Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onderzoek: Wachttijden bij aankomst op VS vliegvelden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dutchess
Amerika-expert

Onderzoek: Wachttijden bij aankomst op VS vliegvelden

Bericht door Dutchess »

Een nieuw onderzoek naar wachttijden bij aankomst. Het is geen verrassing dat van de grote vliegvelden, Miami, San Francisco, en New York-Kennedy het slechts zijn. In dezelfde categorie, komen Washington-Dulles en Atlanta er het beste uit.

Vanwege persoonlijke interesse vind ik het fijn dat SLC een gemiddelde wachttijd van slechts 13 minuten heeft.

2016 Passport Checkpoint Wait Time Study
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
goldenhills
Amerika-expert

Re: Onderzoek: Wachttijden bij aankomst op VS vliegvelden

Bericht door goldenhills »

Mijn eerste reaktie bij het lezen van het stuk was: Fresno has an international airport? Deze staat in de top-10 van wachttijden en heeft blijkbaar vluchten uit Mexico.

Het zou trouwens wel handig geweest zijn als ze de wachttijden hadden uitgesplitst naar categorie. Zo is de wachttijd op SFO vaak lang voor buitenlanders, maar voor citizens/residents redelijk te doen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 70

Bericht door harryh »

Voor de liefhebbers: Hier http://awt.cbp.gov/ staat de database met alle detail data.
Je kunt die naar Excel exporteren en er allerlei extra informatie uithalen zoals het drukste uur op een dag, drukste dag in de maand etc etc. Ook de gemiddelde en maximum wachttijd en het aantal passagiers wat langer dan, noem maar wat, 90 minuten heeft moeten wachten (maar verleden is geen garantie voor de toekomst).

:offtopic:
Wie een beetje handig is met Excel kan Excel de data vers van de website laten ophalen ipv deze eenmalig te downloaden ;)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hmm, ik ben persoonlijk in Houston nog nooit binnen het uur door immigrations geweest (ik weet dat het mijn man wel eens is gelukt, ik reis zelf niet zo vaak), onze wachttijd ligt meestal ver boven wat hier staat. Ik vermoed dat hier ook een groot verschil is tussen de rij met Amerikanen en de rij met buitenlanders, strookt ook wel met de veel kortere rijen die ik daar zie. Maar de getallen zeggen dus inderdaad niet zo veel als je in de overzichten alles bij elkaar gooit maar er in de praktijk heel verschillende wachttijden zijn.
Terug in Texas!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik kan me zo voorstellen dat op vliegvelden van redelijk toeristische bestemmingen de wachtrij voor de non-residents aanzienlijk langer is.

Op SFO heb je ook het probleem dat rond het middaguur / voor in de middag diverse jumbos of andere grote toestellen aankomen uit zowel Europa als Azie (oa. KLM AMS-SFO). Als je de pech hebt om te landen net na twee of drie dikke toestellen dan sta je in een lange rij.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

goldenhills schreef:Ik kan me zo voorstellen dat op vliegvelden van redelijk toeristische bestemmingen de wachtrij voor de non-residents aanzienlijk langer is.
We kwamen een tijdje geleden via Chicago binnen en daar waren geen specifieke rijen voor non-residents. Alle mensen met een returning ESTA mochten namelijk in dezelfde rij als residents. Dat is dus niet overal zo? We keken er namelijk zo naar uit om in een kortere rij te mogen met een green card en waren dus een beetje teleurgesteld :wink:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, hier in Houston heb je ook van die spitsmomenten. 's Middags komen alle vluchten uit Europa aan, en 's ochtends vroeg die uit Zuid-Amerika. En dan kun je dus net geluk of pech hebben, afhankelijk van als hoeveelste je vliegtuig aankomt. 's Ochtends kun je dan nog het bijkomend probleem hebben dat je vlucht lekker op tijd (of te vroeg) aankomt, en dan zijn er nog nauwelijks balies open.

@SemJes, zover ik weet zijn hier nog gescheiden rijen, maar als je op een esta komt zou je theoretisch de kiosken kunnen gebruiken en niet in de lange rij hoeven aansluiten (en zou die rij wellicht weer korter moeten zijn). Ik ben zelf altijd op een visum aangekomen, maar mijn man wel eens met esta. Hij heeft echter de kiosken nog nooit kunnen gebruiken, die waren steeds niet in gebruik. Nu kwam hij dan 's ochtends vroeg aan uit Zuid-Amerika, we vermoeden dus dat die alleen in gebruik zijn als 's middags de europese vluchten aankomen.
Laatst gewijzigd door hemmie op 01 jul 2016, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

afgelopen april op washington dulles bijna 2 uur over gedaan om door de douane te komen, mochten niet in de residentsrij staan ook niet met een esta die al gebruikt was. 2 A380's na elkaar geland en wel 2 poortjes open bij de immigratie, succes gegarandeerd. Samen met 400 (achterlijke) chinezen die als ze aan de beurt zijn nog alles moeten pakken en er dan achter komen dat ze het formuliertje uit het vliegtuig nog niet ingevuld hebben en dat dan doodleuk nog even bij de ambtenaar gaan doen na overleg met iedereen die nog in de wachtrij staat. Ze maken nog net geen selfie met de ambtenaar. En de vriendelijkheid waarmee je verwelkomt wordt is ook altijd weer erg prettig. Je voelt je echt welkom als toerist(not) Denk dat de Amerikanen moord en brand zouden schreeuwen als zij op dezelfde manier in Nederland zouden worden behandeld maar volgens mij hebben de Amerikanen geen extra papiertje nodig om naar Nederland toe te komen op vakantie. We slikken het altijd maar weer en denken aan de tijd die nog gaat komen tijdens de vakantie
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Afgelopen maandag aangekomen op Orlando Sandford en daar bijna een uur in en Eftelingopstelling staan wachten. Er waren 8 balies open en de heren hadden er zin in, er werd gewoon goed gecontroleerd. Hoewel wij daar als enige Tui vlucht op dat moment aankwamen, duurde het gewoon lang. Eerst de passagiers die door moesten met Tui naar Miami, daarna de passagiers die voor Orlando Sandford kwamen. Ook bij de douane werd streng gecontroleerd en veel passagiers naar een scan gestuurd om hun bagage te laren scannen. Normaal geeft je die verklaring af en kijken ze je amper aan, maandag dus niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je voelt je echt welkom als toerist(not) Denk dat de Amerikanen moord en brand zouden schreeuwen als zij op dezelfde manier in Nederland zouden worden behandeld
Ik heb me dus echt nog nooit niet welkom gevoeld. Het is niet dat ze allemaal even vriendelijk zijn, maar meestal heb ik toch wel een aardige gesprek met deze mensen...vaak leg ik mn roadbook op de balie en die bladeren ze dan snel door en dan gaat het meer over de reis dan over wanneer ik weer oprot. Als je terugkomt in Nederland heb je ook altijd van die norse starre douaneambtenaren die je paspoort scannen.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dan hadden ze er zeker zin in, want de keren dat wij op Sanford vlogen stonden we binnen 20 minuten weer buiten.
Mijn ervaring is juist dat het er zo snel gaat.
Hier een slechte ervaring met de kiosken op Seattle. Ging van alles mis en uiteindelijk mochten we nog in een lange rij aansluiten.

Overigens hebben wij ook geen nare ervaringen met Immigrations of douane. Zolang je zelf vriendelijk blijft, keurig doet wat ze vragen en zeggen, kan er vaak zelfs nog een praatje af.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Afgelopen mei vlogen we op Orlando en wat was dat een drama!!

2 uur moeten wachten. Ze nemen er echt de tijd voor.
De koffers draaiden al rond dus konden we meteen pakken. Daarna nog een extra controle op paspoorten én eentje op etenswaren die je mee had.
Dus maar liefst 3x gecontroleerd. Tel daarbij de vertraging met de vlucht op (210 km tegenwind) waren we om 22.30 uur in het hotel ipv de geplande 19.00 uur. :shock:
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Drie weken geleden op SFO als returning ESTA en gebruik makend van de APC kiosk was ik binnen 10 minuten door de immigratie. Veel langer was de rij bij de douane die liep vanaf het controlepunt tot aan immigratie in een dubbele rij.
Afbeelding
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Met de mensen eigenlijk nooit echt een issue gehad.
Een keer een grote chagrijn op JFK
Uiteraard had ik juist toen een fout gemaakt in mijn formuliertje.
Dus kon ik weer achteraan aansluiten.

Verder vaak serieus leuke en vriendelijk mensen, die ook wel snappen dat je vaak lang in de rij staat.
Vriendelijk praatje over de reis en na de nodige scans kan je verder.

Echt top overstappen gehad op SLC (geloof binnen 15 minuten) en Dublin (tijdens wachten kan je daar al door de controle).
Een eens maar liever niet meer ervaring was Philadelphia. Daar stond ik meer dan twee en half urr in de rij. Navraag bij de beste mensen leerde me dat het vrij normaal was.
Helaas had ik de tweede vlucht hetzelfde jaar ook al geboekt en hebben we met bijna 3 uur overstaptijd nog moeten rennen.
Morgen vliegen we op Chicago. Het zal mij benieuwen. Met 3 uur zouden we het moeten redden.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

ORD was ik in 2013 in een uur doorheen. Prima te doen!
Afbeelding
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Vorige maand tussen stop op Washington Dulles gehad. Er werd wel gevraagd of we op een returning esta waren, maar wij hadden net een nieuwe aanvraag gedaan en dus zijn we geen returning helaas. Die wel returning hadden mochten met de zelf scan automaten naar binnen. Wij moesten in de rij wachten. Het was niet heel druk voor ons, met maar 2 loketten open en een derde alleen voor speciale mensen (personeel, militairen etc). Meneer van hokje twee loopt zonder ook maar iets te zeggen op zijn gemakkie weg. Zelfs de persoon die de rijen indeelt wordt niet op de hoogte gebracht en moet het zelf maar uit zoeken hoe het zit. Na een kwartier komt meneer op zijn gemakkie weer terug gewandeld en gaat weer verder. Ik denk dat hij even naar de wc is geweest.
Denk dat we alsnog 45-60 minuten in de rij hebben gestaan. Na ons werd het een stuk drukker.

Terug in NL was er ook een rij, maar daar werd na een paar minuten al meteen op ingesprongen met een extra hokje. En toen ging het snel. Zo kan het ook.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

hehehe en waarom sta ik er niet van te kijken dat O'Hare alleen in de "slechte" lijst voor komt.
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

wat is een "returning esta" ? :oops:
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Als je binnen 2 jaar na aanvraag van je ESTA weer terugkomt in Amerika hoef je geen nieuwe ESTA aan te vragen.
Afbeelding
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Bedankt :thumbup: Dat is bij ons het geval (moesten deze keer geen nieuwe aanvragen )- we vertrekken volgende week en komen aan in Chicago om door te reizen naar Seatlle. Wat ik hier lees over O'Hare doet mij nog meer stressen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer