Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nu echt een lege koffer meenemen naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Color01 schreef:
zrx1100 schreef:ik verwijder wel op voorhand de prijzen van de nieuwe spullen, je weet nooit

Ze noemen dat ...Belasting ontduiken :lol:
Ik noem dat het bewijsmateriaal verwijderen :D

De douaniers die daar dienst hebben zijn dezelfde als op het cargogedeelte van de luchthaven waar ik werk, dus in geval van nood zal ik nog wel iets kunnen regelen :wink:
Maar ze zijn er echt niet op uit om iemand te klissen die voor een paar honderd Eur aangekocht heeft hoor, want dan moeten ze iedereen tegenhouden en dat verhoogt de werkdruk teveel :D
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

zrx1100 schreef:
Color01 schreef:
Ze noemen dat ...Belasting ontduiken :lol:
Ik noem dat het bewijsmateriaal verwijderen :D
Heb het de douane een keer zelf gevraagd en die zeiden toen: als het gebruikt is, dan wordt het niet meer als nieuw gezien (logisch natuurlijk). Dus als je van kleding de prijskaartjes afhaalt en als je het bijvoorbeeld al een keer gedragen hebt, zullen ze hier geen invoerrechten over heffen. Ik had dus de vorige keer mijn nieuwe Uggs en spijkerbroek gewoon aan. :D
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

je kan ze ook allemaal tegelijkertijd aandoen als je door de controle gaat :D
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

Vrijdag vertrek ik voor 2 weekjes vakantie en zon naar Florida.. :D
Nu wil ik uit Florida graag 2 Nintendo Dsen (haha.. of wat het meervoud ook mag zijn) mee terug nemen. 1 voor mij en 1 voor m'n broertje.
Ik vlieg samen met m'n vriend dus ik dacht als we er nu allebei 1 in de koffer doen dan mag dat gewoon.. omdat zo'n ding met wat spelletjes ongeveer 200 euro kost ( en dan hebben we allebei nog 200 over om wat kleding te kopen).
Maar nu staat op de site van de douane nog steeds de limiet van 175 euro, terwijl veel nieuwssites aangaven dat het vanaf 1 januari 2007 dus hoger is..
Is die site nou gewoon laat met het updaten van de info? Of is het verhogen van de limiet uitgesteld.

Kga het sowieso denk ik wel proberen mee te nemen.. maar wel handig om te weten of ik beter het doosje weg kan gooien of dat ik het gewoon kan bewaren :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat leuk dat je vrijdag vertrekt. Marjan (hekkie) en ik ook! :D

Ook ik heb al zitten speuren wanneer deze maatregel ingaat. Het enige dat ik tegenkom is dat het omhoog gaat naar EUR 430 en dat het begin 2007 ingaat. Maar wanneer dat is?? :dunno:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

:cry: Ben ik hier in Florida.. is warempel in de hele staat de Nintende DS uitverkocht :shock:
We zijn gereden via Miami naar de Keys, Naples en Orlando en ik ben echt bij elke gamewinkel en elke winkel waar ze hem maar kunnen hebben gestopt.. maar overal kreeg ik hetzelfde bericht: Sold out..

Naja.. we hebben hier in ieder geval wel een heeerlijke vakantie.. en de spelletjes heb ik hier gekocht, dan koop ik de DS maar in Nederland :)

Morgen gaan we shoppen in de Aventura Mall net boven Miami.. en ik kan niet wachten om kleding te scoren!!
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Hmm, goed nieuws natuurlijk!

Overigens, al zou je de prijsjes er vanaf halen, kunnen ze je dan echt helemaal niks maken als je aangehouden word?
Het leek me zo makkelijk op die manier namelijk.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

dolphin schreef:
zrx1100 schreef: Ik noem dat het bewijsmateriaal verwijderen :D
Heb het de douane een keer zelf gevraagd en die zeiden toen: als het gebruikt is, dan wordt het niet meer als nieuw gezien (logisch natuurlijk). Dus als je van kleding de prijskaartjes afhaalt en als je het bijvoorbeeld al een keer gedragen hebt, zullen ze hier geen invoerrechten over heffen. Ik had dus de vorige keer mijn nieuwe Uggs en spijkerbroek gewoon aan. :D
Ah ok, mijn vraag is al beantwoord.
Dan ga ik eens flink shoppen daar :D
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Voor zover ik nu begrepen heb, geldt die 430,= straks alleen voor reizen binnen de EU! Dus niet als je naar Amerika gaat (of terug komt vanuit de US naar Nederland.)

Op de site van de douane moet je maar eens kijken bij het verschil tussen reizen binnen en buiten de EU.

Volgens mij gaan "wij USA gangers" er geen profijt van hebben... :evil:
Anita
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

chranimei schreef:Voor zover ik nu begrepen heb, geldt die 430,= straks alleen voor reizen binnen de EU! Dus niet als je naar Amerika gaat (of terug komt vanuit de US naar Nederland.)
Binnen de EU betaal je sowieso geen belasting.
U reist binnen de Europese Unie
Binnen de Europese Unie (EU) is er in principe vrij verkeer van goederen. Uw bagage kunt u dus altijd van het ene naar het andere EU-land meenemen, zonder dat u belastingen bij invoer hoeft te betalen. Koopt u in een ander EU-land producten voor eigen gebruik en brengt u deze producten mee naar Nederland, dan zijn er in principe geen invoerbeperkingen. Voor accijnsgoederen gelden er daarentegen wel beperkingen.
Volgens mij gaan "wij USA gangers" er geen profijt van hebben... :evil:
Die 175 euro stond voor invoer van buiten de EU. Dus als er iets verhoogd gaat worden dan is het dat bedrag..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

:oops: ja, klopt hoor! Ik heb gewoon verkeerd zitten lezen. Effe snel wat opzoeken... je kent dat wel...

Alleen jammer dat nog niet bekend is wanneer dat precies in zal gaan!
Ik hoop dat in augustus die regeling wel van kracht is eigenlijk!
Anita
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Dus als ik het goed begrijp, kunnen we goederen kopen, die in de valies stoppen en in hun doosje laten als hun totale waarde niet boven de 175 euro uitgaat.

Deze moeten we dan wel aangeven aan de douane in Belgie allicht?

Alle andere spullen gaan we dus moeten maskeren, lukt wel ;)

thx, klaus
Little John
Amerika-ontdekker

Bericht door Little John »

Ik heb dit toendertijd ook ergens in de krant gelezen maar daar nooit meer wat over teruggevonden. Wij gaan ook eind augustus weer naar de VS en het is elke keer spannend als ik na de terugreis door de douane loop :roll: dus ik wil graag weten wanneer dit gaat gelden.
Sommige Europese wetgeving hoeft echter niet omgezet te worden in NLse wetgeving om rechtsgeldigheid te hebben (rechtstreekse werking) . Ik zou het moeten weten, heb daarvoor gestudeerd maar het is een beetje weggezakt.
Het hangt dan af wat voor besluit het is geweest en onder welke pijler het valt (van het verdrag) maar dat heb ik dus nooit teruggevonden. Ik zal n.a.v. dit topic nog eens gaan zoeken op de website van Financien. Als dit door Europese ministers is besloten bestaat de kans dus dat het geldt vanaf het moment dat het besloten is.
Heeft iemand toevallig een link naar het officiele besluit?
California Rules!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer