Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument Valley Day tour
-
Jordy330
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Monument Valley Day tour
Dag iedereen,
In september gaan wij naar het zuidwesten!
Iets wat ik zeker wil doen is monument valley, nu zou ik willen vragen wat jullie ervaringen hierbij zijn.
Ik ben aan het twijfelen voor een halve of een hele dag, ik kan gerust een hele dag aan MV spenderen, is dit de moeite of vinden jullie een halve dag meer als genoeg?
En via welke touringsbedrijf Kan ik het best boeken?
Heb hier op het forum al veel goede dingen over http://www.danielsguidedtours.com gelezen?
Heb ook al dingen gelezen over goulding lodges...
Mvg
Jordy
In september gaan wij naar het zuidwesten!
Iets wat ik zeker wil doen is monument valley, nu zou ik willen vragen wat jullie ervaringen hierbij zijn.
Ik ben aan het twijfelen voor een halve of een hele dag, ik kan gerust een hele dag aan MV spenderen, is dit de moeite of vinden jullie een halve dag meer als genoeg?
En via welke touringsbedrijf Kan ik het best boeken?
Heb hier op het forum al veel goede dingen over http://www.danielsguidedtours.com gelezen?
Heb ook al dingen gelezen over goulding lodges...
Mvg
Jordy
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Monument Valley Day tour
Dat hangt er vanaf wat voor tour je wilt doen. Vanaf Page of de Grand Canyon kan het normaal gesproken makkelijk op 1 dag en kan je daarna weer verder. Dan heb je er een halve tot 3/4e dag. Hou er wel rekening mee als je een tour boekt in Monument Valley dat het vanuit Page en de Grand Canyon een uur later is. Vanuit Utah (bv Moab) blijf je in dezelfde tijdzone.
-
Kristel De Schryver
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hadden in Monument Valley de Valley Drive gedaan met de auto. We hebben daar een drietal uurtjes over gedaan inclusief stops. De volgende ochtend zijn we voor een 1/2 dag vertrokken op paardrijtocht door het gebied. Beiden heel verscheiden en indrukwekkend. Dus als je alles bij elkaar neemt, hebben wij ons een volle dag vermaakt en we waren nog niet verveeld.
Met het touringbedrijf hebben we geen ervaring helaas.
Of je een halve dag of een volle neemt, zou ik mede laten afhangen van de rest van je planning. Je kan op een halve dag van Monument Valley al een zeer goede indruk krijgen. Bij sommige andere plaatsen is dat helemaal niet het geval. Anderzijds heeft het mij wel bekoort, dus als je tijd voldoende hebt overal, waarom dan geen volle dag uiteraard! Succes met kiezen alvast en veel plezier!
Met het touringbedrijf hebben we geen ervaring helaas.
Of je een halve dag of een volle neemt, zou ik mede laten afhangen van de rest van je planning. Je kan op een halve dag van Monument Valley al een zeer goede indruk krijgen. Bij sommige andere plaatsen is dat helemaal niet het geval. Anderzijds heeft het mij wel bekoort, dus als je tijd voldoende hebt overal, waarom dan geen volle dag uiteraard! Succes met kiezen alvast en veel plezier!
-
Jordy330
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reactie alvast!
We vertrekken s'morgens vanuit Moab. Dus het is nog wel even rijden, maar als het echt zo de moeite is vind ik het niet erg om heel vroeg te vertrekken om een day tour te doen.
Iemand die ervaringen heeft met een touringbedrijf?
Mvg
Jordy
We vertrekken s'morgens vanuit Moab. Dus het is nog wel even rijden, maar als het echt zo de moeite is vind ik het niet erg om heel vroeg te vertrekken om een day tour te doen.
Iemand die ervaringen heeft met een touringbedrijf?
Mvg
Jordy
-
Kristel De Schryver
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik weet niet hoeveel dagen je in Moab hebt, maar daar valt ook genoeg te beleven en te bekijken. In verhouding heb je daar meer tijd nodig dan voor Monument Valley.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb even in je routetopic gekeken. Het is handiger om al je vragen daarin te stellen, dan heb je alles bij elkaar. En dan is het voor ons ook duidelijker hoe en wat je gaat doen
Als je wilt kan ik ze evt. wel samenvoegen, want ik zie dat daarin ook al wat zaken over monument valley aangegeven zijn. (o.a. dat je de san juan inn zou gaan boeken
)
Ik heb je laatste route die je zelf hebt aangegeven even deels gekopieerd en geplakt:
06/09 aankomst Las Vegas
07/09 Las Vegas / Springdale ( valley of fire state park)
08/09 Springdale ( Zion)
09/09 Bryce (Bryce)
10/09 Bryce / Torrey (Capitol Reef)
11/09 Torrey / Moab ( Canyonlands)
12/09 Moab (Arches)
13/09 Moab / monument Valley
14/09 Monument Valley / Page
15/09 Page / Grand canyon of Williams
.....
Als dit je route nog is hangt het er echt vanaf wat nou precies je plannen zijn. Je tijd voor Page is maar 1 dag, dus ik zou de 14e na zonsopkomst sowieso zo snel mogelijk naar Page rijden. Als je via de moki dugway, muley point, valley of the gods en goosenecks sp naar Monument Valley wilt rijden heb je die dag geen tijd meer voor een georganiseerde tour. Evt zou je in de late middag/vroege avond dan wel de self drive kunnen doen. Maar dat hangt ook echt af van de weersomstandigheden en wat voor soort huurauto je hebt.
Als je persé een georganiseerde tour wilt doen, dan zou ik de snelste route van Moab naar MV nemen. Dat is een rit van 2.5u, incl de forest gump stop ietsjes langer. Maar dan zou je 's middags (als het kan) makkelijk een tour kunnen boeken. Met de georganiseerde tours kom je wel iets meer op plaatsen waar de 'gewone' toerist niet komt.
Als je wilt kan ik ze evt. wel samenvoegen, want ik zie dat daarin ook al wat zaken over monument valley aangegeven zijn. (o.a. dat je de san juan inn zou gaan boeken
Ik heb je laatste route die je zelf hebt aangegeven even deels gekopieerd en geplakt:
06/09 aankomst Las Vegas
07/09 Las Vegas / Springdale ( valley of fire state park)
08/09 Springdale ( Zion)
09/09 Bryce (Bryce)
10/09 Bryce / Torrey (Capitol Reef)
11/09 Torrey / Moab ( Canyonlands)
12/09 Moab (Arches)
13/09 Moab / monument Valley
14/09 Monument Valley / Page
15/09 Page / Grand canyon of Williams
.....
Als dit je route nog is hangt het er echt vanaf wat nou precies je plannen zijn. Je tijd voor Page is maar 1 dag, dus ik zou de 14e na zonsopkomst sowieso zo snel mogelijk naar Page rijden. Als je via de moki dugway, muley point, valley of the gods en goosenecks sp naar Monument Valley wilt rijden heb je die dag geen tijd meer voor een georganiseerde tour. Evt zou je in de late middag/vroege avond dan wel de self drive kunnen doen. Maar dat hangt ook echt af van de weersomstandigheden en wat voor soort huurauto je hebt.
Als je persé een georganiseerde tour wilt doen, dan zou ik de snelste route van Moab naar MV nemen. Dat is een rit van 2.5u, incl de forest gump stop ietsjes langer. Maar dan zou je 's middags (als het kan) makkelijk een tour kunnen boeken. Met de georganiseerde tours kom je wel iets meer op plaatsen waar de 'gewone' toerist niet komt.
-
Jordy330
- Amerika-ontdekker
Deze mogen zeker samengevoegd worden, bedankt!
En de bedoeling is idd om vanuit Moab rechtstreeks zonder stop naar MV te rijden zodat we die dag volledig aan MV kunnen besteden, dan overnachten in Mexican Hat (san juan inn) en daarna s'morgens vroeg naar Page vertrekken. Die dag willen we voornamelijk antelope canyon zien en horshoebend.
Mvg
Jordy
En de bedoeling is idd om vanuit Moab rechtstreeks zonder stop naar MV te rijden zodat we die dag volledig aan MV kunnen besteden, dan overnachten in Mexican Hat (san juan inn) en daarna s'morgens vroeg naar Page vertrekken. Die dag willen we voornamelijk antelope canyon zien en horshoebend.
Mvg
Jordy
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik heb het hier al meermaals geschreven en heel wat forumleden hebben er ook al gevolg aan gegeven: we kennen Daniel en zijn vrouw Julia (Danielsguidedtours) persoonlijk heel goed en het zijn schitterende mensen. Daniel heeft ons (mijn 2 zonen en mijzelf) al heel wat plekjes laten zien in MV waar je anders nooit komt en ook niet mág komen zonder een guided tour.
Vrienden gaan deze zomer ook naar MV en ook zij hebben bij hen geboekt.
Als je boekt of om info vraagt, doe dit gerust met de groeten van Rudi en Tomas, je weet maar nooit waar het goed voor is
.
Dat is overigens Daniel, zijn geboortegrond aan het overschouwen...
2013-12-26 Monument Valley - Grand Canyon by Kalaman Travel, on Flickr
Vrienden gaan deze zomer ook naar MV en ook zij hebben bij hen geboekt.
Als je boekt of om info vraagt, doe dit gerust met de groeten van Rudi en Tomas, je weet maar nooit waar het goed voor is
Dat is overigens Daniel, zijn geboortegrond aan het overschouwen...
2013-12-26 Monument Valley - Grand Canyon by Kalaman Travel, on Flickr-
Jordy330
- Amerika-ontdekker
Bedankt, ik zal zeker eens info vragen aan Daniel!
Mvg
Jordy
Mvg
Jordy
-
Jordy330
- Amerika-ontdekker
Bij deze heb je de groeten terug 
Heb daniel gecontacteerd en info gevraagd en heb een goede uitleg gekregen van hem. Ineens ook een half day tour geboekt bij hem.
Bedankt voor de info
Jordy
Heb daniel gecontacteerd en info gevraagd en heb een goede uitleg gekregen van hem. Ineens ook een half day tour geboekt bij hem.
Bedankt voor de info
Jordy
- EllenB
- Amerika-ontdekker
N.a.v. dit topic ben ik aan het mailen met Danielsguidedtours en wij gaan een tour van 2,5 uur doen. Kalaman, je krijgt opnieuw de groeten terug van hem!
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Ellen, we zijn altijd blij als we die sympathieke mensen klanten kunnen bezorgen van uit de Lage Landen
.
Ook hier zojuist een mailtje gestuurd aan Daniel.
De eerdere beschrijving van een haalbaar tijdspad (thnx Paul) gebruikt om ons moment te kiezen.
We komen naar MV vanuit Moab en gaan de volgende dag door naar Page. De weg van MV naar Page kent de nodige "must-do's en see's (thnx Mr Vanilla:) zodat we om een middag tour hebben gevraagd of begin van de avond? We zijn er op 5 oktober a.s. dan is de zonsondergang om even voor 19.00 uur.
Spannend hoor
Oh ja, en natuurlijk de groeten gedaan!
De eerdere beschrijving van een haalbaar tijdspad (thnx Paul) gebruikt om ons moment te kiezen.
We komen naar MV vanuit Moab en gaan de volgende dag door naar Page. De weg van MV naar Page kent de nodige "must-do's en see's (thnx Mr Vanilla:) zodat we om een middag tour hebben gevraagd of begin van de avond? We zijn er op 5 oktober a.s. dan is de zonsondergang om even voor 19.00 uur.
Spannend hoor
Oh ja, en natuurlijk de groeten gedaan!
Grote Amerika fan
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Super
.
Jullie gaan er bovendien zijn op mijn verjaardag
.
Jullie gaan er bovendien zijn op mijn verjaardag
-
SjefkeNL
- Amerika-ontdekker
Re: Wat nemen jullie mee aan fotografie/video spullen?
Wij zitten 13 augustus in Page, Eerst gaan we naar Antelope Canyon.
ik schat dat we rond half 1 richting Monument Valley gaan, 2 uur rijden dus rond half 3 / 3 uur daar...
Ik ga wat informeren wat de mogelijkheden zijn bij Daniel Tours..
Maar mijn vraag is, Zonsondergang daar zien zou natuurlijk heel mooi zijn, maar hoe is de weg van Monument Valley naar Page?
We moeten dan natuurlijk wel 2 uur in het pik donker rijden, mij maakt dat niet heel veel uit, maar mijn vrouw vind het idee al minder
Overnachten zou helemaal ideaal zijn, maar hier hebben wij niet voor gekozen
ik schat dat we rond half 1 richting Monument Valley gaan, 2 uur rijden dus rond half 3 / 3 uur daar...
Ik ga wat informeren wat de mogelijkheden zijn bij Daniel Tours..
Maar mijn vraag is, Zonsondergang daar zien zou natuurlijk heel mooi zijn, maar hoe is de weg van Monument Valley naar Page?
We moeten dan natuurlijk wel 2 uur in het pik donker rijden, mij maakt dat niet heel veel uit, maar mijn vrouw vind het idee al minder
Overnachten zou helemaal ideaal zijn, maar hier hebben wij niet voor gekozen
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De weg van MV naar Page zijn goede banen maar let zeker op voor loslopende koeien, paarden en andere.
Kijk maar even via Google Maps met Streetview.
Indien je in MV geniet van de lage stand van de zon vanaf bvb het terras van het restaurant van "The View", zie je al ruime tijd voor het donker wordt de mooiste kleuren op de rotsen van MV en moet je alvast het eerste half uur van de rit niet in het volledige donker rijden.
Kijk maar even via Google Maps met Streetview.
Indien je in MV geniet van de lage stand van de zon vanaf bvb het terras van het restaurant van "The View", zie je al ruime tijd voor het donker wordt de mooiste kleuren op de rotsen van MV en moet je alvast het eerste half uur van de rit niet in het volledige donker rijden.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 10057 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-