Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf alles boeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TheoLinda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Zelf alles boeken

Bericht door TheoLinda »

Wij gaan in mei 2017 voor de tweede keer naar zuidwest Amerika, en vragen ons af of er mensen zijn die alles zelf hebben geregeld. Dat wil zeggen, alles wat je normaal laat doen bij bijv. Doets of Travelworld of Tensing, het boeken van de Camper het boeken van de retourvlucht, afsluiten van verzekeringen, autohuur etc. Wij vragen ons af of je dat zelf goedkoper kunt doen en hoeveel dat dan scheelt.
Wij zijn benieuwd.
Theo en Linda.
Anonymous123

Re: Zelf alles boeken

Bericht door Anonymous123 »

Meestel veel goedkoper, toplocatie's hotels, vrijheid en niet te vergeten zoveel meer vakantie pret!

Je begint in princiepe gewoon bij het boeken van een ticket via internet, even goed zoeken naar goede prijzen(skyscanner, momondo.....)
Verzekeringen doe ik niks speciaal, ik heb een doorlopende reisverzekering.

Grootste fout die over het algemeen gemaakt word is dat je teveel wil doen in het aantal dagen dat je hebt.

We zullen je stap voor stap helpen, daar zijn we onderhand wel goed in op dit forum ;)
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

alleen een camper zou ik wel via reisbureau doen ivm de benodigde verzekeringen. autoverhuurbedrijven zijn er goed op ingericht om aan buitenlanders te verhuren en er zijn een hoop goede tussenpersonen, zie autohuur topic. Bij de Campers zie je dat lang niet altijd. Maar vliegtickets en hotels zijn prima zelf te doen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Roy & Lisa »

Wij hebben ook alles zelf geregeld, we zijn begonnen met het boeken van tickets. Omdat we hier erg vroeg mee waren hebben we voor €595 een rechtstreekse vlucht kunnen boeken naar LAX van Dusseldorf met AirBerlin :thumbup:

Wij hebben ook alle hotels/motels van te voren al geboekt evenals tickets voor attracties (Antelope Canyon, helicoptervlucht, Disney etc..) De vakantiepret begint immers al bij het boeken en het uitstippelen van de route. :wink:
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Ik boek ook alles zelf. Met de hulp van dit forum kom je al een heel eind.
Voor onze eerste reis had ik enkel een ticket heen en terug geboekt bij een reisbureau. Dan hier een route geplaatst van mijn routevoorstel. Nog heel wat aan gesleuteld na de feedback en wat opzoekingswerk. Weer herposten. Telkens opnieuw tot het eindelijk goed bleek te zijn. Dan kon ik aan de slag voor overnachtingen te boeken, nadien uitstapjes en enkele wandelingen uitzoeken.
Tweede reis voor 2017 ben ik anders begonnen. Eerst de route gemaakt, nu bezig met de accomodaties vast te leggen en als laatste zal ik mijn vliegtickets en excursies boeken.
Of je er echt geld mee uitspaart, weet ik niet. Dat zal ervan afhangen wat je plannen zijn en dergelijke. Meestal heb je wel meer tijd om alles te bekijken als je het zelf goed plant en zit je met je accomodaties vaak interessanter.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gaan jullie met een camper of met een auto? Camperhuur zou ik via Tioga tours oid doen. En dan is het wellicht niet gek om ook de vlucht meteen daar te regelen. Campings zul je dan zelf boeken neem ik aan. Je kunt zelf eens kijken wat de vluchten kosten en dat vergelijken met verschillende offertes.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben ook altijd de campers geboekt via Tioga Tours en hen ook offerte voor de vluchten gevraagd. Meestal waren ze voordeliger dan wat we zelf konden vinden. Onze laatste twee reizen (Australië en USA) hebben we met de auto/hotels gedaan en toen hebben we alles zelf geregeld.
Anaconda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Anaconda »

zelf alles boeken natuurlijk ! :)
heb je veeeel meer pret aan voorafgaande de reis...

heb nu echt alles zelf geboekt, vliegtickets - overnachtingen - verzekeringen - huurauto - geplande dingen die we ter plaatse doen ( heli vlucht over Grand Canyon ) - skydive - raften te Page

Ik kijk er al zo hard naar uit ! :)
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Alles zelf boeken.
Als je bij het reisburo zit en ze gebruiken Expedia, KLM en Sunnycars om de boel te boeken en het lukt ze ook niet om in sommige plaatsen een hotel te boeken... dan wordt het tijd dat je zelf aan de slag gaat. Al een keer of vier gedaan ondertussen en nog nooit problemen gehad.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

en vragen ons af of er mensen zijn die alles zelf hebben geregeld.
Ik denk velen hier op het forum, zeker de reizen na de 1e keer :wink:

Als je in Mei 2017 gaat zou ik overigens nu al wel beginnen met het vastleggen van je route en diverse hotels op bepaalde plekken mits het kan al vastleggen. Ik ben 2x in de periode April/Mei en 1x in September geweest en vaak 3/4e jaar vooraf begonnen met het zoeken van aanbiedingen voor hotels en vooral auto en vluchten. Als je met de camper gaat zou ik het ook via tioga doen, dan weet je zeker dat je qua verzekeringen en dergelijke er geen omkijken meer naar hebt.
In het autohuur forumdeel kan je zowat alles vinden over hoe dat werkt en er zijn diverse leden die vaak met allerlei vluchten naar Amerika aankomen voor spotprijzen. Ik boek zelf eigenlijk altijd op de site van de maatschappij zelf, omdat je bij evt. problemen dan iig weet wat je aanspreekpunt is. Soms doen tussenpersonen/bedrijven daar nog wel eens moeilijk over.

Reisbureaus moeten nog wel geld verdienen. Daarom kopen ze hotelkamers op waar aan te verdienen valt. Vaak (zowat altijd) is dit dan niet in de parken maar op een 30min tot 1.5u buiten bepaalde highlight plaatsen. Wat niet altijd betekent dat zelf boeken persé goedkoper is, maar je zit vaak op mooiere plekken en de meeste hotels kan je tot 24u vooraf annuleren, wat via een reisbureau niet kan (of soms met heel veel moeite één hotelletje). Je hebt vaak wel dat de persoonlijkere kleinere reisbureaus wat betere plannen willen maken, maar de grote jongens hebben eigenlijk allemaal standaard reisroutes en overnachtingsplekken.
Sunsina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sunsina »

Ik heb voor mijn 1e reis as augustus alles geboekt via het reisbureau (vorig jaar oktober al). Maar bij een volgende reis zou ik het ook allemaal zelf boeken zonder reisbureau. Hier op het forum is genoeg informatie te verkrijgen! Sterker: ik heb zelfs de autohuur van het reisbureau geannuleerd, omdat ik via dit forum op een veel goedkoper tarief stuitte... Alleen: je moet het wel leuk vinden om te doen, want het gaat je wel meer tijd kosten als via een reisbureau. :wink:
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Voor dit jaar heb ik alles zelf geboekt en wat een voorpret heb ik gehad!
Heerlijk om de sites af te struinen op zoek naar leuke motels/hotels/cabins....
Ook proberen de beste prijs te pakken te krijgen en op de beste plek!
Dit pakt niemand meer van me af! :D
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben alles zelf geboekt. Dit forum is erg waardevol. Zonder had ik het niet zo goed gekund.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Alles zelf geboekt tot nu toe.
Zou er niet over denken om het bij een reisbureau te doen eerlijk gezegd.

Of het goedkoper is kan ik dus niet beoordelen.
Wat voor mij wel de voordelen zijn is dat ik flexibel kan zijn. Ik gebruik veel booking.com waar je makkelijk kan cancellen. Maar gebruik ook vele andere sites om te boeken(priceline, expedia, pointshound, rocketmiles). Als ik dan een accommodatie tegenkom die goedkoper en beter is dan cancel ik de vorige reservering.
Daarnaast is het gewoon voor mij de helft van de fun om het allemaal zelf te doen.
pascal1109
Amerika-ontdekker

Bericht door pascal1109 »

Nu 2x geweest en alles zelf geboekt.

Goedkoper zou ik eigenlijk niet weten, wel veel meer voorpret en veel flexibeler.

Vliegtickets gewoon heel veel vergelijken en opletten wanneer prijzen stijgen/dalen (dat fluctueert soms heel erg)
Auto's hetzelfde en even goed opletten welke verzekeringen in de pakketten zitten, maar vaak gaat dat wel goed.
Hotels deels vergelijken maar daar staat lang niet alles op. Dus dan lekker via google zoeken en dan op de eigen pagina van de hotels kijken of dat bevalt.

Kost wat tijd, maar het heeft ons (mede ook dankzij dit prachtige forum :thumbup: ) al 2 prachtige onvergetelijke vakanties opgeleverd
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Volgens mij heeft topicstarter het over een camper en deze zou ik wel via Tioga of Travelhome boeken. De rest, zoals vlucht, 1e overnachting en campgrounds kun je dan zelf regelen. Dit is inderdaad erg leuk om te doen, je hebt een vakantievoorpret van wel weken/maanden. Zoek het forum wel na voor het boeken van campgrounds bij de favoriete parken, zoals Yosemite of Yellowstone. Wil je hier in de parken overnachten, dan moet je er vroeg bij zijn. Yosemite staat uitgebreid beschreven hier op het forum. Veel plezier met de planning.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer