Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kostenplaatje 'vaste kosten'

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
xxkiwi88
Amerika-ontdekker

Kostenplaatje 'vaste kosten'

Bericht door xxkiwi88 »

Hoi,

Ik heb even onze kosten voor onze USA reis a.s. september bij elkaar gezet.
Dit zijn de kosten die ik nu zeker weet en met de huidige koers.

Kosten vast:
Slapen €2330 samen = €1165 pp --> 20 nachten
Auto huren €380 samen = €190 pp --> SUV type 14 dagen
Vliegen €1330 samen = €665 pp --> retour vlucht + 1 binnenlandse vlucht naar NYC met bagage erbij geteld
Visa €25 samen = €12,50 pp
Schiphol €100 samen = €50 pp --> auto parkeren 3 weken
Totaal: €4165 samen = €2083 pp

Bij enkele hotels/motels hebben we ontbijt. Bij één erg uitgebreid en bij een aantal stelt het weinig voor.
We moeten dus nog eten en drinken (grote kostenpost), benzine (kleine kostenpost) en excursies (hele grote kostenpost) tellen.

We hadden gehoopt om het te redden met €3500 pp. maar dat gaat denk ik niet lukken.
Vooral eten en drinken is best nog veel met al die fooien e.d.
Maar voor toffe excursies geef ik graag wat extra geld uit.
Maar zijn dit voor september (op basis van 2 personen) een beetje normale tarieven?

Nog twee vragen:
Waar kunnen we ongeveer op tellen qua eten voor 2 personen per dag voor eten en drinken (normaal eten, niet extreem duur maar ook niet telkens fastfood, wel wat van supermarkt <fruit, lunch, drinken e.d.> maar ik geloof nooit gelegenheid om te koken en niet echt uitgaan)?? Iemand een idee?

En hoe zit het nu met de fooien? Geef je nog steeds 15%?
Er zijn toch nieuwe wetten of hoe zit dit nu?

Alvast bedankt :)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kostenplaatje 'vaste kosten'

Bericht door SuzieQ »

Ik ga uit van 80 dollar per dag voor eten en drinken (voor 2 personen).
Ik kan als ik terug ben vertellen of het gelukt is.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorig jaar met z'n tweeën voor 66 dollar dag gegeten. We hebben regelmatig uitgebreid ontbeten - de lunch kun je dan wel overslaan - maar ook vaak zelf ons ontbijt gemaakt. Kijk eens in ons verslag voor een kostenoverzicht (bij de laatste dag).
Heb je al enig idee wat voor excursies je wilt doen? Die kosten kun je natuurlijk wel goed inschatten.
Reken 18% voor een gemiddelde fooi.

Marianne
xxkiwi88
Amerika-ontdekker

Bericht door xxkiwi88 »

Hoi,

Bedankt alvast!
@Marianne... Ow ja, de maaltijden zijn natuurlijk erg groot.
Maar $66 is best weinig lijkt mij (met fooien e.d.). Maar we kunnen het proberen.
Het is natuurlijk ook fijn als de koers gunstig is...
Ik dacht nu ook eerder aan +- €750 pp (ongeveer $80 samen)

Voor de excursies (even ruim tellen met helikopter, broadway, NP pas, vervoer naar NYC en terug (taxi), etc. etc. etc.) kom ik op zo'n €800 pp
Dus dan zouden we op zo'n 3750 euro komen...

Maar die fooi is dus nog steeds het geval. Niets veranderd. Ik dacht dat ze nu veel meer loon kregen. Vandaar...

Alvast bedankt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ergens denk ik toch dat €3750 echt het minimum gaat zijn met de reis die jullie gaan maken, zowel NY als het zuidwesten. Er komt, vooral in de steden, toch gauw geldt bij voor een ijsje hier, starbucksje daar, toch maar een paar kleren aanschaffen, etc.etc. Ik zou het wat ruimer budgetteren en alles wat je er dan onder zit is mooi meegenomen.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

In een eerder topic heb ik al eens onze kosten geplaatst van al onze reizen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 7#p1017517

Concreet voor eten rekenen wij voor september (terug een reis verdeeld over USA & CND net zoals in 2013) met de huidige koers op 25€ per persoon per dag waarbij bij ongeveer de helft van de overnachtingen geen ontbijt inbegrepen zal zijn. Inbegrepen zijn dan af en toe eens een iets duurder resto, via standaard ketens tot uiteraard hopen fast-food :) Af en toe eenvoudige picnic onderweg. En inclusief fooien (niet alleen in resto's) en proviand voor onderweg... Dus een stuk onder de 40$ van SuzieQ.
Heb je overal ontbijt inbegrepen, zou ik schatten dat je met 20€/p/d weg kunt bij de huidige USD koers...

Vergeet je de benzine niet? :P
De evolutie van de benzineprijs heb ik helaas niet bijgehouden in die tabel en dus kan moeilijker een schatting maken gebaseerd op voorgaande jaren, maar ik ga momenteel uit van 8€/100km (niet per persoon) met een Standard SUV.

Nieuwe wetten voor fooien? Do tell..
Ik ga nog altijd uit van 15-18-20% (sommigen volgen 10-15-20%). In praktijk steekt dat allemaal zo nauw niet. Reken 1/10e van het bedrag, dat heb je direct. Was het zeer goed? x2. Was het gewoon goed? Rond die x2 dan wat af naar omlaag. Was het zeer slecht. x1. Geen rekenmachine gaan bovenhalen :D

PS: wat betekent "visa 25€ samen"?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Met visa zullen ze de esta bedoelen verwacht ik.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Als je overdag op mooie plekjes bent kun je natuurlijk ook gaan picknicken.
In onze mening is dat elk restaurant zo'n beetje hetzelfde is (qua inrichting en menu) terwijl je met een picknick op de mooiste plekjes kunt zitten.
's Morgens een broodje (of meer) halen, koelbox met een lekkere salade en wat te drinken en... wie doet je wat.
En nog goedkoper ook.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In supermarkten kun je vaak kant en klare gerechten kopen. Op veel kamers staat een magnetron.
Groet,

Old Faithful
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

xxkiwi88 schreef: Nog twee vragen:
Waar kunnen we ongeveer op tellen qua eten voor 2 personen per dag voor eten en drinken (normaal eten, niet extreem duur maar ook niet telkens fastfood, wel wat van supermarkt <fruit, lunch, drinken e.d.> maar ik geloof nooit gelegenheid om te koken en niet echt uitgaan)?? Iemand een idee?

En hoe zit het nu met de fooien? Geef je nog steeds 15%?
Er zijn toch nieuwe wetten of hoe zit dit nu?
Qua eten en drinken is het een goed idee om te kijken op de website van de GSA. Hier vind je "per diem" standaarden, die gelden voor (semi-) overheids reizigers. Als voorbeeld: volgens de GSA zijn de standaarden per persoon voor M&I (meals and incidentals) $64 per dag in San Diego. Ik heb hier redelijk vaak op gereisd, en als je een beetje conservatief bent kan je hier prima van rondkomen. http://www.gsa.gov/portal/content/104877

Fooi: 15% is nog steeds standaard in de service industrie. Denk aan restaurants, kapper etc. Dit is meestal niet van toepassing bij fast food chains, maar als je een dollar in de tip-box gooit maak je wel vrienden.

Benzine prijzen varieren per staat en vaak per county (provincie). Ook zijn er vaak grote verschillen tussen tankstations naast een snelweg en in een stadje. Ik heb meer dan 90 cent verschil gezien tussen een Chevron naast de I-5 in Carlsbad, CA, en een ARCO 3 kilometer verderop. Gisteren heb ik $2.88 betaalt voor een gallon 91RON (premium) benzine. Da's 74 dollarcent (67 euricent) de liter. Kom maar op met die hummer :)
--
I route, therefore you are.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Dan zou ik ook maar naar Texas verhuizen, scheelt je nog een $1 per gallon :-D
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

hemmie schreef:Dan zou ik ook maar naar Texas verhuizen, scheelt je nog een $1 per gallon :-D
Dat klopt, maar dan heb ik ook hurricanes, regen en winter! Doe mij Socal maar :)
--
I route, therefore you are.
xxkiwi88
Amerika-ontdekker

Bericht door xxkiwi88 »

Bedankt nog allemaal ;)
Ik ga er eens goed naar kijken.
Top!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties