Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2018

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
MUSA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

DV 2018

Bericht door MUSA »

Hallo,

Zijn er hier mensen die zich willen aanmelden voor de greencard lottery?
Ik probeer erachter te komen hoe het precies werkt.
Maar zie zoveel op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik wel heb begrepen is dat de inschrijvingen voor 2017 al gesloten zijn.
zijn er hier mensen die zich willen inschrijven voor de DV lottery in 2018?
En wanneer kan dat? en hoe werkt het precies?
Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,

MUSA
Dutchess
Amerika-expert

Re: DV 2018

Bericht door Dutchess »

Als de Diversity Visa loterij blijft bestaan zoals in vorige jaren, zal de inschrijving waarschijnlijk in oktober weer open gaan. Je hebt dan 1 maand om je in te schrijven, en inschrijving is gratis. De winnaars worden begin mei getrokken, en die mogen dan een groene kaart aanvragen.

Kijk eens hier, de instructies voor DV 2018 zullen grotendeels hetzelfde zijn. Neem even de tijd om je op dit forum in te lezen en dan zal e.e.a. wel wat duidelijker worden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Wat Dutchess zegt. En trap alsjeblieft niet in alle scams. Als het niet op .gov eindigt en er geld voor gevraagd wordt, is het niet pluis.

Hun excuus is dat ze de administratieve rompslomp voor zich nemen, maar dat stelt echt niets voor wat betreft gewoon deelnemen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

The July 2016 Visa Bulletin has the following announcement: "Dates for the DV-2018 Program registration period will be publicized in the coming months".

Ieder jaar schrijven zich zo'n 15 miljoen deelnemers in als zelfdoeners en rond de 3 miljoen daarvan worden gediskwalificeerd omdat ze een fout of foutje maakten in hun inschrijving. De gedisqualificeerden krijgen daarvan geen melding, maar zien dezelfde 'Your Entry has not been Selected' als de deelnemers die niet een fout maakten. Je kunt in principe dus jaar-op-jaar dezelfde fout maken zonder het te weten.

Mijn man en ik ontwikkelen apps voor i-Phone, i-Pad, Android phones and tablets. Niet de manier om geld te verdienen, maar dat terzijde.
We hebben o.a. een App gecreeerd die helpt bij inschrijving voor de DV (Entry Guide) en een App speciaal voor geselecteerden (Winners Guide).
Voor DV 2018 zullen we weer een Entry Guide App publiceren. We hopen in augustus de releases te kunnen doen in de Apple App Store en on Google Play.
We hebben een website waar je meer detail kunt vinden www.immigration-apps.com of www.immigrationinto.us.
We hebben sinds enkele weken ook een Facebook-pagina met informatie mbt. immigratie. Momenteel is de informatie vooral gericht op de Visa Lottery. Die pagina heet immigrationinto.us.

Ik kan daarom uit ervaring vertellen dat het voor velen toch niet zo simpel is als het lijkt. We kregen honderden verzoeken om hulp bij het inschrijven voor de Lottery.
Ik heb inmiddels ook voor meer dan honderd deelnemers de Status Check gedaan op de eDV site. Men had problemen met inloggen, ingelogd blijven, met het Confirmation Number, met het ingeven van de (achter)naam. Uiteraard waren er deelnemers die hun Conf. Number niet meer hadden en het niet lukte dat nummer terug te vinden op de site.

We hebben ook vraagstellers gehad die niet hadden begrepen dat 'de win' alleen geldig is gedurende de periode van de Visa Lottery waarvoor men is geselecteerd.
Veel winaars hebben problemen met vragen op de Visa Applicatie (DS-260), het lezen van het Visa Bulletin, met de vereisten voor de Visa-Procedure.

Er is dus behoefte aan goede & gestructureerde hulp. Ondanks alle behulpzame forums.
Onze immigratie Apps zijn overigens gratis voor AA forummers: even een PB'tje sturen en je krijgt een promo-code voor een download. Je moet wel even aangeven of je telefoon/pad/tablet een Apple produkt is of een Android.

Edit: ik heb even 'ik' veranderd in 'wij' omdat mijn man minstens zoveel werk verzet heeft en nog steeds verzet voor de Apps als ik.
Laatst gewijzigd door USInsider op 20 jun 2016, 01:32, 2 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb inmiddels een groot aantal pagina's van de app gelezen, en het steekt goed in elkaar!
Er staat info in die je ook op de officiële website kan vinden, maar er staan extra tips en advies bij.

USInsider: leuk dat je dit gratis ter beschikking stelt van de AA leden, maar ik vind wel dat je iets in ruil mag vragen. Immers, jij hebt daar heel wat uren werk in gestoken, en ik weet dat je er nog constant mee bezig bent.
Dus aub, forumleden, als je deze gratis app krijgt, schrijf dan een review, zodat USInsider dan misschien via andere mensen die de app kopen er toch wat geld aan kan verdienen. :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
MUSA
Amerika-newbie

Bericht door MUSA »

Bedankt voor de reacties!

Hier heb ik zeker wat aan.
Zal inderdaad rond gaan spitten op dit forum.
En verschillende sites bezoeken.

Leuk forum dit, heb me aangemeld omdat ik wat vragen had. En ga me denk ik wel vaker melden hier.

Ik ben een jongen van 25 jaar.
ik heb een periode van 7 maanden in Australië doorgebracht, en bevind me op dit moment in nieuw-zeeland waar ik waarschijnlijk tot volgend jaar april zal blijven. En denk niet dat ik nog terug wil naar nederland.
ook heb ik een aanvraag lopen voor een working holiday in canada.

maar mijn ultieme droom is en blijft amerika.
Ik hoop dat ik mezelf op een dag US citizen mag noemen.

Vriendelijke groet,
MUSA
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik ben zeer benieuwd waarom de VS je droom is - je bent er nog nooit geweest? Wel leuk dat je al zoveel hebt gedaan met al die working holidays!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat is er mis met jezelf een Nederlander noemen? Je hebt er alles bij elkaar al heel veel mee gedaan/kunnen doen.

En als je Amerikaan zou worden zonder getrouwd of in een lange relatie te zijn met een Amerikaan(se), dan ben je je Nederlanderschap kwijt zodra je Amerikaan wordt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat denk je in de US te vinden ?

Het merendeel van wat je ziet op film/tv wordt gedraaid in Canada.
De US als 'melting pot' en 'country of opportunity'. Ik weet het, USers geloven dat geraaas zelf - maar het is propaganda.
Gloria83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gloria83 »

Hoi,

Ik wil ook meedoen aan de DV 2018 en vroeg me af waar ik mijn pasfoto's het beste kan laten maken?

Heeft iemand tips daar over?
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

De meeste fotozaken maken Amerikaanse pasfoto's. Kwestie van even opbellen.
Gloria83
Amerika-newbie

Bericht door Gloria83 »

Bedankt Rachel.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Check wel ook even zelf de foto goed volgens de eisen. Niet alle fotozaken zijn er even professioneel in.
Gloria83
Amerika-newbie

Bericht door Gloria83 »

Ok, fijn om te weten Amerikanist.
sabrina
Amerika-ontdekker

Bericht door sabrina »

Ik ga ook meedoen aan de DV 2018
sabrina
Amerika-ontdekker

Bericht door sabrina »

Ik wil mee gaan doen met de DV 2018.
Nu is mijn vraag als ik in oktober 2016 mee doe kan ik dan in mei en juni 2017 gewoon op een esta naar de VS reizen voor een vakantie?

Hoop dat iemand dat weet.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Pas als je wint en de papierwinkel instuurt doe je officieel een aanvraag voor een greencard. Tot die tijd is het niet noodzakelijk een bewijs van 'immigration intent', maar 'ik zal toch niet winnen, maar wie weet wil ik wel emigreren tegen de tijd dat ik daadwerkelijk win'.
sabrina
Amerika-ontdekker

Bericht door sabrina »

Als je mee doet met de DV 2018 moet je dan ook een adres opgeven in de usa?
Of mag het voor de lottery ook een adres in Nederland zijn?
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

je moet pas een adres opgeven bij het invullen van de formulieren nadat je reeds uitgekozen bent, dus daar moet je je alvast nog geen zorgen over maken.
Kevinkleijn
Amerika-newbie

Bericht door Kevinkleijn »

Ik heb een korte vraag.

Is het zo dat je meer kans maakt als je meteen na de inschrijfmogelijkheid je aanmelding doorgeeft?
Of werkt het niet zo?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer