Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mee te nemen en wat daar kopen? Eerste USA trip

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat mee te nemen en wat daar kopen? Eerste USA trip

Bericht door Felicitas »

diver99 schreef:iemand wel eens een koelbox mee terug genomen uit Amerika?
Ja, we hebben in 2009 een flinke koelbox gekocht (met wieltjes en kraantje), toen mee terug genomen naar Nederland en sindsdien al zes keer mee heen en weer genomen, gevuld met kleding en een lege plunjezak. Eenmaal op bestemming gaat de bagage in de plunjezak.

@Arno: Heb je al die reizen in je onderschrift gewoon ijs meegenomen zonder te betalen? :lol: :shock:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij kopen meestal een goedkope styrofoam cooler, kan je gewoon weggooien of achterlaten bij iemand, kost drie dollar, en werkt prima.
Zoiets:

http://www.walmart.com/ip/LIFOAM-30-Qua ... r/16537215
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Arno schreef:Bij de walmart zit het altijd bij de uitgang, kan je 't zo in je karretje gooien nadat je boodschappen gedaan hebt...
Dan is nu toch voor de grap hoop ik :lol: Er staat trouwens meestal een prijs op de deur van de vriezer geplakt.
Eline8A
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Eline8A »

Amai bedankt voor de nuttige info allemaal! Alle tips zijn opgeslagen.
Wij zijn er klaar voor om komende zondag te vertrekken! Can't wait! :clap:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik vind die Styrofoam koelers niet stevig genoeg (heb er ooit 1 gescheurd) en vind ik eigenlijk ook enorm milieuonvriendelijk.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Over het algemeen is er in ieder hotel/motel wel een ijsmachine aanwezig waar je (gratis) ijs uit kunt halen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Alleen zijn die ijsmachines daar niet voor bedoeld en dit wordt ook vaak genoeg aangegeven :wink:
rmathijssen
Amerikafan

Bericht door rmathijssen »

Felicitas schreef: Ja, we hebben in 2009 een flinke koelbox gekocht (met wieltjes en kraantje), toen mee terug genomen naar Nederland en sindsdien al zes keer mee heen en weer genomen, gevuld met kleding en een lege plunjezak. Eenmaal op bestemming gaat de bagage in de plunjezak.
Wij hebben ook elke keer een koelbox mee terug genomen, maar wel in onze (enorm grote) harde reiskoffer. Graag zou ik ook een grote koelbox met wieltjes mee terug nemen, dit lijkt mij ideaal als extra koffer, maar was altijd bang voor beschadigingen. Begrijp ik hieruit dat je al 6 keer op en neer bent gegaan met een grote koelbox op wieltjes als "koffer" en dat deze nog steeds in goede staat is? :shock:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij hebben in 2006 en 2008 ook onze koelbox mee terug naar huis genomen, maar toen mocht je ook in de economy class nog 2 x 23 kilo meenemen. Nu vinden wij het zonde om meer dan 50 dollar te betalen om een koelbox van 30 dollar mee te kunnen nemen.
rmathijssen
Amerikafan

Bericht door rmathijssen »

Wij nemen altijd extra spullen mee, dus een extra koffer zullen we toch mee nemen. Als we dan ipv een extra koffer een koelbox meenemen die vol gaat met spulletjes is dat natuurlijk mooi meegenomen.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ah, op die manier. Voor ons is één koffer in principe voldoende.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

rmathijssen schreef:Begrijp ik hieruit dat je al 6 keer op en neer bent gegaan met een grote koelbox op wieltjes als "koffer" en dat deze nog steeds in goede staat is? :shock:
Ja, hij gaat over een maandje weer mee. We tapen hem wel goed dicht met TESA tape. Meestal moet de koelbox bij de odd size baggage worden afgegeven en worden opgehaald. Maar hij is ook wel eens gewoon tussen de koffers terechtgekomen op de band. Die coolers zijn niet kapot te krijgen. Ik geloof dat we er een van Igloo hebben. We zijn er gehecht aan geraakt :lol: Hij gaat mee als koffer. We betalen niets extra. We reizen met twee. Ik een koffer. Mijn man de cooler.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben ook een Igloo mee terug gebracht, wel in laten sealen. Maar we gebruiken er een ook al jaren thuis voor de wekelijkse boodschappen, echt oersterk.

Ging gewoon mee op de band tussen de koffers.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Stan.Gobien schreef:Ik vind die Styrofoam koelers niet stevig genoeg (heb er ooit 1 gescheurd) en vind ik eigenlijk ook enorm milieuonvriendelijk.
Ze zijn inderdaad minder sterk, maar twee of drie weken overleven ze wel, en wij hebben nu al twee jaar dezelfde in gebruik die bij de familie in San Diego in de garage staat, dus qua milieu doen we het redelijk. Tenzij je de vliegreizen meetelt die we moeten maken om hem te kunnen gebruiken, dan valt het weer wat tegen. :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bij ons wordt piepschuim gerecycleerd. In de V.S. belandt dat gewoon tussen de normale vuiligheid.
@Pete.Z
Jullie zijn blijkbaar een uitzondering maar ik denk dat 90% van de mensen die gewoon in de vuilbak smijt.

Jah dat reizen brengt ook wel wat co2 met zich mee, maar dat proberen we op andere manier goed te maken ;)
Gast

Bericht door Gast »

Meenemen: een pen om de formulieren in het vliegtuig in te vullen. :thumbup:
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Arno schreef:Is dat niet gratis dan? :oops:
Bij de walmart zit het altijd bij de uitgang, kan je 't zo in je karretje gooien nadat je boodschappen gedaan hebt...
Joh daar moet je voor betalen, nog nooit gezien dat daar een prijs bij staat?

Wij kopen meestal een foamen koelbox voor een paar dollar en vullen zipplock zakjes met ijs uit de hotels. Dat houd het prima voor een dag.
Wat we verder nog meenemen: stekkerdoos en schaar voor de kleding bonnetjes die we kopen op de 1e dag. En de rest is daar allemaal wel te koop. Handdoeken nemen we ook niet mee, kopen die meestal voor een paar dollar en na de vakantie laten we deze achter in het hotel met een briefje er bij. Hopelijk doen we er dan een kamermeisje een plezier mee. Scheelt ons weer inhoud en gewicht in de koffer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer