Aanvankelijk dachten we een rondje Denver te maken daar Yellowstone NP heel hoog aangeschreven staat bij ons. Maar dus bij het verder lezen op het forum en reisgidsen sprak west canada ons meer aan dan het rondje Denver.
Ook Olympic NP spreekt ons heel hard aan.
Dus ik ben al wat aan het puzzelen geweest en ik heb al een eerste opzet gemaakt, specifieke wandelingen moeten nog wat verder uitgezocht worden.
We gaan een stuk kamperen , als iemand goeie tips heeft voor mooi gelegen campings? Als ik het goed voor heb zijn de meeste camping niet te reserveren maar eerder firt come, first serve?
We hebben 23 dagen eventueel kan er een 24 dag bij en reizen met 2 kinderen van 6 en 9
Ik denk dat we een keuze moeten maken tussen Olympic Park en Vancouver Island daar natuurlijk keuzes moeten gemaakt worden. En we denken nog steeds dat Olympic NP toch iets meer variëteit te bieden heeft?
Of wat denken jullie hierin?
Of misschien dat ik andere stukken kan weglaten in de route.
dag 1 : Bru of .. - Seattle
dag 2 : Seattle
dag 3 : Seattle - Forks (Olympic Park NP)
dag 4 : Forks - Port Angeles
dag 5 : Port Angeles - Vancouver (met ferry?)
dag 6 : Vancouver
dag 7 : Vancouver - via sea to sky hwy - Whisler
dag 8 : Whisler - Wells Gray PP
dag 9 : Wells Gray PP - Jasper NP
dag 10: Jasper NP
dag 11: Jasper NP - via Icefield Parkway - Yoho NP
dag 12: Yoho NP - Banff NP (Canmore)
dag 13: Banff NP
dag 14: Banff NP - Waterton Lakes NP
dag 15: Waterton Lakes NP
dag 16: Waterton Lakes NP - via going to the sun road - Glacier NP
dag 17: Glacier NP
dag 18: Glacier NP - Yellowstone NP (west) met tussenstop?
dag 19: Yellowstone NP
dag 20: Yellowstone NP
dag 21: Yellowstone NP
dag 22: Yellowstone NP - Gran Teton NP (Jackson)
dag 23 evt. 24: Gran Teton NP - BRU of ..
Ik weet dat tussen Glacier NP en Yellowstone NP een vrij grote afstand zit, maar wel doenbaar denk ik.
Yellowstone NP, daar heb ik al cabins gereserveerd, maar ik denk daar te kamperen.
Dus alle opmerkingen zijn welkom.