Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door ina »

Dat deden wij ook altijd maar de walmart en veel andere zaken pakt onze debet kaart niet meer, we kunnen alleen nog maar met cc betalen, bij walmart, Een enkele safeway accepteert de kaart nog wel, wij zijn er nu en ING en Rabo geprobeerd. ze zeggen een nieuw kassa systeem te hebben en die accepteert geen Europese debet card. Bij je cc kan je geen extra geld opnemen. Grld voor zowel USA als Canada.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Leuke tip. Ik heb gisteren een account aangemaakt, gelijk een testbedrag overgeschreven. Vanavond stond het er al op. De fysieke kaart is vandaag opgestuurd.
Onze Belgische Maestro kaarten deden ook lastig vorige maand in NY (Deutsche Bank en Argenta), ook al waren ze gedeblokkeerd door de bank. Bij het afhalen aan een automaat was uiteindelijk de Visa kaart de enige die werd geaccepteerd. Dus is het fijn met deze Revolut een extra back-up te hebben.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Als ik het goed begrijp zet je dus van je euro rekening euro's op de Revolut.
Zodra de koers gunstig is, zet je deze of een deel ervan om naar Dollars (en in theorie dus ook weer terug).

Stel ik zet hier 500 euro op, moet ik dan eerst een deel in dollars omzetten voordat ik in de USA kan betalen en is dat dan voordeliger?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

om voordelig in de usa te betalen moet je het op je kaart in usd omzetten
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

En het omzetten gebeurt volgens hun aan de interbank wisselkoers zonder enige uplift.
Gast

Bericht door Gast »

ina schreef:Dat deden wij ook altijd maar de walmart en veel andere zaken pakt onze debet kaart niet meer, we kunnen alleen nog maar met cc betalen, bij walmart, Een enkele safeway accepteert de kaart nog wel, wij zijn er nu en ING en Rabo geprobeerd. ze zeggen een nieuw kassa systeem te hebben en die accepteert geen Europese debet card. Bij je cc kan je geen extra geld opnemen. Grld voor zowel USA als Canada.

Heb je de kaarten wel vrijgegeven voor gebruik buiten Europa? Tegenwoordig moet je dit bij ING en Rabo aangeven/aanzetten.

Standaard hebben de debet passen geen werelddekking.

Ik geef in de ING app aan wat de de data zijn waartussen de passen gebruikt gaan worden in de USA.
dennis118
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dennis118 »

ik ga hem ook maar is aanvragen. via welke website kan ik de kaart bestellen?? En is dit dan goedkoper dan constant cash geld pinnen. Nu betalen wij meestal alles cash door een aantal keer in de vakantie een groot bedrag te pinnen.
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

Ik heb de app gedownload, daar alle gegevens ingevuld en binnen de 5 minuten had ik een rekening geopend en had ik een virtuele kaart, klaar voor online aankopen. In die app kan je ook aangeven dat je een fysieke kaart wilt die je de dag erop wordt opgestuurd.

Van wat ik eruit begrepen heb is het opnemen van cash geld gratis tot 500 pond per kalendermaand, erna rekenen ze 2% commissie. De kosten die een ATM eventueel in rekening brengt (dat bedrag waarvoor ze je op voorhand waarschuwen op het scherm voor je verder gaat) niet meegeteld.
dennis118
Amerikafan

Bericht door dennis118 »

Het is inmiddels gelukt. App gedownload, gegevens ingevuld en een kaart aangevraagd.

Het gratis opnemen tot 650 euro per maand, en dat er daarna kosten worden gerekend snap ik. Maar wat ik bedoel is; ben ik goedkoper uit als ik deze kaart gebruik voor mijn aankopen in amerika, of is het goedkoper, om zeg 1x in de week (bij een vakantie van 3 weken) 500 euro te pinnen en mn aankopen hiermee cash te betalen
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Je kan toch geen 1500 in 3 weken pinnen zonder commissie?
Dan zou dus gewoon afrekenen met de pas voordeliger zijn.
dennis118
Amerikafan

Bericht door dennis118 »

Nee, je betaald natuurlijk per pin transactie van 500 euro, commissiekosten en de wisselkosten van euro naar dollar aan de bank. en dit dan 3 x (uitgaande van 1x in de week pinnen bij een vakantie van 3 weken)

Dus als ik het dan goed begrijp, betaal ik, als ik de revolut kaart gebruik voor mn betalingen, bovenstaande kosten niet en is de wisselkoers die zij hanteren beter als die van bijvoorbeeld de ing bank?
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ja wisselkoers is beter en pinnen tot 500 pond ofzo gratis
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ja tot 00 pond ofzo gratis pinnen en betere koers en als je kunt wisselen als usd koers gunsitg is (of althans wanneer jij denkt dat hij gunstig is)
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

Ik bedacht me net: als je na die 500 pond geld wil opnemen, kan je dan aan de kassa van de supermarkt dan niet beter telkens geld bijvragen? Dan ontloop je de commissies toch ook, want het is voor Revolut een betaling?
dennis118
Amerikafan

Bericht door dennis118 »

ONYX666 schreef:ja tot 00 pond ofzo gratis pinnen en betere koers en als je kunt wisselen als usd koers gunsitg is (of althans wanneer jij denkt dat hij gunstig is)
Ja, pinnen tot 650 euro uit een ATM is gratis daarna betaal je extra kosten begreep ik uit de FAQ. Maar ik doelde eigenlijk meer op als ik bijv bij de subway een broodje haal of boodschappen bij de walmart en ik betaal met de pas. Worden er dan ook geen kosten gerekend? Dat heb je namelijk wel als ik betaal met mn creditcard + een belachelijke wisselkoers.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Dat zou het voordeel zijn, de 2,5% kosten die bij de cc worden gerekend worden hier niet berekend en ze hebben meestal gunstigere koers omdat ze uitgaan van een middenkoers
Spending with the Revolut multi-currency card in store or online is free. Using the Revolut app to transfer money is free.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Leendert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Leendert1987 »

Zo zit er opeens een dipje in de CAD, is gewoon in korte tijd 0.03 cent duurder geworden, dat gaat ons toch zeker 40 EURO extra kosten op ons budget :lol:
rmathijssen
Amerikafan

Bericht door rmathijssen »

Dan hebben jullie wel een heel groot budget als 0,0003 EUR/CAD zo'n verschil maakt ;-) :mrgreen:
Leendert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Leendert1987 »

0,0003 EUR/CAD
het is 0.03 ;) op moment van begroten stond het op ca 0.67 en nu op bijna 0.70.
Natuurlijk al wel rekening mee gehouden. :geek:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Oooooh, het verschil is €0,03 (3 cent dus). :lol: :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties