brings tears to my eyes..
Fuzzy
Ik vind het nederlandse volkslied wel mooi, maar ik heb een keertje bij een rodeo show het amerikaanse volkslied gezongen en ik wist de tekst niet goed, maar ik zong met volle borst mee en het voelde goed ,en kreeg ook kippenvel..Michigan schreef:Ik vind anders het Wilhelmus ook een mooi volkslied. Helaas zijn we in Nederland zo anti-nationalistisch dat mensen je vreemd aankijken als je uberhaupt probeert mee te zingen. Als ik in een stadion in de VS ben dan krijg ik altijd kippenvel.
“The Star-Spangled Banner” is the national anthem of the United States of America, with lyrics written in 1814 by Francis Scott Key. Key, a 35-year-old lawyer and amateur poet, wrote them as a poem after witnessing the bombardment of Fort McHenry in Baltimore, Maryland, by British ships in Chesapeake Bay during the War of 1812.
Set to the tune of “To Anacreon in Heaven,” a popular British drinking song, it became well-known as an American patriotic song. With a range of one and a half octaves, it is known for being notoriously difficult to sing. It was recognized for official use by the United States Navy (1889) and the White House (1916), and was made the national anthem by a Congressional resolution on 3 March 1931 (46 Stat. 1508, codified at 36 USC 301). Although the song has four stanzas, only the first is commonly sung today.
Huh? Ga jij je Amerikaanse geschiedenis eens leren, zegLewisweathers89 schreef:Weet je dat het volkslied van Amerika verzonnen is door een stel dronkenlappen in een kroeg in (Alabama dacht ik)
ja dat had ik ook toen ik daar stond mee te zingen. Ik ben geen amerikaan(helaas niet lolGeorgie schreef:ik krijg ook nog altijd kippevel als ik het volkslied van Amerika hoor. Ik zing eigenlijk altijd wel mee, en een keertje, tijdens een pep rally van mijn highschool stond ik ook op en legde mn hand op mijn borst, zoals iedereen deed, omdat ik me op dat moment heel erg Amerikaans voelde. Ik was daar thuis. Maar verder heb ik dat nooit gedaan, omdat dat toch een beetje 'fout' voelde.
Ja, je leeft als een amerikaan als je zo lang daar verblijft. Je bent in amerika, je leest engels, je doet dagelijkse dingen die een amerikaan ook doet, dus waarom zou je je geen amerikaan voelen.Georgie schreef:Nee ik ook niet hoor..maar ik woonde daar toen zo'n 7 maanden al in California en op dat moment voelde ik me wel echt Amerikaanse. Ach, en dat mag toch ook. Amerikanen zelf zijn uiteindelijk ook allemaal immigranten uit o.a. Europa, dus ik vond dat ik mezelf ook best eventjes Amerikaans mocht noemen, omdat ik dat zo voelde. Overigens voel ik me nu weer op en top Nederlander.