
Dag 7 San Francisco
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Lake isabella (eind april dus ga er vanuit dat tioga pass dicht is)
Dag 11 Lake isabella - Las vegas
Dag 12 Las vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce canyon
Dag 15 Bryce canyon - Page
Dag 16 Page
Dag 18 Monument valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Grand canyon - Las vegas
Dag 21 Las vegas
Dag 22 Las vegas - naar huis
Hier de vragen waar we nog echt even mee zitten .
- We verblijven tussendoor 1 nacht in las vegas op een camping omdat de reis anders te lang wordt vanuit lake isabella, maar is het niet beter om dan meteen 2 nachten las vegas te doen en las vegas te bekijken. en is dan circus circus de enigste waar je met een camper terecht kan, of zijn er meer hotels waar ik de camper kan parkeren of gebruiken.
- Als we tussendoor las vegas volledig pakken willen we vanuit grand canyon naar los angeles terugrijden zodat we de one way kosten niet hebben. Maar is dit kwa afstand in 1x te doen of moet je dan overnachten.
- We hebben in bovenstaand schema nog 1 dag over, die heb ik nog niet verwerkt maar iemand een suggestie?
- En met de camper in San Francisco. Dit zal niet ideaal zijn maar er zijn een aantal RV parken. Welke wordt geadviseerd???
- En kan nog iemnd uitleggen hoe het nu precies zit met boeken van campings in yosemite. Aankomstdaar zal zijn 26 april. Wanneer kan ik dan boeken.
Veel vragen maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer dus ik hoop op jullie expertise.
Groet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis kvdgrift: april/mei 2017
Je kunt bij CircusCircus op de camping staan maar je kunt er ook voor kiezen om een hotel te nemen, wat natuurlijk wel leuk is in Las Vegas. Er zijn meerdere hotels waar je je camper kunt parkeren, misschien kun je wat vinden met de zoekfunctie (zoeken op parkeren hotel Las Vegas bijvoorbeeld).
Ik zou er zelf voor kiezen om LV als tussenstop te doen en het bezoek voor het laatst te bewaren. Dan heb je meer tijd voor het inleveren van de camper en je kunt de laatste nachten een hotel nemen. Misschien nog een auto huren voor 2 dagen?
Met een extra dag zou ik via Death Valley rijden en daar overnachten, of kiezen voor een overnachting in Lone Pine of Pahrump. Vanuit Pahrump kun je in een keer doorrijden naar Zion, maar je zou ook een overnachting kunnen doen in Valley of Fire.
Kijk eens wat je allemaal wilt doen onderweg en hoeveel welke stops handig zijn. Als bijvoorbeeld de Glacier Point road open is kun je de ochtend van dag 10 nog naar Glacier Point rijden. Lake Isabella - Pahrump - Zion is een goed verdeling, maar een overnachting in VoF lijkt me erg mooi. Je hebt dan wel een lange dag vanuit Lake Isabelle, maar nog wel te doen. Misschien ter plekke bekijken, en het van het weer af laten hangen.
Wat het reserveren van Yosemite betreft: zie hier. Je moet dus 15 december reserveren. Kies een van de Pines-campings, die liggen in de vallei.Ik zou een maand van te voren gaan oefenen. Het zal nog niet heel druk zijn, maar niet alle campings zijn open, dus dat betekent toch wel extra drukte op de campings die wel open zijn. Op de AA-site (zie onder Yosemite) staat een uitgebreide handleiding voor het reserveren.
Ik kan je aanraden om ook voor de andere parken eens de NPS-site te bekijken, en dan met name het Plan Your Visit-deel.
Ik weet niet hoe de weekenden vallen, maar Zion zou ook druk kunnen zijn, dus reserveer daar ook tijdig als je op Watchman wilt staan.
Marianne
Ik zou er zelf voor kiezen om LV als tussenstop te doen en het bezoek voor het laatst te bewaren. Dan heb je meer tijd voor het inleveren van de camper en je kunt de laatste nachten een hotel nemen. Misschien nog een auto huren voor 2 dagen?
Met een extra dag zou ik via Death Valley rijden en daar overnachten, of kiezen voor een overnachting in Lone Pine of Pahrump. Vanuit Pahrump kun je in een keer doorrijden naar Zion, maar je zou ook een overnachting kunnen doen in Valley of Fire.
Kijk eens wat je allemaal wilt doen onderweg en hoeveel welke stops handig zijn. Als bijvoorbeeld de Glacier Point road open is kun je de ochtend van dag 10 nog naar Glacier Point rijden. Lake Isabella - Pahrump - Zion is een goed verdeling, maar een overnachting in VoF lijkt me erg mooi. Je hebt dan wel een lange dag vanuit Lake Isabelle, maar nog wel te doen. Misschien ter plekke bekijken, en het van het weer af laten hangen.
Wat het reserveren van Yosemite betreft: zie hier. Je moet dus 15 december reserveren. Kies een van de Pines-campings, die liggen in de vallei.Ik zou een maand van te voren gaan oefenen. Het zal nog niet heel druk zijn, maar niet alle campings zijn open, dus dat betekent toch wel extra drukte op de campings die wel open zijn. Op de AA-site (zie onder Yosemite) staat een uitgebreide handleiding voor het reserveren.
Ik kan je aanraden om ook voor de andere parken eens de NPS-site te bekijken, en dan met name het Plan Your Visit-deel.
Ik weet niet hoe de weekenden vallen, maar Zion zou ook druk kunnen zijn, dus reserveer daar ook tijdig als je op Watchman wilt staan.
Marianne
-
kvdgrift
- Amerika-ontdekker
Hoi Martin en Marianne,
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik kan weer een stukje verder.
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de RV parken in SF? en überhaupt ons schema. Zit het een beetje goed in elkaar of zijn daar nog suggesties op?
groetjes
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik kan weer een stukje verder.
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de RV parken in SF? en überhaupt ons schema. Zit het een beetje goed in elkaar of zijn daar nog suggesties op?
groetjes
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Gaan jullie vanaf Lake Isabella dan niet naar Death Valley ? Dan zou ik eerder opteren om daar te overnachten in plaats van in Vegas. Vanaf Death Valley kan je dan door naar Zion. Death Valley vind ik toch een must !
Als je na het ophalen van de Camper nog tot Pismo wil, dan heb je best een early bird, of je moet natuurlijk je inkopen al doen als je in LA bent met de huurwagen. Natuurlijk, als je een rondje doet kan je de dagen LA ook op het einde zetten. Eigenlijk is het beter de eerste dag met de camper niet zover te willen rijden want anders heb je onderweg nergens tijd voor.
De tijd die je nu voorziet voor Page en Grand Canyon zijn misschien wat veel. GC - LA in één trip is niet echt aan te raden.
Je zou het volgende kunnen doen:
Dag 2 Los angeles (camper ophalen - booschappen) - Point Mugu
Dag 3 Point Mugu - Santa Barbara - Solvang - Morro Bay
Dag 4 Morro Bay - Monterey
Dag 5 Monterey - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Lake isabella
Dag 10 Lake isabella - Death Valley
Dag 11 Death Valley - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - VOF - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Bryce Canyon
Dag 16 Bryce Canyon - Page
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Williams
Dag 20 Williams - Kingman -Oatman - Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles - naar huis
Als je na het ophalen van de Camper nog tot Pismo wil, dan heb je best een early bird, of je moet natuurlijk je inkopen al doen als je in LA bent met de huurwagen. Natuurlijk, als je een rondje doet kan je de dagen LA ook op het einde zetten. Eigenlijk is het beter de eerste dag met de camper niet zover te willen rijden want anders heb je onderweg nergens tijd voor.
De tijd die je nu voorziet voor Page en Grand Canyon zijn misschien wat veel. GC - LA in één trip is niet echt aan te raden.
Je zou het volgende kunnen doen:
Dag 2 Los angeles (camper ophalen - booschappen) - Point Mugu
Dag 3 Point Mugu - Santa Barbara - Solvang - Morro Bay
Dag 4 Morro Bay - Monterey
Dag 5 Monterey - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Lake isabella
Dag 10 Lake isabella - Death Valley
Dag 11 Death Valley - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - VOF - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Bryce Canyon
Dag 16 Bryce Canyon - Page
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Williams
Dag 20 Williams - Kingman -Oatman - Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles - naar huis
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het veel scheelt met drop off kosten, maar die laatste dag Las Vegas - LA is wel jammer van de tijd. Als er nog niets vastligt wat tickets en camperhuur betreft dan is starten in SF wel handig; je kunt SF dan met het ov bezoeken. Mocht je er wel willen kamperen dan is Marin RV Park een optie.Ik ben hier ook wel een Candlestick RV park tegengekomen. Je kunt eens de zoekfunctie daarvoor gebruiken of kijk bij de beoordelingen.
Beginnen in SF betekent ook dat je Yosemite nog later kunt doen, dus meer kans op een open Tioga Pass of Sonora Pass en op een open Glacier Point Road.
Marianne
Beginnen in SF betekent ook dat je Yosemite nog later kunt doen, dus meer kans op een open Tioga Pass of Sonora Pass en op een open Glacier Point Road.
Marianne
-
kvdgrift
- Amerika-ontdekker
iedereen weer bedankt.
Na advies van marianne ziet het schema er nu zo uit
Dag 2 Los angeles
Dag 3 Los angeles
Dag 4 Los angeles (camper ophalen - Pismo beach) inkopen doen we inderdaad al eerder.
Dag 7 San Francisco
Dag 9 Yosemite
Dag 11 Lake isabella - Pahrump (via Death valley)
Dag 12 pahrum - Valley of fire
Dag 13 Valley of fire - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Bryce canyon
Dag 16 Bryce canyon - Page
Dag 17 Page
Dag 18 Page - Monument valley
Dag 19 Monument valley - Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon
Dag 21 Grand canyon - Las vegas (camper inleveren)
Dag 22 Las vegas
Dag 23 Las vegas - naar huis
De Tip van Marco om het rondje om te draaien is zeker een optie echter zit ik dan met de camper in LA. En ik had toch het gevoel dat ik daar liever in een AIRBNB zit en in SF redelijke makkelijk de camper op het RV park kan laten staan om zo de stad in te komen.
Verder is een dag minder Page ook zeker een optie en die zou ik dan kunnen gebruiken om de dag dat ik camper ophaal naar een camping vlakbij te gaan. Iemand nog een tip welke camping een aanrader is vlak buiten LA in de richting SF?
Na advies van marianne ziet het schema er nu zo uit
Dag 2 Los angeles
Dag 3 Los angeles
Dag 4 Los angeles (camper ophalen - Pismo beach) inkopen doen we inderdaad al eerder.
Dag 7 San Francisco
Dag 9 Yosemite
Dag 11 Lake isabella - Pahrump (via Death valley)
Dag 12 pahrum - Valley of fire
Dag 13 Valley of fire - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Bryce canyon
Dag 16 Bryce canyon - Page
Dag 17 Page
Dag 18 Page - Monument valley
Dag 19 Monument valley - Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon
Dag 21 Grand canyon - Las vegas (camper inleveren)
Dag 22 Las vegas
Dag 23 Las vegas - naar huis
De Tip van Marco om het rondje om te draaien is zeker een optie echter zit ik dan met de camper in LA. En ik had toch het gevoel dat ik daar liever in een AIRBNB zit en in SF redelijke makkelijk de camper op het RV park kan laten staan om zo de stad in te komen.
Verder is een dag minder Page ook zeker een optie en die zou ik dan kunnen gebruiken om de dag dat ik camper ophaal naar een camping vlakbij te gaan. Iemand nog een tip welke camping een aanrader is vlak buiten LA in de richting SF?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Al aangegeven: Point Mugu
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze begrijp ik niet helemaal; of je LA nu aan het begin of aan het eind doet maakt toch niet? Of doel je op mijn voorstel om in SF te beginnen?kvdgrift schreef: De Tip van Marco om het rondje om te draaien is zeker een optie echter zit ik dan met de camper in LA. En ik had toch het gevoel dat ik daar liever in een AIRBNB zit en in SF redelijke makkelijk de camper op het RV park kan laten staan om zo de stad in te komen.
Kijk voor campingtips eens op de site van forumlid Marenko.
Marianne
-
kvdgrift
- Amerika-ontdekker
Sorry marianne, dat was inderdaad jouw idee om in SF te beginnen. Zo bedoelde ik het ook.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 6005 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 10 Reacties