Hoe boek ik altijd mijn vakanties:
1)
Bepalen waar je heen wilt gaan, met eventueel de mogelijkheid om de route om te gooien afhankelijk van de ticket prijzen(dus LA - SFO - LV of SFO - LV - LA....enzovoorts).
2)
Ticket boeken, prijs is deels bepalend maar zeker ook voorkeur rechtstreeks vliegen
3) Uitspreiden van kosten
hotels door elke maand via
Hotwire's "name your own price" (dan betaal je direct) te boeken. Je kiest een sterren classificatie in een bepaalde regio. Werkt altijd prima bij mij EN meestal tientallen euro's goedkoper dan bij Booking.com.
Boek sowieso niet graag bij booking.com, omdat dan alle kosten tegelijk vallen in de vakantie en de CC's erg balast worden

Erg persoonlijke keuze, want veel mensen doen het wel gewoon via Bookin.com
4)
Auto uitzoeken en boeken, voorkeur heeft Alamo vanwege "skip the counter". Af en toe vind ik ze bij de balie nogal irritant door een upgrade/verzekering erdoor te willen drukken(lijkt een beetje op de tankstations hier in NL, "wilt u nog de aanbieding van de dag")
Gewoon even de bekendere site's vergelijken met elkaar waar je het goedkoopste bent en goede voorwaarden heb(gratis annuleren/extra bestuurders)
5) Eventuele
extra dingen bijboeken die je zeker wilt doen, die anders bijna altijd uitverkocht zijn,bijvoorbeeld: Crown tour, als je naar NY gaat of Alcatraz als je naar San Francisco gaat.
6) Vooral veel genieten van de voorpret die je dan extra beleefd, aangezien je veel meer betrokken bent bij je vakantie, omdat je alles zelf aan het regelen bent.