Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Misslaantjuh: mei/juni 2017
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Misslaantjuh: mei/juni 2017
Goedemiddag allemaal,
Mijn vriend en ik willen graag in mei/juni 2017 een rondreis maken de westkust.
Na heel veel gelezen te hebben op deze site en het forum hebben wij samen een route opgesteld.
We houden van natuur maar zijn niet het type voor lange wandelingen, dus het zullen voornamelijk wat korte wandelingen zijn en het bekijken van de viewpoints.
Hierbij onze route tot nu toe:
Dag 1 donderdag 25-5-2017 AMS - Phoenix
Dag 2 vrijdag 26-5-2017 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 zaterdag 27-5-2017 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 zondag 28-5-2017 Monument Valley - Page
Dag 5 maandag 29-5-2017 Page - Bryce
Dag 6 dinsdag 30-5-2017 Bryce - Zion
Dag 7 woensdag 31-5-2017 Zion
Dag 8 donderdag 1-6-2017 Zion - LV
Dag 9 vrijdag 2-6-2017 LV
Dag 10 zaterdag 3-6-2017 LV - Lone Pine of Bishop
Dag 11 zondag 4-6-2017 Lone Pine of Bishop - Yosemite
Dag 12 maandag 5-6-2017 Yosemite
Dag 13 dinsdag 6-6-2017 Yosemite - SF
Dag 14 woensdag 7-6-2017 SF
Dag 15 donderdag 8-6-2017 SF - Monterey
Dag 16 vrijdag 9-6-2017 Monterey - Pismo beach
Dag 17 zaterdag 10-6-2017 Pismo Beach - LA
Dag 18 zondag 11-6-2017 LA
Dag 19 maandag 12-6-2017 LA - AMS
Zouden jullie eens kritisch naar deze route willen kijken? Alle tips zijn meer dan welkom.
Ik vraag me af of we eventueel aan 1 nacht Zion ook genoeg zouden hebben? We zouden deze dan ergens anders tussen kunnen zetten bijvoorbeeld bij DV?
Mijn vriend en ik willen graag in mei/juni 2017 een rondreis maken de westkust.
Na heel veel gelezen te hebben op deze site en het forum hebben wij samen een route opgesteld.
We houden van natuur maar zijn niet het type voor lange wandelingen, dus het zullen voornamelijk wat korte wandelingen zijn en het bekijken van de viewpoints.
Hierbij onze route tot nu toe:
Dag 1 donderdag 25-5-2017 AMS - Phoenix
Dag 2 vrijdag 26-5-2017 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 zaterdag 27-5-2017 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 zondag 28-5-2017 Monument Valley - Page
Dag 5 maandag 29-5-2017 Page - Bryce
Dag 6 dinsdag 30-5-2017 Bryce - Zion
Dag 7 woensdag 31-5-2017 Zion
Dag 8 donderdag 1-6-2017 Zion - LV
Dag 9 vrijdag 2-6-2017 LV
Dag 10 zaterdag 3-6-2017 LV - Lone Pine of Bishop
Dag 11 zondag 4-6-2017 Lone Pine of Bishop - Yosemite
Dag 12 maandag 5-6-2017 Yosemite
Dag 13 dinsdag 6-6-2017 Yosemite - SF
Dag 14 woensdag 7-6-2017 SF
Dag 15 donderdag 8-6-2017 SF - Monterey
Dag 16 vrijdag 9-6-2017 Monterey - Pismo beach
Dag 17 zaterdag 10-6-2017 Pismo Beach - LA
Dag 18 zondag 11-6-2017 LA
Dag 19 maandag 12-6-2017 LA - AMS
Zouden jullie eens kritisch naar deze route willen kijken? Alle tips zijn meer dan welkom.
Ik vraag me af of we eventueel aan 1 nacht Zion ook genoeg zouden hebben? We zouden deze dan ergens anders tussen kunnen zetten bijvoorbeeld bij DV?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Misslaantjuh: mei/juni 2017
Het is een prima route. Ik zou hem zo laten maar je kunt inderdaad een dag zion verwisselen voor death valley.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat is voor jullie een lange wandeling?
Ik ben hier ook geen enorme wandelaar, maar daar vind ik het in de parken juist geweldig.
Ik ben hier ook geen enorme wandelaar, maar daar vind ik het in de parken juist geweldig.
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
Hoi Paul,
Ik vind het lastig in te schatten want we hebben nog nooit zo'n vakantie gedaan maar ik denk dat een wandeling van 2 uur toch echt wel genoeg voor ons is.
Groetjes Lana
Ik vind het lastig in te schatten want we hebben nog nooit zo'n vakantie gedaan maar ik denk dat een wandeling van 2 uur toch echt wel genoeg voor ons is.
Groetjes Lana
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je tot Bishop rijdt hoeft dat niet. Maar als je voor Death Valley kiest zou ik de nacht Lone Pine/Bishop naar Mammoth Lakes/Lee Vining zetten.
Ik zou persoonlijk wel voor 2 nachten Zion kiezen, al is het maar omdat je anders de 1e week na de reis elke dag best drukke dagen hebt. Maargoed, Lone Pine - Yosemite is ook een erg lange rit. Misschien niet qua km's, maar wel als je bedenkt wat daar allemaal onderweg te zien valt. Dus dan is 1 nacht Zion wrs wel de beste oplossing voor jullie
Ik zou persoonlijk wel voor 2 nachten Zion kiezen, al is het maar omdat je anders de 1e week na de reis elke dag best drukke dagen hebt. Maargoed, Lone Pine - Yosemite is ook een erg lange rit. Misschien niet qua km's, maar wel als je bedenkt wat daar allemaal onderweg te zien valt. Dus dan is 1 nacht Zion wrs wel de beste oplossing voor jullie
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
We hebben nog even over nagedacht gisteren en ik denk dat het slim is om de nacht bij Zion te laten staan. We willen als we van Zion naar las Vegas gaan namelijk ook nog de vallen of fire meepakken dus dan blijft er toch wel heel weinig tijd voor Zion over.
Ik heb gelijk een nieuwe vraag mbt de kustroute. Ik zou graag dag 17 vroeg aankomen in La zoals we daar wat sightseeing kunnen doen (dag 18 gaan we naar universal studio's ).
Is het mogelijk om op dag 15 een stukje verder dan monterey te rijden? We willen wel graag de 17 Mile drive rijden maar bijv whalewatching of het aquarium hebben we geen interesse in. We zouden dan namelijk de volgende dag ook weer wat verder dan pismo beach kunnen overnachten, zodar de reistijd op dag 17 wat minder is.
Welke steden raden jullie dan aan om te overnachten of is het het beste om het zo te laten?
Alvast bedankt weer
Ik heb gelijk een nieuwe vraag mbt de kustroute. Ik zou graag dag 17 vroeg aankomen in La zoals we daar wat sightseeing kunnen doen (dag 18 gaan we naar universal studio's ).
Is het mogelijk om op dag 15 een stukje verder dan monterey te rijden? We willen wel graag de 17 Mile drive rijden maar bijv whalewatching of het aquarium hebben we geen interesse in. We zouden dan namelijk de volgende dag ook weer wat verder dan pismo beach kunnen overnachten, zodar de reistijd op dag 17 wat minder is.
Welke steden raden jullie dan aan om te overnachten of is het het beste om het zo te laten?
Alvast bedankt weer
Lastig. Tenzij je in een (duur) afgelegen hotel/B&B gaat slapen liggen er tussen Monterey en San Simeon eigenlijk geen plaatsen meer. Je zou naar Ragged Point kunnen kijken. Wat zijn jullie plannen tussen Monterey en Pismo Beach? Dat is namelijk wel het stuk waar het meeste te zien is dus het is raadzaam daar een dag voor te gebruiken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
Ik heb nog niet helemaal uitgestippeld wat we allemaal willen zien misschien is het slim om dat eerst maar eens te doen, dan kan ik beter inschatten hoeveel tijd we nodig hebben.
Ik bedenk me net dat we eventueel onze rondreis ook nog zouden kunnen starten in Las Vegas. Het dilemma 2 nachten Zion of 1 nacht Zion en 1 nacht Death Valley hebben we dan niet meer want tijd voor allebei. Maar ik vraag me af of het wel leuk is om gelijk te starten in zo'n stad als Las Vegas of dat het fijner is om dit als afwisseling tussendoor te hebben.
Het eerste stuk zou dan kunnen worden:
Dag 1 donderdag 25-5-2017 AMS - Las Vegas
Dag 2 vrijdag 26-5-2017 Las Vegas
Dag 3 zaterdag 27-5-2017 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4 zondag 28-5-2017 Grand Canyon- Monument Valley
Dag 5 maandag 29-5-2017 Monument Valley - Page
Dag 6 dinsdag 30-5-2017 Page - Bryce
Dag 7 woensdag 31-5-2017 Bryce - Zion
Dag 8 donderdag 1-6-2017 Zion
Dag 9 vrijdag 2-6-2017 Zion - Death Valley
Dag 10 zaterdag 3-6-2017 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 zondag 4-6-2017 Mammoth Lakes - Yosemite
Lastig hoor
Ik bedenk me net dat we eventueel onze rondreis ook nog zouden kunnen starten in Las Vegas. Het dilemma 2 nachten Zion of 1 nacht Zion en 1 nacht Death Valley hebben we dan niet meer want tijd voor allebei. Maar ik vraag me af of het wel leuk is om gelijk te starten in zo'n stad als Las Vegas of dat het fijner is om dit als afwisseling tussendoor te hebben.
Het eerste stuk zou dan kunnen worden:
Dag 1 donderdag 25-5-2017 AMS - Las Vegas
Dag 2 vrijdag 26-5-2017 Las Vegas
Dag 3 zaterdag 27-5-2017 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4 zondag 28-5-2017 Grand Canyon- Monument Valley
Dag 5 maandag 29-5-2017 Monument Valley - Page
Dag 6 dinsdag 30-5-2017 Page - Bryce
Dag 7 woensdag 31-5-2017 Bryce - Zion
Dag 8 donderdag 1-6-2017 Zion
Dag 9 vrijdag 2-6-2017 Zion - Death Valley
Dag 10 zaterdag 3-6-2017 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 zondag 4-6-2017 Mammoth Lakes - Yosemite
Lastig hoor
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je het niet prettig vind om in Las Vegas te starten kun je je route natuurlijk ook omdraaien en eindigen in LV 
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Inderdaad, je kunt ook eindigen in Vegas.
Mbt de kustroute: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html. Tussen Monterey en Pismo Beach kun je echt prima een dag vullen, tenzij jullie niet graag wandelen, dan zou je wat sneller overal langs kunnen schieten.
Mbt de kustroute: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html. Tussen Monterey en Pismo Beach kun je echt prima een dag vullen, tenzij jullie niet graag wandelen, dan zou je wat sneller overal langs kunnen schieten.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip maar op 1 of andere manier gevoelsmatig zou ik het rondje graag deze kant opmaken, met de Grand Canyon aan het begin. Dus het zal starten worden in Phoenix of Las Vegas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. Voor korte en wat langere wandelingen kun je mijn wandelsite eens bekijken. Ik zou niet bij voorbaat langere wandelingen uitsluiten, maar gewoon kijken wat je aanspreekt.
Marianne
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dat vind ik een erg goed idee. Wij deden op een gelijkaardig rondje Grand Canyon op het einde en het maakte niet zoveel indruk. Ik denk dat het dat aan het begin van je reis wel maakt!misslaantjuh schreef:Bedankt voor de tip maar op 1 of andere manier gevoelsmatig zou ik het rondje graag deze kant opmaken, met de Grand Canyon aan het begin. Dus het zal starten worden in Phoenix of Las Vegas.
Een reden om in Las Vegas te beginnen is dat je daar veel leuke hotels voor een goede prijs vlak bij het vliegveld hebt, ook wel een fijn begin.
IK ben een grote Death Valley fan - dus ik kan alleen maar zeggen dat het jammer zou zijn er niet een nachtje te blijven. 's Ochtends en 's avonds laat is het er zo bijzonder. Ik zou er zelf ZEKER een nacht Zion of voor mij persoonlijk liever nog Yosemite (dat zullen de meeste andere forummers niet graag horen maar Yosemite vonden wij naar Amerikaanse normen niet zo bijzonder) voor willen opofferen.
maar verder een prachtige route hoor, dat wordt genieten
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prima plan om in Vegas te beginnen, daar meteen twee nachten te doen en dan na Zion rechtstreeks naar Death Valley te gaan en daar dan te slapen. Zo zou ik het ook doen!
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
We hebben besloten om in Las Vegas te starten. We zullen dan waarschijnlijk op zaterdag naar de Grand Canyon rijden, het is dan Memorial weekend en ik heb al vernomen dat het dan erg druk is in de parken.
Hebben jullie ervaring met dit weekend in de Grand Canyon? Ik heb stukken gelezen over enorme files. We kunnen ook 1 dag eerder vertrekken vanuit Las Vegas, we komen dan op vrijdag in GC, zou het dan rustiger zijn dan de zaterdag? We plakken de andere nacht Las Vegas dan in het midden erbij.
De andere dagen zitten wij bij Monument Valley en Page, is daar veel te merken van Memorial?
Groetjes Lana
Hebben jullie ervaring met dit weekend in de Grand Canyon? Ik heb stukken gelezen over enorme files. We kunnen ook 1 dag eerder vertrekken vanuit Las Vegas, we komen dan op vrijdag in GC, zou het dan rustiger zijn dan de zaterdag? We plakken de andere nacht Las Vegas dan in het midden erbij.
De andere dagen zitten wij bij Monument Valley en Page, is daar veel te merken van Memorial?
Groetjes Lana
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrijdag zal allicht beter zijn dan zaterdag en als je in het park overnacht zul je ook geen last hebben van files.
Wij waren in 2013 in het Memorial Day weekend in Capitol Reef, Bryce, en Page en op maandag kwamen we aan in de GC, en hebben er eigenlijk geen last van gehad.
Marianne
Wij waren in 2013 in het Memorial Day weekend in Capitol Reef, Bryce, en Page en op maandag kwamen we aan in de GC, en hebben er eigenlijk geen last van gehad.
Marianne
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie feedback.
De tickets zijn intussen geboekt en de route is ook zo goed als klaar.
Amsterdam - Las Vegas (aankomst 16.00)
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam (terugvlucht 19.20)
We zouden alleen ook heel graag Capitol Reef bezoeken en de mooie route naar Bryce rijden. Volgens mij past dit alleen maar in de route als wij i.p.v. 2 overnachtingen kustroute dit terugbrengen naar 1 overnachting.
Wat zouden jullie doen?
De tickets zijn intussen geboekt en de route is ook zo goed als klaar.
Amsterdam - Las Vegas (aankomst 16.00)
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam (terugvlucht 19.20)
We zouden alleen ook heel graag Capitol Reef bezoeken en de mooie route naar Bryce rijden. Volgens mij past dit alleen maar in de route als wij i.p.v. 2 overnachtingen kustroute dit terugbrengen naar 1 overnachting.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou dat niet doen. Ik vind Capitol Reef ook weer niet zo bijzonder. De route tussen Bryce en Capitol Reef is zeer mooi, maar daar moet je dan wel echt de tijd voor nemen.
De kustweg opdelen zou eventueel kunnen, maar dat hangt ook af van je plannen aldaar. Je krijgt dan twee hele lange rijdagen.
De kustweg opdelen zou eventueel kunnen, maar dat hangt ook af van je plannen aldaar. Je krijgt dan twee hele lange rijdagen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het ook wat veel vinden om Capitol Reef toe te voegen. Het is op zich mogelijk door vanaf de GC eerst naar Page te gaan, dan naar MV en in 1 dag van MV naar Bryce te rijden. Dan heb je een prachtige route. Maar nauwelijks tijd om iets te doen onderweg.
wanneer vertrek je precies? Hoe valt het Memorial Day weekend? Als je in de GC en in Yosemite in het park wilt overnachten zou ik dat zo snel mogelijk vastleggen.
Afhankelijk van wanneer je gaat kan het zijn dat de Tioga Pass nog gesloten is. Zorg er daarom voor dat je een overnachting in Mammoth Lakes altijd kunt annuleren.
Marianne
wanneer vertrek je precies? Hoe valt het Memorial Day weekend? Als je in de GC en in Yosemite in het park wilt overnachten zou ik dat zo snel mogelijk vastleggen.
Afhankelijk van wanneer je gaat kan het zijn dat de Tioga Pass nog gesloten is. Zorg er daarom voor dat je een overnachting in Mammoth Lakes altijd kunt annuleren.
Marianne
-
misslaantjuh
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Ik heb inderdaad ook naar mogelijkheid gekeken om van MV naar Bryce te rijden in 1 dag, het fijne daarvan is dat we geen dag/nacht bij de kust hoeven op te offeren en toch ook deze mooie route kunnen rijden. Ik wist alleen niet of dit haalbaar was.
We vertrekken 25 mei en de terugvlucht is 12 juni. We komen op de vrijdag van memorial weekend aan in de Grand Canyon. Bijna alle overnachtingen heb ik al geboekt, als we een overnachting in Capitol Reef toevoegen schuift natuurlijk alles daarna een dag op maar alle reserveringen zijn gratis te annuleren dus dat is geen probleem. Bij de Grand Canyon heb ik Bright Angel Lodge geboekt. Yosemite wil ik dit gaan weekend vastleggen.
Ik heb inderdaad ook naar mogelijkheid gekeken om van MV naar Bryce te rijden in 1 dag, het fijne daarvan is dat we geen dag/nacht bij de kust hoeven op te offeren en toch ook deze mooie route kunnen rijden. Ik wist alleen niet of dit haalbaar was.
We vertrekken 25 mei en de terugvlucht is 12 juni. We komen op de vrijdag van memorial weekend aan in de Grand Canyon. Bijna alle overnachtingen heb ik al geboekt, als we een overnachting in Capitol Reef toevoegen schuift natuurlijk alles daarna een dag op maar alle reserveringen zijn gratis te annuleren dus dat is geen probleem. Bij de Grand Canyon heb ik Bright Angel Lodge geboekt. Yosemite wil ik dit gaan weekend vastleggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2313 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties