Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
Voor een lekke band, je sleutel nog in het slot, .... komt er niemand gratis ter plaatse tenzij je een extra "road assistance" hebt afgesloten (x dollar per dag). Deze problemen los je dus in eerste instantie best zelf op. Als het niet lukt kun je natuurlijk alsnog de verhuurder bellen. In het geval van een lekke band moet je wel vragen waar je de band kunt laten herstellen of omruilen zodat je zelf niet voor de herstelling moet betalen of achteraf de rekening kunt indienen bij het verhuurbedrijf.
Voor alle andere zaken (panne of ongeval) bel je naar het (meestal 0800) nummer op de huurpapieren en wordt je verteld wat te doen.
Voor alle andere zaken (panne of ongeval) bel je naar het (meestal 0800) nummer op de huurpapieren en wordt je verteld wat te doen.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ligt er aan wat er gebeurt. Ongevallen en zo bel je in eerste instantie de politie en daarna de autoverhuurder. Bij storingen en een auto die opeens niet meer start en zo bel je best de autoverhuurder die vertelt je dan wel waar je je met je auto moet melden.
Voor kleine dingen zoals een lampje dat aangaat dat de olie vervangen moet worden of een koplamp die niet meer werkt kun je ook eerst de verhuurder bellen, ik ben in het verleden zonder te bellen met de auto naar een landelijke olievervang tent gegaan (jiffy lube bv of je kan bij een dealer van het merk auto langsgaan). Olie laten vervangen, betalen en bonnetje bij inleveren van de auto aan de verhuurder gegeven, dat krijg je dan gewoon terug.
Sleutel in auto zul je in principe zelf moeten fixen. Je kan dom en blond de AAA bellen om je te redden. Het is een beetje grijs gebied. Als ANWB lid heb je recht op hulp van de AAA maar das officieel niet voor een huurauto. Heb je mazzel dan slinger je met je ANWB kaart en zegt de monteur die aan je auto staat prima doet zn ding en vertrekt weer (zoals ik een paar jaar geleden had toen ik de sleutel in de auto had ingesloten) of je moet afrekenen. Zelfde geldt voor een lekke band, wellicht kan je het zelf, anders kun je de AAA proberen.
Voor kleine dingen zoals een lampje dat aangaat dat de olie vervangen moet worden of een koplamp die niet meer werkt kun je ook eerst de verhuurder bellen, ik ben in het verleden zonder te bellen met de auto naar een landelijke olievervang tent gegaan (jiffy lube bv of je kan bij een dealer van het merk auto langsgaan). Olie laten vervangen, betalen en bonnetje bij inleveren van de auto aan de verhuurder gegeven, dat krijg je dan gewoon terug.
Sleutel in auto zul je in principe zelf moeten fixen. Je kan dom en blond de AAA bellen om je te redden. Het is een beetje grijs gebied. Als ANWB lid heb je recht op hulp van de AAA maar das officieel niet voor een huurauto. Heb je mazzel dan slinger je met je ANWB kaart en zegt de monteur die aan je auto staat prima doet zn ding en vertrekt weer (zoals ik een paar jaar geleden had toen ik de sleutel in de auto had ingesloten) of je moet afrekenen. Zelfde geldt voor een lekke band, wellicht kan je het zelf, anders kun je de AAA proberen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Iemand ervaring met Alamo.de?
ik heb daar een midsize SUV gereserveerd voor 11 Augustus tm 24 Augustus voor € 421,03
Mooie prijs dacht ik zo. Ik vraag me of je via de duitse site ook de online check-in mogelijkheid hebt.
ik heb daar een midsize SUV gereserveerd voor 11 Augustus tm 24 Augustus voor € 421,03
Mooie prijs dacht ik zo. Ik vraag me of je via de duitse site ook de online check-in mogelijkheid hebt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Geen ervaring, maar het vermoeden dat je met voornaam, achternaam en reserveringsnummer gewoon op Alamo.com kunt inchecken. Al geprobeerd?Patrick80 schreef:Iemand ervaring met Alamo.de? Ik vraag me of je via de duitse site ook de online check-in mogelijkheid hebt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ja wel geprobeerd maar dit lukt niet. Heb Alamo.de gemaild. Kijken wat ze zeggenGeen ervaring, maar het vermoeden dat je met voornaam, achternaam en reserveringsnummer gewoon op Alamo.com kunt inchecken. Al geprobeerd?

- bedeve
- Amerika-expert
Die service bieden ze niet via de franchisee sites.Patrick80 schreef:
Alamo.co.uk bijv is al meer dan een jaar geen franchisee meer, toch nog dezelfde site met beperkte diensten.
Alamo.de ook beperkt, maar wel met eigen aanbiedingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@ ISL en @ Babarage,
Bedankt voor jullie info m.b.t. pech onderweg met de huurauto!
Bedankt voor jullie info m.b.t. pech onderweg met de huurauto!

Martin
Ik heb zelf ook ondervonden dat dit niet werkt. Ik heb via vacationatsea.de bij Alamo een auto geboekt. Dat lijkt door de emails een combo te zijn van alamo.co.uk en alamo.deDie service bieden ze niet via de franchisee sites.
Alamo.co.uk bijv is al meer dan een jaar geen franchisee meer, toch nog dezelfde site met beperkte diensten.
Alamo.de ook beperkt, maar wel met eigen aanbiedingen
Toch heb ik meerdere mensen gehoord dat ze via vacationatsea hebben geboekt en "skip the counter" hebben gedaan. We komen na een aantal dagen Vegas in de ochtendspits aan op Miami. De mensen die daar in de spits wel eens bij Alamo zijn geweest weten waarom ik de counter wil skippen... Maar ik krijg het idee dat dit er niet in gaat zitten. Iemand suggesties?
PS: Als je naar Ft. Myers area of Naples gaat, vlieg dan indien de prijzen het toelaten gewoon op Ft. Myers, daar is de car rental letterlijk een paar rijstroken verwijderd van de bagageband, Altijd rustig, ruime keus aan auto's en bij Alamo vriendelijk personeel.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Of Tampa!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
hallo allemaal,
wij huren in juli via Avis een auto en moeten deze ophalen op het vliegveld van Atlanta. Iemand ervaring met het ophalen van een auto op deze locatie? als ik het goed heb begrepen zit de garage waar de autos staan niet op het vliegveld maar een stuk verder op het college terrein? hoe komen we daar, worden we met een shuttle gebracht.
We hebben een auto uit de categorie E, Is het zo dat er keuze genoeg is en dat ik zelf een auto mag uitzoeken daar ter plaatse of wordt er van te voren al een auto aangewezen en moet ik het daar mee doen
hoor het graag
alvast bedankt
wij huren in juli via Avis een auto en moeten deze ophalen op het vliegveld van Atlanta. Iemand ervaring met het ophalen van een auto op deze locatie? als ik het goed heb begrepen zit de garage waar de autos staan niet op het vliegveld maar een stuk verder op het college terrein? hoe komen we daar, worden we met een shuttle gebracht.
We hebben een auto uit de categorie E, Is het zo dat er keuze genoeg is en dat ik zelf een auto mag uitzoeken daar ter plaatse of wordt er van te voren al een auto aangewezen en moet ik het daar mee doen
hoor het graag
alvast bedankt
- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
We hebben een wagen gehuurd in Miami (Alamo via AuutoEurope), pick-up 19h op 6 juli, drop off 10h op 29 juli. Onze vluchttijden zijn aangepast waardoor we de wagen gaan binnenbrengen rond 17h . Zal Alamo ons die extra uren aanrekenen ?
ja reken daar maar wel op. Volgens mij heb je een speling van een half uur bij het terugbrengen. Ophalen komt vaak niet zo nauw.
Tip voor de volgende keer: Doe altijd dezelfde tijd wanneer je de wagen ophaalt. Dus bv: 19h- 19h.
Maatschappijen berekenen het bedrag per 24 uur.
Tip voor de volgende keer: Doe altijd dezelfde tijd wanneer je de wagen ophaalt. Dus bv: 19h- 19h.
Maatschappijen berekenen het bedrag per 24 uur.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Weet iemand hoe het zit met online check in/skip the counter bij Alamo als je CC eerder afloopt dan de huur van de auto begint en je hebt nog geen nieuwe?
Kun je dit later nog aanpassen of kun je dan beter wachten met inchecken totdat je de nieuwe CC hebt?
Kun je dit later nog aanpassen of kun je dan beter wachten met inchecken totdat je de nieuwe CC hebt?
Iemand die hier antwoord op kan geven?dennis118 schreef:hallo allemaal,
hoor het graag
alvast bedankt
- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@Hinko : Enig idee van de grootteorde ? We betalen nu 1300 euro voor 24 dagen, tel ik daar gewoon 1/24 bij, of kom er nog een soort van boete bovenop ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ik vraag me af of je bij moet betalen. over het algemeen gaan ze uit van 24 uurs periodes. dus halen om 19.00 dan ook weer inleveren voor 19.00. Daar kijken ze volgens mij naar en niet wat je hebt opgegeven. tenzij ze bij de berekening specifiek op die uren hebben gekeken maar dat doen ze volgens mij alleen als je maar een paar uur later brengt. dus als je bij het boeken bv aangeeft halen om 19.00 inleveren om 20.00 dan rekenen ze dagen en 1 uur. Nu je al zo veel later dan de ophaal tijd zou inleveren is er ws al een dagprijs gerekend voor die dag.
ik zou het iig nakijken (bericht naar alamo sturen op Facebook ofzo) want ik kom op het internet tegen dat ze er goed in zijn stevige prijzen te rekenen voor extra uurtjes.
ik zou het iig nakijken (bericht naar alamo sturen op Facebook ofzo) want ik kom op het internet tegen dat ze er goed in zijn stevige prijzen te rekenen voor extra uurtjes.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
Ja misschien is dat ook wel zo. Was nog niet helemaal wakker.
Beste is om even te vragen inderdaad.
Beste is om even te vragen inderdaad.
- bedeve
- Amerika-expert
Wachten met inchecken totdat je nieuwe CC gegevens hebt.Vito schreef: online check in/skip the counter bij Alamo als je CC eerder afloopt dan de huur van de auto begint ,wachten met inchecken totdat je de nieuwe CC hebt?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
In Atlanta zitten alle autoverhuurders bij elkaar in het car rental centerdennis118 schreef:.Atlanta; car rental center
Na aankomst in Atlanta ga je richting Exit.
Vervolgens staat Car rental ook duidelijk aangegeven.
Kom je aan op de internationale terminal : shuttle.
Kom je na een tussenlanding aan op een nationale terminal; treintje.
Je AVIS vraag kan ik niet beantwoorden
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
even bij de les blijven en er voor zorgen dat je bij de exit booth een contract meekrijgt, waar het juiste moment van ophalen vermeld is !kustbewoner schreef:pick-up 19h op 6 juli, drop off 10h op 29 juli. Onze vluchttijden zijn aangepast waardoor we de wagen gaan binnenbrengen rond 17h . Zal Alamo ons die extra uren aanrekenen ?
Soms staat daar een afwijkend drop off moment op wat niet in 24 hrs segmenten past ,maar dat is niet erg.
Alamo hanteert een " grace " periode van 20 minuten.
Een eventuele bijbetaling bij een te laten dropoff is niet gebaseerd op je eigen huur tarief.
Die bijbetaling is gebaseerd op de per vestiging en autotype variabele walk in rate.
Stel je een HarryH tarief van $ 200 voor 3 weken auto voor.
De extra betaling bij 1 uur te late drop off kan dan nog steeds $ 100 zijn.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12841 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-