Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Capuano: Route Zuidwesten Half september

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Capuano
Amerika-newbie

Reis Capuano: Route Zuidwesten Half september

Bericht door Capuano »

Hallo allemaal! Om te beginnen, bedankt voor de info die jullie delen op forum…
Wij gaan van 15 september tem 15 oktober naar de VS. We starten in New York en eindigen in LA.
De parken van het zuidwesten, willen we uiteraard bezoeken. In korte tijd zoveel mogelijk zien. De nadruk bij de parken ligt op zien: er geweest zijn (been there, done that), kliekje trekken en wegwezen!:-) Ik weet dat ik hiermee veel slapende honden wakker maak, waarvoor mijn excuses… Hoop dat jullie begrip kunnen opleveren ;-)

Het plan is als volgt:

15sep BRU-NEW YORK aankomst 13u
16sep NEW YORK
17sep NEW YORK
18sep DAGTRIP WASHINGTON
19sep NY – PHOENIX

route vanuit Phoenix:
GRAND CANYON
MONUMENT VALLEY
PAGE (ANTELOPE , HORSEBEND)
BRYCE CANYON
ZION
LAS VEGAS
DEATH VALLEY
YOSEMITE
SF
LA

Is dit haalbaar in ongeveer 2weken?

7okt tem 13okt HAWAI
14okt LA
15okt LA – Amsterdam

Bedankt allemaal!!!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Route Zuidwesten Half september

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Schrijf je route eens op van dag tot dag, dan kunnen wij met je meedenken qua tips en haalbaarheid.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Capuano schreef: route vanuit Phoenix:
GRAND CANYON
MONUMENT VALLEY
PAGE (ANTELOPE , HORSEBEND)
BRYCE CANYON
ZION
LAS VEGAS
DEATH VALLEY
YOSEMITE
SF
LA

Is dit haalbaar in ongeveer 2weken?[/b]
Het zal heel krap worden. Je hebt al 10 bestemmingen. Een stop tussen Death Valley en Yosemite lijkt me wel aan te raden. Tussen San Francisco - ik neem aan dat je via de kustweg wilt rijden en niet via de Interstate - heb je minstens één overnachting en eigenlijk wel twee nodig. Verder zul je op enkele plaatsen wel meer dan één nacht willen blijven. In feite is het bijna de voorbeeldrondreis van drie weken. Ik zou het aantal dagen uitbreiden of van Death Valley naar Los Angeles rijden en de lus met Yosemite, San Francisco en de kustweg schrappen.
Capuano schreef: De parken van het zuidwesten, willen we uiteraard bezoeken. In korte tijd zoveel mogelijk zien. De nadruk bij de parken ligt op zien: er geweest zijn (been there, done that), kliekje trekken en wegwezen!:-) Ik weet dat ik hiermee veel slapende honden wakker maak, waarvoor mijn excuses… Hoop dat jullie begrip kunnen opleveren ;-)
Ik spits wel mijn oren maar blaf nog niet. :wink:
Groet,

Old Faithful
Capuano
Amerika-newbie

Bericht door Capuano »

Hallo allemaal! Om te beginnen, bedankt voor de info die jullie delen op forum…
Wij gaan van 15 september tem 15 oktober naar de VS. We starten in New York en eindigen in LA.
De parken van het zuidwesten, willen we uiteraard bezoeken. In korte tijd zoveel mogelijk zien. De nadruk bij de parken ligt op zien: er geweest zijn (been there, done that), kliekje trekken en wegwezen!:-) Ik weet dat ik hiermee veel slapende honden wakker maak, waarvoor mijn excuses… Hoop dat jullie begrip kunnen opleveren ;-)

Het plan is als volgt:

15sep BRU-NEW YORK aankomst 13u
16sep NEW YORK
17sep NEW YORK
18sep DAGTRIP WASHINGTON
19sep NY – PHOENIX (aankomst 13u30) reis naar GRAND CANYON
20sep GRAND CANYON + reis naar MONUMENT VALLEY
21sep MONUMENT VALLEY + reis naar PAGE
22sep PAGE(ANTELOPE + HORSESHOE) + reis naar BRYCE
23sep BRYCE --> LAS VEGAS tussenstop ZION
24sep LAS VEGAS
25sep LAS VEGAS
26sep LAS VEGAS - DEATH VALLEY
27sep DEATH VALLEY - YOSEMITE (overnachten lone pine)
28sep YOSEMITE - SAN FRANCISCO
29sep SAN FRANCISCO
30sep SAN FRANCISCO
1okt Reis naar LA
2okt LA
3okt LA
4okt?
5okt?
6okt?

7okt tem 13okt HAWAI
14okt LA
15okt LA – Amsterdam

Bedankt allemaal!!!

Graag feedback!
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik zou tussen Death Valley en Yosemite 1 overnachting doen en in Yosemite ook 1 overnachting. Tussen SF en LA moet je naar mijn mening minimaal 2 overnachtingen hebben.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je insteek is om een paar viewpoints te bekijken en een fotootje te maken dan kan het allemaal prima. Ik zou in jouw route nog een overnachting in Zion doen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De nadruk bij de parken ligt op zien: er geweest zijn (been there, done that), kliekje trekken en wegwezen!:-)
Als ik zoiets lees stel ik me de vraag of je wel beseft waar je heen gaat. Nu is het uiteraard op een aantal plaatsen wel mogelijk om een aantal viewpoints te doen zonder dat je daarvoor uren moet gaan wandelen. Maar je kan een park niet bekijken door op één plaats te stoppen, even rond te kijken en een fotootje te nemen.

Concreet:

Grand Canyon: is haalbaar met één overnachting (maar dan wel aan de GC zelf of Tusayan) en met een aantal kleine wandelingetjes van een aantal honderden meters heb je veel gezien.
Page: horseshoe bend kost je ongeveer een uur, Antelope Canyon een twee uur.
Bryce: ook perfect haalbaar met één overnachting en een aantal stops
Zion: om echt in het park te gaan moet je met de shuttle bus, met je eigen wagen mag dit niet. Dat kost je uiteraard wel wat meer tijd. Dit even meepikken onderweg naar Las Vegas is dus niet zo evident.
Death valley: Van viewpoint naar viewpoint rijden kost je wel wat tijd. Dit kan met één overnachting nabij. Lone Pine ligt in ieder geval al uit het park.
Yosemite: komende van lone Pine met slechts één overnachting is dit geen haalbare kaart. In een park zoals Yosemite moet je toch best nog wel wat afstanden te voet doen om zaken te zien.
SF - LA is op één dag gekkenwerk teneinde ook nog iets gezien te hebben. Ik weet niet hoe je hier op komt, maar de normale touristische route langs de mooie kustweg kost je toch een uur of 9 "zuivere rijtijd" en dan heb je geen moment stil gestaan. Hier is één overnachting dus absoluut noodzakelijk.

Aangezien er 3 vraagtekentjes staan:

- Voorzie 1 nacht Zion
- Voorzie een extra overnachting voor Yosemite
- Voorzie een overnachting langs de kustroute in de omgeving Cambria/Morro Bay
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MDeckers
Amerikafan

Re: Reis Capuano: Route Zuidwesten Half september

Bericht door MDeckers »

Ik zou precies toch de dagtrip naar DC laten vallen? Dan reis je wel heel lang voor een halve dag daar te zijn, een derde dag New York zou je veel meer aan hebben denk ik (en ook nog eens heel wat geld besparen voor OV). Het had handiger geweest als je van DC door vloog, dan moest je maar 1 keer tussen NY en DC reizen.

Extra nachten zouden hier wel passen:
- Een nacht in Zion ipv gewoon passeren
- Een extra nacht voor Yosemite (noodzaak)
- Een extra nacht tussen SF en LA

Zijn jullie er al vaker geweest? Of wordt het meteen je eerste en laatste reis ooit naar de States?
Niet dat ik geen begrip heb voor jullie keuze (ik zal er zelf niet slechter van worden :P ), maar vaak is wat minder dingen bezoeken en dit degelijker doen toch een fijnere vakantie. Ik heb al wel meer mensen gehoord die een heel snelle reis hebben gemaakt naar de VS en vonden dat het toch maar tegenviel, maar nooit de tijd hebben genomen om echt iets goed te bezoeken, of eens een wandelingetje te maken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat het aangenamer zou zijn, hopelijk kunnen jullie ook voor mijn mening begrip opleveren :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Waarom is de tendens hier op het forum om iedereen om te praten om kortere routes te doen? Wij hebben onze eerste reis destijds ook in sneltreinvaart gedaan (nog een maatje sneller dan topicstarter van plan is :lol: ) en we vonden het fantastisch. Onze insteek was ook om van alles een beetje te zien: New York, rondje zuidwesten en rondje Florida in een kleine 4 weken. Als we nu gaan doen we het ook een stuk rustiger en doen we veel wandelingen maar hebben ook niet meer de behoefte om alles in 1x te zien. Maar als je van alles een beetje wilt is dat toch ook prima, topicstarter heeft dat duidelijk aangegeven.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Eens, de TS heeft duidelijk aangegeven hoe hij graag op vakantie wil. Ik zou het zeker nu niet meer zo doen, maar als dat je plan is, kan het best.
In Yosemite kun je zeker heel wat zien zonder uit te stappen, en dan heb je aan één overnachting genoeg. Bridalveil Fall (héél korte wandeling), een stop bij El Capitan, Tunnel View en zeker Valley View (mijn favoriet!). En klaar :) Je kunt veel àndere dingen doen, maar dat weet je als je voor deze aanpak kiest. Maar het is niet dat het op deze manier sowieso niks is.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 20 jun 2016, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
MDeckers
Amerikafan

Bericht door MDeckers »

Ik zeg niet dat TS perse een kleiner rondje moet maken. (Toch niet als in: verander heel je reis, anders ga je niet blij zijn.) Er zijn nog drie dagen over en dat zijn de plekken waar ik ze zou indelen (net als Marcopstal). Om te voorkomen dat je zelfs geen tijd hebt voor de viewpoints. Zo is een overnachting bij Yosemite voor dat doel goed genoeg, maar dan heb je wel een extra overnachting tussen LV en Yosemite zelf nodig.

Gegeven de wensen en het huidige plan van TS, is het misschien aangeraden om af en toe eens wat meer tijd in een park te spenderen. Selecteer er enkelen, en maak daar dan wel eens een wandeling van een paar uurtjes. Hoeft daarom niet bij elk park te zijn. Er zullen genoeg mensen zijn die vinden dat ze allemaal toch maar wat op elkaar lijken.

Wat betreft mijn opmerking van DC, lijkt het me vooral zonde van de reistijd die je daaraan spendeert. Op die 6 uur (minstens), kan je erg veel van NY zien. En er is zeker genoeg te doen voor 3 hele dagen. Was gewoon iets om te overwegen. Het oorspronkelijke plan is zeker niet onmogelijk, en je zult hoe dan ook wel onder de indruk zijn.
Capuano
Amerika-newbie

Bericht door Capuano »

Ik dank jullie allemaal voor het brainstormen!

Het is onze 1ste maal naar de Verenigde Staten. Ik kan michelly wel volgen: als 'de roadtrip' in de Filipijnen zo snel kan over water, dan moet dit toch wel ook kunnen in the States? :lol:

Wat ik meeneem van jullie feedback: nacht in ZION, nacht extra YOSEMITE, 1 nacht KUSTROUTE
Wat betreft dagtrip DC: wordt bikkelen met de vrouw des huizes om dit te annuleren :roll:
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Vrienden van ons hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gedaan als wij, maar hun reis op een heel andere manier ingevuld. Wij hebben veel gewandeld, zij hebben viewpoints meegepakt en hebben veel minder tijd in de parken doorgebracht. En we waren even enthousiast over onze reis. Het hangt er maar van af wat je graag doet.
Dus ga gerust voor de viewpoints :D . Ik volg Elly daarin.
Maar een nacht Zion en een dag kustroute zijn m.i. ook wel nodig. In Zion word je wat afgeremd door die shuttlebus. En de kustroute is nu eenmaal een lang stuk weg, al heeft mijn man die toch ook ooit op 1 dag gereden met een Amerikaanse collega en vond hij dat toen ook een prachtige ervaring wegens de schoonheid van de uitzichten.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vreemde wendingen. Ik zie eigenlijk geen enkel reactie om de route korter te gaan maken.

Alleen de dagtrip naar DC wordt afgeraden. Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. er is in NY zoveel te zien dat je met amper 3 dagen veel tijd te kort hebt, en ook DC is een stad waar je dagen kan vullen. Even op en neer lijkt me ook wel zonde.

Voor de rest waren er 3 vrije dagen en daar is een voorstel voor om ze in te vullen.
In Yosemite kun je zeker heel wat zien zonder uit te stappen, en dan heb je aan één overnachting genoeg. Bridalveil Fall (héél korte wandeling), een stop bij El Capitan, Tunnel View en zeker Valley View (mijn favoriet!). En klaar :) Je kunt veel àndere dingen doen, maar dat weet je als je voor deze aanpak kiest. Maar het is niet dat het op deze manier sowieso niks is.
Niemand heeft dacht ik gezegd dat het niets wordt. Maar als je nog van Lone Pine komt heb je al een flinke rit te doen vooraleer je überhaupt in Yosemite aankomt. Bij de meeste parken heb ik dan ook aangegeven dat het best met één nacht kan, behoudens voor Yosemite.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Nee, inderdaad. Ik had namelijk niet gezien dat er nog drie dagen over waren. :oops:
Over DC ben ik het zeker ook eens, maar dat hoeft de TS niet te zijn, natuurlijk. De hoofdreden van mijn post was ook Yosemite. De eerste keer hebben wij er niet veel meer tijd gehad, en we hadden toch danig de smaak te pakken. Het kan dus wel. Ik zou er ook niet weer voor kiezen, zoals ik had gezegd, maar als het je keuze is, kan het wel.
Capuano
Amerika-newbie

Bericht door Capuano »

Bedankt voor de scherpe advies. De extra 3 nachten gaan we sowieso vastpinnen in onze route... wat betreft DC zitten we nog steeds te twijfelen... Nogmaals top jongens! (En meisjes off course :-) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer