Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite Glacier Point Tour roundtrip: Stopt de bus onderweg?
Yosemite Glacier Point Tour roundtrip: Stopt de bus onderweg?
Goedemiddag,
Over ruim een maand ga ik voor het eerst naar de V.S. voor een roadtrip. We verblijven o.a. 1 nacht in Yosemite Park. Nu zag ik dat je op de site een Glacier Point bus tour kunt boeken. Een roundtrip voor 4 uur of een one-way ticket. Nu is mij niet helemaal duidelijk of de bus bij alle hoogtepunten stopt om uit te stappen en foto's te maken, of zit je 4 uur lang in de bus?
Groeten, Robin
Over ruim een maand ga ik voor het eerst naar de V.S. voor een roadtrip. We verblijven o.a. 1 nacht in Yosemite Park. Nu zag ik dat je op de site een Glacier Point bus tour kunt boeken. Een roundtrip voor 4 uur of een one-way ticket. Nu is mij niet helemaal duidelijk of de bus bij alle hoogtepunten stopt om uit te stappen en foto's te maken, of zit je 4 uur lang in de bus?
Groeten, Robin
Re: Yosemite Glacier Point Tour roundtrip: Stopt de bus onderweg?
Je zit in de bus, die stopt nergens maar rijdt rechtstreeks naar Glacier Point. Het is dus geen hop on hop off systeem ofzo.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Het leukste is de bus naar boven en dan via Panorama Trail terug wandelen naar de valley.
Of de 4 Mile Trail omhoog en met de bus terug.
Er zijn meerdere mogelijkheden. Overigens kun je ook met de auto gewoon daarheen rijden. Scheelt je een paar tientjes.

Groetjes,
Daniel
Daniel
Zoals gezegd, hij stopt nergens. "Tour" is dan ook een beetje raar gekozen. Het is geen weg met verschillende uitzichtpunten, of zo. De belangrijkste uitzichtpunten zijn boven. Het is eerder een pendeldienst naar boven, of naar beneden.
Als het alleen is voor het uitzichtpunt daar, of bijvoorbeeld Taft Point, dan kun je makkelijk met de auto zelf gaan. Heb je echter een camper, zie je het niet zo zitten, of wil je te voet naar beneden./naar boven, dan is het uiteraard minder praktisch om het zelf te doen, en dan kies je beter voor de bus.
Als het alleen is voor het uitzichtpunt daar, of bijvoorbeeld Taft Point, dan kun je makkelijk met de auto zelf gaan. Heb je echter een camper, zie je het niet zo zitten, of wil je te voet naar beneden./naar boven, dan is het uiteraard minder praktisch om het zelf te doen, en dan kies je beter voor de bus.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De bus stopte toen ik ze nam wel degelijk onderweg, zo uit het hoofd was het aan de "tunnel view" waar je enkele minuten de tijd had om foto's te nemen.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Ja, blijkbaar stopt de chauffeur daar soms. Ik heb het ook al gehoord, en ook dat je daar nog kunt opstappen als de bus niet vol zit, in één van de richtingen. Maar het is geen officiële stop, en je kunt er dus niet op rekenen. Sommige chauffeurs stoppen daar even, anderen niet. Het is in ieder geval geen HOHO-dienst.
Dank voor de reacties! Wij zullen eind van de ochtend aankomen in Yosemite (met de auto vanuit Monterey). Wij nemen denk ik de bus van 1:30 PM naar boven en via de 4 Mile Trail terug. Hoe laat wordt het donker daar en is dit dan haalbaar?
Hoe laat het donker wordt kun je hier zien. Maar je hebt meer dan genoeg tijd hoor. Volgens mij liepen wij er twee en half uur over ofzo en dat was omhoog
. Dus als je rond 4 uur ofzo start dan haal je dat makkelijk.

Groetjes,
Daniel
Daniel
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Op de oude site stond voorheen wel dat de bus stopte op de terugweg bij tunnelview maar ik zie het op de nieuwe site
niet meer staan.
niet meer staan.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen wij vorig jaar met de bus naar GP gingen waren er twee bussen: een voor degenen die alleen maar omhoog gingen, en een voor de mensen die een round trip deden. Blijkbaar war er verschil in beide ritten; misschien zat dat in de stops onderweg?
Met de laatste bus omhoog en dan via de 4MT naar beneden kan prima; wij deden er 2,5 uur over, naar beneden. Maar wij lopen niet echt snel. Het is lang licht in juni, dus je kunt het op je gemak doen. Wel jammer dat je op die manier niets ziet van de Vernal Fall en Nevada Fall. Of heb je daar de volgende dag nog tijd voor?
Marianne
Met de laatste bus omhoog en dan via de 4MT naar beneden kan prima; wij deden er 2,5 uur over, naar beneden. Maar wij lopen niet echt snel. Het is lang licht in juni, dus je kunt het op je gemak doen. Wel jammer dat je op die manier niets ziet van de Vernal Fall en Nevada Fall. Of heb je daar de volgende dag nog tijd voor?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Tijd zat in dat geval! Ik heb gisteren de 4MT naar boven en naar beneden gedaan. Terug ging in minder dan 1,5 uur, maar dat is denk ik wat sneller dan gemiddeld :p
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Onze bus stopte wel degelijk, en wel midden op de weg. Want er was een beer te bewonderen
.

- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Onze bus ook
15 juni 8:30 uur tour
Beer bij de prullenbakken
Maar nee verder stopt hij dus nergens, bij ons ook 2 bussen 1 voor de one way en 1 voor de tour.

Maar nee verder stopt hij dus nergens, bij ons ook 2 bussen 1 voor de one way en 1 voor de tour.
Reisverslag SouthWest 2016
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht