Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Watkins Glen/Letchworth SP of Boston/Cape Cod?
-
majtie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Watkins Glen/Letchworth SP of Boston/Cape Cod?
Onze reis staat al een tijdje vast maar ik begin nu te twijfelen over de route. We hebben een vliegticket naar Toronto geboekt en een ticket terug vanaf NY. Het idee was eerst om met de auto via Ottowa/Montreal/Quebec/Bar Harbor/White en Green Mountains naar NY te rijden maar dat bleek niet mogelijk omdat je niet een auto in Canada kunt huren en die in de VS inlevert. We hebben het daarom aangepast naar een rondje waarbij we via Watkins Glen en Letchworth SP terug gaan naar Toronto en het idee was dan om naar NY te vliegen. Nu heb ik heel wat reisverslagen gelezen en Boston/Cape Cod spreekt ons toch ook wel erg aan dus ben ik gaan nadenken. We kunnen ook vanaf Toronto de bus nemen naar Buffalo, daar een auto huren en dan terug naar Toronto rijden. Op die manier besparen we 3 dagen in upstate NY en kunnen we toch de reis maken zoals oorspronkelijk gepland. Als we het zo doen zouden we van Toronto naar Buffalo gaan en dan ook op de terugweg Niagara Falls meepakken.
Mijn vragen:
- Wat vinden jullie leuker van de 2 opties en waarom?
- Heeft iemand ervaring met de bus over de grens en dan terug met een huurauto, kunnen ze daar moeilijk over doen?
- Is het haalbaar om in 1 dag van Toronto naar Buffalo te gaan, de auto te halen, terug naar Toronto en ook nog de falls mee te pikken?
- Hoe zouden jullie die 3 dagen in Boston/Cape Cod verdelen? Nog andere tips?
Mijn vragen:
- Wat vinden jullie leuker van de 2 opties en waarom?
- Heeft iemand ervaring met de bus over de grens en dan terug met een huurauto, kunnen ze daar moeilijk over doen?
- Is het haalbaar om in 1 dag van Toronto naar Buffalo te gaan, de auto te halen, terug naar Toronto en ook nog de falls mee te pikken?
- Hoe zouden jullie die 3 dagen in Boston/Cape Cod verdelen? Nog andere tips?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Watkins Glen/Letchworth SP of Boston/Cape Cod?
Hoeveel tijd heb je?
Ik zou denk ik met het OV naar Niagara Falls gaan en daar de Falls bekijken en dezelfde dag een auto huren aan de VS kant. Daarvandaan naar de Finger Lakes rijden en een paar parken bezoeken (zoals Watkins Glen). Dan naar de Adirondacks, White Mountains, Acadia NP (als je tijd genoeg hebt) en via de kust naar Boston. Dan (evt. via Cape Cod) naar NYC.
In 2010 hebben wij dit stuk ook grotendeels gereden en in 2012 het deel door Canada. Hoewel Canada ook heel leuk was, geef ik toch de voorkeur aan de route door de US.
Ik zou denk ik met het OV naar Niagara Falls gaan en daar de Falls bekijken en dezelfde dag een auto huren aan de VS kant. Daarvandaan naar de Finger Lakes rijden en een paar parken bezoeken (zoals Watkins Glen). Dan naar de Adirondacks, White Mountains, Acadia NP (als je tijd genoeg hebt) en via de kust naar Boston. Dan (evt. via Cape Cod) naar NYC.
In 2010 hebben wij dit stuk ook grotendeels gereden en in 2012 het deel door Canada. Hoewel Canada ook heel leuk was, geef ik toch de voorkeur aan de route door de US.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
En wanneer ga je? Dit met eventuele herfstkleuren.
-
majtie
- Amerikafan
- Contacteer:
We hebben 3,5 week. We willen sowieso Canada meepakken (Algonquin, Ottowa, Montreal, Mont Tremblant, Ville de Quebec) dus als we de auto halen in Buffalo dan zouden we juist terug over de grens gaan en de route aanvangen zoals gepland. Het enige verschil zit hem dan na de green mountains: in plaats van via Watkins Glen terug naar Toronto om dan af te buigen naar Boston/Cape Cod en te eindigen in NY. We verliezen eigenlijk 3 dagen door upstate NY/Niagara die we dan kunnen besteden aan de kust.
We gaan in oktober vanwege de herfstkleuren Hinko
We gaan in oktober vanwege de herfstkleuren Hinko
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Wij zijn net terug en hebben Watkins Glen aangedaan, geen spijt hiervan
Prachtig park om heen en terug te lopen, je kan via meerdere routes heen en terug.
Prachtige omgeving, mooie watervalletjes, leuke stroompjes, etc..
Algonquin park hebben wij ook aangedaan, begin met Deet in te smeren voordat je een trail pakt, anders word je opgegeten.
Zowel bij West als Oost kan je een kaart kopen voor 17 dollar voor toegang tot de trails, het is een dagkaart.
M.b.t. rijden in Canada buiten de steden, reken voor elk uur rijden minimaal 10 a 15 minuten extra.
Er zijn overal wegwerkzaamheden, snelheidsverlagingen, etc..
Rijden in de steden mag je per uur minimaal een half uur extra rekenen, dan ben je nog aan de zuinige kant. B.v. om Montreal uit te rijden (c.a. 10 km), duurde ons bijna anderhalf uur. Het stikt er van de stoplichten, wegwerkzaamheden, wegen afgesloten wegens een feest, etc..
Prachtig park om heen en terug te lopen, je kan via meerdere routes heen en terug.
Prachtige omgeving, mooie watervalletjes, leuke stroompjes, etc..
Algonquin park hebben wij ook aangedaan, begin met Deet in te smeren voordat je een trail pakt, anders word je opgegeten.
Zowel bij West als Oost kan je een kaart kopen voor 17 dollar voor toegang tot de trails, het is een dagkaart.
M.b.t. rijden in Canada buiten de steden, reken voor elk uur rijden minimaal 10 a 15 minuten extra.
Er zijn overal wegwerkzaamheden, snelheidsverlagingen, etc..
Rijden in de steden mag je per uur minimaal een half uur extra rekenen, dan ben je nog aan de zuinige kant. B.v. om Montreal uit te rijden (c.a. 10 km), duurde ons bijna anderhalf uur. Het stikt er van de stoplichten, wegwerkzaamheden, wegen afgesloten wegens een feest, etc..
-
majtie
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de tips Johan! Dat rijden een stuk minder snel gaat dan wij gewend zijn is ons ook opgevallen in de VS in 2014. Ik heb daarom ook niet al te lange ritten gepland.
Watkins Glen klinkt fantastisch maar neig toch zelf meer naar de historie van Boston en omgeving. Lastig hoor, keuzes maken!
Watkins Glen klinkt fantastisch maar neig toch zelf meer naar de historie van Boston en omgeving. Lastig hoor, keuzes maken!
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
majtie
- Amerikafan
- Contacteer:
We hebben de knoop doorgehakt: we skippen upstate NY en gaan 3 dagen rondom Boston verblijven 
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Jammer, Upstate NY > Boston. Oh well.We hebben de knoop doorgehakt: we skippen upstate NY en gaan 3 dagen rondom Boston verblijven
-
majtie
- Amerikafan
- Contacteer:
Waarom vind je dat Nymeria? Overigens wordt het niet 3 dagen Boston maar 1 nachtje Boston en 2 nachten Cape Ann of Cape Cod 
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Ik zou gewoon een rondje maken en niet moeilijk doen met bussen en dergelijke. Je hebt 3,5 week. Ik ben ooit in 1 dag van Boston naar Quebec gereden, dat is te doen. Cape Cod is te leuk om in twee dagen te doen, Martha's Vineyard kost zeker 1 hele dag en mag je eigenlijk niet missen (mooi!).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht