ik vind niet zoveel over de 'darwin falls' in de dode vallei terug?
Ik zie op google maps dat het via een onverharde weg ligt van de 190. Is dit dan veilig? Is het de moeite om er heen te wandelen en hoe doen we dit best?
Vanaf de 190 te voet of toch die onverharde weg in rijden?
Is er daar wel water in de zomer?
Wie is er al geweest?
Ik ben daar in oktober 2014 geweest. Je moet inderdaad vanaf de 190 een onverharde weg op. Als je vanuit Death Valley komt, ligt de afslag vlak voorbij Panamint Springs aan de linkerkant.
De onverharde weg is goed te doen. Ik kreeg de tip over de falls van een Duitser die er met de camper heen geweest was. De onverharde weg is een kilometer of 4 a 5. Ik zou dit stuk zeker niet gaan lopen.
Vanaf de parkeerplaats is het een half uurtje lopen naar de falls. Toen ik er was kwam er genoeg water naar beneden en dat schijnt het hele jaar zo te zijn.
Als je tijd over hebt is het een leuke wandeling. En zeg nou eerlijk, wie verwacht er een waterval in Death Valley ...
Stel je er niet al teveel van voor. Zo groot is die waterval nu ook weer niet en na een paar minuten heb je het wel gezien. De wandeling er heen is prima te doen en dat misschien nog wel het leukst onderdeel van dit uitstapje in DV.
In een discussie op tripadvisor heb ik deze waterval al eens voorbij zien komen met de beschrijving: "Poor man's Lower Calf Creek Falls". Of te wel als je ook de Lower Calf Creek Falls aan de SR 12 in Utah gaat bezoeken, dan voegt het niet zo veel toe, afgezien van het feit dat de Darwin Falls in Death Valley NP ligt.
Martin
p.s Off topic: Henk, wat een schitterende foto's heb je staan op je Flickr account!
Martin & Marianne schreef:
p.s Off topic: Henk, wat een schitterende foto's heb je staan op je Flickr account!
Hier sluit ik me graag bij aan. Wauw..... geweldig mooie foto's!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij vonden de watervallen wel zeker de moeite waard, maar niet alleen vanwege de waterval zelf. Leuk om te zien hoe je vanuit een dorre woestijn in een groene oase met bloeiende cactussen (toen wij er waren in februari), vlinders, hagedisjes terecht kunt komen. Ook de wandeling ernaartoe is leuk. Af en toe een beetje klouterwerk, maar je komt uiteindelijk dan wel op een mooi plekje uit waar de waterval ligt.
Wij verbleven in Panamint Springs Resort daar vlakbij (zij hebben daar dus hun (drink)water vandaan. Als je het stuk moet lopen volg dan de waterpijp boven de grond. Het is er mooi en zeker verrassend.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.