Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welk park rondom LA?
welk park rondom LA?
er zijn al veel vragen over gesteld op het forum, maar we komen er toch niet helemaal uit.
In augustus zijn we een aantal dagen in LA en we willen dan 1 pretpark bezoeken. We twijfelen tussen disneyland California adventure, universal studios en waterpark raging waters in San dimas.
We hebben 3 kinderen van 3,5 7 en 8 jaar.
Na het lezen op internet vragen we ons een aantal dingen af:
- Hoe zit het met de drukte in Disney eind augustus? Ik lees toch wel verhalen over enorm lange wachtrijen. Is universal studios rustiger? We zijn er ook nog net in het weekend of uiterlijk op maandag ivm onze terugvucht op dinsdag.
- de jongste mag in universal studios niet in de meeste attracties omdat ze te klein is. Ik zie dat er super silly land is waar ze zich nog kan vermaken en ze mag mee met de studio tours. Is er wel voldoende te doen om het leuk te houden voor een 3-jarige? iemand ervaring?
- iemand ervaring met raging waters? hoe zit het daar met de drukte. vorig jaar zijn we in Denver naar waterworld geweest, dat vonden de kinderen fantastisch (inclusief de jongste die toen pas 2 was).
- hoe zit het met die front of line tickets in US? die zijn wel heel duur, maar wel de moeite?
alvast hartelijk dank,
emmi
In augustus zijn we een aantal dagen in LA en we willen dan 1 pretpark bezoeken. We twijfelen tussen disneyland California adventure, universal studios en waterpark raging waters in San dimas.
We hebben 3 kinderen van 3,5 7 en 8 jaar.
Na het lezen op internet vragen we ons een aantal dingen af:
- Hoe zit het met de drukte in Disney eind augustus? Ik lees toch wel verhalen over enorm lange wachtrijen. Is universal studios rustiger? We zijn er ook nog net in het weekend of uiterlijk op maandag ivm onze terugvucht op dinsdag.
- de jongste mag in universal studios niet in de meeste attracties omdat ze te klein is. Ik zie dat er super silly land is waar ze zich nog kan vermaken en ze mag mee met de studio tours. Is er wel voldoende te doen om het leuk te houden voor een 3-jarige? iemand ervaring?
- iemand ervaring met raging waters? hoe zit het daar met de drukte. vorig jaar zijn we in Denver naar waterworld geweest, dat vonden de kinderen fantastisch (inclusief de jongste die toen pas 2 was).
- hoe zit het met die front of line tickets in US? die zijn wel heel duur, maar wel de moeite?
alvast hartelijk dank,
emmi
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: welk park rondom LA?
Ik denk dat voor de andere kinderne ook geldt dat ze te jong zijn voor Universal; dat is toch leuker als je overal in mag, en wat Engels verstaat en de nodige films hebt gezien. Vooral de studiotour en de kijkjes achter de schermen vind ik daar erg leuk.
Disneyland is voor alle leeftijden, maar inderdaad wel druk.Buiten het weekend valt het misschien nog wel mee. California Adventure was veel rustiger; wij waren er in 2008 en deden beide parken op 1 dag.
Dat waterpark ken ik niet maar is natuurlijk wel aangenaam in de zomer. Wij vonden Seaworld geweldig toen we er met onze kinderen waren, vooral vanwege het vele water.
Misschien is Knotts Berry Farm iets?
Marianne
Disneyland is voor alle leeftijden, maar inderdaad wel druk.Buiten het weekend valt het misschien nog wel mee. California Adventure was veel rustiger; wij waren er in 2008 en deden beide parken op 1 dag.
Dat waterpark ken ik niet maar is natuurlijk wel aangenaam in de zomer. Wij vonden Seaworld geweldig toen we er met onze kinderen waren, vooral vanwege het vele water.
Misschien is Knotts Berry Farm iets?
Marianne
-
Saense
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Aannemende dat jullie een huurauto hebben, dan is dit park, ten zuiden van L.A. misschien een leuk idee voor alle kinderen,
http://www.legoland.com/california/
http://www.legoland.com/california/
dank voor jullie reacties. We hebben een camper, dus het hoeft net perse in LA zelf te liggen.
We komen vanaf las Vegas en vliegen terug vanaf LA, seaworld zaou dan inderdaadook nog een optie kunnen zijn, ik zie dat dat allemaal niet zo heel ver van elkaar ligt.
Legoland ga ik ook eens bekijken....
nog een aanvullende vraag, waar liggen de mooiste stranden rondom LA en san Diego? iemand tips? mochten we de kant van san Diego opgaan dan zouden we wellicht ook daar naar het strand kunnen gaan, we hadden vooralsnog de stranden bij LA in ons hoofd.
thx
We komen vanaf las Vegas en vliegen terug vanaf LA, seaworld zaou dan inderdaadook nog een optie kunnen zijn, ik zie dat dat allemaal niet zo heel ver van elkaar ligt.
Legoland ga ik ook eens bekijken....
nog een aanvullende vraag, waar liggen de mooiste stranden rondom LA en san Diego? iemand tips? mochten we de kant van san Diego opgaan dan zouden we wellicht ook daar naar het strand kunnen gaan, we hadden vooralsnog de stranden bij LA in ons hoofd.
thx
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ehh vergis je even niet in het verkeer rond LA en San Diego. . Het verkeer, vooral in de spits, kan daar echt dramatisch zijn. Het is wel zo dat je richting San Diego meestal redelijk gunstig verkeer hebt. Let ook op dat je niet per ongeluk de tolweg pakt (of dat je anders betaald).ik zie dat dat allemaal niet zo heel ver van elkaar ligt.
De mooiste stranden liggen m.i. tussen Long Beach (LA) en La Jolla (San Diego), dus tussen beide steden in. Santa Monica met de pier is misschien het bekendste samen met Malibu en dat ligt dan weer net aan de noordwestkant van LA.
Wij waren in januari met onze kinderen (10, 7 en 3 jaar oud) in die omgeving, en kozen bewust voor Disneyland. Oudste is niet zo'n held met attracties, middelste is niet zo groot en mag dus nog niet in alle attracties, en in California Adventure zou onze 3-jarige die gek is op Cars nog net niet in de Cars attracties mogen.
Ben je al eens eerder in een Disney park geweest? Zo nee, dan zou ik gewoon voor Disneyland gaan, zodat de jongste ook echt mee kan doen. Wanneer gaan jullie precies? In de VS starten veel scholen weer mid/eind augustus, dus als het de laatste week van augustus is zal het wellicht best meevallen. Kijk maar eens op deze kalender, op maandag zou het te doen moeten zijn. Wij waren er de eerste maandag in januari, voor velen na de kerstvakantie, maar de scholen in LA hadden toen nog vrij. Het was niet rustig, maar heel goed te doen.
Op de websites van de parken kun je wel zien wat de exacte restricties zijn voor de rides, dan kun je zelf nagaan waar je kinderen wel en niet in mogen, en dan kijken welk park dan nog het meest de moeite waard lijkt.
Ben je al eens eerder in een Disney park geweest? Zo nee, dan zou ik gewoon voor Disneyland gaan, zodat de jongste ook echt mee kan doen. Wanneer gaan jullie precies? In de VS starten veel scholen weer mid/eind augustus, dus als het de laatste week van augustus is zal het wellicht best meevallen. Kijk maar eens op deze kalender, op maandag zou het te doen moeten zijn. Wij waren er de eerste maandag in januari, voor velen na de kerstvakantie, maar de scholen in LA hadden toen nog vrij. Het was niet rustig, maar heel goed te doen.
Op de websites van de parken kun je wel zien wat de exacte restricties zijn voor de rides, dan kun je zelf nagaan waar je kinderen wel en niet in mogen, en dan kijken welk park dan nog het meest de moeite waard lijkt.
Terug in Texas!
Wij willen inderdaad maandag 22 augustus gaan, als het goed is beginnen de scholen in LA dan net weer.
We zijn afgelopen novmber in disneyland PArijs geweest, vandaar dat nu de voorkeur naar California adventure uitgaat. De oudste twee durven het meeste wel, de jongste mag lang niet in alles, maar volgens mij blijft er wel redelijk wat over. Ze zal ook een deel van de dag slapen in de buggy waarschijnlijk
Ik denk dat twee parken in 1 dag veel te druk is of niet? We willen liever wat rustig aan doen.
We zijn afgelopen novmber in disneyland PArijs geweest, vandaar dat nu de voorkeur naar California adventure uitgaat. De oudste twee durven het meeste wel, de jongste mag lang niet in alles, maar volgens mij blijft er wel redelijk wat over. Ze zal ook een deel van de dag slapen in de buggy waarschijnlijk
Ik denk dat twee parken in 1 dag veel te druk is of niet? We willen liever wat rustig aan doen.
vreemd trouwens, als ik op die druktekalender kijk dan zou zondag 21 aug juist rustiger moeten zijn dan maandag 22 augustus 
Die snapte ik ook niet. Misschien heeft het te maken met de speciale jaarpassen voor mensen die in de buurt wonen. Die zijn in het hoogseizoen niet geldig, maar vanaf de 22e wel weer misschien. Ik kan me zo voorstellen dat er prive scholen zijn die die week nog wel vrij zijn (is hier in Texas ook het geval) en die mensen gaan dan natuurlijk allemaal nog snel even.
Terug in Texas!
Overigens vond onze peuter het echt niet leuk dat hij soms niet mee mocht, dus ik was blij dat hij vrijwel overal in mocht. Hoefden we ook niet het gezin niet op te splitsen. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Terug in Texas!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
En voor de wachtrijen in Disney: geen ervaring in Californie maar Disney World in Orlando heeft een systeem met -gratis!-Fastpasses.
Als je vooraf je entreekaarten (chipkaarten) koopt kan je via de website een account aanmaken en per dag al een tijdslot voor drie attracties reserveren. Tijdens dat tijdslot loop je de lange rij voorbij en ben je bijna meteen aan de beurt. Scheelt enorm veel tijd.Ideaal!
Als je vooraf je entreekaarten (chipkaarten) koopt kan je via de website een account aanmaken en per dag al een tijdslot voor drie attracties reserveren. Tijdens dat tijdslot loop je de lange rij voorbij en ben je bijna meteen aan de beurt. Scheelt enorm veel tijd.Ideaal!

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Die optie is er helaas niet in Disneland Anaheim, daar kun je alleen ter plekke de fastpasses halen met bepaalde regels: https://disneyland.disney.go.com/guest- ... /fastpass/. Dus het scheelt zeker, maar je kunt het niet vooraf regelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1422 Weergaves
-
Laatste bericht door groennom
-
- 4 Reacties