Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Frederieke: eerste rondreis West-kust Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Frederieke
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Frederieke: eerste rondreis West-kust Amerika.

Bericht door Frederieke »

Hallo!

In augustus ga ik met mijn vriend een rondreis door Amerika maken, langs de west-kust. We beginnen in San Francisco, gevolgd door een aantal National Parken, Las Vegas uiteraard en uiteindelijk eindigen we in Los Angeles. Ik heb echter nog wat vragen en ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
1. We hebben een auto gehuurd, een buitenlands rijbewijs aangevraagd en een boekje met verkeersregels gekocht. Toch ben ik erg benieuwd naar het autorijden daar, met name in de grote steden, ondanks de positieve verhalen die ik over het verkeer in Amerika lees. Iemand nog adviezen?
2. In augustus is het erg warm natuurlijk, maar is de temperatuur ongeveer overal hetzelfde of is het verstandig om ook wat warme kleren mee te nemen?
3. Is het beter om te voet of met de auto door de National Parken te gaan, als de Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon, etc.
4. Wanneer rijden we over de Route66?
5. Heeft iemand nog adviezen of tips?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes Frederieke

Note mod(PSVwally): topics samengevoegd om veel dubbelvragen en antwoorden tegen te gaan.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste rondreis West-kust Amerika

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum. Een buitenlands rijbewijs is niet nodig. Het autorijden gaat prima in Amerika, gewoon goed opletten. Pipo Chris, een forumlid, heeft nog wat meer informatie over het rijden in Amerika op zijn blog staan. Zie: http://op-vakantie.jimdo.com/auto-campe ... ersregels/. De temperatuur is niet overal hetzelfde. Als je op google intypt: weer *plaatsnaam* zie je wat ongeveer de temperaturen zijn (op dit moment). In sommige nationale parken mag je niet met de auto komen, zoals Zion en Grand Canyon. Je zult dan de shuttlebus moeten nemen. Bryce Canyon is prima te doen met de auto. Als je verder tips wilt over je route kun je een routetopic plaatsen in het zuidwesten onderdeel op het forum.
Laatst gewijzigd door SanFran op 05 jul 2016, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

1. Het auto rijden daar valt goed mee. Rustiger dan hier. Wel een paar andere regels, bijvoorbeeld aan kruispunten zonder verkeerslichten, maar dat zal je wel in je boekje vinden. Alleszins niets om bang voor te zijn.
2. Temperaturen zijn niet overal hetzelfde. Om een voorbeeld te geven: toen wij in Bryce waren, regende het er en was het er erg koud. Toen hadden we echt een trui en regenjas nodig. Vrienden van ons waren toen in Page en toen was het daar 8°C, terwijl het er snikheet was toen wij er waren. Dus toch iets warms voorzien.
3. Grand Canyon: deel enkel met shuttlebus of te voet te doen. Je kan de bus nemen, afstappen, een stukje rim doen, weer opstappen enz. Het andere deel kan je met bus of auto doen. Je rijdt naar de uitzichtpunten, parkeert op de parking en wandelt een kort stukje naar het uitzichtpunt.
Zion: je kan in de zomer enkel met de shuttlebus door de vallei. Afstappen waar je eventueel wilt gaan wandelen.
Bryce: je kan kiezen: shuttlebus of auto. Voordeel van de bus is dat je ergens kan afstappen, stuk kan wandelen en weer kan opstappen. Met de auto ben je verplicht een lus te maken.
In elk park krijg je aan de ingang een plan, dus dan kan je kijken hoe je het doet. Die plannetjes vind je ook op de website van de parken.
4. Kan ik niets over zeggen.
5. Als je kan, bezoek dan ook Valley of Fire State Park, een prachtig park tussen Las Vegas en Zion. Het is er in augustus heel heet, maar als je er vroeg in de ochtend of in de late namiddag doorheen rijdt, kan je wel een korte wandeling maken, bijvoorbeeld naar de Fire Wave. Wel voldoende water meenemen! Geniet van je reis!
Frederieke
Amerika-newbie

Bedankt voor al jullie snelle reacties! Ik heb er onwijs veel zin in!
Frederieke
Amerika-newbie

Reis Frederieke: Eerste rondreis west-kust Amerika

Hallo!

In augustus ga ik met mijn vriend een rondreis door Amerika maken, langs de west-kust.
De route is als volgt:
3 nachten San Francisco
1 nacht Monterey
1 nacht San Luis
1 nacht Yosemite
1 nacht Mammoth Lakes
1 nacht Death Valley Furnace Creek Ranch
2 nachten Las Vegas
1 nacht Zion NP
1 nacht Bryce Canyon
1 nacht Page Lake Powell
1 nacht Monument Valley
2 nachten Grand Canyon
1 nacht Lake Havasu
4 nachten Los Angeles

Ik heb echter nog wat vragen en ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
1. We hebben een auto gehuurd, een buitenlands rijbewijs aangevraagd en een boekje met verkeersregels gekocht. Toch ben ik erg benieuwd naar het autorijden daar, met name in de grote steden, ondanks de positieve verhalen die ik over het verkeer in Amerika lees. Iemand nog adviezen?
2. In augustus is het erg warm natuurlijk, maar is de temperatuur ongeveer overal hetzelfde of is het verstandig om ook wat warme kleren mee te nemen?
3. Is het beter om te voet of met de auto door de National Parken te gaan, als de Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon, etc.
4. Wanneer rijden we over de Route66?
5. Heeft iemand nog adviezen of tips?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes Frederieke
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Eerste rondreis west-kust Amerika

Bericht door Marcopstal »

- Een internationaal rijbewijs heb je niet nodig, het gewone van hier volstaat.
- Autorijden gaat meestal wel als vanzelf, vergeet niet dat je als je rechtsaf slaat meestal het rode licht mag negeren (tenzij anders vermeld)
- De temperaturen zijn uiteraard verschillend, maar echt warme kleren ga je niet nodig hebben in augustus.
- Sommige nationale parken mag je al dan niet gedeeltelijk met de wagen niet in, je moet er de shuttle bus gebruiken en dat is vaak ook het handigste.
- Route 66 kan je nemen, komende van GC naar LA, alleen ligt natuurlijk een overnachting in Lake Havasu niet echt ideaal hiervoor. Na 2 volle dagen GC is dit eigenlijk ook nog te dichtbij de GC en rijd je beter wat verder.
- Waarom overigens 2 nachten GC ? Niet direct een park waar dit echt nodig is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Waarom overigens 2 nachten GC ? Niet direct een park waar dit echt nodig is.
Dat ligt eraan :-). Twee nachtjes zijn de perfecte basis voor een day hike op en neer naar beneden.. Phantom Ranch t-shirt kopen, voetjes in het water in Indian Gardens en 's avonds boven genieten van de zonsondergang en de beentjes rust gunnen.

Ik zou wel het aantal nachten LA en Las Vegas met elkaar omwisselen. 2 nachtjes in Las Vegas is echt te kort als je een show wilt zien, van de pool in je hotel wilt genieten, hier en daar nog wat hotelattracties wilt zien, etc. Plan Las Vegas altijd buiten het weekend als je niet de hoofdprijs wilt betalen voor een hotelkamer. Discount tip: MGM Signature met code SBNB14S, tarieven in augustus vanaf $64 per nacht inclusief $30 food credit.

Vwb route 66: tja, stel je er niet te veel van voor.. De interstate rijdt een stuk efficienter :-) En als je op de weg naar GCNP door Williams, AZ rijdt heb je een prima indruk van hoe het "vroeger" was..
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou LA en Vegas niet omwisselen, maar er gewoon 3-3 van maken of je moet speciale plannen in LA hebben.

1nacht Yosemite vanuit San Luis Obispo is wel minimaal. Ik zou overigens Maar tot Cambria rijden en daar de doorsteek al maken. Het valt wel op dat je in alle parken op de GC na maar 1 nacht hebt.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik zou de 2 dagen GC ook niet doen en 1 dag hiervan extra in Yosemite inplannen.
Wat ben je van plan in Los Angeles? Naar mijn mening de minst leuke van de 3, maar dit is natuurlijk persoonlijk.
Frederieke
Amerika-newbie

Hallo!
Bedankt voor jullie reacties!
De route is gemaakt op advies van het reisbureau, dus daar ben ik maar vanuit gegaan, omdat het voor ons de eerste keer is.
Alles is al geboekt, dus ik kan helaas niks meer aanpassen, maar goed om te weten voor eventueel de volgende keer.
We eindigen in LA en daar blijven we 4 nachten / 5 dagen om even bij te komen van de lange reis en nog even wat strand mee te pakken, voor we weer terug naar huis gaan.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Oh jee.. een reisbureau. Die staan er nu niet om bekend dat ze de juiste keuzes maken in hotels, routes en andere zaken.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Voor een volgende keer doe je er het beste aan om zoveel mogelijk flexibiliteit voor jezelf te houden. Hotels die je via de reguliere kanalen boekt (het hotel zelf) kun je over het algemeen kostenloos annuleren tot de dag van aankomst danwel 24 uur daarvoor, en dat geeft de nodige flexibiliteit in je reis en biedt je de mogelijkheid om te blijven azen op betere locaties. Plus dat punten verzamelen bij een chain zoals Choice of Hilton je vaak ook weer gratis nachten geeft en daar kun je binnen een trip al vaak van profiteren.
Anonymous123

Jammer dat je inderdaad al geboekt hebt voor je hier deze vragen stelde.
Ik denk dat mensen hier je maar al te graag van gedachten hadden laten veranderen over reisbureau's(sommige mensen hun nekharen gaan ervan rechtop staat :D ).
Helaas dus niks meer aan te passen. Het gaat zeker een leuke reis worden, maar het had beter gekund!
Vooral genieten en volgende keer helpen we met alle liefde om een reis in elkaar te zetten voor minder geld, betere locatie's en dagverdeling :)
Laatst gewijzigd door Anonymous123 op 05 jul 2016, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

Aiai, een reisbureau. Nu hopelijk zijn dit de enige "missertjes" en zit je voor de parken wel goed qua logies:

Dwz:
-Yosemite: in de vallei zelf of El Portal en niet in bvb Mariposa
-Zion: in Sprindale en niet in St George of Kanab
-Bryce: in het park of Tropic
-MV: The view of Gouldings en niet Kayenta
-GC: de Village of Tusayan en niet Williams of Flagstaff

P.S. eigenlijk had ik al voor een reisbureau gevreesd als ik Lake Havasu las.

Maar heb je de accomodaties dan ook door het reisbureau laten boeken zodat je niet meer kan annuleren ?
Dat ligt eraan :-). Twee nachtjes zijn de perfecte basis voor een day hike op en neer naar beneden.. Phantom Ranch t-shirt kopen, voetjes in het water in Indian Gardens en 's avonds boven genieten van de zonsondergang en de beentjes rust gunnen.
Dat is wat 1 op de 10.000 of 100.000 toeristen doen, de meeste beperken zich tot het bekijken van een aantal "viewpoints" en doen zelfs helemaal geen stap de Canyon in.

Wat de route 66 betreft is het stukje via Oatman een aanrader en daarvoor ligt Lake Havasu niet zo goed. Maar je hebt mijn inziens wel tijd genoeg om het mee te pikken en dan een klein stukje terug te rijden via de I40
Frederieke
Amerika-newbie

Bedankt weer voor alle reacties!
Alles ligt al vast. Ik neem jullie tips zeker mee voor de volgende reis, maar ga er voor nu zeker van genieten.
Wat is er bijvoorbeeld mis met Lake Havasu?
Bedankt trouwens voor de tip in de Grand Canyon (day hike & Indian Gardens).
Nog nooit van gehoord, dus kunt u mij hier wat meer over vertellen?
Ik leer hier in één uur tijd meer van jullie dan van het halve internet wat ik heb afgespeurd :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe is er niets mis met Lake Havasu, maar het ligt gewoon niet handig tussen de GC en LA. Dan had bv een Kingman beter gelegen. Maar het zijn beide pure overnachtingsplekken. Waar overnacht je voor de rest allemaal?
Anonymous123

Ja ben ook wel benieuwd in welke hotels je overnacht.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Het lijkt me handiger om je 2 topics te laten samenvoegen door de Moderator, of het andere topic te laten afsluiten. Dan komen alle antwoorden hier samen.
Het is in augustus véél te warm in de Grand Canyon om op 1 dag af te dalen tot helemaal beneden én weer naar boven te gaan. Dat is onverantwoord en wordt ten stelligste afgeraden. Mensen die toch tot op de bodem willen afdalen (heel weinig mensen, zoals hierboven al werd geschreven), dalen op dag 1 af (vroeg vertrekken om het heetste van de dag te vermijden), overnachten beneden in de canyon en gaan weer naar boven op dag 2. Je moet daarvoor maanden op voorhand reserveren, dus dat zal nu niet meer lukken.
Wat je wel kan doen, is vroeg in de ochtend vertrekken en een stuk afdalen, vb. een stukje van de South Kaibab Trail, tot Ooh Aah Point (ja, de naam verraadt het al, prachtig zicht daar :) ) of tot Cedar Ridge, en dan weer naar boven. Of een stukje van de Bright Angel Trail afdalen en op tijd weer naar boven gaan.
Marcopstal
Amerika-expert

Lake Havasu is een typische reisbureau bestemming. Op zich heeft het weinig te bieden, het ligt evenwel een beetje uit de meest logische route, maar vooral, na een volle dag GC ligt het eigenlijk niet ver genoeg.

Van de GC Village tot Kingman is het via route 66 een 3 uur rijden tot Kingman. Lake Havasu ligt een dik uur zuidelijker. Als je enkele stops neemt aan de route 66 dan ben je (nog) veel te vroeg in Lake Havasu. Het mooiste stukje route 66 ligt overigens tussen Kingman en Needles via Oatman. Je bent daar op een perfecte tijd als je rond 9 uur in de GC aanzet. Na Oatman moet je wel vanuit Needles een stukje terug richting GC om in Lake Havasu te geraken. De volgende dag heb je dan nog een 4 tot 5 uur te doen tot LA.

Je had die dag perfect kunnen rijden tot Barstow (kortste route naar LA) of Twentynine Palms (als je via Joshua Tree wil - deze regio is overigens ook wel heet !) waarna je een stuk korter bij LA zat.

Overigens een day hike tot de rivier (Phantom Ranch) en terug, ik weet niet waar Roelb het haalt, doch dat is je reinste zelfmoord, zeker in de zomer. Indian Gardens is al een hike van 5 mijl (8 kilometer) enkel, de Phantom Ranch ligt er nog 4,9 mijl verder en je hebt dan een hoogteverschil van 1340 m. Wetende dat het in de zomer in de Canyon tot een 44°C kan worden raad men zelfs af om tussen 10 en 16 uur daar te wandelen. Dit zijn wandelingen voor de echt geoefende wandelaar !!! Wie in de Canyon afdaalt overnacht overigens meestal in de Phantom Ranch om de volgende dag terug te keren.
Frederieke
Amerika-newbie

Re: Reis Frederieke: Eerste rondreis west-kust Amerika

Plaats Hotel Aantal nachten

San Francisco Grand Plaza 3 nachten
Monterey Comfort Inn Monterey By The Sea 1 nacht
San Luis Obispo Best Western Plus Royal Oakl 1 nacht
Yosemite Yosemite View Lodge 1 nacht
Mammoth Lakes Mammoth Mountain Inn 1 nacht
Death Valley The Ranch at Furnace Creek 1 nacht
Las Vegas Flamingo Las Vegas 2 nachten
Zion Quality Inn & Suites Montclair 1 nacht
Bryce Canyon Best Western Plus Bryce Canyon Grand 1 nacht
Page Quality Inn at Lake Powell 1 nacht
Monument Valley Desert Rose Inn & Cabins 1 nacht
Grand Canyon The Grand Hotel 2 nachten
Lake Havasu Hampton Inn Lake Havasu City 1 nacht
Los Angeles Best Western Plus Redondo Beach Inn 4 nachten
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is wat 1 op de 10.000 of 100.000 toeristen doen, de meeste beperken zich tot het bekijken van een aantal "viewpoints" en doen zelfs helemaal geen stap de Canyon in.
Gelukkig maar, dan blijft het tenminste gezellig op de trails :-)

Maar even serieus: als jullie gewoon fit en gezond zijn, ergens tussen de 20 en zeg 60, en niet schrikken van een dag fors hiken (26km, 1,5km hoogteverschil) dan is dit wel een van de meest fantastische hikes die je ooit zult doen en zeker het overwegen waard.

Als je in de village verblijft dan gaat er om 4am een hikers express bus vanaf de Bright Angel lodge, paar minuten later vanaf het visitor center. Later gaan ze ook nog, maar als je om 4am begint heb je echt alle tijd. En een mooie zonsopgang vanaf Cedar ridge.

4.40 on trail (South Kaibab), rond 8am beneden, uurtje in Phantom Ranch, en daarna rustig weer omhoog op de Bright Angel trail. Meenemen: 3-4l water pp (op de weg omhoog is bij alle resthouses water aanwezig en kun je je flesjes vullen), snacks (energiebars, etc), lunch, klein zaklampje voor het eerste stukje omlaag totdat de zon opkomt (of hoofdlampje), petje, zonnebrand, camera, goed humeur, goed schoeisel en vooral niet te veel kleding. Ook al is het om 4am nog frisjes, bedenk je dat je het beter even wat frisser kunt hebben dan de rest van de dag lopen te slepen met die extra kleding die je maar een half uur nodig had.

Ik ben alleen wel bang dat jullie door het reisbureau ver buiten het park zijn ondergebracht waardoor je ook weer een eind moet autorijden heen en terug. Beste plek om te verblijven om dit te doen is de Bright Angel Lodge, Thunderbird of El Tovar. Je kunt dan letterlijk vanaf de trailhead als je boven bent naar je hotelkamer kruipen om te douchen, en dat is wel erg fijn. Na zo'n dag doe je die avond echt niet veel meer.. Wij hebben het een paar weken geleden gedaan en zijn om 8pm naar bed gegaan en geslapen als een roos :-).

edit: the grand hotel is inderdaad niet in het park, maar in Tusayan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer