Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Omzetten diploma naar credits
Omzetten diploma naar credits
Ik word echt helemaal gek, en ik kan eigenlijk geen antwoord vinden op mijn specifieke vraag. Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen (ik ben al uren bezig om het op te zoeken, dus ik geef het op en vraag het hier)
Ik wil bij de Navy gaan, en heb alles klaar behalve mijn diploma. Ik heb een diploma van het ROC, MBO niveau 4. Nu willen ze een "transcript" van mijn diploma. Zo ver heb ik alleen een omschrijving van de resultatenlijst kunnen vinden, maar is het voor mij niet duidelijk wat ik nou precies moet laten vertalen, en waar ik het beste een "transcript" kan krijgen. Ik neem aan dat ze credits willen zien, maar hoe weet een amerikaans bedrijf hoeveel credits ik zou moeten hebben? Ik snap er echt niks meer van en hoop dat iemand mij kan adviseren wat ik zou moeten doen.
Ik wil bij de Navy gaan, en heb alles klaar behalve mijn diploma. Ik heb een diploma van het ROC, MBO niveau 4. Nu willen ze een "transcript" van mijn diploma. Zo ver heb ik alleen een omschrijving van de resultatenlijst kunnen vinden, maar is het voor mij niet duidelijk wat ik nou precies moet laten vertalen, en waar ik het beste een "transcript" kan krijgen. Ik neem aan dat ze credits willen zien, maar hoe weet een amerikaans bedrijf hoeveel credits ik zou moeten hebben? Ik snap er echt niks meer van en hoop dat iemand mij kan adviseren wat ik zou moeten doen.
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Re: Omzetten diploma naar credits
Toen ik zoch op "mbo diploma in het buitenland" was dit het eerste resultaat in google: https://www.s-bb.nl/studenten/diplomawa ... d-europass Zij verwijzen op hun beurt naar https://www.ece.org/ en https://www.wes.org/ als je een transcript wil hebben van je Nederlandse diploma ten behoeve van een studie of baan in de VS.
Heb je daar al nagevraagd wat je nodig hebt?
Heb je daar al nagevraagd wat je nodig hebt?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
WES heeft inderdaad een zeer goede reputatie. De resultaten worden door zowat alle universiteiten en colleges in Noord-Amerika (en Europa) aanvaard.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat is het hem juist, het is niet voor doorstuderen, maar om hogerop te beginnen in de military. Ik ben al bij WES etc terrecht gekomen, maar ik weet niet wat ik precies moet sturen voor hun om het naar credits te zetten. Omdat ik niet begrijp hoe hun uit mijn papieren kunnen uitmaken hoeveel credits ik voor iets krijg. Ik heb een diploma, resultatenlijst, en stage...
En is het genoeg om een resultatenlijst met SBB certificaat supplement mee te sturen? (sorry ik snap er echt helemaal niks meer van)
En is het genoeg om een resultatenlijst met SBB certificaat supplement mee te sturen? (sorry ik snap er echt helemaal niks meer van)
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
WES accepteert weinig documenten die je zelf opstuurt. Ze willen wel een kopietje van je diploma, maar ze willen alles rechtstreeks van je school ontvangen. Voor het MBO is dat:
ECE (http://www.ece.org) accepteert ook documenten die je zelf opstuurt, als je je school zover krijgt dat ze ze naar je opsturen.
Dit kan je vinden op wes.org. Ga naar http://wes.org/required/ en kies Nederland, onder secondary education. Het SBB supplement is in principe alleen voor Europa, maar je kan WES bellen en vragen of ze daar ook genoegen mee kunnen nemen.Graduation certificate indicating all exams taken and grades obtained
ECE (http://www.ece.org) accepteert ook documenten die je zelf opstuurt, als je je school zover krijgt dat ze ze naar je opsturen.
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
- Max Kool
- Amerikakenner
Beetje een zijsprongetje, maar ben je permanent US resident?
edit: never mind, ik zie dat je al een green Card hebt. Sorry
=> bronOnly after immigration procedures are completed and an applicant is legally residing in the United States may an application for enlistment be accepted. Furthermore, in order to be commissioned an officer in the U.S. Navy, one must be a native-born or naturalized United States citizen.
edit: never mind, ik zie dat je al een green Card hebt. Sorry
LA, LA, LA....
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Correct wat thenextdtrump zegt. WES accepteert inderdaad alleen documenten die zijn opgestuurd in een door de onderwijsinstelling gesealde envelop.
WES heeft mijn diploma's ook geaccrediteerd en ik was zeer tevreden met het resultaat.
Waarschijnlijk is je MBO diploma in het Nederlands, dus zul je het eerst moeten laten vertalen alvorens het geaccrediteerd kan worden.
Als ik jou was dan zou ik alles wat je kunt vinden omtrent dit diploma verzamelen en laten vertalen. De originele kopien zullen gestuurd worden door de onderwijsinstelling.
WES heeft mijn diploma's ook geaccrediteerd en ik was zeer tevreden met het resultaat.
Waarschijnlijk is je MBO diploma in het Nederlands, dus zul je het eerst moeten laten vertalen alvorens het geaccrediteerd kan worden.
Als ik jou was dan zou ik alles wat je kunt vinden omtrent dit diploma verzamelen en laten vertalen. De originele kopien zullen gestuurd worden door de onderwijsinstelling.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht