Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ervaringen Air Europa
Re: ervaringen Air Europa
Uit nieuwsgierigheid ben ik toch ook even gaan kijken op de site van Air Europa.
Ik zie echter niet meteen een mogelijkheid om een terugvlucht vanaf een andere luchthaven te kiezen. Weet iemand daar meer over?
Ik zie echter niet meteen een mogelijkheid om een terugvlucht vanaf een andere luchthaven te kiezen. Weet iemand daar meer over?
Memories...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik zou even bellen - zeer vriendelijke en flexibele customer service. Ik heb telefonisch geboekt, geen probleem en zonder fouten.
Onze vluchten liggen al vast, dus ik was niet van plan om bij AE te gaan boeken, maar ik wilde gewoon even vergelijken.
Memories...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij zijn op 8 april met Air Europa naar Miami gevlogen, ik had een enkele reis nodig omdat we met een Cruise weer terug naar Europa gegaan zijn, nou zijn enkele reizen meestal een stuk duurder dus ik heb geboekt met KLM mijlen waarbij het niets uitmaakt dat je een enkele reis boekt. Air Europa is een partner van KLM en zodoende kwamen we daar terecht.
De vlucht naar Madrid was prima, niets bijzonders.
De vlucht naar Miami werd uitgevoerd met een gloednieuwe 787 Dreamliner met alle entertainment en voorzieningen die je maar kunt wensen. De vlucht vertrok een uur te laat en kwam door tegenwind 2 uur later in Miami aan, dat is volgens Flight tracker heel normaal, de vlucht is eigenlijk standaard te laat.
In Madrid wilde de mevrouw mijn Esta zien, die had ik deze keer wel uitgeprint (hij was nog maar 4 dagen na de vlucht geldig), ik maakte nog de opmerking dat printen niet nodig is waarop ze antwoorde dat dit makkelijker was omdat ze anders in de computer moest kijken.
De bemanning was niet bijzonder vriendelijk of onvriendelijk, we hebben zelf maar een aantal keer drinken gehaald in de galley omdat ze alleen aan het begin en eind van de vlucht langskomen met eten en drinken.
Dit was voor mij de eerste keer met een Dreamliner en ik was niet erg onder de indruk van dit moderne toestel, ik vond de motoren vrij veel lawaai maken, en we zaten net achter de business class, dus vóór de motoren. En ik vind het toestel echt te smal voor de 3-3-3 opsteling van de stoelen. Ik zit meestal aan het raam en de stoel staat helemaal tegen de wand waardoor ik niet gewoon achterover kon zitten omdat er geen ruimte was voor mijn schouders, ik heb dus de hele reis een beetje scheef moeten zitten, been ruimte was voor mijn 1,88 meer dan voldoende.
Terug vanaf Barcelona had ik meer breedte in de 737-800 van Transavia.
De vlucht naar Madrid was prima, niets bijzonders.
De vlucht naar Miami werd uitgevoerd met een gloednieuwe 787 Dreamliner met alle entertainment en voorzieningen die je maar kunt wensen. De vlucht vertrok een uur te laat en kwam door tegenwind 2 uur later in Miami aan, dat is volgens Flight tracker heel normaal, de vlucht is eigenlijk standaard te laat.
In Madrid wilde de mevrouw mijn Esta zien, die had ik deze keer wel uitgeprint (hij was nog maar 4 dagen na de vlucht geldig), ik maakte nog de opmerking dat printen niet nodig is waarop ze antwoorde dat dit makkelijker was omdat ze anders in de computer moest kijken.

De bemanning was niet bijzonder vriendelijk of onvriendelijk, we hebben zelf maar een aantal keer drinken gehaald in de galley omdat ze alleen aan het begin en eind van de vlucht langskomen met eten en drinken.
Dit was voor mij de eerste keer met een Dreamliner en ik was niet erg onder de indruk van dit moderne toestel, ik vond de motoren vrij veel lawaai maken, en we zaten net achter de business class, dus vóór de motoren. En ik vind het toestel echt te smal voor de 3-3-3 opsteling van de stoelen. Ik zit meestal aan het raam en de stoel staat helemaal tegen de wand waardoor ik niet gewoon achterover kon zitten omdat er geen ruimte was voor mijn schouders, ik heb dus de hele reis een beetje scheef moeten zitten, been ruimte was voor mijn 1,88 meer dan voldoende.
Terug vanaf Barcelona had ik meer breedte in de 737-800 van Transavia.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vergelijkbaar met de 787 van Tui, die heeft ook een seatplan van 3-3-3. Ik ben benieuwd volgende maand.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Echt raar van die ESTA. Ik moest vorig jaar ook mijn ESTA laten zien in Madrid toen ik met Air Europa vloog.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Volgens mij gaan er deze zomer in het hoogseizoen hele hordes forummers met AE naar Miami. Wie gaan er zoal? Wij van 15 Juli t/m 6 Augustus. Met 6 man. Dus ca. 6 x 400 Euro voordeel gepakt... (Ik ging uit van ca. 800 Euro).
-
- Amerika-expert
Wij gaan ook met 4 personen in juli. Vliegen ook nog even naar Dallas heen en weer terug (familie), dat kon er wel van af 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ga 8 juli met AE, maar zeer goedkoop kunnen boeken (augustus 2015 al)dus op iedere vlucht big seats geboekt. Ben benieuwd.
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij gaan 10 juli met vijf personen. Voor de zekerheid heb ik nog extra beenruimte bijgeboekt. We krijgen pas bij de klantenservice op het vliegveld de plaatsen toegewezen. Reuze benieuwd hoe alles uitpakt.
-
- Amerika-expert
Ik heb gelijk na het boeken even met de klantenservice gebeld en onze 4 stoelen toen al gratis kunnen laten vastleggen 

-
- Amerikafan
Eergisteren aangekomen in Florida met Air Europa, ik was wat sceptisch na het lezen van reviews. Maar het is mij prima bevallen op beide vluchten. Vriendelijk personeel en prima stoelen en been ruimte. Het doet zeer zeker niet onder voor TUI of Transavia. Je bent alleen wat langer onderweg met de tussenstop in Madrid. Volgende keer weer met Air Europa, tenminste als de terugvlucht ook net zo bevalt.
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Op 10 juli zijn wij om 11.15 uur van Schiphol gevlogen met Air Europa op weg naar Miami met een overstap in Madrid. Dat was een goede vlucht. Daar zouden we slechts anderhalf uur overstaptijd hebben, maar dat werd langer.
Ten eerste kwam de Dreamliner, waarmee we naar Miami zouden vliegen (de Julio Iglesias) later aan in Madrid (een uur). Ten tweede moest het vliegtuig daarna aan de grond blijven voor een 'technical problem'. Geen idee of dat motorisch was, of omdat er bijvoorbeeld geen maaltijden waren.
Hoe dan ook, uiteindelijk konden we aan boord stappen in een prachtig, schoon toestel. We hadden uitstekende plaatsen bij de exit rij. Wel bij de wc's maar die worden standaard tijdens de vlucht gereinigd. Geen nare lucht gehad en voldoende ruimte voor passagiers om daar te staan zonder medereizigers te hinderen.
Personeel, maaltijd en snackronde waren prima, evenals het entertainment aan boord. De vlucht verliep goed zonder schokken of luchtzakken. Uiteindelijk kwamen we drie uur later in Miami aan om 20.30 uur lokale tijd, half drie 's nachts Europese tijd. Zo zitten we direct in het Amerikaanse tijdschema
Ten eerste kwam de Dreamliner, waarmee we naar Miami zouden vliegen (de Julio Iglesias) later aan in Madrid (een uur). Ten tweede moest het vliegtuig daarna aan de grond blijven voor een 'technical problem'. Geen idee of dat motorisch was, of omdat er bijvoorbeeld geen maaltijden waren.
Hoe dan ook, uiteindelijk konden we aan boord stappen in een prachtig, schoon toestel. We hadden uitstekende plaatsen bij de exit rij. Wel bij de wc's maar die worden standaard tijdens de vlucht gereinigd. Geen nare lucht gehad en voldoende ruimte voor passagiers om daar te staan zonder medereizigers te hinderen.
Personeel, maaltijd en snackronde waren prima, evenals het entertainment aan boord. De vlucht verliep goed zonder schokken of luchtzakken. Uiteindelijk kwamen we drie uur later in Miami aan om 20.30 uur lokale tijd, half drie 's nachts Europese tijd. Zo zitten we direct in het Amerikaanse tijdschema

-
- Amerika-expert
Wij zijn gisteren van AMS via MAD naar MIA gevlogen. Allereerst bedankt voor de tip op het forum om de ESTAs uit te printen, dat was op Madrid inderdaad nodig/handig.
Het overstappen kostte behoorlijk wat tijd, eind lopen en langzame controles. En ruim een uur vertraging op Schiphol.
Maar wat ons ontzettend tegenviel was dat een week voor vertrek het vliegtuig naar Miami werd gewijzigd; niet een Dreamliner zoals ik die in augustus 2015 had geboekt maar een continentale Airbus 330 - exact even groot maar GEEN entertainment (persoonlijke video). Twee films op schermpjes in het gangpad, dat voelde weer als 20 jaar terug
Ik heb het even gecheckt; alle andere vluchten de laatste tijd waren met de nieuwe Dreamliners van AE.
Nu weet ik dat je geen recht hebt op het type vliegtuig bij boeken, maar zo'n ouderwetse toestand heb ik voor de intercontinentale vlucht nog nooit meegemaakt. En ik vlieg veel.
Voor ons geen Air Europa meer.
Het overstappen kostte behoorlijk wat tijd, eind lopen en langzame controles. En ruim een uur vertraging op Schiphol.
Maar wat ons ontzettend tegenviel was dat een week voor vertrek het vliegtuig naar Miami werd gewijzigd; niet een Dreamliner zoals ik die in augustus 2015 had geboekt maar een continentale Airbus 330 - exact even groot maar GEEN entertainment (persoonlijke video). Twee films op schermpjes in het gangpad, dat voelde weer als 20 jaar terug

Ik heb het even gecheckt; alle andere vluchten de laatste tijd waren met de nieuwe Dreamliners van AE.
Nu weet ik dat je geen recht hebt op het type vliegtuig bij boeken, maar zo'n ouderwetse toestand heb ik voor de intercontinentale vlucht nog nooit meegemaakt. En ik vlieg veel.
Voor ons geen Air Europa meer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoezo had je een Esta kopie nodig voor een overstap in Madrid??Allereerst bedankt voor de tip op het forum om de ESTAs uit te printen, dat was op Madrid inderdaad nodig/handig
Ik print ze overigens ook altijd uit, maar het blijft zo vreemd
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Oh balen Harry. Vrienden van ons zijn de 16e vertrokken en die hadden wel nog de Dreamliner.
Bij hun werd op Madrid naast de Esta ook nog naar de boekingspapieren van de vlucht gevraagd.
Bij hun werd op Madrid naast de Esta ook nog naar de boekingspapieren van de vlucht gevraagd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
- Amerika-expert
Ik was ook verbaasd, is me nog nooit gevraagd om de ESTA goedkeuring te laten zien en heb die ook nooit bij me. Maar las hier dat Air Europa ze in Madrid wil zien, dus maar geprint. Iedereen werd er naar gevraagd.PSVwally schreef:Hoezo had je een Esta kopie nodig voor een overstap in Madrid??
Ik print ze overigens ook altijd uit, maar het blijft zo vreemd
-
- Amerika-expert
Klopt, ze wilden het eticket voor de terugreis ook zien, email op m'n phone was voldoende.asv60 schreef:Bij hun werd op Madrid naast de Esta ook nog naar de boekingspapieren van de vlucht gevraagd.
Hoop voor degenen die nog moeten gaan dat ze zo'n toestel voor korte vluchten niet al te vaak inzetten, vond het kwalitatief uitermate teleurstellend.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hadden in april geen terugvlucht omdat we met de boot gingen, ook toen wilden ze alle papieren daarvan zien. Balen dat je in die A330 zat, we zijn er een keer mee naar Tenerife gevlogen en voor zo'n klein stukje was het prima. Ik was ook niet onder de indruk van de 787, volgend jaar met de Lufthansa A380 naar La, ik ben benieuwd. 

Luchtzakken kun je op elke vlucht hebben, dat ze er niet waren is natuurlijk geen verdienste van Air EuropeFamily5 schreef:De vlucht verliep goed zonder schokken of luchtzakken.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3179 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 4 Reacties