Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In augustus door Death Valley rijden of niet?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
In augustus door Death Valley rijden of niet?
Hoi allemaal,
Ik vraag me af of het verstandig is om halverwege augustus (14 aug. om precies te zijn) door Death Valley te rijden of niet. We rijden met z'n vieren, twee meiden van 12 jaar oud in een minivan (Dodge Grand Caravan of gelijkwaardig). Het lijkt me nogal gevaarlijk als je autopech krijgt in die hitte. We rijden van Las Vegas (Strip) naar Lone Pine, alwaar we een overnachting hebben.
Graag jullie advies hierin, waarvoor alvast bedankt!
gr. Chantal
Ik vraag me af of het verstandig is om halverwege augustus (14 aug. om precies te zijn) door Death Valley te rijden of niet. We rijden met z'n vieren, twee meiden van 12 jaar oud in een minivan (Dodge Grand Caravan of gelijkwaardig). Het lijkt me nogal gevaarlijk als je autopech krijgt in die hitte. We rijden van Las Vegas (Strip) naar Lone Pine, alwaar we een overnachting hebben.
gr. Chantal
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: In augustus door Death Valley rijden of niet?
Da's geen enkel probleem. Zeker als je op de verharde wegen blijft, daar is het in de zomer ook nog druk genoeg.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben dat al meerdere keren gedaan, met en zonder kinderen, in een minivan en in een gewone auto. Is geen enkel probleem. Zorg voor voldoende water, maar dat heb je sowieso nodig. En meer dan genoeg andere automobilisten - die allemaal verplicht zijn te helpen bij autopech.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dit is een vaak terugkerende vraag op dit forum. De verhalen uit het verleden, samen met de onheilspellende naam van het park zorgen toch altijd voor veel onderbuik gevoelens. Toch heb je grote kans dat je op diverse plekken in de relatief directe omgeving al deze temperaturen mee kan maken. Tussen Zion en Vegas, of bv tussen LA en Phoenix. Alleen is het gevoel dat er constant een föhn in je gezicht blaast niet overal hetzelfde.
De auto's zijn tegenwoordig goed beschermd en uitgerust met airco die je gewoon kunt laten werken. Ik zou overigens deze niet al te koud zetten omdat je dan een flinke klap kunt krijgen als je toch buiten de auto eens rond gaat kijken. De meeste toeristen, zeker voor een 1e keer, zullen de vaste highlights van het park aandoen en niet buiten de goed geasfalteerde wegen komen. Dan is het tegenwoordig niet veel anders dan in andere parken dat je toch flink wat auto's tegen gaat komen en zoals Michelly al aangeeft deze moeten stoppen als er iemand pech heeft. Bij pech, zet je motorkap open en ga terug in je auto zitten tot hulp komt.
Mocht het onverhoopt eens keihard gaan regenen, dan is het veel gevaarlijker in death valley.
De auto's zijn tegenwoordig goed beschermd en uitgerust met airco die je gewoon kunt laten werken. Ik zou overigens deze niet al te koud zetten omdat je dan een flinke klap kunt krijgen als je toch buiten de auto eens rond gaat kijken. De meeste toeristen, zeker voor een 1e keer, zullen de vaste highlights van het park aandoen en niet buiten de goed geasfalteerde wegen komen. Dan is het tegenwoordig niet veel anders dan in andere parken dat je toch flink wat auto's tegen gaat komen en zoals Michelly al aangeeft deze moeten stoppen als er iemand pech heeft. Bij pech, zet je motorkap open en ga terug in je auto zitten tot hulp komt.
Mocht het onverhoopt eens keihard gaan regenen, dan is het veel gevaarlijker in death valley.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Death valley is een "must see", dat sla je toch niet over !!!!!
Die verhaaltjes dat het er "te warm" zou zijn, zijn wat ze zijn, verhaaltjes. Er zijn genoeg andere plekken in het zuidwesten waar het minstens even warm kan worden, je hebt zelfs niet de garantie dat Death Valley op het moment dat jullie er zijn effectief de warmste plek zal zijn die jullie aandoen.
Die verhaaltjes dat het er "te warm" zou zijn, zijn wat ze zijn, verhaaltjes. Er zijn genoeg andere plekken in het zuidwesten waar het minstens even warm kan worden, je hebt zelfs niet de garantie dat Death Valley op het moment dat jullie er zijn effectief de warmste plek zal zijn die jullie aandoen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Het valt allemaal best mee, zeker niet overslaan. Ja het is warm, maar ook erg mooi! En je rijdt niet alleen nee 

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
- Amerika-ontdekker
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben helemaal gerustgesteld en we gaan Death Valley dan ook zeker niet overslaan!

Zolang je genoeg water meeneemt, en een jerrycan benzine, is er niks aan de hand. Ik ga regelmatig vanuit Socal naar San Jose, dwars door de Central Valley. Daar is het vaak meer dan 40 graden. Ook ga ik minimaal 1 keer per maand naar Phoenix, weer vanuit Socal (de hele 8 afrijden). Oh ja, ik doe dat allemaal op de motor, zonder airco. Het is een beetje warm idd, maar wel te doen. Veel water drinken en er is niks aan de hand.channed schreef: Ik vraag me af of het verstandig is om halverwege augustus (14 aug. om precies te zijn) door Death Valley te rijden of niet. We rijden met z'n vieren, twee meiden van 12 jaar oud in een minivan (Dodge Grand Caravan of gelijkwaardig). Het lijkt me nogal gevaarlijk als je autopech krijgt in die hitte. We rijden van Las Vegas (Strip) naar Lone Pine, alwaar we een overnachting hebben.
--
I route, therefore you are.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom een jerrycan benzine?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Inderdaad, waarom zou je als toerist in godsnaam een jerrycan benzine mee gaan nemen. Gewoon zorgen dat je volgetankt bent voor je Death valley inrijdt. Niet dat je daar niet kan tanken, aan Furnace Creek kan dat, maar het is er natuurlijk stukken duurder dan in bvb Pahrump.
En wat dat water betreft, het is niet dat je tientallen liters moet meenemen, zoals reeds aangehaald zal het op nog plaatsen warm zijn.
En wat dat water betreft, het is niet dat je tientallen liters moet meenemen, zoals reeds aangehaald zal het op nog plaatsen warm zijn.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Idd in Lone Pine, Olancha of Pahrump, afhankelijk waar je vandaan komt, die tank vol en het is echt geen probleem. Ik ga echt geen jerrycan benzine meenemen?
-
- Amerika-ontdekker
Haha was ik ook niet van plan eigenlijkPSVwally schreef:Idd in Lone Pine, Olancha of Pahrump, afhankelijk waar je vandaan komt, die tank vol en het is echt geen probleem. Ik ga echt geen jerrycan benzine meenemen?

Op de motorfiets heb ik maximaal 5 gallon en daar haal ik zo'n 160 miles mee. Wanneer mijn benzine lampje gaat branden, heb ik nog zo'n 30 miles over. Soms is dat net niet genoeg tot het volgende benzine station.Martin & Marianne schreef:Waarom een jerrycan benzine?
Tot nu toe heb ik het maar 1 keer hoeven gebruiken voor mezelf. Ik reed terug van Phoenix naar Carlsbad (CA), en midden in de woestijn kwam ik zonder te zitten, zo'n 10 miles van het eerstvolgende benzine station.
Maar hoe vaak ik er anderen wel niet mee geholpen heb....
--
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eigenlijk is het meeste al gezegd, maar net als iedereen aangeeft ben ik van mening dat je prima door Death Valley kan rijden.
Wel kan ik adviseren om dat dan wel vroeg in de ochtend te doen. Ookal zijn auto's tegenwoordig prima bestand tegen de hitte, toch is het fijner om rond te rijden (en rond te lopen!) onder aangename temperaturen.
We sliepen destijds in de "Long Street Inn", vlakbij de grens met Nevada/Californië en reden ongeveer om 5:30u weg van het hotel. Zo hebben we nog enkele uren door het park kunnen rijden, voordat we rond 12u er weer aan de noordkant eruit reden. Helemaal geen last van de hitte gehad.
Bijkomend voordeel is dat het dan nog lekker rustig is en je alles goed kan bekijken.
Wel kan ik adviseren om dat dan wel vroeg in de ochtend te doen. Ookal zijn auto's tegenwoordig prima bestand tegen de hitte, toch is het fijner om rond te rijden (en rond te lopen!) onder aangename temperaturen.
We sliepen destijds in de "Long Street Inn", vlakbij de grens met Nevada/Californië en reden ongeveer om 5:30u weg van het hotel. Zo hebben we nog enkele uren door het park kunnen rijden, voordat we rond 12u er weer aan de noordkant eruit reden. Helemaal geen last van de hitte gehad.
Bijkomend voordeel is dat het dan nog lekker rustig is en je alles goed kan bekijken.
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
wij verbleven in Panamint Springs Resort, ondanks wat reviews aangeven gewoon nette kamers met een restaurantje .De avond ervoor mooi Darwin Falls bekeken en lekker vroeg 's ochtends "de oversteek"
gemaakt door Death Valley met natuurlijk wat stops. Heel goed te doen.

Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Wij zijn een paar dagen geleden in Death Valley geweest en was prima te doen.We verbleven in Stove Pipe Wells en zowel daar als in Furnace creek kan je tanken,weliswaar iets duurder dan buiten Death Valley maar in nood wel handig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ook wij gaan over een paar dagen door death valley rijden. Het is er nu boven de 50°. Iemand zei tegen mij dat je niet de airco in de auto kan aanzetten omdat dat een te grote belasting is voor de motor van de auto??? Leuk mij raar maar wil ik toch even checken op dit forum. We rijden met een dodge gran caravan of gelijkwaardig.
Airco aan kan gewoon hoor, moet prima kunnen.
Vorig jaar met een midsize suv geen problemen gehad.
Vorig jaar met een midsize suv geen problemen gehad.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt van oost naar west? Dan zou ik alleen even uitkijken bij de klim uit het dal, op het laatst. Hou dan je meters in de gaten, Maar waarschijnlijk is er niets aan de hand. Of het nu 48 graden is of 50 maakt ook niet veel verschil.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Dat zijn nog verhaaltjes van vele jaren terug. Moderne wagens hebben hier niet echt problemen mee.
-