Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

foto reispas

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

foto reispas

Bericht door Elsvr »

Wij vertrekken eind juli voor de eerste keer naar Amerika.Ik ben net mijn reispas gaan laten maken en kreeg te horen op het stadhuis dat ik mijn haar nu niet meer van kleur mag laten veranderen voor ons vertrek.
Aangezien ik van plan was om mijn haar lichter te laten kleuren wou ik graag weten of ze daar nu echt zo n probleem van maken bij aankomst.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: foto reispas

Bericht door kastelke »

Ik zou nu niet bepaald drastische plastische chirurgie laten uitvoeren, maar van kapsel veranderen lijkt me geen probleem. Paspoorten zijn 10 jaar geldig. Het zou triest zijn als je nu 10 jaar lang hetzelfde kapsel en kleurtje moet houden. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Reispas is 2j geldig en de foto mag niet ouder zijn dan 6 maanden als je de reispas aanvraagt.Nu,ik denk zelf dat van bruin naar lichter met blonde highlights nu ook niet zo n groot probleem gaat zijn maar wou toch ff checken
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

2 jaar? Welk soort document heb je dan? Kan je daarmee naar de US reizen?
Ik vergiste me in 10 jaar; ik heb ook de Canadese nationaliteit, en dat paspoort is 10 jaar geldig. Maar voor het Belgische paspoort:
Een Belgisch paspoort heeft een geldigheidsduur van 7 jaar (5 jaar voor minderjarigen).
bron: http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... h_paspoort
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Voor Amerika is naast de identiteitskaart ook een reispas nodig.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een reispas is in België normaal 7 jaar geldig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Elsvr, heb jij iets gekregen dat er uit ziet zoals op het prentje op deze website van de gemeente Merksplas?:
http://www.reizennoorderkempen.be/nl/va ... merksplas/

Of toch nog iets anders?
('reispas' is dialect, maar ik vermoed dat dat dus een paspoort is?)
Elke
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Paar jaar geleden heeft mijn vrouw de week voor vertrek haar haar van bruin naar platina blond geverfd. Echt compleet anders (en ook wel een beetje over the top). Nergens maar ook een vraag over gehad.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

kastelke schreef: Het zou triest zijn als je nu 10 jaar lang hetzelfde kapsel en kleurtje moet houden. :lol:
En sommige mannen zouden dan verplicht na enkele jaren een pruik moeten gaan dragen? :shock: :lol: :lol:
Groet,

Old Faithful
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Zo'n typisch Belgische thread in dit forum is wel lachen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Zever in pakjes. Ik weet niet wie je die info heeft gegeven maar da's compleet verkeerd. Er wordt helemaal niet gekeken naar haarkleur, wel tal van andere kenmerken die bepalen of jij het al dan niet bent op die foto.
Ik stel voor dat je info van de persoon die je dit vertelde in het vervolg compleet negeert en die persoon ook op de hoogte stelt van mijn cowboy-verhalen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik ben nog steeds benieuwd welke pas maar 2 jaar geldig is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

sorry voor de latere reactie.
Ik had deze info gekregen van de bediende op het stadhuis waar ik mijn reispas heb laten maken.Ben zelf intussen op zoek gegaan en de informatie klopt dus gewoon niet.
Mijn dochter moet bijvoorbeeld ook nieuwe pasfoto s laten maken omdat de foto s niet ouder mogen zijn dan 6 maanden en er niet dezelfde op de reispas en identiteitskaart mogen staan.Ik vind dit zo n vreemde gang van zaken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vraag gewoon even waar ze die info vandaan heeft, en of ze dit aan kan tonen door een officiële website te laten zien. Want dit is allemaal dikke zever. Misschien eens even bij de Burgemeester aan de deur kloppen, en laten weten hoe onkundig dit personeelslid is.
Elke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die 6 maanden lijkt wel te kloppen: zie de pdf in deze link: http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... or_de_foto

Dat de foto niet dezelfde zou mogen zijn als op de id-kaart lijkt me heel vreemd. Het kan wel zijn dat een foto die wel akkoord is voor een ID-kaart niet voldoet aan de eisen voor een paspoort.
Elsvr schreef:Voor Amerika is naast de identiteitskaart ook een reispas nodig.
Alleen een paspoort is voldoende.

Marianne
headhunterke
Amerikakenner

6 maanden is absoluut niet nodig voor de States. Ik weet niet waarom officiële sites zoveel verkeerde info geven.
Als je paspoort geldig is en je hebt een geldig ESTA op datzelfde paspoort, dan is het ok.
Ik ben dagelijks bezig naar paspoorten en visums, naar alle uithoeken van de wereld. Er zijn veel landen waar die 6 maanden geldigheid telt, maar de USA is daar (nog niet/niet meer) bij.

Je zou versteld staan hoeveel verkeerde info er van het gemeentehuis komt. Die mensen, zelfs op de dienst bevolking, zijn helemaal in het ongewisse wat betreft reisdocumenten. Wekelijkse moeten we handenvol mensen laten staan omdat zij vanuit gemeentehuizen verkeerde info krijgen. Triestig en het zou niet mogen zijn, maar het is jammer genoeg dagelijkse kost.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@Headhunterke, het gaat hier om foto's die niet ouder dan 6 maanden mogen zijn bij het aanvragen van een nieuw paspoort, niet om de geldigheid van het paspoort.

Dat van die pasfoto kan best kloppen, in NL moet je ook een 'recente' foto aanleveren. Als je ID-kaart al meer dan 6 maanden oud is kun je dan dus niet dezelfde pasfoto voor het paspoort gebruiken, misschien is dat hier het probleem?
Terug in Texas!
headhunterke
Amerikakenner

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik was nl. nogal gehaast gisterenavond ;-)
Anaconda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Anaconda »

Elsvr schreef:sorry voor de latere reactie.
Ik had deze info gekregen van de bediende op het stadhuis waar ik mijn reispas heb laten maken.Ben zelf intussen op zoek gegaan en de informatie klopt dus gewoon niet.
Mijn dochter moet bijvoorbeeld ook nieuwe pasfoto s laten maken omdat de foto s niet ouder mogen zijn dan 6 maanden en er niet dezelfde op de reispas en identiteitskaart mogen staan.Ik vind dit zo n vreemde gang van zaken.
mijn foto was 3 jaar oud ... :D deden ze zelfs niet moeilijk over.
Hangt van stadhuis tot stadhuis af lijkt t wel ;-)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op een foto staat geen datum. Wanneer je de foto afgeeft en je ziet er op dat moment exact uit zoals op de foto dan is het OK. In het ander geval, mocht je een foto hebben van bvb twee weken oud, maar je hebt ondertussen een totaal andere haarsnit o.d. zodat je er anders uitziet kan dat tot een "njet" leiden.

Lijkt me ook logisch.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer