Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Digitale opslag foto's en films
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Digitale opslag foto's en films
Werken met sd cardjes is wel aardig, maar als je in raw schiet en iedere foto is ~25 mb lopen tijdens de vakantie de hoeveelheden data ( tot 500Gb) dermate op dat een laptop toch het handigst is. Daar ik bang ben dat mijn laptop wel eens uit de auto of hotelkamer gestolen kan worden, backup ik iedere dag alles op een toshiba usb 3.0 pocketdrive, die netjes in een kleine hardcover in mijn rugzak gaat!
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
In eerste instantie is het zorgen voor genoeg geheugenkaartjes. Verder een laptop, dat werkt het snelste. Wifi is lang niet altijd snel/stabiel genoeg voor veel opslag.
Wat ik in mijn eigen situatie heb gedaan; spiegelreflex (18mp geval) waar ik mee fotografeer en film, veel sd-kaartjes (zeker zo'n 200 Gb), laptop waar ik een grotere schijf in heb gemonteerd (500 Gb), en ook nog een externe schijf. Elke avond de die dag gemaakte beelden kopiëren. De sd-kaartjes hou ik bij me als ik op pad ga, laptop blijft in de hotelkamer, en externe schijf indien mogelijk goed verstopt of in een kluisje bv.
Omdat ik in dubbelformaat foto's schiet (jpg+raw) vind ik uploaden geen optie. Die bandbreedte is er vrijwel nooit, plus dat dat wel erg veel tijd zou gaan kosten. Laatste keer Amerika had ik van 12 dagen 150 Gb aan materiaal.
Wat ik in mijn eigen situatie heb gedaan; spiegelreflex (18mp geval) waar ik mee fotografeer en film, veel sd-kaartjes (zeker zo'n 200 Gb), laptop waar ik een grotere schijf in heb gemonteerd (500 Gb), en ook nog een externe schijf. Elke avond de die dag gemaakte beelden kopiëren. De sd-kaartjes hou ik bij me als ik op pad ga, laptop blijft in de hotelkamer, en externe schijf indien mogelijk goed verstopt of in een kluisje bv.
Omdat ik in dubbelformaat foto's schiet (jpg+raw) vind ik uploaden geen optie. Die bandbreedte is er vrijwel nooit, plus dat dat wel erg veel tijd zou gaan kosten. Laatste keer Amerika had ik van 12 dagen 150 Gb aan materiaal.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De My Passport heeft inderdaad wifi maar je kan ook zonder wifi je foto's kopiëren naar de schijf. Er is een cardslot waar je SD kaartje in past en dan kopieert de schijf automatisch je bestanden van je SD kaart. Je hebt er geen enkele kabel voor nodig. (enkel zorgen dat de schijf af en toe opgeladen wordt, in standby gaat de batterij ongeveer 23 u mee, hoewel ze in hun technische info spreken van 20u)
Voor je vertrek koppel je My Passport aan op je laptop/PC/MAC en ga je naar het instellingen menu waar je alles naar jouw wens instelt.
Hieronder een link naar een 2TB toestel (want bij deze winkel is de 1TB niet meer te krijgen) Maar ze werken hetzelfde.
Onder de afbeelding aan de linkerkant kan je doorklikken naar de handleiding. http://www.vandenborre.be/externe-harde ... reless-2tb
Op deze pagina staat een handig filmpje over het gebruik: http://www.vandenborre.be/externe-harde ... -ultra-1tb
Groetjes,
Ingrid
Voor je vertrek koppel je My Passport aan op je laptop/PC/MAC en ga je naar het instellingen menu waar je alles naar jouw wens instelt.
Hieronder een link naar een 2TB toestel (want bij deze winkel is de 1TB niet meer te krijgen) Maar ze werken hetzelfde.
Onder de afbeelding aan de linkerkant kan je doorklikken naar de handleiding. http://www.vandenborre.be/externe-harde ... reless-2tb
Op deze pagina staat een handig filmpje over het gebruik: http://www.vandenborre.be/externe-harde ... -ultra-1tb
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
De My Passport heeft inderdaad een SD kaart lezer. Mijn manager, verslaaft aan fotografie, die alleen maar RAW foto's maakt, vertelde dat hij aan het eind van de dag zijn SD kaart in Passport steekt en alles laat kopieren door de nacht. Volgende dag heeft hij weer een leeg kaartje en alles zit veilig. Of te wel, laptop mee zeulen is zo 2015

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Laptop meenemen heeft - vind ik - een voordeel; voor internet. En het is een 10 inch formaat, dus compact en weegt goed een kg. Verder heb ik geen tablet of iets dergelijks mee. Smartphone is makkelijk, maar alleen voor mail bekijken en eventueel de krant lezen. Voor meer gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een groter scherm.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
iPad, iPhone en alle mogelijkheden ten spijt: ik schrijf nog het liefst mijn blogs op een gewoon toetsenbord, dus de MacBook Air gaat gewoon mee
Vanmorgen toch een gewone WD My Passport voor Mac (1TB) gekocht. Het prijsverschil is groot en de laptop met USB3.0 functioneert prima voor opslag van foto en filmbestanden. Ik fotografeer niet in RAW, heb hier ruim voldoende aan.
Interessante opties. Ik ben er nog niet uit wat ik precies wil aanschaffen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten