Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Planner: one way SF-LV. / Moab in de route houden?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Planner
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Planner: one way SF-LV. / Moab in de route houden?

Bericht door Planner »

In september gaan we een reis maken naar het zuidwesten van de VS. Voor onze route heb ik hier op het forum ideeen opgedaan. Voor onze route twijfelen we nog of we Moab (+tussenstop Capitol Reef) erin zullen houden of niet. Als we het overslaan zouden we nog wat extra dagen op de andere plaatsen op onze route toevoegen. In het algemeen houden we wel van niet te gehaast, genoeg tijd hebben om rond te kijken. Het gebied rond Arches/Moab schijnt echter wel ook erg mooi te zijn.

Ik hoor graag jullie mening (ook over de gehele route)!

Vegas zijn we niet super in geinteresseerd, vandaar 1 nacht daar. Verder gaan we vooral voor de natuur en houden van korte wandelingen (tot 10/15 km). Het is de eerste keer dat we naar deze kant van de VS gaan.

Route
-Dag 1: aankomst SF (midden op de dag waarschijnlijk)
-Dag 2: SF
-Dag 3: SF
-Dag 4: SF-Yosemite
-Dag 5: Yosemite
-Dag 6: Yosemite-Mammoth lakes
-Dag 7: Mammoth lakes-Death Valley
-Dag 8: Death Valley-Zion (lange reisdag)
-Dag 9: Zion
-Dag 10: Zion-Bryce
-Dag 11: Bryce
-Dag 12: Bryce-Capitol Reef
-Dag 13: Capitol Reef-Arches/Moab
-Dag 14: Arches/Moab
-Dag 15: Arches/Moab
-Dag 16: Arches/Moab-Monument Valley
-Dag 17: Monument Valley-Page
-Dag 18: Page
-Dag 19: Page-Grand Canyon
-Dag 20: Grand Canyon
-Dag 21: Grand Canyon- Las Vegas
-Dag 22: Naar huis

Alvast heel erg bedankt!
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: One way SF-LV : Moab in de route houden?

Bericht door Jerre »

naar mijn mening is dit een mooi rondje met voldoende tijd om alles rustig te doen.

je zou zelfs die volledige dag bryce nog kunnen wegnemen. Bryce heb je eigenlijk voldoende aan een middag een om mooie wandeling te doen en wat viewpoints.

je kan dan eventueel die extra dag bryce nog gebruiken voor een overnachting in escalante. Daar in de buurt heb je nog veel moois om te ontdekken.

op dag 13 kan je bv 's avonds nog de wandeling naar delicate arch doen dan heb je de andere dagen om een sunrise te doen in death horse point en canyonlands te ontdekken. dag 14 kan je volledig besteden in arches.

je hebt dan een overnachting in MV wat ook mooi is en met je volledige dag page kan je ook veel doen.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je hebt mooi je huiswerk gemaakt! :thumbup:

De route is prima verdeeld.

Voor Bryce heb je in principe geen volle dag nodig.
De dag dat je van Zion komt, kan je al tegen de middag bij Bryce zijn. Je hebt dan de hele namiddag voor de uitzichtpunten en een wandeling.
(wij deden het zo in 2012, misschien heb je iets aan ons reisverslag)

Je zou eventueel 1 nacht minder Bryce kunnen doen en aan het einde voor je naar Las Vegas terugkeert nog een stop in Sedona doen. Ook een erg mooie omgeving daar.

Andere mogelijkheid is om 1 nacht Bryce en een nacht Page minder te doen en aan het begin van je reis nog Sequoia NP toe te voegen.
Dus SF-Sequoia / volle dag Sequoia en Kings Canyon / Sequoia - Yosemite

Maar nogmaals, zoals je route nu is, heel zeker haalbaar.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou persoonlijk die 2e dag Bryce juist bij Las Vegas op het einde neerzetten om nog een rustig dagje daar te hebben, maar verder prima reis hoor.
Noem het rond Moab niet alleen maar Arches, want Canyonlands en Dead Horse SP vind ik zeker ook de moeite waard. Ik vond Canyonlands eerlijk gezegd indrukwekkender dan Arches en zelfs dan de grand canyon
Planner
Amerika-newbie

Bericht door Planner »

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat het goed te doen is en genoeg suggesties om de dag Bryce ergens anders heen te schuiven :-).

Jullie zouden allemaal wel de detour Capitol Reef+ Moab (Arches/Canyonlands) erin houden? Ik ben een beetje bang voor de hoeveelheid km's en dat het misschien een beetje eentonig wordt op een gegeven moment (veel woestijn/rotsachtige parken)?

En is de hitte in september een beetje te doen?

Bedankt!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik zou zeker Capitol Reef + Moab erin houden! En de warmte is in september prima te doen :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Idd erin houden. Misschien wel het mooiste gebied van het zuidwesten
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ja erin! Zo mooi!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Nog een stem voor Moab en omgeving :thumbup:

Ik zou zelf nog een dag Bryce of Grand Canyon opofferen ten gunste van een stop tussen Death Valley en Zion, zodat je ook nog naar de Valley of Fire kunt. Wmb ook een echte aanrader.
Planner
Amerika-newbie

Re: Reis Planner: one way SF-LV. / Moab in de route houden?

Bericht door Planner »

Inmiddels komt de reis dichterbij, we hebben er zin in en gaan via Moab:-)

Ik zit een beetje te puzzelen op dag 16/17:

-Dag 16: Arches/Moab-Monument Valley
-Dag 17: Monument Valley-Page

Ik heb twee vragen, misschien kunnen jullie me erbij helpen!

- dag 16: ik heb al gelezen dat er onderweg veel te zien is. Ik denk nu aan:
* Mule canyon/House on Fire
* Edges of cedar state park?
* Natural Bridges? (zou wat langere stop zijn vanwege wandeling)
* Goosenecks?
* Forrest Gump Point (korte stop)

En dan zouden we overslaan: Needles (te ver om?), Muley point, Mogi Dugway en Valley of the Gods (onverharde wegen). Hoor graag ook jullie meningen wat nu echt de moeite waard is.

- We willen graag de monument valley drive doen. Ik twijfel of we die op dag 17 doen (want: dan hebben we ruim de tijd) of toch dag 16 een sunset tour, want dat lijkt me ook mooi. Of maakt het niet zoveel verschil? Nadeel is wel dat het misschien wel een erg volle en gehaaste dag wordt als we het op dag 16 doen. Vooral benieuwd of de sunset tour echt een sterke voorkeur heeft!

Alvast bedankt!
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Maar ga je dan 's morgens eerst nog naar Arches?
Dan wordt het wel krap allemaal.

Wij hebben verleden jaar achtereenvolgens Natural Bridges NM met wandeling, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Goosenecks SP gedaan en waren daar de hele dag druk mee. Rond half 6 arriveerden wij in Monument Valley en we waren half 9 vertrokken uit Moab. Valley of the Gods vond ik zelf wat tegenvallen, Muley Point daarentegen is naar mijn mening het mooiste uitzichtpunt van de US, dat was echt een hoogtepunt.
House on Fire konden we niet vinden en dat andere SP wat je noemt zegt me niets :oops:
Planner
Amerika-newbie

Bericht door Planner »

Nee, we vertrekken uit Moab, hebben dan de dagen ervoor al Arches en Canyonlands bekeken!

Hoe was de weg naar Muley point? Las dat het onverhard is, voel me daar niet zo comfortabel bij met een huurauto, of valt dat allemaal wel mee?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Heb je een SUV? Dan is het geen probleem. Maar rendementen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. :lol: Juist de staat van onverharde wegen kan per dag nog verschillen.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij zijn van Monument Valley naar Moab gereden via de 191 (dus niet via Mogi Dugway, Muley Point, etc), eigenlijk vooral omdat het volgens de verhuurvoorwaarden van de autoverhuurders niet is toegestaan. Ik heb er wel lang over getwijfeld, want Muley Point lijkt me heel erg mooi. Er zijn op Youtube genoeg filmpjes te zien van het onverharde deel van die weg (Mogi Dugway). Misschien heb je daar iets aan.

Als je via de 191 rijdt heb je theoretisch wel tijd om via Needles District te gaan, maar de vraag is inderdaad of het die hele detour het waard is omdat er alsnog te weinig tijd resteert om een mooie wandeling te maken. En daar schijnt Needles het vooral van te moeten hebben.

Enfin, we hebben dan wél weer de moeite genomen om langs een punt met de naam 'Needles Overlook' te rijden. Dat is een schitterend uitkijkpunt net buiten het Needles-disticht, te bereiken via een eigen toegangsweg via de 133 (komt uit op 191). Ik vond dat werkelijk prachtig, maar wij kwamen vanuit het zuiden en hadden dus Island in the Sky nog niet gezien. Mogelijk is het minder indrukwekkend als je vanuit het noorden komt en Island in the Sky al hebt gezien.

Natuurlijk hebben we onderweg ook Goosenecks en Forest Gump Point meegepakt, want daar kom je (onafhankelijk van welke route je rijdt) toch praktisch langs en het kost nauwelijks tijd.

Zou ik nog een keer naar het zuidwesten gaan, dan zou ik Needles District zeker meepakken, maar dan wel met een overnachting ter plaatse. Op die manier is er voldoende tijd om de klaarblijkelijk erg mooie wandelingen als Chesler Park te doen.

Over de tour in Monument Valley: ik vind er zeker iets voor te zeggen dit te doen op de dag dat je naar Page rijdt. Je hebt twee nachten in Page toch? Dan lijkt dat mij inderdaad relaxter dan het inpassen op de dag dat je uit Moab komt. Wij hebben de sunset tour gedaan (we kwamen die dag vanuit Page), en alhoewel ik de zonsondergang best mooi vond, was dit vooral indrukwekkend bij het uitzicht op de drie beroemde mittens. Dat is het uitzicht vanuit hotel/camping The View, en daar heb je dus op zich geen sunset tour voor nodig. Ik weet niet waar jullie slapen in/bij Monument Valley, maar mocht dat in hotel of camping The View zijn, dan heb je sowieso al een prachtige zonsondergang en zonsopkomst voor de boeg :thumbup:.

Prima keus trouwens om Las Vegas te bewaren voor één nachtje op het eind. Meningen op dit vlak lopen uiteen, maar mijn bescheiden persoonlijke mening is dat ik één nacht méér dan genoeg vind. Een eventuele volgende keer plan ik mijn route met een ruime boog om Vegas heen. :lol:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Planner schreef:
Hoe was de weg naar Muley point? Las dat het onverhard is, voel me daar niet zo comfortabel bij met een huurauto, of valt dat allemaal wel mee?
Als je je niet comfortabel voelt, dan moet je het niet doen. Ik heb de weg twee maal gereden en twee maal was het prima te doen. Het is onverhard maar het is geen weg met enorm veel kuilen. Je moet alleen opletten voor de stenen her en der en niet te snel rijden. Je kunt ook gewoon ter plekke even kijken naar de staat van de weg; zeker als het geregend heeft.

De beloning is echter fenomenaal!
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zelfs als je besluit niet naar Muley Point te gaan, kun je toch over de Moki Dugway rijden. Het "onverharde" gedeelte is maar heel kort. Ik zet "onverhard" expres tussen aanhalingstekens, omdat er weliswaar geen asfalt ligt maar ook dit gedeelte heel goed berijdbaar is, geen los zand, diepe sporen, uitstekende rotspunten o.i.d.; gewoon gravel. De Moki Dugway is een steile weg met haarspeldbochten maar breed genoeg en naar mijn mening niet echt moeilijk om te rijden.
Het beeld dat de Moki Dugway gevaarlijk zou zijn komt misschien wel door een documentaire over gevaarlijke wegen - ik dacht op National Geographic - waarin de Moki Dugway voorkwam. Dat was echter onder winterse omstandigheden met een met sneeuw en ijs bedekt wegdek.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Mooie route!

Vergeet op dag 6 ook niet langs Mono lake te gaan,deze is naar't schijnt mooier dan de Mammoth lakes :D
Wij gaan het zelf ook doen binnen 5 weken :thumbup:
Voor de rest zeker Moab (Arches,Canyonlands) in de planning houden wij vinden dit een toppark! misschien wel 1 vd mooiste! (Arches al 2x bezocht)
Ik zou dan maar dat is persoonlijk een dagje minder Grand Canyon doen en een dagje meer Las Vegas ;-)

Veel succes nog met de voorbereiding en goei reis!

Tofke
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mono lake te gaan,deze is naar't schijnt mooier dan de Mammoth lakes :D
Ik weet niet of die smiley als grap bedoelt is, maar Mono Lake is een meer en Mammoth Lakes is een dorp, dus het is ook niet echt vergelijkbaar haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer