Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat heb ik veel geluk gehad (bijna in afgrond)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Wat heb ik veel geluk gehad (bijna in afgrond)

Bericht door Henriëtte »

Vandaag zijn we na een mooie reis van 3 weken veilig en wel weer in Nederland aangekomen. Natuurlijk hebben we ook weer een live verslag bijgehouden. Tja, mijn ouders lezen mee, en dat is de reden waarom we niet zomaar alles in dat verslag opnemen. Ik wil ze immers niet de stuipen op het lijf jagen!

Ik ben namelijk tijdens het lopen van de Eagle Creek Trail (Columbia River Gorge) van het pad af gestruikeld, de rand over.... Eén klein oneffenheidje in het pad was genoeg om me te laten struikelen, richting de rand van het pad. Blijkbaar heb ik een kreet geslaakt tijdens mijn struikelpartij (kan ik me zelf niet meer herinneren), dus Hans die voor mij liep keek om, en zag mij helemaal de rand over duikelen, de diepte in. Het enorme geluk dat ik had, dat was dat de wand beneden het pad beduidend minder steil was dan op veel andere plekken tijdens de hike. Ik lag plat op mijn buik op de wand, en gleed naar beneden (en 'beneden' was echt een enorm eind verderop!). Hans zag me glijden, en is me spontaan achterna gesprongen.

Daar lagen we naast elkaar op de zanderige wand. We hadden allebei grip waardoor we niet verder gleden, maar of dat zo zou blijven konden we zo snel niet beoordelen. Hans duwde mij omhoog, en met behulp van wat struiken kon ik me nog verder omhoog trekken tot ik weer boven op het pad stond. Ik heb meteen mijn stokken naar beneden gestoken en daarmee Hans geholpen om ook boven te komen.

Gek genoeg was ik helemaal niet geschrokken. Voor Hans was 't veel akeliger geweest dan voor mij, hij zag mij ineens die rand overgaan en daarna zag hij me in eerste instantie naar beneden glijden. Hij dacht toen echt dat ik helemaal tot beneden toe zou gaan.

Natuurlijk had ik dit graag meteen even in het live reisverslag van me af geschreven (de schrik kwam eigenlijk 's avonds pas, toen ik besefte wat er allemaal mis had kunnen gaan). Maar ja, zo'n verhaal kan ik mijn ouders niet aan doen. Dus vandaar dat ik nu toch even op het forum mijn ei kwijt wil.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Wat heb ik veel geluk gehad (bijna in afgrond)

Bericht door Dutchess »

Wow, dat is inderdaad schrikken! Blij dat het goed is afgelopen. De adrenaline zal wel nog even door je lijf zijn blijven gieren!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Tjee zeg...heftig verhaal.....
Goed afgelopen gelukkig!
Van je af schrijven / praten helpt !!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Heftig zeg! Begrijpelijk dat je zoiets niet meteen in je live verslag zet, maar logisch dat je het toch even kwijt wilt. Lijkt me echt schrikken, vooral naderhand als je je beseft was er had kunnen gebeuren. Gelukkig een goede afloop.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wow, heftig verhaal. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig kunnen jullie het heelhuids navertellen!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Kan me voorstellen dat je dat niet long distance aan je ouders verteld. Wat super dat jullie er allebei veilig uitgeklommen zijn.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Jeetje Henriëtte, jij hebt zeker geluk gehad. Dat had heel anders af kunnen lopen.
Logisch dat je dat niet opneemt in je verslag.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pfffff, wat een avontuur :shock: , het had ook verkeerd af kunnen lopen. :?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Oef, fijn dat jullie heelhuids terug gekomen zijn!
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

't Schrikken is echt pas achteraf gekomen (voor mij tenminste, Hans was juist wel direct enorm geschrokken). Toen ik me realiseerde dat ik dit echt niet op een andere plek had moeten doen, op veel plaatsen langs het pad gaat het echt steil naar beneden. Dit is al tijdens de eerste week van de vakantie gebeurd, ik moet zeggen dat ik tijdens de laatste twee weken toch nog extra voorzichtig ben geweest tijdens de wandelingen die we toen nog hebben gedaan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dit jaar in januari iets gelijkaardig meegemaakt in Edmaiers Secret. Toen klommen we een besneeuwde berg (heuvel is iets te braaf) op met nauwelijks grip en/of steun om de tippen van de schoenen te zetten. Bijna boven glijd ik weg en stop zo'n 5m lager tegen een piepklein plantje, het enige dat op die ganse berg staat. Ik vraag mij nog altijd af wat daar plantje daar stond te doen.
Ik heb het toen wel de avond zelf in de blog geschreven, gewoon omdat er eigenlijk geen reden tot ongerustheid meer was voor het thuisfront.
Maar gelukkig is ook bij jullie alles goed afgelopen :thumbup: .
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Gelukkig is dat goed afgelopen!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Oei, wat eng. Die trail hebben wij vorig jaar gelopen en je kan daar heeeel diep vallen. Gelukkig is het goed afgelopen. Wij zijn nu in Amerika en wandelen veel. Ik ben ook al twee keer onderuit gegaan. Het maakt me wel voorzichtiger, maar ook wat onzeker. Ik probeer er nu op te letten dat ik niet twee dingen tegelijk doe (bijvoorbeeld tijdens het lopen mijn fototoestel pakken). Dat zijn bij mij vaak de momenten dat het mis gaat.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Een stomme val kan grote gevolgen hebben. Gelukkig is het goed afgelopen zeg!

Roel is deze reis in Alaska ook gevallen, hij ging echt over kop. Op een kei goed pad trouwens gewoon met veel stenen in de grond. Gelukkig waren wij de afgrond net voorbij. (en wat er 3 km verder een ranger station waar ze hem verzorgd hebben - broek kon wel in de vuilbak)
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Oh my, wat een eng verhaal :shock:
Soms heb je gewoon wat geluk (of een goede engelbewaarder) nodig om een potentiële ramp af te wenden.
Gelukkig zijn jullie beiden ok!!
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ai! Wat een schrik zal dat geweest zijn. Gelukkig allemaal goed afgelopen. Ik neem aan dat Hans niet blindelings over de rand is gesprongen. Heb je het je ouders nu verteld of lezen die het nu hier?

Martin
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

poeh ... wat een avontuur! Gelukkig heelhuids weer boven gekomen .... nu kan het langzaam een mooi verhaal worden!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jeetje, dat is schrikken zeg! Je hebt echt een engeltje op je schouder gehad.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Martin & Marianne schreef: Heb je het je ouders nu verteld of lezen die het nu hier?
Onze kinderen hebben we het wel meteen laten weten, inderdaad omdat er op dat moment geen reden meer was tot ongerustheid bij het thuisfront. Maar aan mijn ouders hebben we het niet verteld en dat gaan we ook niet doen. Ze zijn halverwege de tachtig, en vinden dat Amerika-gereis sowieso al heel eng allemaal, het zou hen alleen nog maar méér ongerust maken.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Henriëtte schreef:Ze zijn halverwege de tachtig, en vinden dat Amerika-gereis sowieso al heel eng allemaal
Heel herkenbaar. Volgens mij zijn veel ouders/opa's en oma's zo behalve die van MrVanilla :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer