Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uittreksels nodig maar geen DigiD. Wat te doen?
Uittreksels nodig maar geen DigiD. Wat te doen?
Heeft iemand ervaring met het opvragen van uittreksels uit het bevolkings register, zonder DigiD? Ik woon in Amerika en kan vanuit hier geen DigiD aanvragen tenzij ik naar de Ambassade in D.C. vlieg.
Ik heb de DigiD nodig om een uittreksel van mijn huwelijks akte aan te vragen. Het zelfde geld(t?) voor het aanvragen van een kopie van de verklaring vertrek naar het buitenland. Ik heb emails gestuurd, maar wacht al een week op antwoord. Iemand enige suggestie/advies?
Ik heb de DigiD nodig om een uittreksel van mijn huwelijks akte aan te vragen. Het zelfde geld(t?) voor het aanvragen van een kopie van de verklaring vertrek naar het buitenland. Ik heb emails gestuurd, maar wacht al een week op antwoord. Iemand enige suggestie/advies?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Uittreksels nodig maar geen DigiD. Wat te doen?
Iemand in Nederland machtigen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Fellow2012
Je wilt dus een uittreksel als een “bewijs van uitschrijving”?
Ik zat precies in dezelfde situatie een paar jaar geleden. In de maanden voor mijn vertrek had ik DigiD veelvuldig gebruikt en was absoluut zeker van mijn gebruikersnaam en wachtwoorden. Enkele weken na mijn uitschrijving probeerde ik in te loggen zonder succes. Dus mijn sterke vermoeden is dat DigiD accounts van mensen die zich uitschrijven (van GBA) worden geblokkeerd of verwijderd.
Helaas reageren overheidsinstellingen in NL erg slecht op emails maar wellicht moeten ze reageren op een brief. Ik zou een aangetekende brief sturen met het verzoek met handtekening en inclusief een kopie van je paspoort.
Trouwens, heeft iemand je verteld dat je bij de ambassade in DC wel een DigiD account kon aanvragen?
Ik zat precies in dezelfde situatie een paar jaar geleden. In de maanden voor mijn vertrek had ik DigiD veelvuldig gebruikt en was absoluut zeker van mijn gebruikersnaam en wachtwoorden. Enkele weken na mijn uitschrijving probeerde ik in te loggen zonder succes. Dus mijn sterke vermoeden is dat DigiD accounts van mensen die zich uitschrijven (van GBA) worden geblokkeerd of verwijderd.
Helaas reageren overheidsinstellingen in NL erg slecht op emails maar wellicht moeten ze reageren op een brief. Ik zou een aangetekende brief sturen met het verzoek met handtekening en inclusief een kopie van je paspoort.
Trouwens, heeft iemand je verteld dat je bij de ambassade in DC wel een DigiD account kon aanvragen?
-
Fellow2012
Kan iemand die recent naar Amerika immigreerde en zich uitschreef van het GBA proberen met DigiD aan te loggen?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn in 2011 geëmigreerd (Spanje) en konden steeds nog gewoon inloggen, ook een paar jaar later nog. Plotseling was dat over en dat had niets te maken met de anderhalf jaar niet ingelogd zijn.
Blijkbaar is er een grote hack geweest op DigiD´s van buitenlandse Nederlanders en had het daarmee te maken. Wij konden onze DigiD alleen op Schiphol weer activeren, wat we onlangs ook gedaan hebben.
Je kan ook kijken of de gemeente je zonder DigiD ook een uittreksel wil sturen, dat heb ik onlangs ook gedaan toen ik overlijdensaktes van mijn moeder nodig had.
Blijkbaar is er een grote hack geweest op DigiD´s van buitenlandse Nederlanders en had het daarmee te maken. Wij konden onze DigiD alleen op Schiphol weer activeren, wat we onlangs ook gedaan hebben.
Je kan ook kijken of de gemeente je zonder DigiD ook een uittreksel wil sturen, dat heb ik onlangs ook gedaan toen ik overlijdensaktes van mijn moeder nodig had.
Dat opvragen van een akte verschilt volgens mij nogal per gemeente. Als je geen reactie krijgt op je mail zou ik het op een andere manier proberen. Misschien lukt het telefonisch? Wij hebben het nu een paar keer gedaan, verschillende gemeentes, maar dat ging toch altijd wel redelijk vlot. De procedure verschilde echter wel per gemeente.
Terug in Texas!
-
Fellow2012
Mijn ervaringen zijn van dezelfde periode als jullie begin 2012.
Dus DigiD checkt op IP-adres en blokkeert alles wat niet vanuit Nederland komt? Als je dus vanuit het buitenland met een Nederlandse IP binnen kunt komen zou je wellicht kunnen inloggen?
Dus DigiD checkt op IP-adres en blokkeert alles wat niet vanuit Nederland komt? Als je dus vanuit het buitenland met een Nederlandse IP binnen kunt komen zou je wellicht kunnen inloggen?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat denk ik niet, want nu nze DigiD weer geactiveerd is, kan ik gewoon vanuit Spanje inloggen. En een paar weken geleden heb ik ook vanuit de USA ingelogd. Ik ben bang dat het echt met de activering te maken heeft.
-
Fellow2012
Ben je nog ingeschreven in Nederland?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, al vanaf 2011 niet meer. Of vraag je dat aan de topic starter?
Ik ben vorig jaar verhuisd naar de US en uitgeschreven uit de GBA. Ik had een digi-d maar dus geen sms-code en die heb je tegenwoordig bij veel sites wel nodig (bijv. DUO). Dit kan je dus niet aanvragen vanuit het buitenland. Toen ik een paar week terug op bezoek ging in Nederland heb ik van te voren een nieuwe digi-d aangevraagd met sms code en deze kon ik ophalen op Schiphol.
Maar het inloggen op sites zonder sms code verplichting ging zonder problemen.
Maar het inloggen op sites zonder sms code verplichting ging zonder problemen.
- Erwin74
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Net weer een DigiD aangevraagd na wederom wachtwoord vergeten te zijn. Bij het aanvragen kan je een vinkje zetten bij de keus om nooit via een SMS code te hoeven inloggen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Erwin74, ben jij buitenlands resident? Wij kregen geen nieuw wachtwoord toegestuurd, moesten we persoonlijk ophalen.
- Erwin74
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Haha, nee nog niet. Over 2 weken wel! IK reageerde niet op het aanvragen van het DigiD als wel op de SMS controle. IK bedoelde dat je die bij het aanvragen van een nieuwe DigiD dit kan uitschakelen middels een vinkje zodat je wanneer je in het buitenland bent/woont daar geen problemen mee ondervind. C'est ca.Erwin74, ben jij buitenlands resident? Wij kregen geen nieuw wachtwoord toegestuurd, moesten we persoonlijk ophalen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb dat ook geprobeerd, maar mooi dat ik nog regelmatig die SMS-code nodig heb. Ik heb er een Nederlandse prepaid voor.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Er zijn instanties, o.a. mijn zorgverzekering, waar je niet zonder SMS code in kunt loggen of slechts beperkte mogelijkheden hebt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
In het verleden werden mensen bij emigratie ingeschreven in het bevolkingsregister van Den Haag.
Overigens heb ik onlangs een Verklaring Omtrent Gedrag (VoG) in Nederland aangevraagd zonder Digi-ID (vanuit de VS). Dat kon vrij gemakkelijk.
Overigens heb ik onlangs een Verklaring Omtrent Gedrag (VoG) in Nederland aangevraagd zonder Digi-ID (vanuit de VS). Dat kon vrij gemakkelijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht