Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verklaring dokter

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Verklaring dokter

Bericht door pumi1000 »

Even een vraagje of iemand dit weet. Onze reis kan toch doorgaan na succesvolle revalidatie. Mijn man is geopereerd aan zijn hak en daar zitten nu platen en schroeven in, heb je een verklaring nodig van de arts ivm het afgaan van controlepoortjes?

We hebben het al aan de arts gevraagd, maar die zei van niet. Maar USA is nogal streng met controles en ik kon op de site van TSA er niet echt iets over terugvinden. Misschien iemand met ervaringen hier?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
gastxyz

Re: Verklaring dokter

Bericht door gastxyz »

Van de TSA website:

What are the procedures if I have an internal or external medical device, such as a pacemaker or metal implant?
Advanced imaging technology can facilitate your screening and reduces the likelihood of a pat-down. Inform the TSA officer that you have an artificial knee, hip, other metal implant or a pacemaker, defibrillator or other internal medical device. You should not be screened by a walk-through metal detector if you have an internal medical device such as a pacemaker. Consult with your physician prior to flying.

If you choose to not be screened through the advanced imaging technology or you alarm the walk-through metal detector, you will undergo a pat-down screening.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik ben zelf in 2013 en 2014 met een poortkatheder naar de USA gereisd. (Daar zit wel minder ijzer/titanium aan dan in platen en schroeven.)
Een verklaring was niet nodig gezien het materiaal niet reageert bij de controlepoortjes.
Ik heb toch door mijn arts een verklaring laten opmaken en de tekst laten vertalen. Je weet maar nooit en zo was ik ook geruster.
Bij de controle altijd al vooraf gezegd (daar waar je je spullen in de bakken moet leggen) dat ik een 'medical device' heb. Ze hebben me dan elke keer langs het poortje laten gaan en met een handscanner (sorry, ken de juiste benaming niet) gecontroleerd. Eén keer ging die af maar dat was ook geen probleem omdat ik het al gemeld had.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij zijn beiden voorzien van de nodige schroeven en pennen maar de enige reden waarom ik bij Schiphol afga zijn meestal mijn schoenen. In de USA ben ik nog nooit afgegaan.
Nu is een hak wel anders dan een bekken of heup maar de arts zal vast gelijk hebben. Wij hebben ook beiden geen verklaringen.
(Nee, we zijn niet oud en krakkemikkig maar beiden als gevolg van sportongevallen :wink: )
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Alvast bedankt voor de reacties!
Hier ook niet oud en krakkemikkig Vito, maar pech tijdens het werk. Dus ik dacht ik vraag het hier of er ervaringen mee zijn.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Mijn vader kreeg er niet eens een verklaring van de arts voor zijn kunstknie, zei dat het weinig waarde heeft, of zo'n verklaring klopt is niet te controleren zei de arts. Mijn man heeft een pacemaker en mag niet door bepaalde poortjes. Hij wordt eigenlijk altijd handmatig gecontroleerd. Hij meldt het ook direct, nooit problemen mee gehad. Zijn pacemaker pasje hebben ze in al die jaren ze maar één keer bekeken. Je bent (helaas) bepaald niet de enige met iets in je lichaam, dat komen ze dagelijks tegen.
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tandenfee »

Mijn vader heeft ook een plaat in zijn enkel en had hiervoor ook een medische verklaring laten opstellen. Hij is overal moeiteloos door de controles gekomen. Volgens mij zijn de detectorpoortjes er niet eens op af gegaan. Ik zou voor de zekerheid wel een verklaring laten maken, je weet maar nooit!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn schoonvader heeft een been vol metaal, en hij reist altijd met een doktersverklaring. Hij meldt het ook altijd volgens mij. Maar hij is sowieso een apart geval, kan zonder schoenen aan nauwelijks lopen, dus hij wil ook altijd zijn schoenen aanhouden als het even kan.
Terug in Texas!
deHollander
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door deHollander »

Mijn vrouw heeft 2 kunstknieën en 2 kunstschouders. een doktersverklaring willen ze niet eens zien (die kan iedereen schrijven/namaken). De poortjes geven altijd rood en ze krijgt dan met de handscan een nacontrole.
De kunstgewrichten meld ze niet eens, geen probleem verder.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Hier ook een man , die vol metaal zit. Hij zit ook in een rolstoel en wordt gewoon apart "gescreend" Heb het altijd wel heel bijzonder gevonden, dat jaren geleden de rolstoel niet door het poortje ging , terwijl je die buizen vol met gevaarlijke dingen zou kunnen stoppen.....

Mijn man heeft altijd een medische verklaring bij zich van de huisarts voor alle medicijnen , die hij meeneemt. Nooit naar gevraagd.
Mijn dochtertje had jaren geleden meer problemen( ze was toen 4 jaar) ze had speelgoed handboeien aan haar riem( they where not amused.. :lol:
en haar knuffel moest over de band ( ze was er het liefst achteraan gegaan...)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer