Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Sunsina »

Edit: dit gaat dus over de Arieli-SIM!

Zojuist een slechte review op de site gezet (nou ja, zo'n review moet nog wel goedgekeurd worden) en guess what: meteen reactie op het eerste mailtje dat ik gestuurd heb. Niet dat we er veel aan hebben:
Dear Anita,

I apologize for the issues and late response. We've been on vacation and nobody was in the office checking the emails.

Unfortunately July was a very tough month for us where the mobile carrier abruptly changed the plan offering and our commission schedule where it no longer made sense to sell the prepaid sims. Hence for the first few days of July a number of our orders fell thru and we refunded the money. I apologize for the issue once again and we will fully refund your payment by the end of the day.

You should be able to buy a SIM card in the airport kiosks. Hopefully that will help you to stay connected.
:-x

Volgens mij bieden ze de kaart nog steeds aan, maar dan wat duurder? Hoe dan ook, ik ga bij hen geen nieuwe poging doen.
Ben ook zeer benieuwd eigenlijk hoe dat werkt, een refund op een creditcard? Dit was mijn eerste aankoop ooit met een creditcard... Ga ik dat geld nog wel terugzien?

Nu gauw op zoek naar een andere mogelijkheid, voor zover dat nog gaat voor ik vertrek!
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Nou ja...als je de duivel op zijn staart staat. :twisted:

Op alle twee mijn mails inmiddels reactie gehad. Ik moet eerlijk zeggen; wel na een reminder via mail.

Zijn er momenteel forumleden in de USA die gebruik maken van Arieli?
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

De kaart werkt toch nog wel he :shock: ?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Ook hier 2 Arieli kaarten besteld, maar wel in 2 stappen. 2 verschillende orders en vanmiddag een mail van Arieli gekregen dat de laatste order verstuurd is. De eerste order heb ik nog niets van gehoord. Na het eten een mail gestuurd met beide ordernummers als bewijs en de vraag waar de eerste order is.
Zojuist reactie (zijn dus terug van vakantie:)) , beide orders in zijn 1 verzending opgenomen, was alleen niet in de bevestigingsmail vermeld...
Ik laat weten als het binnen is...ik heb gelukkig nog tijd we gaan in september "pas" weg.
Zelf nog geen ervaring met Arieli, wel met ready Sim (heten nu anders), dat was top maar een stuk duurder dan Arieli (2 GB vs 10 GB)
Grote Amerika fan
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Ik kreeg net ook meteen antwoord op mijn vraag waarom de SIM nog wel verkocht wordt. Hij is een stuk duurder nu. Het forumlid wat de SIM bestelde op 4 juli en deze al binnen heeft gekregen, heeft deze dan waarschijnlijk tegen de hogere prijs gekocht.
Inmiddels heb ik weer een antwoord teruggestuurd dat ik de duurdere SIM alsnog wil kopen (tenzij hier nog berichten volgen waardoor ik er toch vanaf zie...) maar dat ik dan wel eerst het geld van de eerste SIM terug wil zien. Ben benieuwd...

@SuzieQ: ik vermoed dat de SIMS die al verkocht zijn, gewoon zullen werken. Ze hebben wat ze nog hadden liggen van 1-3 juli en al besteld was, niet meer verstuurd omdat ze zelf meer moesten gaan betalen en de verkoop niet rendabel was. Dan ga ik er dus vanuit dat wat wel verstuurd is, gewoon werkt.

Op zich lijkt me het overigens hun bedrijfsrisico en zouden ze eigenlijk gewoon moeten leveren aangezien we al betaald hebben, maar probeer dat maar eens van hieruit te regelen. Uiteindelijk zijn ze ook met de nieuwe prijs volgens mij nog steeds goedkoper dan Prepaid Zero...

Wordt vervolgd.
Anita

Zuid-West 2016
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik ga er ook vanuit dat de simkaart gewoon werkt. Wel fijn dat de mensen die recentelijk besteld hebben antwoord krijgen.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Dit was mijn eerste aankoop ooit met een creditcard... Ga ik dat geld nog wel terugzien?
Ja hoor, is geen enkel probleem, zelfs zonder het nummer van je creditcard kan de handelaar de transactie annuleren zodat het geld wordt teruggestort.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Even een update over Arieli.

Het geld bleek vandaag inderdaad teruggestort te zijn, zo te zien met een klein koersverlies t.o.v. de bestelling...

Inmiddels ook maar weer gelijk een nieuwe besteld, daar ze volgens mij nog steeds de goedkoopste zijn, zeker omdat de couponcode alles10 nog steeds werkt :thumbup: . Dus kostte 10gb geen $52,- maar $47,79. En ook nog bellen binnen en buiten de USA.

Nu maar wederom wachten...

Oh, ik had ze nog een mailtje nagestuurd met de vraag of ze me wilden melden wanneer de SIM verstuurd wordt. Ik krijg zojuist, na een kwartier, al antwoord:
It will be shipped out tomorrow morning. We will send a confirmation once shipped as well.
Uiteraard zal ik het ook nog even melden als de SIM binnen is...
Anita

Zuid-West 2016
SjefkeNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SjefkeNL »

Ik heb inmiddels ook bericht terug, aangezien ik 2 augustus al ga, neem ik de gok maar niet om weer bij hun te bestellen..
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Dat wordt inderdaad krap al zou het best wel eens kunnen dat hij toch op tijd is, afgaande op leveringen bij andere forumleden.
Kijk anders eens bij https://www.prepaidzero.com/product-category/usa/. Dat was anders mijn alternatief geworden, denk ik. En de levering aan Nederland (gezien de NL in je naam ga ik er maar vanuit dat je ook in NL woont...) is binnen 2 werkdagen. Dus dat moet lukken.
Alvast een mooie reis gewenst!
Anita

Zuid-West 2016
Danny360
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Danny360 »

Wie kan mij helpen? :oops:

Ik ben nu al 2 uur allerlei fora's, website, etc af aan het struinen voor een Mifi (3G) onder de 100eu, die alle frequenties wereldwijd ondersteund (of in iedergeval Amerika)
Lees zoveel tegenstrijdige dingen qua specificaties, en heb er inmiddels wel 1-2 gevonden. Maar die zijn vervolgens bijna nergens meer leverbaar, of je betaald er de hoofdprijs voor.

De enige 2 die ik nu voor ogen heb is de Huawei e587u-5 en de Huawei E5338, iemand daar ervaring mee?

PS: Heb zoekfunctie "mifi" ook gebruikt hier op het forum, maar kwam er toch niet helemaal uit :roll:

Danny
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

Ik heb er 11 juli iets over geschreven in dit draadje. Je moet een mifi met wereld dekking hebben. Ik heb er uiteindelijk geen gekocht, maar een oude iPhone 4 meegenomen. Dit was geen goede keuze, want bleek niet simlock vrij. In de walwart bijna een mifi gekocht, met aparte data kaart ( totaal ong honderd dollar exl), maar toch gekozen voor soort wegwerp tel ( 20 dollar ex) en 10G data plus bellen (55 ex). Werkt goed, maar... Je kan er geen hotspot van maken, dus zou als ik het allemaal had geweten toch een mifi hebben gekocht in nl, met werelddekking. Of helemaal niets, want het is echt alleen voor onderweg voor ons en we hebben het niet nodig voor navi. Coulda woulda shoulda :wink: Ik kan je niet helpen met het type, maar je wel bellen naar de verkoper en je laten adviseren.
macMimi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door macMimi »

Ik lees al weken mee op dit forum als voorbereiding op onze reis (a.s. donderdag vertrek), en heb heel veel aan alle tips en info die hier te vinden zijn. Net als Danny360 heb ik heel lang gezocht naar de perfecte oplossing om onderweg internet te hebben, zodat het hele gezin onderweg kan navigeren, informatie zoeken, appen, gamen etc. Een oude iPhone viel af omdat tethering op bijna geen simcard mogelijk is. Uiteindelijk gekozen voor een mifi (3G, ZTE MF65+) via http://www.prepaidzero.com voor 59 euro, met daarbij een 3Gb datacard geschikt voor USA voor 45 euro. Niet goedkoop, maar de mifi hopen we op andere vakanties weer te kunnen gebruiken.
Binnen een paar dagen was het binnen. De simcard zat al in de mifi. Mifi aan, met de telefoon zoeken naar het netwerk (naam en wachtwoord bijgeleverd in brief) en voila!
Nu nog afwachten of het in de US ook allemaal gaat werken, maar als ik hier thuis al verbinding krijg zal het daar toch ook moeten lukken.
Danny360
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Danny360 »

macMimi, ik hoor graag of jouw mifi werkt in amerika. Dan haal ik die ook meteen! :thumbup:
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Even over onze ervaring. Ik had deze gekocht in de Walmart
Afbeelding
Zonder Verizon telefoontoestel, maar dat scheen helaas niet te werken in ons eigen toestel :roll:
Maar goed, even langs de Verizon winkel in Kingman (trouwens een aanrader, wat een service). Daar konden ze ons niet verderhelpen en raadden ons zelfs aan bij de concurrentie te gaan :shock: :lol:
Maaaaarrrr, toen zei de vriendelijke dame dat ze ons een Verizon toestel konden verkopen, eerst aan 150 dollar, toen aan 99 dollar. Daar had ik eigenlijk geen zin in, maar omdat ik omwille van de beste dekking in de Parken etc toch liefst bij hen zat, toch maar gedaan.
En wat bleek, tethering lukte, dus nu gebruiken we dat extra toestel als hotspot en kunnen we met 3 hiervan op ons eigen toestel gebruik maken. We kregen ook nog 3GB data ipv 1GB zoals op de verpakking staat en als die op zijn blijf je data krijgen, maar dan niet meer aan 4G.
We zullen zien of dat nog doenbaar is die snelheid.
En voor onze volgende USA reis mogen we met dit Verizon toestel weer een nieuw 45 dollar kaartje kopen en zijn we klaar :thumbup:

Dan nog een leuke extra: in Grand Canyon bijna overal 4G, zelfs op de South Kaibab trail. Toen we op de terugweg in de bus zaten te internetten, zei een jaloerse Japanner naast me dat hij bij AT&T zat en blijkbaar beter Verizon had genomen, want hij had 0,0 dekking daar :P
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Nadat je 4G data verbruikt is word je data gekapt naar 2G data. Dit is bij de meeste providers in de VS.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Allen,
een kleine opvolging van het dossier Arieli simkaarten.
Ik heb op 20/7 bericht gehad dat mijn order verstuurd is. Omdat ik 2 verschillende orders uit had staan gemaild met de vraag of waar mijn eerste order was gebleven? Direct antwoord; beide orders in 1 verzending. Sorry voor het misverstand. Keurige en snelle reactie.
Zojuist bij de post, 2 simkaarten :wink: , verzendadres in Brooklyn NY..heb ik straks in het Zuid-Westen toch iets met NY :lol:
En met een kortingcode voor een volgende bestelling: STSF2016...deze is dus voor de liefhebber(s)
Klein nadeeltje maar dat lost zich zeker op, nu nog 48 dagen wachten om ze te gebruiken :(
Grote Amerika fan
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Hierbij de laatste update wat mijn Arieli-SIM betreft: hij is binnen! De aanhouder wint :D .

Nog even voor de volledigheid:
Ik had de SIM dus 21 juli opnieuw besteld, 22 juli is deze verzonden en op 29 juli is deze bij mij gearriveerd.
Sneller dan dat ze zelf in de mail aan gaven, want daar stond in dat het 9-12 dagen kon duren.

Overigens kwam deze in een envelop met een Amerikaanse postzegel met poststempel New York en er was geen Israëlische postzegel te bekennen. Je zou bijna denken (omdat ze ook een tijdje vanwege vakantie niet bereikbaar waren), dat iemand de SIM's mee op vakantie naar Israel heeft genomen en ze van daaruit heeft gestuurd...

Nu nog anderhalve week wachten en dan kunnen we hem ook echt gaan gebruiken :wave: .
Anita

Zuid-West 2016
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik kan met arielie niet naar NL vaste lijn bellen. Heb al mail gestuurd maar ze geven aan dat ik de hotline moet bellen, daat nog geen tijd voor gehad.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Sunsina
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunsina »

Hè, dat is nu weer balen! Wij willen ook af en toe even naar het thuisfront bellen, vanwege een jarige en zo. Daar was deze nu net ideaal voor... Ik ga het in ieder geval met de tussenlanding in Chicago direct uitproberen!

Hopelijk lossen ze het snel op voor jullie!
Anita

Zuid-West 2016
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer