diver99 schreef:iemand wel eens een koelbox mee terug genomen uit Amerika?
Ja, we hebben in 2009 een flinke koelbox gekocht (met wieltjes en kraantje), toen mee terug genomen naar Nederland en sindsdien al zes keer mee heen en weer genomen, gevuld met kleding en een lege plunjezak. Eenmaal op bestemming gaat de bagage in de plunjezak.
@Arno: Heb je al die reizen in je onderschrift gewoon ijs meegenomen zonder te betalen?
Felicitas schreef:
Ja, we hebben in 2009 een flinke koelbox gekocht (met wieltjes en kraantje), toen mee terug genomen naar Nederland en sindsdien al zes keer mee heen en weer genomen, gevuld met kleding en een lege plunjezak. Eenmaal op bestemming gaat de bagage in de plunjezak.
Wij hebben ook elke keer een koelbox mee terug genomen, maar wel in onze (enorm grote) harde reiskoffer. Graag zou ik ook een grote koelbox met wieltjes mee terug nemen, dit lijkt mij ideaal als extra koffer, maar was altijd bang voor beschadigingen. Begrijp ik hieruit dat je al 6 keer op en neer bent gegaan met een grote koelbox op wieltjes als "koffer" en dat deze nog steeds in goede staat is?
Wij hebben in 2006 en 2008 ook onze koelbox mee terug naar huis genomen, maar toen mocht je ook in de economy class nog 2 x 23 kilo meenemen. Nu vinden wij het zonde om meer dan 50 dollar te betalen om een koelbox van 30 dollar mee te kunnen nemen.
Wij nemen altijd extra spullen mee, dus een extra koffer zullen we toch mee nemen. Als we dan ipv een extra koffer een koelbox meenemen die vol gaat met spulletjes is dat natuurlijk mooi meegenomen.
rmathijssen schreef:Begrijp ik hieruit dat je al 6 keer op en neer bent gegaan met een grote koelbox op wieltjes als "koffer" en dat deze nog steeds in goede staat is?
Ja, hij gaat over een maandje weer mee. We tapen hem wel goed dicht met TESA tape. Meestal moet de koelbox bij de odd size baggage worden afgegeven en worden opgehaald. Maar hij is ook wel eens gewoon tussen de koffers terechtgekomen op de band. Die coolers zijn niet kapot te krijgen. Ik geloof dat we er een van Igloo hebben. We zijn er gehecht aan geraakt Hij gaat mee als koffer. We betalen niets extra. We reizen met twee. Ik een koffer. Mijn man de cooler.
Wij hebben ook een Igloo mee terug gebracht, wel in laten sealen. Maar we gebruiken er een ook al jaren thuis voor de wekelijkse boodschappen, echt oersterk.
Stan.Gobien schreef:Ik vind die Styrofoam koelers niet stevig genoeg (heb er ooit 1 gescheurd) en vind ik eigenlijk ook enorm milieuonvriendelijk.
Ze zijn inderdaad minder sterk, maar twee of drie weken overleven ze wel, en wij hebben nu al twee jaar dezelfde in gebruik die bij de familie in San Diego in de garage staat, dus qua milieu doen we het redelijk. Tenzij je de vliegreizen meetelt die we moeten maken om hem te kunnen gebruiken, dan valt het weer wat tegen.
Bij ons wordt piepschuim gerecycleerd. In de V.S. belandt dat gewoon tussen de normale vuiligheid.
@Pete.Z
Jullie zijn blijkbaar een uitzondering maar ik denk dat 90% van de mensen die gewoon in de vuilbak smijt.
Jah dat reizen brengt ook wel wat co2 met zich mee, maar dat proberen we op andere manier goed te maken
Arno schreef:Is dat niet gratis dan?
Bij de walmart zit het altijd bij de uitgang, kan je 't zo in je karretje gooien nadat je boodschappen gedaan hebt...
Joh daar moet je voor betalen, nog nooit gezien dat daar een prijs bij staat?
Wij kopen meestal een foamen koelbox voor een paar dollar en vullen zipplock zakjes met ijs uit de hotels. Dat houd het prima voor een dag.
Wat we verder nog meenemen: stekkerdoos en schaar voor de kleding bonnetjes die we kopen op de 1e dag. En de rest is daar allemaal wel te koop. Handdoeken nemen we ook niet mee, kopen die meestal voor een paar dollar en na de vakantie laten we deze achter in het hotel met een briefje er bij. Hopelijk doen we er dan een kamermeisje een plezier mee. Scheelt ons weer inhoud en gewicht in de koffer.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.