Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op bezoek bij een Amerikaans gezin
- EllenB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Op bezoek bij een Amerikaans gezin
Aankomende zomer gaan mijn vriend en ik een rondreis maken in in het zuidwesten van de Verenigde Staten. Na deze rondreis gaan we nog een aantal dagen naar Washington DC en New York.
10 jaar geleden heb ik als Au-pair gewerkt bij een gezin in de buurt van Washington en ik heb al even kort contact met ze gehad, waarbij we afgesproken hebben dat we bij ze op bezoek zouden gaan.
Nu vind ik het een beetje lastig wat van ons wordt verwacht. Ik heb het idee dat Amerikanen het 'even bij elkaar op de koffie' niet echt kennen.(of wel?) Maar wat dan wel, zal verwacht worden dat we een hele middag of avond blijven? En is het gebruikelijk om een cadeautjes mee te nemen? (Ik ben bang dat een pak stroopwafels na een paar weken rondreis niet echt meer van lekkere kwaliteit zijn...)
Ik hoop dat iemand hier mijn onzekerheid daarover een beetje weg kan nemen.
Groetjes Ellen
10 jaar geleden heb ik als Au-pair gewerkt bij een gezin in de buurt van Washington en ik heb al even kort contact met ze gehad, waarbij we afgesproken hebben dat we bij ze op bezoek zouden gaan.
Nu vind ik het een beetje lastig wat van ons wordt verwacht. Ik heb het idee dat Amerikanen het 'even bij elkaar op de koffie' niet echt kennen.(of wel?) Maar wat dan wel, zal verwacht worden dat we een hele middag of avond blijven? En is het gebruikelijk om een cadeautjes mee te nemen? (Ik ben bang dat een pak stroopwafels na een paar weken rondreis niet echt meer van lekkere kwaliteit zijn...)
Ik hoop dat iemand hier mijn onzekerheid daarover een beetje weg kan nemen.
Groetjes Ellen
Re: Op bezoek bij een Amerikaans gezin
Gewoon bij ze langs gaan, uiteraard wel even van te voren zeggen wanneer jullie komen. Misschien dat jullie na een uur weer buiten staan of dat jullie er een hele dag zijn. Je moet er absoluut niet heen gaan met de gedachte van "we moeten er zo lang blijven".
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Nee, dat even op de koffie gaan lijken ze inderdaad niet te kennen ... als ik NYC mensen bezoek, gaan we binnen de kortste keren naar een winkel of coffee shop om de hoek ... jammer he? Ik denk dat je vanzelf merkt hoe het gaat lopen .... zelf merk ik dat ik een soort back-up plan meeneem, een plek of evenement die me leuk lijkt om samen te bezoeken ....
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Is dit niet net zoiets als vragen wat een "Nederlands" gezin zou verwachten? Zoveel Amerikaanse gezinnen zoveel verschillen
. Zat mensen krijgen gewoon bezoek, al is het meestal in de middag, niet zozeer om koffie te drinken (dat 's ochtends koffie en 's middags thee drinken is hier, althans in ons gebied, niet de gewoonte). Als wij bezoek hebben is het meestal voor een drankje laat in de middag en dan kunnen we daarna al dan niet besluiten samen te eten. Maar dat is onze voorkeur, het kan voor hen helemaal anders zijn. Ik neem aan dat ze je wel een tijd hebben gegeven of zullen geven wanneer het gelegen komt om langs te komen?
Wat betreft iets meebrengen dat is natuurlijk altijd leuk. Je kunt besluiten iets uit Nederland mee te nemen of gewoon een bloemetje. Die stroopwafels zullen toch wel goed blijven (hoewel we die hier ook makkelijk kunnen krijgen tegenwoordig)? Of breng iets Delft blauws mee, valt ook altijd in de smaak.
Wat betreft iets meebrengen dat is natuurlijk altijd leuk. Je kunt besluiten iets uit Nederland mee te nemen of gewoon een bloemetje. Die stroopwafels zullen toch wel goed blijven (hoewel we die hier ook makkelijk kunnen krijgen tegenwoordig)? Of breng iets Delft blauws mee, valt ook altijd in de smaak.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Shopping bag of iets anders van blond amsterdam is vaak ook erg leuk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ik heb hier in Texas toch het gevoel dat op bezoek gaan hetzelfde is als in Nederland of Duitsland. Er wordt minder koffie gedronken maar sweet tea is ook lekker.
Ik vraag meestal of ik iets kan meebrengen en vaak wordt dat aanbod aangenomen. Helemaal als de route van mijn huis daarheen langs een winkel gaat. En de eerste keer breng ik iets kleins mee. Meestal een plantje omdat ik dat leuker vind dan bloemen. Toen we nog in Europa woonden was een fridgemag altijd een geslaagd cadeautje.
Ik vraag meestal of ik iets kan meebrengen en vaak wordt dat aanbod aangenomen. Helemaal als de route van mijn huis daarheen langs een winkel gaat. En de eerste keer breng ik iets kleins mee. Meestal een plantje omdat ik dat leuker vind dan bloemen. Toen we nog in Europa woonden was een fridgemag altijd een geslaagd cadeautje.
- EllenB
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties, ik vind het wel een goed idee om in de namiddag daar een drankje te gaan drinken. We hebben nog geen tijd afgesproken, maar ik denk dat ik dat ga voorstellen. Fijn dat jullie mijn twijfels weg hebben kunnen nemen. En iets van Blond Amsterdam voor ze meenemen vind ik een erg leuk idee!
- girliecathy
- Amerikakenner
Bij de Xenos hebben ze ook altijd Delfsblauwe artikelen zoals pannenlappen en een schort. Deze vallen vaak in de smaak en zijn makkelijk mee te nemen.
- EllenB
- Amerika-ontdekker
Dat is ook een leuk idee! Makkelijk mee te nemen en je komt toch met iets leuks.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn Amerikaanse vriendin en haar familie zijn gek op onze theedoeken (veel betere kwaliteit!) en washandjes. Misschien kan je originele vinden 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4555 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 4 Reacties